argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: психометрия - казус  (Прочетена 5275 пъти)

Maya

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1
психометрия - казус
« -: 21.04.2010, 00:47:03 »

Здравейте, психология 2 курс съм, може ли някой от по горен курс да ми помогне с материали за изпита по психометрия,по точно примерен казус с неговото решение.Знае ли някой как протича изпита и какви въпроси дава проф. Герганов специално за казуса, а не за експеримента? Предварително благодаря!
Активен

Michelle

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 84
Re:психометрия - казус
« Отговор #1 -: 30.04.2010, 00:20:41 »

Казус 1:

Институт по социални изследвания "политикон" е планирал проучване на 6 бълг. полит. лидери - А, Б, В, Г, Д, Е. В проучването са включени 20 експер.-политолози, които ги познават отлично. Имената на политиците били давани по двойки на 20-те експерти и е трябвало да кажат за всяка двойка кой от двамата политичеси лидери в нея е по-консервативен. Като резултат от анализа на емп. данни се установило, че политолозите различават добре лидерите по степен на консервативност. Получени били следните скалови стойности за консерватизъм на политиците от лидера с най-ниска степен на консерватизъм към лидера с най-висока степен на консерватизъм - А (1,17), Б (1,36), В (2,18), Г (2,73), Д (3...).
1. Какъв вид данни са получени? - отг. сравняване на стимули
2. Какъв метод за събиране на данни е използван? - отг. сравняване по двойки
3. Каква теория за скалиране обяснява този вид данни - отг - закон за сравнителните съждения на търнстоун
3.1 Кои са нейните основни положения? отг....... (теорията към закона)
4. Какъв метод за анализ на емп. данни е приложен? - отг. закон на сравнителните съждения. Нишесато.

Казус 2:

Модна Линия

Модна къща "Визия" поръчва изследване на Агенция за маркетингови проучвания "Маркеттест" с цел да определи модната линия за летния сезон. Една от задачите е да се изследват потребителските вкусове за дължината на полата и да се проучи честотното разпределение. Модната къща подготвя скици за пет дължини. При височина на женската фигура 172 см, тя предлага следните дължини: А (50 см), Б (45 см), В (38 см), Г (32 см), Д (26 см). Скиците са били подавани на анкетираните една по една, а те е трябвало да кажат за всяка скица доколко я харесват, като използват една от седем словесни оценки - много я харесвам (7), харесвам я (6),......., не я харесвам (2), никак не я харесвам (1). Като резултат от анализа на данните, събрани от 1000 души, които образуват представителна за целевата група извадка, се установило, че сред анкетираните се срещат всички възможни 11 вкуса за дължина на полата. Честотното им разпределение е представено в таблица 1.
(следва таблица 1....)
Задачи:
1. акъв вид дани са получени в това изследване? - отг. избор по предпочитание
2. Какъв метод за събиране на данни е използван? - отг. последователни категории
3. Каква теория за скалиране обяснява този вид данни? Кои са нейните основни положения? - отг. техника на едномерното разгъване
4. Какъв метод за анализ на емпиричните данни е приложен? Използвайте този метод, за да припишете скалови стойности както на стимулните фигурки, така и на идеалните точки на анкетираните лица. - отг. SYSTAT и .........
5. Какъв вид скала се получава като резултат от приложения метод? Обяснете свойствата на тази скала? - отг. ликертова скала т.е метод на равноизглеждащите интервали п-р шестобална скала
Активен