argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: задочната безмислица  (Прочетена 14858 пъти)

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
задочната безмислица
« -: 14.09.2007, 07:51:38 »

Вчера имах цял ден лекции (почти плътно, с малки и малко почивки). Лекциите бяха по Компютърна химия със задочни специалности Химия II и III курсове. В един момент се наложи да дам пример с просто съединение да прекъсна монолога. Съединението беше формалдехид (метанов алдехид), дори им написах и HCHO. От тях се искаше да напишат структурната му формула и да разпишат една таблица след това отразяваща свързаността на атомите.

От 20 човека едва половината се сетиха как?...

Говорим за едно от първите съединения учени в 9-ти клас, говорим за студенти по химия в ПУ, говорим за хора преминали конкурсен изпит по химия и такива взимали изпити по химия в ПУ. Няколко пъти по време на лекциите задавах разчупващи логични въпроси, на които не получавах отговор, според мен не защото не могат, а защото не искат...

Оттук нататък за мен всичко се обезмисля тотално и напълно. Разбира се ще изкарам поетия си ангажимент към ПУ, от където получавам заплатата си и изплащам апартамента си...

Жалко само за добрите задочни студенти, плуващи в обкръжаващото ги блато на пошлост. На изпита ще се разпиша само под знанията на тези, които ме убедят, че знаят... освен ако някой не се окажат с връзки, пред които да клекна.
Активен

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re: задочната безмислица
« Отговор #1 -: 14.09.2007, 08:55:42 »

Ах, качеството на студентите... :cry:

Имах колега, който във втори курс имаше проблем да реши квадратно уравнение. Вече беше съставено, най-вероятно от мен, предвид кой решаваше 90% от задачите, но може и някой друг по това време да е "блеснал", всъщност няма значение. Просто на a*x^2+b*x+c=0 трябваше да напише отговорът. Е, да де, задачата беше по физика и a, b, c бяха изрази, не числа или единични букви. Но това е студент по физика 2-и курс, вече минал поне два (може и третия да беше минал) курса по математичен анализ (не казвам, че ги е взел, но е минал) и два курса по Линейна алгебра и аналитична геометрия. Тъй де, сещате се, че по химия в 9-и клас може и да не си внимавал чак толкова и да си забравил какво е формалдехид, но квадратните уравнения се учат още по-рано, а и после се използват до самия край, включително и за задачи по физика. Да, ама не, както се казваше едно време.

Иначе задочното обучение само по себе си не е лошо нещо, сестра ми е такава форма (не защото не можеше редовно, а защото предпочиташе да може да работи) и съм уверен че е по-добра от едно 3/4 от редовните студенти в тази специалност. И все пак, при все хубавите изключения (сигурно и Наско ще се сети за един-двама свестни студенти-задочници), повечето задочно учещи са... :-X :angry:

Наско, понеже се надявам скоро да съм в подобна на твоята позиция, я кажи как става номера с клякането пред връзките. Случвало ли ти се е? Как става точно? Без имена, ако искаш.
Активен
Физически Факултет

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re: задочната безмислица
« Отговор #2 -: 14.09.2007, 09:30:59 »

Задочното е отврат и скоро ще бъде премахнато или отпадне от самосебе си. Абсурдно е за 2-3 седмици да научиш нещо - това е стрес и за децата и за преподавателите. Нормалния и естествен начин по който ще се реши този проблем е модулното обучение, което е практика отдавна на запад (пишеш толкова изпити, за колкото мислиш, че можеш да се подготвиш и вземеш). Разбира се броя на изпитите за семестър е съобразен с личния ти живот: работа, финансии, либоф и т.н...

Относно клякането: ами приемаш телефонно обаждане преди или след изпита от което ясно се разбира какво трябва да направиш. Виж тук съм описъл един такъв случай:
http://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=2613.0

Абе истината е че ако това не ми харесва, не мога да го променя и съм пич - бих напуснал, ноооооо.....
Активен

kmetov

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 156
    • V. Kmetov
Re: задочната безмислица
« Отговор #3 -: 21.09.2007, 16:30:19 »

Безпредметността на усилията да обучаваме задочна форма ме терзае от много години. Голата истина е ,че тази форма на обучение за експерименталните специалности е неефективна. Как за 15 часа упражнения да запозная студентите УХ задочно с пълния набор от инструментални методи на Атомната спектрохимия и хроматофрафия предвиден в плана на редовното обучение? Демонтрациите на пламъкова атомна емисия, атомна-абсрорбция, електротермична ААС, ICP-OES и ICP-MS в началото се наблюдават с интерес след това с разсеяност преминаваща в обърканост и накрая се стига до пълно изключване.
Не виня студентите - който и да е на тяхно място ще изключи от претоварване.
Иначе сред задочниците има свестни студенти, които дори са по-зрели в преценката си кое е важно и маловажно в обучението от редовните.
ПРОБЛЕМЪТ Е В СИСТЕМАТА!   
« Последна редакция: 21.09.2007, 17:39:23 от kmetov »
Активен
Veselin KMETOV  Assoc. Pr

Георги Фурнаджиев

  • Гост
Re: задочната безмислица
« Отговор #4 -: 21.09.2007, 16:40:08 »

Случайно попаднах тук и ще се възползвам да попитам как е в Химическия факултет. Ако може де  :) Искам да попитам две неща.
Първо - при вас практически РЕДОВНИТЕ студенти  не са ли задочници? В смисъл не отсъстват ли от занятия, не хленчат ли на изпити и контролни "Ама аз работя ..."
И второ - а сред редовните ви студенти няма ли подобни ... дупки в знанията? Къде тия дупки са повече - при редовните или при задочните студенти?
Активен

fair... again

  • Гост
Re: задочната безмислица
« Отговор #5 -: 21.09.2007, 19:33:02 »

Нямах намерение да пиша, но бях провокирана от тази изключително интересна тема и по-точно от това изречение:
Съединението беше формалдехид (метанов алдехид), дори им написах и HCHO.
Някой да забеляза нещо нередно в него :?

Такова животно като "метанов алдехид" НЯМА!
По IUPAC наименованието на HCHO е метанал, а тривиалните му названия са формалдехид и мравчен алдехид.
Активен

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re: задочната безмислица
« Отговор #6 -: 21.09.2007, 22:43:13 »

fair... again :rock:... най-после ме хвана (чети надолу за терминологията)

Казах го така, защото беше единствения ми шанс да схванат за какво иде реч. По IUPAC иначе е Formaldehyde (Methanal е също тривиално название).
Активен

olq_lq

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 55
  • olq_lq
Re: задочната безмислица
« Отговор #7 -: 24.09.2007, 13:27:25 »

в интерес на истината задочното обучение е удобна форма на обучение за тези хора,които искат да огреят едновременно на много места.но по отношение на възприятието на материала-за 1 месец как ще се мине този материал,който ние редовниците дъвчем цял семестър и накрая пак не се знае добре.лично за мене задочното е "пункта мара"-висиш в уни по 8-10 часа на ден в продължение на около 30 дни-нима можеш да си адекватен през цялото това време...такава форма на обучение е безпредметна и трябва да се преосмисли от учебната система-много от задочниците са задочно,не защото работят или нещо,а колкото да се каже ,че са студенти.по принцип  това е и по-евтиният и лесен начин за "избутване" на едно висше образование.а нима накрая ще излязат качествени кадри...?
Активен
...всичко е само игра,всичко е само спектакъл...

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re: задочната безмислица
« Отговор #8 -: 24.09.2007, 14:58:40 »

Сериозно ли за качествени кадри ще говорим? С какъв обектив ще ги правим? Пейзаж или портрет? А ако разчупим малко декора, какво ли ще се получи?

Университетите отдавна трябва да произвеждат не кадри, а подготвени за живота и работата хора. Основното което трябва да научиш е как да учиш, щото вече на 90% от работите не можеш се подготви с никакво висше, а си минаваш фирмено обучение. В тоя смисъл на нас и редовното ни обучение е пълен въз, щото преподавателите още смятат, че трябва лично да налеят всичко необходимо в главите на студентите. А трябва да им подадеш основата, да им покажеш откъде да научат подробностите и да ги научиш как да четат "учебници". А не да разчитат, че ще научат от записки от лекциите. Което и в задочна форма може да стане, ако се прави добре. Ама... :roll:
Активен
Физически Факултет

А. Петров

  • Адвокат
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 627
  • Юридически факултет
Re: задочната безмислица
« Отговор #9 -: 24.09.2007, 23:02:09 »

в интерес на истината задочното обучение е удобна форма на обучение за тези хора,които искат да огреят едновременно на много места.но по отношение на възприятието на материала-за 1 месец как ще се мине този материал,който ние редовниците дъвчем цял семестър и накрая пак не се знае добре.лично за мене задочното е "пункта мара"-висиш в уни по 8-10 часа на ден в продължение на около 30 дни-нима можеш да си адекватен през цялото това време...такава форма на обучение е безпредметна и трябва да се преосмисли от учебната система-много от задочниците са задочно,не защото работят или нещо,а колкото да се каже ,че са студенти.по принцип  това е и по-евтиният и лесен начин за "избутване" на едно висше образование.а нима накрая ще излязат качествени кадри...?

Аз си мисля, че се пресилва вече темата. Задочник или редовен, в крайна сметка като отидем на конкурса ще си проличи кой колко знае! Задочникът  има 1 месец "очни", но каква е гаранцията, че не учи през другите 11 или ако е редовен и идва да си пие кафето с колежки цял семестър ще научи повече? Нали се изясни вече- критерий не е учебното заведение или формата на обучение, а личния мотив!
Активен
...the WISH is father to the thought !!!

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re: задочната безмислица
« Отговор #10 -: 24.09.2007, 23:07:00 »

A.Petrov - филосовстваш, не слушай старило, слушай патило. Тая приказка знаеш ли я? :hihi:
Активен

А. Петров

  • Адвокат
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 627
  • Юридически факултет
Re: задочната безмислица
« Отговор #11 -: 25.09.2007, 07:05:48 »

Адаш, ние от кои сме- старилото ли? :-D
Имам две колежки- само  6-ци- мога да ги срещна с/у 95% от "ученолюбивите" редовни, да ти кажа ли резултата - много бири в моята част на масата! :wink:
Активен
...the WISH is father to the thought !!!

stigmata

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1
Re: задочната безмислица
« Отговор #12 -: 25.10.2007, 13:20:23 »

Чета коментарите ви и си мисля - прави са хората, задочната форма на обучение не е от най-удачните. Дали е в ПУ, в СУ или където и да е - самата схема е сбъркана. Само за протокола - аз съм студентка. Също пак само за протокола - за втора додина съм в ПУ, но преди това съм учила в СУ и не е като да ми липсват опит или наблюдения. По всичко личи, че вие направо сте отвратени от студентите си. Тъпи са хайванчетата, не учат, не знаят, чак яд да те хване, че после ще имат претенции, че имат висше образование. Нали така? Така. Не е лъжа - в ПУ има студенти с нечовешки нисък интелект, дори в началото ми беше трудно да повярвам. Веднъж присъствах на лекции, на които преподавателят гледаше с неприкрита досада студентите, говореше с крайно нежелание, а от материала предаваше колкото да не е без хич. Трагедия някаква, бутафория. На мен ми стана безкрайно неудобно...не за друго, ами че така се измъчва човечецът. За пръв път през живота си станах свидетелка на такава интелектуална клизма. 2 дни по-късно бях на други лекции, по друг предмет. Там пък чух такива глупости (от това, което преподава) от самия преподавател, че ми стана чак мъчно...за него. По случайност това, което преподаваше с такова завидно самочувствие, аз го работех от години. Разбрете ме правилно - повечето от студентите са много зле като интелект, манталитет, знания и въобще ...Но и една немалка част от преподавателите не струват. И това се вижда с просто око. А това вече е страшно, защото те учат нас, ще учат може би и децата ни....недай боже.
Активен

marin2025

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1697
  • Прави добро ,пък каквото ще да става!
Re: задочната безмислица
« Отговор #13 -: 21.11.2007, 02:07:37 »

ей   сега   и  аз   да   кажа   нещо  умно   задочната   форма  не   е  рожба  на   демокрацията    и   по  рано   си  я имаше    според   мене   няма  само  хубава   и  само   лоша   форма   на   обучение    на  мен   това  е   2-ро   висше  така   че  мога   да   си  позволя   да   избирам   между   другото   на 15-20  студенти   от   редовното  не   съм   им   виждал  физиономиите   от   преди   месец   От  моя  курс   6-7  колеги  по-младите   се  прехвърлиха   в  редовната   форма   аз   де   факто   съм  редовен   студент   но   ходя   на   изпити   с  задочниците    не  изкам   да   се  хваля   с   оценките   си   но   който   си   е   бил   отличник пак   ще   си   бъде   отличник   който   има   вуйчо  владика    може  да   е   тъп  посредствен   но   пак  ще  завърши    както   едно   време   колеги   да   не   забравяме   че  човешката   природа   не   се е променила   2000  години   че  и  повече     най--бавно  се   променя  човешката   психика    Бай  Ганьо   ще   си   бъде   и   след  2000  години   Бай Ганьо  през  това   време   той  може   да   научи  английски   език   да   говори    може   да  работи   на   компютри  но в   кръвта  той  ще   си   остане Българин  Апропо--колко  от  тези   които   ни   управляват имат   по   две  висши   образования    :-P :#5: :inlove: :heart: :handshake:
А
Активен
Всичко е любов

Desislava Yotova

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
  • There are no great victories at bargain prices!
Re: задочната безмислица
« Отговор #14 -: 01.01.2008, 12:48:00 »

Честита Нова Година!

Едва първият ден на новата 2008 е и в желанието си да открия датите, на които съм на очни, попаднах на разговора ви. Първо да уточня, че не съм фен на химията, с физика от училище не съм се сблъсквала, а математиката никога не ми е била голямата любов. И дано не ви се стори, че една от онези, недолюбени от вас задочници, се меси неканена в разговора ви, но имам да споделя едно или две нещица.

Няма да защитавам задочниците! Но мисля, че сте малко крайни и вие в оценките си за интелекта и умствените способности на въпросните задочници.
Когато си на почти Христова възраст, с не едно образование зад гърба си, но с голяма мечта и желание да учиш още нещо, а все пак не върви да чакаш някой да те издържа и работиш сам, докато учиш, единственият възможен вариант е задочното обучение.
Не се оправдавам, защото аз самата смятам, че част от колегите ми, които са вероятно на около 18 или 19, се държат като 8 или 9 годишни, но пък и сред нас има нормални хора. Не причислявам себе си към тях (вероятно само от скромност). 
Една от преподавателките ни, в яда си, че някой за пореден път я помоли да повтори това, което беше казла последно, каза нещо от сорта: "Даже не сте на възраст за задочници." Е, благодаря, че изглеждам младолика, но пък и никъде в изискванията за задочното обучение няма ограничение ни за възрастта, ни за социалното положение, ни за предишните образования...

Мисля, че схванахте идеята ми.
Нека да не бъдем така крайни в оценките си. Учила съм редовно и знам, че сред редовните има не по-малко... (чудя се каква дума да избера) от всичко, в което обвинявате задочниците. Да, вероятно самата форма на обучение е сбъркана. Но да оставим подобни оценки и решение на МОН и експертите.

И само още едно уточнение - не е особено лесно след 12-часов работен ден да се прибереш и да учиш (каквото и да е то) за изпит в университета. Не смятам, че съм мъченица, но и подобно негативно отношение е твърде крайно. Вероятно доста от редовните студенти практикуват същото, но... нека си не кривим душите, друго си е да кажеш, че учиш редовно, макар и да не знаеш кой по какво ти преподава...

Въпреки неприязънта ви като цяло към задочниците, аз, една от тях, ви пожелавам прекрасна нова година, в която да съумеете да не се нацапате или заразите от калта, която цари не само сред задочниците. Пожелавам ви невероятни успехи, за да достигнете нивото, за което мечтаете.
Честита Нова Година!
Активен

GIGATA

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 92
Re: задочната безмислица
« Отговор #15 -: 01.01.2008, 21:33:32 »

Десислава, напълно те подкрепям в това, което си написала по-горе. Искам да добавя само още няколко изречения, които могат да се видят като малко крайни от редовните студенти, които си мислят че задочниците са "недораснали". Аз също уча задочно, причинате са  следните - работя по 12 часа на ден, годишната ми отпуска е ангажирана с присъствие на лекциите, не мога да се правя на ученичка в гимазия и да чакам някой да ме издържа, било то мама, тати или някой чичко паричко. Мога да кажа, че повечето ми състуденти също работят, имат малки деца, които няма кой да гледа и т. н. Такаа..... сега ако ще се нападаме за това, кои са дорасли и кои не, нека погледнем какво е общественото мнение за редовните студенти - ясно е че не са самостоятелни, току-що излизат от училищния двор, нищо не са видяли от живота, в повечето случаи записват да следват под натиска на родители с повечко пари (че кое нормално българско семейство може със заплата от 200-250лв. да си позволи да издържа редовен студент или пък двама  :-( ) или пък обратния вариант - да знам, че родителите ми изнемогват, лишават се от много неща, за да мога аз да уча и да ходя по кафета и студентски купони - не, благодаря! Че то на кой няма да му е по-лесно да си учи редовно, по-лесно възприемаш учебния материал, мама и тати те осигуряват с парички и ти не мислиш за нищо. Да - ние, задочниците понякога гледаме и мигаме тъпо, трудно е да възприемеш материал за един месец, който вие - редовните учите месецИ, трудно е да го възприемеш и когато си бил нощна смяна и сърцето ти спи, а вечерта пак си на работа, трудно е и когато детето ти е болно, гледа го съседката или твоя приятелка, а ти стоиш и мислиш постоянно в него ( колко ли редовни студенти имат деца ), трудно е и когато имаш стотици мисли и грижи в главата си, които те съпътстват ежедневно ( присъстват в живота на зрелия и самостоятелен човек).......... и т. н. Колкото и причини да изброявам - на много хора няма да им стане ясно и предполагам, че ще има нападки от страна на "засегнатите" редовни студенти. Познавам и много точни и свестни редовни студенти, които оценяват жертвите на близките им, които те правят за тях - на тях - евала!                                                                          Но тези, които не са изкарали и 5 лв през живота си заради положен собствен труд и живота все още ги носи на ръце - ще извинявате момичета и момчета, но още не сте недораснали и сте некомпетентни да давате подобни определения - кой е пораснал, кой не е и т. н.              Не трябваше да се впускам в толкова обяснения, но просто ме подразни факта, че е видно, че самата тема е създадена от някой недорасъл...... че кой зрял човек ще седне да прави квалификации кой студент какъв е!   Мога още да пиша по темата, но както писах - няма смисъл. Знам, че и много хора ще споделят моето мнение по въпроса!        Десислава, исках само да добавя няколко неща към твоето мнение, но се получи доста дълго май  :-) . Такъв ми е характерът - не търпя някой "по-беден" от житейска гледна точка да се изказва неподготвен и да се мисли за нещо повече от другите!                                                              Това е от мен  :wink: !                                                                                   И Честита Нова Година на всички!!!!      :-D
Активен

The_Warlord

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 701
  • "I can't = I fear...do NOT fear!"
Re: задочната безмислица
« Отговор #16 -: 09.01.2008, 17:19:04 »

браво за поста подкрепям те абсолютно на 100% ..

П.С. Студент съм 3 курс редовно химия
Активен
When you reach the Hell tell them I'm sending you - you'll receive a group reduction!
Животът е кратък, заверките - вечни!
Пловдив на три морета !!!

GIGATA

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 92
Re: задочната безмислица
« Отговор #17 -: 09.01.2008, 21:21:53 »

  :wink:
Активен

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re: задочната безмислица
« Отговор #18 -: 10.01.2008, 12:19:00 »

Хора всякакви. Студенти също... Виждал съм задочници, които са такива само защото не им е стигнал бала за нищо редовно и пак ги издържат мама и тате. Виждал съм и задочници, които се скъсват да учат и всички други там неща, дето ги писа Гигата. Съответно има и свестни, съвестни редовни, които наистина ги боли, че мама и тате плащат, но блъскат здраво, за да има смисъл от тия давани пари, да изкарат и стипендийка, та поне малко с малко да помогнат, а накрая да знаят много, за да могат да работят за много и да се отплатят на родителите си. Има и хаймани, дето когато и да ги набиеш все е късно.

А истината е, че самата система на задочно обучение е счупена. Всички се мъчат - студентите, че просто няма как да се учи ефективно по този начин; преподавателите, че си губят времето (е, някои от тях се радват, че набързо си отмятат доста от норматива, ама то и в тия среди има и гомноьовци, и светци). То винаги си е проблем, като искаш да учиш по-късничко в живота си, но... Не знам, има страни с нощно обучение... Не че то е супер ефикасно, де. Та проблема си е проблемен, но не са виновни отделните хора. Задочното си е тъпо, за съжаление има свестни хора, дето се мъчат на него (сестра ми, например).
Активен
Физически Факултет

GIGATA

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 92
Re: задочната безмислица
« Отговор #19 -: 10.01.2008, 19:28:11 »

Мдааа......... нещо такова излиза....
Активен