argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Е, може ли така, кажете ми?!  (Прочетена 6302 пъти)

LudUmoraNiama

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 14
Е, може ли така, кажете ми?!
« -: 22.06.2007, 13:23:10 »

Итересно ми е какво мислите вие, математици и информатици за това:

http://kosmos.pass.as/e107_plugins/content/content.php?content.30

Наистина ли образованието във Франция е такова, както Виктор Степанович Доценко го описва?

Статии на подобна тематика има и от Владимир Игоревич Арнольд.
Информация за последния:

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B4%2C_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%98%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87

На тази страница има линкове и към други статии на  В. И. Арнольд.

И още един въпрос, който В. И. Арнольд засяга в някои от статиите си. Нужно ли е да се намали изучаването на математика в средните училища, или напълно да се отстрани математиката от учебните програми за средните училища, за което настояват някои. Нещо, на което Арнольд решително се противопоставя.

Какво мислите вие?
« Последна редакция: 01.07.2007, 18:22:34 от LudUmoraNiama »
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #1 -: 22.06.2007, 14:20:28 »

без математика на земята живее само свинята ;)

в средното даже математиката е малко ако питате мен :) в средното само математика трябва да има и после само информатика хаха чиста работа
Активен

sondata

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 284
  • Angels cry and devils lie The world is our stage
    • Локомотив Пловдив - това сме ние!
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #2 -: 22.06.2007, 14:35:26 »



Шокиран съм. Каква е вероятността, това да е масово явление? И дали е така в повечето "бели" страни?


п.п. после се чудим, как американците примерно не знаят колко страни има триъгълника и др подобни... Ама закакво им е всъщност да знаят това?
Активен

Христо Христов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 19
  • Memento mori - Помни ,че си смъртен!
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #3 -: 22.06.2007, 14:50:50 »

Е определено който предлага такива неща съвсем не е доре с главния Да се предлага да отпадне математиката от училищата си е гавра с образованието един ученик който не разбира от математика си е осъкатен от всякъде.
Разбирам ,че математиката е трудна материя, но не е чак толкова непосилна за рабиране.Така че аз съм против. :no:
Активен
Една страна, един народ. България силна като лъв ,вечна като Ботев и Левски

sondata

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 284
  • Angels cry and devils lie The world is our stage
    • Локомотив Пловдив - това сме ние!
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #4 -: 22.06.2007, 15:09:12 »

Имам чувството, че само аз съм прочел статията от първия линк.
Активен

deviser

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 247
    • портал за имоти
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #5 -: 22.06.2007, 16:49:13 »



Шокиран съм. Каква е вероятността, това да е масово явление? И дали е така в повечето "бели" страни?


п.п. после се чудим, как американците примерно не знаят колко страни има триъгълника и др подобни... Ама закакво им е всъщност да знаят това?
От историческа гледна точка е напълно нормално. Всяка една империя, която е осигурила охолен живот на своя народ в последствие западала.
Това се дължи на това че когато един човек е материално осигурен за него няма стимул да се развива и  остава на едно ниво.
Все пак за какво му е на французоичето да учи висша математика при уславие че мама и тати му дават достатъчно пари за да преживее и без нея  :wink:
Активен

sondata

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 284
  • Angels cry and devils lie The world is our stage
    • Локомотив Пловдив - това сме ние!
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #6 -: 22.06.2007, 16:57:45 »

Да де. То много точно се каза в един от последните параграфи.
Търсят се роботи, които да умеят да изпълняват, да заучават и да са стриктни.
Съответно такива се "произвеждат" във висшите училища там.
Явно е масово явление. Включително и прословутия американски триъгълник с четерите страни.
Иначе примера с Египет и пирамидите е доста показателен.
А човека явно е същество, което никога не се учи от Историята.
Активен

Ники Вълчанов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 526
  • History is written by the victors
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #7 -: 22.06.2007, 17:45:32 »

Според мен проблема е в стимула,

когато съзнанието на индивида е пленено от една идея, той постига много в съответната насока.
Най-лесното и грешно решение ще бъде да се затрият дисциплини, които реално изграждат умения, за жалост прекалено често оставащи невидими. Никой не осъзнава, че математиката в 4ти клас реално изгражда логическо
мислене, което те прави по-комбинативен, способен да обхващаш по-мащабни проблеми без да се губиш в тях.
Реално 4въртокласник не може да го разбере, но надявам се ние все още можем!

Това е просто най-елементарния пример, за който се сещам ... Ако сами не бутаме общността си напред, няма кой да
го направи вместо нас ... щом искаме да не сме офце с пастир, а да живеем в демократично общество ще трябва да си поемем отговорностите ... примерно ;)

Аз лично няма да позволя децата ми да не учат математика все ще намеря начин да стимулирам интереса им по
някакъв начин!

Да живей ПАРТИЯТА!!!
         СИВ над всичко!
Активен
"Now everything is reflection
as I make my way though this labyrinth.
And my sence of direction
is lost like the sound of my steps!!!"
                                                     Elisa - Labyrinth

Иван Йорданов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 175
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #8 -: 22.06.2007, 19:49:01 »

За стимула съм съгласен.
на много хора в "белите" страни им е проблем 8 часовия работен ден и въобще да работят.

На тях социалните помощи им стигат за да живеят добре.
Някъде чух (или прочетох не си спомням) че в Канада са гласували закон за 4 часов работен. Признава като 8 часов за да стимулират по някакъв начин населението да работи.

А след като населението не работи не му трябва и да учи.
Активен
Иван Йорданов
Поздрави от
         The Bash Master Club

antoniy

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 723
    • http://antoniy.net/
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #9 -: 23.06.2007, 03:35:55 »

Статията на мен ми беше много интересна, но не трябва да се пропуска основното - човекът говори от личен опит и преживявания и не можем да правим кардинални изводи. "Око да види, ръка да пипне". Аз се радвам, че в България има още учители от старата генерация, които крепят нашата образователна система. Имайки предвид глупостите на предишния министър на образованието се чудя как 2-3 от следващите випуски ще се реализират, ако не бяха една част от учителите наистина квалифицирани. Оставям другата част, тя също е болна тема.

Поздрави,
    Антоний
Активен
Too short signature limits.

LudUmoraNiama

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 14
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #10 -: 23.06.2007, 13:33:00 »

Ето тук също има някаква дискусия. И интересни мнения.

http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=mathematics&Number=1947470951&page=0&view=collapsed&sb=5&part=all&vc=1
Активен

Breadfan

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 67
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #11 -: 24.06.2007, 00:37:45 »

Както спомена Н. Вълчанов, като станем родители, трябва да седим и да обясняваме на децата си откъде идва това, че sin(30) е 1/2.

М/у другото за въпроса "Какво е това производна?" в нашето ФМИ преподавателите не дават достатъчно ясен отговор. Аз лично (тъй като не ми беше ясно, а може би и сега не ми е ясно) съм питал и ас.Янков и доц. Николова, и М.Манев, но те все почват с тия граници:

Еми това е границата на това в/у онова бе момче...

Само като учех геометрия през втория триместър на 2 курс (при доц. Манев и Марта Теофилова - най-отдадения преподавател във ФМИ) се споменаваше в материала за понятието "направление на кривата", та то, както си втълпих аз (или се лъжа), е и смисъла от тая производна накъде гледа функцията.

Но пак казвам, не ми го обясняват и наште хора какво е, а ми показват формулата. Може би защото времето за математика е малко, ОК, но по-добре повече смисъл, отколкото материал. За интегралите в редовния курс по анализ също искам да кажа - то си е "техника", както казваше Янков. Ако не изкараш допълнителен предмет "приложение на интегралите в реалния живот" само ще си останеш със смятането.
Активен

Ники Вълчанов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 526
  • History is written by the victors
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #13 -: 25.06.2007, 09:12:49 »

Както спомена Н. Вълчанов, като станем родители, трябва да седим и да обясняваме на децата си откъде идва това, че sin(30) е 1/2.

М/у другото за въпроса "Какво е това производна?" в нашето ФМИ преподавателите не дават достатъчно ясен отговор. Аз лично (тъй като не ми беше ясно, а може би и сега не ми е ясно) съм питал и ас.Янков и доц. Николова, и М.Манев, но те все почват с тия граници:

Еми това е границата на това в/у онова бе момче...

Само като учех геометрия през втория триместър на 2 курс (при доц. Манев и Марта Теофилова - най-отдадения преподавател във ФМИ) се споменаваше в материала за понятието "направление на кривата", та то, както си втълпих аз (или се лъжа), е и смисъла от тая производна накъде гледа функцията.

Но пак казвам, не ми го обясняват и наште хора какво е, а ми показват формулата. Може би защото времето за математика е малко, ОК, но по-добре повече смисъл, отколкото материал. За интегралите в редовния курс по анализ също искам да кажа - то си е "техника", както казваше Янков. Ако не изкараш допълнителен предмет "приложение на интегралите в реалния живот" само ще си останеш със смятането.


... TRUE :)
Активен
"Now everything is reflection
as I make my way though this labyrinth.
And my sence of direction
is lost like the sound of my steps!!!"
                                                     Elisa - Labyrinth

Marta

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 517
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #14 -: 25.06.2007, 13:10:41 »

Това за Египет в началото на статията го оспорвам. След IV-тата династия Египет върви към сигурен упадък и след приблизително век и половина навлиза в т. нар. "Първи междудинастичен период" (след VI-тата династия). Но още по време на V-тата и VI-тата династия няма стабилно управление - владетелите се сменят бързо, най-често чрез преврати. Така че няма условия за строежи на такива грандиозни съоръжения, каквито са пирамидите в Гиза от IV-тата династия. Но да са им изчезнали знанията просто ей така, не го вярвам. 
А другото нямам време сега да прочета до край, за жалост.
Активен

Райчо Мукелов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 486
  • I snuggle with subwoofers
    • HULTIG - Human Language Technlogy and Bioinformatics Interest Group
Re: Е, може ли така, кажете ми?!
« Отговор #15 -: 08.07.2007, 04:48:26 »

Интересна статия (първата, втората само я прегледах ама и тя е в същия дух така или иначе) накара ме да се замисля - кое е по добре? Да си умен и нещастен или тъп и щастлив? Май е въпрос на избор :) По някакво стечение на обстоятелствата съм за малко във Франция и като им гледам на хората държавата ... Пожелавам на всеки да дойде, да види и да прецени сам за себе си.
Обаче ми е интересно как от подобна образователна система изобщо е възможно да се пръкне студент, който може да мисли креативно. Познавам двама-трима млади французи, които ги бива доста в математиката. Направо ми се запали интереса, като се срещна с някой от тях специално ще го разпитам за тяхното средно образование и как се влиза в университетите и т.н.
Между другото тоя случай с границата и португалски преподаватели са ми го разказвали. Имаше и друг интересен с интеграли - един студент преписал от друг задача с интеграли на изпит ама махнал "онея змии отпред" :D
« Последна редакция: 08.07.2007, 06:02:07 от sasquatch »
Активен