argon bulletin board

Пловдивски университет => Пловдивски университет "Паисий Хилендарски" => Темата е започната от: Атанас Терзийски в 14.09.2007, 07:51:38

Титла: задочната безмислица
Публикувано от: Атанас Терзийски в 14.09.2007, 07:51:38
Вчера имах цял ден лекции (почти плътно, с малки и малко почивки). Лекциите бяха по Компютърна химия със задочни специалности Химия II и III курсове. В един момент се наложи да дам пример с просто съединение да прекъсна монолога. Съединението беше формалдехид (метанов алдехид), дори им написах и HCHO. От тях се искаше да напишат структурната му формула и да разпишат една таблица след това отразяваща свързаността на атомите.

От 20 човека едва половината се сетиха как?...

Говорим за едно от първите съединения учени в 9-ти клас, говорим за студенти по химия в ПУ, говорим за хора преминали конкурсен изпит по химия и такива взимали изпити по химия в ПУ. Няколко пъти по време на лекциите задавах разчупващи логични въпроси, на които не получавах отговор, според мен не защото не могат, а защото не искат...

Оттук нататък за мен всичко се обезмисля тотално и напълно. Разбира се ще изкарам поетия си ангажимент към ПУ, от където получавам заплатата си и изплащам апартамента си...

Жалко само за добрите задочни студенти, плуващи в обкръжаващото ги блато на пошлост. На изпита ще се разпиша само под знанията на тези, които ме убедят, че знаят... освен ако някой не се окажат с връзки, пред които да клекна.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Стефан Николов в 14.09.2007, 08:55:42
Ах, качеството на студентите... :cry:

Имах колега, който във втори курс имаше проблем да реши квадратно уравнение. Вече беше съставено, най-вероятно от мен, предвид кой решаваше 90% от задачите, но може и някой друг по това време да е "блеснал", всъщност няма значение. Просто на a*x^2+b*x+c=0 трябваше да напише отговорът. Е, да де, задачата беше по физика и a, b, c бяха изрази, не числа или единични букви. Но това е студент по физика 2-и курс, вече минал поне два (може и третия да беше минал) курса по математичен анализ (не казвам, че ги е взел, но е минал) и два курса по Линейна алгебра и аналитична геометрия. Тъй де, сещате се, че по химия в 9-и клас може и да не си внимавал чак толкова и да си забравил какво е формалдехид, но квадратните уравнения се учат още по-рано, а и после се използват до самия край, включително и за задачи по физика. Да, ама не, както се казваше едно време.

Иначе задочното обучение само по себе си не е лошо нещо, сестра ми е такава форма (не защото не можеше редовно, а защото предпочиташе да може да работи) и съм уверен че е по-добра от едно 3/4 от редовните студенти в тази специалност. И все пак, при все хубавите изключения (сигурно и Наско ще се сети за един-двама свестни студенти-задочници), повечето задочно учещи са... :-X :angry:

Наско, понеже се надявам скоро да съм в подобна на твоята позиция, я кажи как става номера с клякането пред връзките. Случвало ли ти се е? Как става точно? Без имена, ако искаш.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Атанас Терзийски в 14.09.2007, 09:30:59
Задочното е отврат и скоро ще бъде премахнато или отпадне от самосебе си. Абсурдно е за 2-3 седмици да научиш нещо - това е стрес и за децата и за преподавателите. Нормалния и естествен начин по който ще се реши този проблем е модулното обучение, което е практика отдавна на запад (пишеш толкова изпити, за колкото мислиш, че можеш да се подготвиш и вземеш). Разбира се броя на изпитите за семестър е съобразен с личния ти живот: работа, финансии, либоф и т.н...

Относно клякането: ами приемаш телефонно обаждане преди или след изпита от което ясно се разбира какво трябва да направиш. Виж тук съм описъл един такъв случай:
http://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=2613.0

Абе истината е че ако това не ми харесва, не мога да го променя и съм пич - бих напуснал, ноооооо.....
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: kmetov в 21.09.2007, 16:30:19
Безпредметността на усилията да обучаваме задочна форма ме терзае от много години. Голата истина е ,че тази форма на обучение за експерименталните специалности е неефективна. Как за 15 часа упражнения да запозная студентите УХ задочно с пълния набор от инструментални методи на Атомната спектрохимия и хроматофрафия предвиден в плана на редовното обучение? Демонтрациите на пламъкова атомна емисия, атомна-абсрорбция, електротермична ААС, ICP-OES и ICP-MS в началото се наблюдават с интерес след това с разсеяност преминаваща в обърканост и накрая се стига до пълно изключване.
Не виня студентите - който и да е на тяхно място ще изключи от претоварване.
Иначе сред задочниците има свестни студенти, които дори са по-зрели в преценката си кое е важно и маловажно в обучението от редовните.
ПРОБЛЕМЪТ Е В СИСТЕМАТА!   
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Георги Фурнаджиев в 21.09.2007, 16:40:08
Случайно попаднах тук и ще се възползвам да попитам как е в Химическия факултет. Ако може де  :) Искам да попитам две неща.
Първо - при вас практически РЕДОВНИТЕ студенти  не са ли задочници? В смисъл не отсъстват ли от занятия, не хленчат ли на изпити и контролни "Ама аз работя ..."
И второ - а сред редовните ви студенти няма ли подобни ... дупки в знанията? Къде тия дупки са повече - при редовните или при задочните студенти?
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: fair... again в 21.09.2007, 19:33:02
Нямах намерение да пиша, но бях провокирана от тази изключително интересна тема и по-точно от това изречение:
Съединението беше формалдехид (метанов алдехид), дори им написах и HCHO.
Някой да забеляза нещо нередно в него :?

Такова животно като "метанов алдехид" НЯМА!
По IUPAC наименованието на HCHO е метанал, а тривиалните му названия са формалдехид и мравчен алдехид.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Атанас Терзийски в 21.09.2007, 22:43:13
fair... again :rock:... най-после ме хвана (чети надолу за терминологията)

Казах го така, защото беше единствения ми шанс да схванат за какво иде реч. По IUPAC иначе е Formaldehyde (Methanal е също тривиално название).
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: olq_lq в 24.09.2007, 13:27:25
в интерес на истината задочното обучение е удобна форма на обучение за тези хора,които искат да огреят едновременно на много места.но по отношение на възприятието на материала-за 1 месец как ще се мине този материал,който ние редовниците дъвчем цял семестър и накрая пак не се знае добре.лично за мене задочното е "пункта мара"-висиш в уни по 8-10 часа на ден в продължение на около 30 дни-нима можеш да си адекватен през цялото това време...такава форма на обучение е безпредметна и трябва да се преосмисли от учебната система-много от задочниците са задочно,не защото работят или нещо,а колкото да се каже ,че са студенти.по принцип  това е и по-евтиният и лесен начин за "избутване" на едно висше образование.а нима накрая ще излязат качествени кадри...?
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Стефан Николов в 24.09.2007, 14:58:40
Сериозно ли за качествени кадри ще говорим? С какъв обектив ще ги правим? Пейзаж или портрет? А ако разчупим малко декора, какво ли ще се получи?

Университетите отдавна трябва да произвеждат не кадри, а подготвени за живота и работата хора. Основното което трябва да научиш е как да учиш, щото вече на 90% от работите не можеш се подготви с никакво висше, а си минаваш фирмено обучение. В тоя смисъл на нас и редовното ни обучение е пълен въз, щото преподавателите още смятат, че трябва лично да налеят всичко необходимо в главите на студентите. А трябва да им подадеш основата, да им покажеш откъде да научат подробностите и да ги научиш как да четат "учебници". А не да разчитат, че ще научат от записки от лекциите. Което и в задочна форма може да стане, ако се прави добре. Ама... :roll:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: А. Петров в 24.09.2007, 23:02:09
в интерес на истината задочното обучение е удобна форма на обучение за тези хора,които искат да огреят едновременно на много места.но по отношение на възприятието на материала-за 1 месец как ще се мине този материал,който ние редовниците дъвчем цял семестър и накрая пак не се знае добре.лично за мене задочното е "пункта мара"-висиш в уни по 8-10 часа на ден в продължение на около 30 дни-нима можеш да си адекватен през цялото това време...такава форма на обучение е безпредметна и трябва да се преосмисли от учебната система-много от задочниците са задочно,не защото работят или нещо,а колкото да се каже ,че са студенти.по принцип  това е и по-евтиният и лесен начин за "избутване" на едно висше образование.а нима накрая ще излязат качествени кадри...?

Аз си мисля, че се пресилва вече темата. Задочник или редовен, в крайна сметка като отидем на конкурса ще си проличи кой колко знае! Задочникът  има 1 месец "очни", но каква е гаранцията, че не учи през другите 11 или ако е редовен и идва да си пие кафето с колежки цял семестър ще научи повече? Нали се изясни вече- критерий не е учебното заведение или формата на обучение, а личния мотив!
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Атанас Терзийски в 24.09.2007, 23:07:00
A.Petrov - филосовстваш, не слушай старило, слушай патило. Тая приказка знаеш ли я? :hihi:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: А. Петров в 25.09.2007, 07:05:48
Адаш, ние от кои сме- старилото ли? :-D
Имам две колежки- само  6-ци- мога да ги срещна с/у 95% от "ученолюбивите" редовни, да ти кажа ли резултата - много бири в моята част на масата! :wink:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: stigmata в 25.10.2007, 13:20:23
Чета коментарите ви и си мисля - прави са хората, задочната форма на обучение не е от най-удачните. Дали е в ПУ, в СУ или където и да е - самата схема е сбъркана. Само за протокола - аз съм студентка. Също пак само за протокола - за втора додина съм в ПУ, но преди това съм учила в СУ и не е като да ми липсват опит или наблюдения. По всичко личи, че вие направо сте отвратени от студентите си. Тъпи са хайванчетата, не учат, не знаят, чак яд да те хване, че после ще имат претенции, че имат висше образование. Нали така? Така. Не е лъжа - в ПУ има студенти с нечовешки нисък интелект, дори в началото ми беше трудно да повярвам. Веднъж присъствах на лекции, на които преподавателят гледаше с неприкрита досада студентите, говореше с крайно нежелание, а от материала предаваше колкото да не е без хич. Трагедия някаква, бутафория. На мен ми стана безкрайно неудобно...не за друго, ами че така се измъчва човечецът. За пръв път през живота си станах свидетелка на такава интелектуална клизма. 2 дни по-късно бях на други лекции, по друг предмет. Там пък чух такива глупости (от това, което преподава) от самия преподавател, че ми стана чак мъчно...за него. По случайност това, което преподаваше с такова завидно самочувствие, аз го работех от години. Разбрете ме правилно - повечето от студентите са много зле като интелект, манталитет, знания и въобще ...Но и една немалка част от преподавателите не струват. И това се вижда с просто око. А това вече е страшно, защото те учат нас, ще учат може би и децата ни....недай боже.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: marin2025 в 21.11.2007, 02:07:37
ей   сега   и  аз   да   кажа   нещо  умно   задочната   форма  не   е  рожба  на   демокрацията    и   по  рано   си  я имаше    според   мене   няма  само  хубава   и  само   лоша   форма   на   обучение    на  мен   това  е   2-ро   висше  така   че  мога   да   си  позволя   да   избирам   между   другото   на 15-20  студенти   от   редовното  не   съм   им   виждал  физиономиите   от   преди   месец   От  моя  курс   6-7  колеги  по-младите   се  прехвърлиха   в  редовната   форма   аз   де   факто   съм  редовен   студент   но   ходя   на   изпити   с  задочниците    не  изкам   да   се  хваля   с   оценките   си   но   който   си   е   бил   отличник пак   ще   си   бъде   отличник   който   има   вуйчо  владика    може  да   е   тъп  посредствен   но   пак  ще  завърши    както   едно   време   колеги   да   не   забравяме   че  човешката   природа   не   се е променила   2000  години   че  и  повече     най--бавно  се   променя  човешката   психика    Бай  Ганьо   ще   си   бъде   и   след  2000  години   Бай Ганьо  през  това   време   той  може   да   научи  английски   език   да   говори    може   да  работи   на   компютри  но в   кръвта  той  ще   си   остане Българин  Апропо--колко  от  тези   които   ни   управляват имат   по   две  висши   образования    :-P :#5: :inlove: :heart: :handshake:
А
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Desislava Yotova в 01.01.2008, 12:48:00
Честита Нова Година!

Едва първият ден на новата 2008 е и в желанието си да открия датите, на които съм на очни, попаднах на разговора ви. Първо да уточня, че не съм фен на химията, с физика от училище не съм се сблъсквала, а математиката никога не ми е била голямата любов. И дано не ви се стори, че една от онези, недолюбени от вас задочници, се меси неканена в разговора ви, но имам да споделя едно или две нещица.

Няма да защитавам задочниците! Но мисля, че сте малко крайни и вие в оценките си за интелекта и умствените способности на въпросните задочници.
Когато си на почти Христова възраст, с не едно образование зад гърба си, но с голяма мечта и желание да учиш още нещо, а все пак не върви да чакаш някой да те издържа и работиш сам, докато учиш, единственият възможен вариант е задочното обучение.
Не се оправдавам, защото аз самата смятам, че част от колегите ми, които са вероятно на около 18 или 19, се държат като 8 или 9 годишни, но пък и сред нас има нормални хора. Не причислявам себе си към тях (вероятно само от скромност). 
Една от преподавателките ни, в яда си, че някой за пореден път я помоли да повтори това, което беше казла последно, каза нещо от сорта: "Даже не сте на възраст за задочници." Е, благодаря, че изглеждам младолика, но пък и никъде в изискванията за задочното обучение няма ограничение ни за възрастта, ни за социалното положение, ни за предишните образования...

Мисля, че схванахте идеята ми.
Нека да не бъдем така крайни в оценките си. Учила съм редовно и знам, че сред редовните има не по-малко... (чудя се каква дума да избера) от всичко, в което обвинявате задочниците. Да, вероятно самата форма на обучение е сбъркана. Но да оставим подобни оценки и решение на МОН и експертите.

И само още едно уточнение - не е особено лесно след 12-часов работен ден да се прибереш и да учиш (каквото и да е то) за изпит в университета. Не смятам, че съм мъченица, но и подобно негативно отношение е твърде крайно. Вероятно доста от редовните студенти практикуват същото, но... нека си не кривим душите, друго си е да кажеш, че учиш редовно, макар и да не знаеш кой по какво ти преподава...

Въпреки неприязънта ви като цяло към задочниците, аз, една от тях, ви пожелавам прекрасна нова година, в която да съумеете да не се нацапате или заразите от калта, която цари не само сред задочниците. Пожелавам ви невероятни успехи, за да достигнете нивото, за което мечтаете.
Честита Нова Година!
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: GIGATA в 01.01.2008, 21:33:32
Десислава, напълно те подкрепям в това, което си написала по-горе. Искам да добавя само още няколко изречения, които могат да се видят като малко крайни от редовните студенти, които си мислят че задочниците са "недораснали". Аз също уча задочно, причинате са  следните - работя по 12 часа на ден, годишната ми отпуска е ангажирана с присъствие на лекциите, не мога да се правя на ученичка в гимазия и да чакам някой да ме издържа, било то мама, тати или някой чичко паричко. Мога да кажа, че повечето ми състуденти също работят, имат малки деца, които няма кой да гледа и т. н. Такаа..... сега ако ще се нападаме за това, кои са дорасли и кои не, нека погледнем какво е общественото мнение за редовните студенти - ясно е че не са самостоятелни, току-що излизат от училищния двор, нищо не са видяли от живота, в повечето случаи записват да следват под натиска на родители с повечко пари (че кое нормално българско семейство може със заплата от 200-250лв. да си позволи да издържа редовен студент или пък двама  :-( ) или пък обратния вариант - да знам, че родителите ми изнемогват, лишават се от много неща, за да мога аз да уча и да ходя по кафета и студентски купони - не, благодаря! Че то на кой няма да му е по-лесно да си учи редовно, по-лесно възприемаш учебния материал, мама и тати те осигуряват с парички и ти не мислиш за нищо. Да - ние, задочниците понякога гледаме и мигаме тъпо, трудно е да възприемеш материал за един месец, който вие - редовните учите месецИ, трудно е да го възприемеш и когато си бил нощна смяна и сърцето ти спи, а вечерта пак си на работа, трудно е и когато детето ти е болно, гледа го съседката или твоя приятелка, а ти стоиш и мислиш постоянно в него ( колко ли редовни студенти имат деца ), трудно е и когато имаш стотици мисли и грижи в главата си, които те съпътстват ежедневно ( присъстват в живота на зрелия и самостоятелен човек).......... и т. н. Колкото и причини да изброявам - на много хора няма да им стане ясно и предполагам, че ще има нападки от страна на "засегнатите" редовни студенти. Познавам и много точни и свестни редовни студенти, които оценяват жертвите на близките им, които те правят за тях - на тях - евала!                                                                          Но тези, които не са изкарали и 5 лв през живота си заради положен собствен труд и живота все още ги носи на ръце - ще извинявате момичета и момчета, но още не сте недораснали и сте некомпетентни да давате подобни определения - кой е пораснал, кой не е и т. н.              Не трябваше да се впускам в толкова обяснения, но просто ме подразни факта, че е видно, че самата тема е създадена от някой недорасъл...... че кой зрял човек ще седне да прави квалификации кой студент какъв е!   Мога още да пиша по темата, но както писах - няма смисъл. Знам, че и много хора ще споделят моето мнение по въпроса!        Десислава, исках само да добавя няколко неща към твоето мнение, но се получи доста дълго май  :-) . Такъв ми е характерът - не търпя някой "по-беден" от житейска гледна точка да се изказва неподготвен и да се мисли за нещо повече от другите!                                                              Това е от мен  :wink: !                                                                                   И Честита Нова Година на всички!!!!      :-D
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: The_Warlord в 09.01.2008, 17:19:04
браво за поста подкрепям те абсолютно на 100% ..

П.С. Студент съм 3 курс редовно химия
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: GIGATA в 09.01.2008, 21:21:53
  :wink:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Стефан Николов в 10.01.2008, 12:19:00
Хора всякакви. Студенти също... Виждал съм задочници, които са такива само защото не им е стигнал бала за нищо редовно и пак ги издържат мама и тате. Виждал съм и задочници, които се скъсват да учат и всички други там неща, дето ги писа Гигата. Съответно има и свестни, съвестни редовни, които наистина ги боли, че мама и тате плащат, но блъскат здраво, за да има смисъл от тия давани пари, да изкарат и стипендийка, та поне малко с малко да помогнат, а накрая да знаят много, за да могат да работят за много и да се отплатят на родителите си. Има и хаймани, дето когато и да ги набиеш все е късно.

А истината е, че самата система на задочно обучение е счупена. Всички се мъчат - студентите, че просто няма как да се учи ефективно по този начин; преподавателите, че си губят времето (е, някои от тях се радват, че набързо си отмятат доста от норматива, ама то и в тия среди има и гомноьовци, и светци). То винаги си е проблем, като искаш да учиш по-късничко в живота си, но... Не знам, има страни с нощно обучение... Не че то е супер ефикасно, де. Та проблема си е проблемен, но не са виновни отделните хора. Задочното си е тъпо, за съжаление има свестни хора, дето се мъчат на него (сестра ми, например).
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: GIGATA в 10.01.2008, 19:28:11
Мдааа......... нещо такова излиза....
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: marin2025 в 17.01.2008, 00:11:29
съгласен  съм  и  споделям  мнението  на   г-жа(г-жица)Йотова ,по-голяма  част   отостаналите   постове,  но  не  мога  да  се   съглася  че  задочното  е  "Тъпня"  "Безсмислица"  и  всякакви  други   определения   почиващи  на   емоционална   основа! Бих   казал  колеги  да сравним   редовното  и   задочното   образование   с   химическите   елементи   Сребро  и  Злато---за   някои  хора    среброто   е   по   обожавано   от   златото,  въпреки   че    за   мен  разлика   няма -  когато  бях   редовен   студент--1-вото   висшше   и  сегашното  задочно  2-ро  висше !Никаква   разлика   не  усещам--и  при   двете   форми   трябва  да  се   чете!това  е!  Жалко  е  тогава  когато  се  учи  нещо   не   по   желание  ,тогава  е   голяма   мъка ,   без   значение   формата---редовно,  задочно,  доктурантура  , средно  образование  --няма   значение   какво   учиш  или   работиш!!!Затова   пожелавам  всеки  да  избира  за  себе си  най-доброто! :-) :y: :hihi:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: malvinarium в 20.01.2008, 20:46:48
Само на мен ли ми прави впечатление правописната грешка в заглавието на темата  :-) ?
Думата трябва да е безСмислица, такова нещо "безмислица" няма в българския правописен речник.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: milenski в 21.01.2008, 18:32:48
тия пък дето са по колежите направо ще се спукам от смех, много са зле особенно в някакъв в плд и са мноо зле и са задочно!
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: GIGATA в 21.01.2008, 20:53:41
тия пък дето са по колежите направо ще се спукам от смех, много са зле особенно в някакъв в плд и са мноо зле и са задочно!

  :-D
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: marin2025 в 25.01.2008, 17:33:52
хихихихихихсупер! :heart: :heart: :heart: :heart: :#1: :#1: :#1: :#1: :#1: :#1: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: drago в 22.07.2008, 13:31:32
Интересна тема разработвате. Нека Ви кажа за моят личен опит. Учих редовно в продължение на година в друг университет-мога само да кажа че се отдваш на живот и мързел и ако няма какво да правиш-ходиш на лекции да се разходиш и да отбиеш време. Сага вече уча задочно -удари ме живота с тежката си ръка-и си седнах на .... 100% Процента подкрепям задочното обучение. То открива нови възможности и си има свойте плюсове, както и редовното разбира се. 
НО НАЙ ВАЖНОТО Е ЛИЧНАТА МОТИВАЦИЯ, АКО НЕ ИСКАШ ДА УЧИШ-НЕ УЧИШ. Тук обаче лично за мен идва въпроса, че всеки който влезне в университета излиза с диплома. Трябва да се смени цялата система
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Gogov в 22.07.2008, 14:03:20
Интересна тема разработвате. Нека Ви кажа за моят личен опит. Учих редовно в продължение на година в друг университет-мога само да кажа че се отдваш на живот и мързел и ако няма какво да правиш-ходиш на лекции да се разходиш и да отбиеш време. Сага вече уча задочно -удари ме живота с тежката си ръка-и си седнах на .... 100% Процента подкрепям задочното обучение. То открива нови възможности и си има свойте плюсове, както и редовното разбира се. 
НО НАЙ ВАЖНОТО Е ЛИЧНАТА МОТИВАЦИЯ, АКО НЕ ИСКАШ ДА УЧИШ-НЕ УЧИШ. Тук обаче лично за мен идва въпроса, че всеки който влезне в университета излиза с диплома. Трябва да се смени цялата система
Няма лошо всеки, който влезе, да излиза с диплома. Работата е тя да има покритие. Не е необходимо да лишаваш някого от диплома. Достатъчно е, според мен, наистина да се покажат необходимите знания. Например, можеш да си прекъсваш колкото пъти искаш, но диплома се издава, самокогато наистина покажеш, че знаеш. А не на принципа- "Е, учил си, не си го разбрал, ама какво сега... Не може вечно да те късаме. Минавай!". А даже понякога и без особено учене става...
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: dess в 22.07.2008, 20:48:20
 Изчетох всичките коментари тук и несъмнено във всеки един от тях има известна доза истина. Говереше се за хаймани , за съвестни студенти и т.н.
 Не мога да се съглася с подценяването на студентите- задочно обучение. Те не полагат по- малко труд от редовните, а  напротив  дори и малко повече от последните именно защото им е много по- натоварено, тъй като за много кратък период трябва да асимилират информация, която редовните бавно и методично натрупват всеки ден .
 Ако трябва да бъдем честни не са малко професионалистите/ истински доказалите се такива/, които са завършили задочно; не са малко и тези, завършили редовно.
Всеки сам решава коя форма на обучениое да предпочете - дори университетът е дал подобна възможност . При желание и силна мотивация - можеш да се прехвърлиш или от редовно в задочно или обратното.
    Напълно съм съгласна с едно изказване обаче "...НАЙ ВАЖНОТО Е ЛИЧНАТА МОТИВАЦИЯ, АКО НЕ ИСКАШ ДА УЧИШ-НЕ УЧИШ" и на свой ред ще добавя АКО ИСКАШ ДА УЧИШ - УЧИШ.
Късмет на всички студенти независимо от формата им на обучение  :y:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: iliana-- в 23.07.2008, 07:56:38
Да попитам marin2025: Чувал ли е човекът с две висши образования термина „пунктоация”? Да не би случайно да има завършена и българска филология?
По темата: Задочната безмислица я имаше и преди 30 години, винаги е било по-трудно да се учи задочно - говорим за тези, които наистина искат да учат. А иначе - на държавния изпит преди 22 години колежка - задочник излезе разплакана от залата, защото не можеше да си реши задачите от писмения държавен изпит по математика. Бях изумена - темата беше от училищен курс по алгебра и геометрия!!! По какво днешните задочници се различават от нея? Може би родителите им нямат възможност да ги издържат в редовна форма.
Може би работят и не искат да изгубят работата си.
Може би искат да повишат квалификацията си.
 Може би просто искат диплома за висше образование и при кандидатстване във ВУЗ изреждат целия списък от специалности - „редовно,задочно”, „редовно, задочно”......и така - половин метър списък, защото било модерно да имаш висше образование, а не да имаш знание.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: marin2025 в 23.07.2008, 08:26:43
Колежке,  по  български не  съм  добър  (4-80)изкарах  на  изпита!сега  уча  задочно , защото  това  ми  е  мечтата--(Правото)   ,но  преди  да  си  осъществя  тази  мечта  осъществих  по-голямата  си  мечта  да  бъда  свободен  човек  във  всяко  едно  отношение!Нищо  не  ми  пречи  да  се  прехвърля  в  редовната  форма  на  обучение--успех  5-25  до  момента!тъй  като  не  ми  се  отдават  много  -много  езиците  ,за  2-3  дена     успях на  (брат  и  сестра ) Джон  и  Емили   ( той  учи  за  пожарникар , а  тя  медицина) от   Вашингтон  така  да  ги  разведа  из  Пловдив  и  кръчмите  ,  че  вчера  ми  споделиха , че  от   държавите  които  са   посетили  (Египед,  Израел  и  Турция )   в  Пловдив  са  се  чувсвали , като  у  дома  си  и  страшно  много  им  харесвало  в   България,като  ми  споменаха , че  догодина  ще  проучат  възможността  да  дойдат  да  учат  тук  (уни-Пловдив),  а  Емили  с  моя  помощ  започна  да  чете  надписите  на  български  по  рекламите  на  фирмите!като  един  от  мотивите  беше  и  страхотната  инфлация  в   Щатите     след    2002 година    и  таксите  които  са  10-  12  пъти  по - високи  от   нашите!така  че  задочните  студенти  са  напълно  еднакви  като  редовните  няма  разлика  ,  различното  е  в  всеки  студент  ,като  възможност ,  мотивация  и  работохолизъм! :-) :y: :heart:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: dess в 23.07.2008, 10:13:16
Въпреки, че изказах вече моето мнение по темата, отново пиша, но този път с единственото желание - да помоля колегите, които имат нещо против задочното обучение , да спрат да отправят напатки към задочниците.
Не мога да разбере каква е тази неприязън към хората, които са избрали тази форма на обучение. А защо някой не постави темата " БезсмислициТЕ в редовното ". Те, безсмислиците в редовното , струва ми се, са много повече, отколкото тези в задочното.
Вярно е, че всеки има право на мнение в тозу форум, но досега в него не съм срещнала някъде , в някоя тема, някой задочник да отправя такива напатки срещу студенти- редовно.  :-X
Апропо познавам хора, бивши колеги, които и досега не могат да си вземат държавните изпити, а учихме редовно.
Смятам, че последното е достатъчно красноречиво за това, че който има желание учи, а който не -  в каквато и форма на обучение , ще си остане на нивото, на което е започнал.
Мога да кажа още много неща и да ги подплатя с примери, но тъй като не искам да се превръщам в съдник на никого, спирам дотук. :evil: :smoking:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: marin2025 в 24.07.2008, 03:32:51
Отговарям  на  колежката  Десс  ,защото  нейния  пост  е  след  моя  и  някой  ако  го  чете  ще  остане  с  впечатлението , че  аз  съм  критикувал  задочната  форма  на  обучение!  Нищо  подобно  ,колежке  ,ако  не  я  обожавам  няма  да  се  запиша  в  тази  форма  на  обучение.За  мен  тя  е  страхотно  хубава,  а  факта  че  упражненията  не  са  достатъчно  като  часове  ,  нищо  не  пречи  на  човек  да  посещава  упражненията  с  редовните  ,е    даа    не  отричам     факта  ,  че  има  и  някои  недостатъци , но коя  красива  жена  е  перфектна  във  всяко  едно  отношение???Няма  такова  нещо  по  света,   даже  и  в  Кембридж  има  някои  недостатъци , но  такъв  е  живота --шарен  ,шареничък!  Сега  като  пиша  тези  работи  ,се  обръщам  към  редовните  студенти  да  не  се втурнете  да  се  прехвърляте  в  задочното , ей   мили  деца , при  нас  местата  са  запълнени,   а  и  за  по-  кратко  време  трябва  да  се  усвои  много  материал .Така  че  стойте  си  в  редовното--даже  една  година  повече  ще  работите   от  нас  ,защото  ще  се  дипломирате  една  година  по-рано.(шегичка , :-*
Въпреки, че изказах вече моето мнение по темата, отново пиша, но този път с единственото желание - да помоля колегите, които имат нещо против задочното обучение , да спрат да отправят напатки към задочниците.
Не мога да разбере каква е тази неприязън към хората, които са избрали тази форма на обучение. А защо някой не постави темата " БезсмислициТЕ в редовното ". Те, безсмислиците в редовното , струва ми се, са много повече, отколкото тези в задочното.
Вярно е, че всеки има право на мнение в тозу форум, но досега в него не съм срещнала някъде , в някоя тема, някой задочник да отправя такива напатки срещу студенти- редовно.  :-X
Апропо познавам хора, бивши колеги, които и досега не могат да си вземат държавните изпити, а учихме редовно.
Смятам, че последното е достатъчно красноречиво за това, че който има желание учи, а който не -  в каквато и форма на обучение , ще си остане на нивото, на което е започнал.
Мога да кажа още много неща и да ги подплатя с примери, но тъй като не искам да се превръщам в съдник на никого, спирам дотук. :evil: :smoking:

разбира  се  )
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Антония в 24.07.2008, 09:18:25
Наслушах се на много простотии за задочното обучение и то от хора които си нямат представа какво става там. Аз съм задочно БЕРЕ и какво? Смятате,че задочниците са по-тъпи ли? Аз лично съм смятала че по някои предмети броя на часовете ни е еднакъв.Но ако вие влачите един предмет 3 месеца то ние го взимаме за максимум 1 седмица и главите ни пламват. Преподавателите все толкова изискват от нас, но времето с което разполагаме за усвояване на учебния материал е много по-малко.И все пак това не ни пречи да имаме много добър успех и нужните познания. Това че днешните деца затъпяват и не учат е факт както в задочната,така и в редовната форма.Аз лично имам приятелка която е редовно и да ви кажа аз ходя много по-редовно на лекции.Задочната форма е измислена не за мързеливците, а за хората които работят и имат прекалено много ангажименти за да си позволят да се размотават в университета 4 месеца.Аз ходя на лекции и упражнения по 1 месец в семестър.Като казвам 1 месец имам предвид плътно от 8:00 до 19:00 без да се пропускат дни в тоя месец.Така че плюйте си колкото искате задочната форма,аз лично си я харесвам. :rock:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: dess в 24.07.2008, 10:40:20
Наслушах се на много простотии за задочното обучение и то от хора които си нямат представа какво става там. Аз съм задочно БЕРЕ и какво? Смятате,че задочниците са по-тъпи ли? Аз лично съм смятала че по някои предмети броя на часовете ни е еднакъв.Но ако вие влачите един предмет 3 месеца то ние го взимаме за максимум 1 седмица и главите ни пламват. Преподавателите все толкова изискват от нас, но времето с което разполагаме за усвояване на учебния материал е много по-малко.И все пак това не ни пречи да имаме много добър успех и нужните познания. Това че днешните деца затъпяват и не учат е факт както в задочната,така и в редовната форма.Аз лично имам приятелка която е редовно и да ви кажа аз ходя много по-редовно на лекции.Задочната форма е измислена не за мързеливците, а за хората които работят и имат прекалено много ангажименти за да си позволят да се размотават в университета 4 месеца.Аз ходя на лекции и упражнения по 1 месец в семестър.Като казвам 1 месец имам предвид плътно от 8:00 до 19:00 без да се пропускат дни в тоя месец.Така че плюйте си колкото искате задочната форма,аз лично си я харесвам. :rock:


Toчно така !!!  :D :y:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Стефан Николов в 24.07.2008, 13:39:40
Наслушах се на много простотии за задочното обучение и то от хора които си нямат представа какво става там. Аз съм задочно БЕРЕ и какво? Смятате,че задочниците са по-тъпи ли? Аз лично съм смятала че по някои предмети броя на часовете ни е еднакъв.Но ако вие влачите един предмет 3 месеца то ние го взимаме за максимум 1 седмица и главите ни пламват. Преподавателите все толкова изискват от нас, но времето с което разполагаме за усвояване на учебния материал е много по-малко.И все пак това не ни пречи да имаме много добър успех и нужните познания. Това че днешните деца затъпяват и не учат е факт както в задочната,така и в редовната форма.Аз лично имам приятелка която е редовно и да ви кажа аз ходя много по-редовно на лекции.Задочната форма е измислена не за мързеливците, а за хората които работят и имат прекалено много ангажименти за да си позволят да се размотават в университета 4 месеца.Аз ходя на лекции и упражнения по 1 месец в семестър.Като казвам 1 месец имам предвид плътно от 8:00 до 19:00 без да се пропускат дни в тоя месец.Така че плюйте си колкото искате задочната форма,аз лично си я харесвам. :rock:

Проблемът в никакъв случай не е, че задочните студенти са (сте) тъпи. Опазил Бог, та сестра ми е задочно и като нищо е най-умното момиче под 25, което познавам (сигурно има по-умни, ама аз не ги познавам). Проблемът е, че в този си вид ефективността на задочното, при еднаква степен на желание за учене и старание от страна на студента, е по-неефективна. Именно защото за 1 седмица ви се наблъсква нещо в главата, вероятността то да остане там е доста по-малка. Да, някои хора нямат избор. Но ако имаш такъв и имаш желание наистина да научиш повече, по-лесно и по-добре, то в редовната форма е просто по-добра.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: realist 19 в 24.07.2008, 16:32:16
Факт е, че някои специалности като медицина, както и повечето специалности в техническия  НЕ се учат задочно.Сами преценявайте защо.Факт е също, че задочното обучение възниква,не защото е по-ефективно, а защото е по достъпно,обучение "между другото", един компромис за повечето специалности.В някои факултети,по някои дисциплини има разлика в преподавателите, които водят задочна форма на обучение и редовна.Много често при задочниците дори асистенти са оставени да водят лекции :-o :-o :-o ,което за мен е безобразие.Това кои студенти са по-тъпи и къде безмислицата била по-голяма :-D :-D :-D е въпрос , на който всеки си отговаря по собствен начин и май не е по-малко безмислен от самото обучение.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Антония в 24.07.2008, 18:37:53
Съгласна съм за изброените специалности,че е по-добре да съществуват само в редовна форма,също така и специалностите в химическия факултет.А що се отнася до преподавателите на мен са ми преподавали доста добре преподаватели с утвърдено име в университета като:бившия декан на филологическия факултет доц.д-р Иван Чобанов,доц.д-р Запрян Козлуджов,който до скоро беше зам.ректор.Проф.Георги Петков и много други чиито имена няма да изброявам сега.А мнението ми е че задочната форма съществува по необходимост и не бива да се маха в никакъв случай.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: dess в 24.07.2008, 18:57:22
Факт е също, че задочното обучение възниква,не защото е по-ефективно, а защото е по достъпно,обучение "между другото", един компромис за повечето специалности.В някои факултети,по някои дисциплини има разлика в преподавателите, които водят задочна форма на обучение и редовна.Много често при задочниците дори асистенти са оставени да водят лекции :-o :-o :-o ,което за мен е безобразие.


Задочното обучение може да се нарече неефективно, но в никакъв случай не може да се каже, че  е обучение "между другото".  В нашия факултет на нас, задочниците, ни преподават много ерудирани преподаватели. Същите преподават и на редовното. А по отношение на това, че асистент не може да е добър лектор съществува масова заблуда, според мен. Преподавали са ни и асистенти, чиито труд и желание да ни помогнат да научим нещо в никакъв случай не е за подценяване.  :wink:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: realist 19 в 24.07.2008, 19:19:44
То е обучение "между другото",защото неговия смисъл е обучение  максимално сбито във времето.То е възможно само там, където се разчита на самоподготовката-право,педагогически дисциплини и т.н. и разбирасе да  е икономическо целесъобразно за съответния университет.То е "между другото" защото повечето "студенти"
,учещи редовно едновременно работят и учат.Избрали или принудени  по ред причини да не се занимават с лекции,семинарни занятия и т.н. така,както в редовното.Не че някои не работят и когато учат редовно,не че и редовното обучение може да е между другото,просто там става малко по-трудно.Това как се учило задочно в даден факултет, субективни мнения колкото щеш.Всеки има право да защитава формата, в която самия той се обучава,специалността си,университета и т.н.Разбираемо е,но не е до там обективно.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: Антония в 24.07.2008, 19:42:39
може и да и сбито във времето,но именно това го прави по-трудно.защото се разчита основно на самоподготовката на студента,а материала и неговия обем е един и същ.Обективно мнение може да има ако си бил и в двете форми и знаеш какви са нещата.
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: realist 19 в 24.07.2008, 20:27:23
По-трудно е сигурно за самия студент, който учи задочно, защото първо учи и работи,и второ всичко му се струпва на главата в един момент на веднъж.Но като цяло едвали е по-трудно като го сравня с материала,който трябва да дъвчеш по една или друга причина през цялата година както е при редовното..В моя курс доста хора се преместиха от задочно в редовно.Твърдят, че редовното обучение е по-приемливо, защото повече ангажира студента,не че им е по-трудно.Като цяло не се сработиха с останалите студенти(които учат редовно от самото начало) и твърдят, че единствените колеги, на които може да се разчитат са тези, с които са учили и учат задочно.Не знам дали е така.И не знам наистина защо при нас(право,трети курс,редовно) все повече се наблюдава явлението,задочници да се прехвърлят да учат редовно.Едвали защото е по-лесно редовното обучение ??? Май имало значение ???
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: dess в 24.07.2008, 20:46:21
Колега, редовното е по- приемливо именно поради факта, че всеки ден ти се трупат знания. Това безспорно е така! Задочното е по - трудната форма на обучение поради причините , които и в твоя, и в другите  постове се споменават.
Но всичко това не бива да бъде причина да се отрича задочната форма на обучение като цяло.
Аз също съм учила и редовно и смятам, че ако трябва да бъдем честни , в нея също има недообмислени неща, но никой не е тръгнал да я отрича, нали!?

Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: realist 19 в 24.07.2008, 21:46:22
В общи линии съм съгласен :mmm: :mmm: :mmm:
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: marin2025 в 24.07.2008, 21:52:27
Аз  също  съм  съгласен .  Препоръката  ми  към  тези , които  правят  праграмите  да  се  набляга  повече  на  практиката , както  е  по-на запад  от  нас!  Знам  ,  че  няма  кой  да  ме  чуе  ,  но  по-добре  да  си  го  кажа  каквото  ми  е  на  сърце!   Други  мнения??? :-)по-малко  теория  ,защото  тя  остарява  ,бързо , особено  в ( ай  пи )   науките  мисля , че  на  всеки  3 години  беше!
Титла: Re: задочната безмислица
Публикувано от: dess в 24.07.2008, 23:44:57
В общи линии съм съгласен :mmm: :mmm: :mmm:


  :roll:  :-) :handshake: