argon bulletin board
Пловдивски университет => Пловдивски университет "Паисий Хилендарски" => Темата е започната от: Атанас Терзийски в 07.10.2006, 10:52:47
-
Здравейте,
Какво мислите за диспутите като академична форма в университета. Често преподаватели по дадена дисциплина заемат различни позиции в тяхната област или в близки до нея, като гледните точки са интересни и нито една от тях невярна. Тези дискусии в моите среди често се изказват на бира, но би могло това да се пренесе в аудиторията пред по-широк кръг слушатели и разбира се със съответен регламент, например:
1. Около 5 минути изказване на всеки от двамата участници
2. Втората част ще са въпроси от водещия (арбитъра) на диспута
3. Въпроси от публиката и изказване на мнения
Това ще бъде много подобна инициатива на този форум, само че на живо. Изказванията ще бъдат доста добре аргументирани, а избраните теми можем да дискутираме тук (във форума) или чрез mail-list. Подобна инициатива дори би могла да заеме част от лециите към края на някой курс, когато студентите са вече "в час" или просто да провеждаме веднуж месечно диспут на общи теми за университета.
Някои от темите с които аз бих влязъл в диспут с колеги или студенти на противоположно мнение са:
1. Активността на студентите в учебния процес пред тази на преподавателя
2. Баланса на между класическите методи на обучение пред модерните
3. Политика за допустимо използване на мрежата на ПУ и наложените забрани
4. Тестовото оценяване и как да подбираме критериите за него
-
ALL THUMBS UP!
~LIA~
-
Ami pove4eto universiteti si imat klubove po debati za tazi cel!!! Naprimer Sofiiskiq i Tehni4eskiq nai-redovno si pravqt podobni debati. Ima si i redica pravila, no tova 6te e dosa slojno za rabota i osy6testvqvane. Naistina sym za ideqta i mislq, 4e moje da dade seriozen rezultat!!!
-
Кsx ти знаеш мнението ми по въпроса. Напълно съм за и подкрепям идеята изцяло. Това би било много полезно начинание, от което всеки има реален шанс да извлече полза.
-
Миналата година упражненията по българска литература след Освобождението се провеждаха по следния начин-1 или двама студенти си избират тема и в рамките на 20 минути я представят,след това ''слушателите'',които през това време гледат тъпо,разглеждат списание и всякакви такива трябва да задават въпроси по темата,с която съответно трябва да са се запознали предварително;накрая има думата преподавателя.Не знам дали все още сме дорасли за такъв тип занятия.
знам,че не е точно по темата,но е хубаво да имат представа студентите,които ще изучават сега този предмет!
-
...упражненията...се провеждаха по следния начин-1 или двама студенти си избират тема и в рамките на 20 минути я представят,след това ''слушателите'',които през това време гледат тъпо,разглеждат списание и всякакви такива трябва да задават въпроси по темата,с която съответно трябва да са се запознали предварително;накрая има думата преподавателя.Не знам дали все още сме дорасли за такъв тип занятия.
Аз имах подобни упражнения и наистина ти стоиш пред аудиаторията, на която не и пука за какво иде реч и общо взето след това на въпросите си отговарях сама, понеже никой не беше слушал въобще или поне дотолкова, че да даде адекватен отговор.
Но като цяло идеята на ksx не е да се прави нещо от подобно естествено. Целият замисъл е в това, че на първо място този тип дискусии няма да притежават елемента "задължителност". Това ще е нещо съвсем отделно от учебния план и съответно ще се посещава от хора, които имат интерес към темата. А когато има интерес ще се получи и ползотворна дискусия-спор няма!
-
Е това е друго нещо!Просто като прочетох темата и се сетих за тези упражнения.
-
... диспути между преподаватели (1), между студенти (2), студенти vs преподаватели (3) или каквото дойде?
По принцип е много хубава идея. Дано се получи - от една страна ще е добра школа, а от друга университета и отделните факултети ще имат полза.
Обаче ... Изобщо казано добри диспути се получават ако са налице подходяща тема, качествени участници и заинтересована аудитория. Знаете ми мнението по ... някои теми, тук ще напиша как е възможно да се изроди идеята.
В първия случай - аудиторията да бъде преподавателска и студенто-подмазваческа ... Ако е само преподавателска - ами има си семинари по разни теми, ако се набъркат студенти-подмазвачи без грам специализирана култура, които искат да завършат по-лесничко ще стане жалка картинка ...
Във втория - диспутите да бъдат на теми от сорта на "Загорка или Каменица", "Размера има ли значение или какво ще стане ако Памела Андерсън падне по очи" или "Кой е по-добрият декан - този който по-лесно насрочва дати за извънредни изпити или този, който пие "моята" бира?"
В третия - опасявам се, че диспути няма да има или ще са с много ниско качество.
Като начало с рекламна цел трябва да се изберат теми-бомбички - такива по които да се шуми много преди, по време и след диспута. Например Linux vs Windows.
И накрая - дано се получи, може да намина някой път ... Особено да се видя с един пловдивчанин - фанатичен линуксаджия, с когото съм се срещал само виртуално по форумите на dir.bg :wink:
-
Здрасти Георги,
първоначалната ми идея е диспутите да са между преподаватели, но разбира се това не изкчючва и други комбинации, ако се наложат. Качеството както казваш на дискусиите (и аудиторията) ще зависи от много фактори, като основните ще са нивото на участниците, заинтересоваността на публиката и избора на тема.
Нещо, което пропуснах да спомена в първия пост, е че една хубава тема, с която можем да стартираме аз и доц. Аргиров е дали в университета трябва да се чете морал на студентите, дали трябва да ги надъхваме с мотивация или насилваме да учат - аз съм твърдо против това, а той твърдо "за". Мисля, че би се получила интересна дискуция...
-
идеята е наистина добра
-
Днес се сетих, че в другия университет, в който съм била бяхме направили нещо подобно под ръководството на преподавателката. Общо взето се разделяхме на 2 лагера от по десетина човека. Задаваше се тема, която е актуална към настоящият момент, като напримар "за или против узаконяването на проституцията или еднократната доза наркотици", " за или против влизането в ЕС" и прочие. Имахме определено време за мислене и оформяне на тезата и на основните моменти в темата, структуриране на аргуметите в наша полза и тези, които очакваме да отправи към нас другата страна и съответно нашите контрааргументи към същите. Дискусията се получаваше много готино и общо взето даже и след нея се събирахме да я продължим. Много ползотворно!
-
ksx , евала за идеята ! Смятам , че наистина има хора, които ще се включат и то с голямо удоволствие. Смятам, че не трябва да се ограничава с това да е само мужду преподаватели. Мисля, че ще е от голяма полза, за нас студентите, не само от гледна точка на това , че ще научим много неща от самите дискусии, но и за самата култура за водене на диспут.
-
Днес се сетих, че в другия университет, в който съм била бяхме направили нещо подобно под ръководството на преподавателката. Общо взето се разделяхме на 2 лагера от по десетина човека. Задаваше се тема, която е актуална към настоящият момент, като напримар "за или против узаконяването на проституцията или еднократната доза наркотици", " за или против влизането в ЕС" и прочие. Имахме определено време за мислене и оформяне на тезата и на основните моменти в темата, структуриране на аргуметите в наша полза и тези, които очакваме да отправи към нас другата страна и съответно нашите контрааргументи към същите. Дискусията се получаваше много готино и общо взето даже и след нея се събирахме да я продължим. Много ползотворно!
В книгата Graham R., Clifford Gray, "Business games handbook" Издадена от American Management Association, Inc. през 1969-та година има описани 188 игри имитиращи различни процеси от "реалния свят".
-
Гласувам 'За', но според мен идеята би била добра ако диспута е между преподаватели или студенти и преподаватели. Така повече преподаватели биха узнали какво е мнението и желанието на студентите, както и какво може да се подобри в процеса на обучение и работа в ПУ, а и какво би следвало да е държанието на студентите към персонала на университета.
-
Аз лично съм "за" идеята. Нещата обаче, знаете добре, трябва да се опипат детайлно и след това да се направи предложението както и докъдето трябва.
Лично аз работя в медия и можем да обработваме материалите при по-интересни и касаещи обществения интерес теми, така че да се добрие и популярност. Според мен, подобно нещо би могло да намери място и върху Университетския вестник.
През цялото време се говори за мозъчен тръст, а нищо не се прави. Мисля, че това може да постави основите ...
За повече контакти, e-mail: dineto@abv.bg.
С удоволствие бих отделил време, за да се изчисти идеята и достигне необходимия вариант.
-
Тази работа е обречена на неуспех, има достатъчно преподаватели, за които се сещам, които признават единствено собствената си (не)компетентност. Много от тези хора не могат да защитят теза, да не говорим да влязат в диспут...
-
iliyandm, благодаря! Идеята е наистина хубава, но както казваш трябва да се работи по нея. Съгласен ли си да включиш в организацията, като разбира се имаш подкрепата ми?
VooDooMaN, прав си..., но не е ли вече постигане на целта ако "зашлевиш шамар" на подобни преподаватели и индиректно покажеш "компетентността" им. :)
и последно - напоследък се сещам за интересен диспут - за или против политиката в този форум -- има ли навити? Аз съм против политиката тук!
-
ksx наистина темата за диспут, която предлагаш е доста актуална в момента и щом си рекъл да си изажеш накратко мнението по нея, защо не и аз да постна нещо. До колкото знам в учебните заведения е забранено да се пропагандират разни идеи и програми на политически партии от страна на преподавателите. Това ОК така трябва да е. Но във форум не виждам какво пречи да се говори.
Public
отворен форум за общи дискусии
Модератор: VooDooMaN
Ето цитата си показва сичко. Пък и някъде бях, чел из форума тука, че който искал да пусне някаква си тема не свързана с ПУ може спокойно да го направи в Public форума. Така, че не виждам какъе е проблема. Пък и темата за политиката няка да е актуално постоянно според мен. Тук до месец ще отшуми. Ако нещо фрапиращо се случи в политическия живот в България може пак да се драска по някой ред, но едва ли ще е редовно.
-
Какво си показва цитатът? Не пише "Public - пишете каквото ви падне". Нито пише "Public - псувайте на воля". Наистина в Public може да се пише на почти неогранична тематика. Поради буквоядство обаче някои държат да се напъват именно срещу ограничението, което си е наложено напълно обосновано.
ksx, не би било лошо да зашлевиш шамар, обаче за да го направиш трябва да накараш хората да подложат буза, т.е. да участват в диспут, а те НЯМА да го направят, това е тъжното.
-
Уви VooDooMaN, разбирам те напълно - така е! ;-(
-
Ideyata ne e losha, pone dokolkoto az razbrah, tova ste sa podobni na disputite, provejdani ot associacia DEBATI. V uchilishte sam se zanimavala s tiah i zanimaniyata biaha priqtni i polezni za razvivaneto na logicheskoto mislene i v dosta golyama stepen mogat da se uprajniavat govorene pred auditoria i argumentirano izlagane na sobstveno mnenie, vse neshta, koito smiatam za mnogo polezni za vseki mlad jurist.
-
Aз самата съм преподавател по БЕЛ и психология в средното училище и знам , че това върши страхотна работа - хем учениците се научават да мислят самостоятелно,хем съществува шансът и аз да науча нещо ново.Диспутът е чудесен начин да се научи човек да защитава собственото си мнение,стига да има такова,разбира се... :-)