Е, това вече е друго нещо! Давам си мнението поред. Все пак съм минал през три качества в ПУ още от времето, когато нямаше интернет
Обещавам да не използвам аргумента "и при другите не е по-добре" (което е факт, имам наблюдения в България и извън нея).
Първо, имаме следните рамкови условия:
- да поддържаме 40-членен състав на основен трудов договор, като хабилитираните четат поне 70% от лекциите (старото изискване беше те да са поне 20 бр). Без това факултет НЯМА.
- Да осигурим минималния изискван хорариум по 19 дисциплини (чл. 7 от наредбата за единните държавни изисквания)
- Да се вместваме някак си в базата на ПУ, остаряла и амортизирана донемайкъде.
Това е задължителният МИНИМУМ. Задачата, както се сещаш, дори на този етап не е от най-простите. Как да привлечеш хабилитиран проподавател в държавен ВУЗ, например. Та сега - точка по точка.
липса на достатъчно предвидени лекционни часове за някои дисциплини(напимер НП,РЧП,МПП,... не може някои дисциплини да се вземат за две лекции в две съботи)постоянното движение на преподаватели от един университет в друг-може би лошото заплащане..Часовете по задължителните дисциплини са напаснати със задължителния хорариум - за избираем предмет ли става дума? Проблемът е, че те се компресират в малко на брой дни. Би ли обяснил за какво иде реч, че не го разбрах. Все пак предмет да се вземе за два дни.. (Според мен и нашият подход към лекциите е много изкривен, ама нейсе.)
липса на синхрон между асистентите и лекторите(например ГП)от там и в различните критерии на оценяване по една съща дисциплинаНапълно го разбирам. И аз имам проблеми с това. Въпрос на стил на титуляра и на други работи...
масово оценките от писмените изспити не се нанасят на време в протоколите,а в книжките въобщеКакво е това "навреме"? (аз в момента си чакам оценка, която закъснява с две седмици от предвиденото - става месец и кусур от изпита). Не знам да има акт на уни или ФС по тази работа. Разбирам, че е неприятно, но 150 работи не се проверяват, още повече внимателно, за ден или два. Опитай един малък експеримент върху себе си. Не че не признавам довода ти - напълно го разбирам от гледна точка на студента. Оценки в студ. книжка (псолютен наш архаизъм, ама карай) - въпрос на личен стил на преподавателя. Някои ги нанасят, някои не, някои по желание на студента. И тук не знам да има регулиращ акт.
преписванетоГолямата ми болка... Виж темата за изпитните формати в тоя форум, можеш да си дадеш мнението. До разправии съм стигал...
някои упражнения се провеждат в семинарни зали, не засегнати от цялостното обновление на университетаНяма начин. Тва е положението. И на мен не ми е приятно.
като цяло работата на факултетна канцелария(в последно време наблюдавам подобрение)Че какво общо има факултетната канцелария със студентите (освен при някои молби до декана и прочее)? Учебен отдел ли имаш предвид? Ако говорим за инспекторките от 202 - моите уважения към тях. Последните войни на империята... Аз на такава работа повече от 3 дена не бих издържал.
защо да не се въведе системата на поправителна сесия след всеки семестърНе знам дали се допуска от ръководството на уни. Помня, че си имахме проблеми с някои подобни неща преди време. Презумпцията е, че ако се издъниш на изпита, ще ти трябва известно време, за да изчетеш нещата наново. И да се получи някаква перманентна сесия... Къде съществува подобна система?
липса на учебници в библиотеката(вина имаме от части и ние)Учебниците ги намираме - макар и в недостатъчно бройки, поради което са за читалнята и за радост на околните ксерокси. По-голям проблем е редовното намиране на сборници със съдебна практика. Големият проблем за мен е не липсата на книги, а на студенти в библиотеката - и на тази в ПУ, и в "Иван Вазов". Да де - ако преподавателят иска да си изпееш учебника, за кво да киснеш в библиотеката? Два кашона книги дадох на библиотеката, обаче повечето са на английски и не виждам някой да ги чете. (вътре трябва да има бележки - дарение от Civic Education Project). Що боеве бяха по първия компютър в библиотеката - не ми се спомня. (Идея на ас. Паунов, да отбележа.) Втория не съм го виждал и не мога да кажа как е.
И много важно нещо, повечето студенти в ЮФ (като мен )нямат самочувствието(не съм сигурен)че учат в един качесвен факултетТова май не е въпрос на акредитацияДа обърна въпроса - в кой факултет би искал да учиш в България? Приемаме, че СУ е най-реномиран (какво стои зад реномето е друг въпрос), с най-богата библиотека, с повечко материална база (макар че нашите стари зали са цвете в сравнение с някои местенца в СУ). В кой от другите? То другите нямат ЮФ де, ама все пак.
Голям проблем е престъпното пренебрежение към рекламата и пропагандата - те трябва да се водят навсякъде и с всички средства. Кели направи лого на ЮФ, кога ще го използват - не се знае. Правене на канцеларски модели, тениски и прочее с това нещо - съвсем не се знае. Не че качеството се прави от тези неща, но и те са много важни.