argon bulletin board
Факултети => Факултет по икономически и социални науки => Темата е започната от: kbkl в 01.06.2009, 15:43:21
-
Някой има ли информация дали изпитът по маркетинг за ФМ 2 курс неикономисти остава на 06.06? Става въпрос за съвпадението, което се получи с последната лекция по статистика. Има ли дата за информатиката? Виждам, че все още информация за изпитите не е изнесена на сайта. Надявам се да не го оставят за последния момент. За всички останали курсове се знаят и датите и залите... само нас нещо са ни забравили.
-
Ами предполагам, че отговорникът ви не е предал списъците и затова нищо не е изнесено в сайта. Поне в края на миналата седмица, когато занесох нашите графици, вашият все още го нямаше в учебен отдел.
Доколкото аз знам, на 6-ти ще имате лекции по статистика следобед от 14 часа с нас, така че изпитът ви едва ли ще бъде отменен. Спорно четене и успешно начало на сесията.
-
Въпросът е там, че ако имаме лекция с вас, няма как да отидем на изпита, който е по същото време...
-
Не знам доколко си наясно, но колеги от ФМ казаха, че изпитът ви е сутринта. При това не става въпрос да съм говорила само с 1-2 души.
-
Определено не го знаех това. Затова е крайно време да се изнесе информация за изпитите.
-
Ами намерете си по отговорен отговорник (да ме извини девойката, че не я познавам). Нищо лично, но като не може да се справя с това защо се наема! В учебен отдел вина за това закъснение нямат, щото нашите дати ги изкараха още същия ден, в който ги занесох.
-
ако отговорника не отиде до Шишкова, той някой друг своевременно трябва да я уведоми, че иначе ще останем без зала.... поне някой знае ли часа, който е уговорен с Стоенчева ?
-
Ще се намираме по телефоните и по ужасните викове аххаах ;) Успех колеги и до Събота...
-
Аз съм записала на една от лекциите 9:00 ч., но незнам дали е останал така или има промяна. Бизнес администрация имат изпит по Маркетинг на същата дата от 9:00, така че вероятно е променен. Ще чакаме до последно и ще се разберем :-)
-
Аз съм записала на една от лекциите 9:00 ч., но незнам дали е останал така или има промяна. Бизнес администрация имат изпит по Маркетинг на същата дата от 9:00, така че вероятно е променен. Ще чакаме до последно и ще се разберем :-)
те са при доц. Захариев, а и датата им е друга :)
-
Пак нещо не съм видяла :blush: Стори ми се, че е 06.06, а за преподавател не съм и погледнала :-) Тогава не знам какво ще правим. Аз ще идвам за 9 ч., лошото е че нямаме и зала... :-)
-
Елена Шишкова
Ректорат, етаж 2,
стая 204, тел. 261 370
elishi@uni-plovdiv.bg
:y:
-
Здравейте на всички :-)-изпитът е от 9ч, но зала май няма да получим, ако скъпата ни отговорничка не се размърда и не предостави списъка с датите на Ели Шишкова. :headbang:
-
Ако трябва, да "осиновя" и вашия курс? :-)
Нищо, че отговорничката не е дала списък, звъннете (някой от всички ви) едно телефонче на Ели Шишкова, раяснете й как стоят нещата и после постнете тук информацията. В учебен отдел знаят как да се свържат с преподавателя, все пак. Ели е много отзивчива, така че ще ви разбере.
Мога и аз да го направя, но не ми е работа.
-
Ще се пробвам след малко да се свържа с инспекторката. Дано все пак си вдигне телефона, защото понякога не го прави. Ако имам информация ще я постна тук. Ако ли не ... проблем.
-
Изпитът ви по маркетинг ще е на 06.06. 2009 г. от 9 часа в 6 аудитория.
Приемам всякакви благодарности (бонбони не пия).
Успех на всички колеги.
-
:D :D :DБраво,браво най-накрая един съвестен и отзивчив колега.Нашата отговорничка ряпа да яде :vomit:
-
И аз днес говорих с Ели Шишкова. Потвърди за 6.06 в 9:00 - 6 ауд. Маркетинг. Списъкът и е бил занесен едва вчера и днес са определили залите. Администратора ще качи информацията в сайта утре.
Ако трябва, да "осиновя" и вашия курс? :-)
:y: :y: :y:
Добра идея, на теб поне може да се разчита и няма всичко да става в последния момент :-) Приеми и моите благодарности. Не познавам отговорника ни, може да си е имала ангажимент, но да не се беше захващала. Важното, че всичко завърши благополучно. Успех на изпитите на всички! :-)
-
Може ли някой да напише въпроси от 17 до 22 от конспекта на Стоенчева?
-
Ако трябва, да "осиновя" и вашия курс? :-)
Обичаме те мамче.... лично аз ще ти благодаря, може ли ???
-
Може ли някой да напише въпроси от 17 до 22 от конспекта на Стоенчева?
17. Същинско разработване на маркетингова стратегия
18. Организация на маркетинговите служби
19. Стокова политика и конкурентноспособност на стоката
20. Стока, стокова единица, опаковка и обслужване на клиента
21. Планиране асортимента на продукцията
22. Жизнен цикъл на продукта
-
Благодаря много. :-)
-
Колеги, някой знае ли какво се случва с въпросите от 33 до края? Отпадат ли от конспекта или остават на принципа на самоподготовката?
Някой има ли инфо как протича изпита - задава 2-3 въпроса (теми) от конспекта, тест, или повече на брой въпроси, на които да се отговори с по няколко изречения?
Имате ли идея?
Ако някой знае, моля да сподели....ще ни е от полза!
-
Въпросите отпадат. Последният, който трябва да разработим е за рекламата. Каза, че има достатъчно много материали, от които можем да се подготвим.
За изпита, каза че в самия ден ще реши дали да са цели въпроси или части от въпроси. Не се знае все още.
-
kbkl, какво имаш предвид под "последния, който трябва да разработим е за рекламата" - ами те всички въпроси от 33 до края са за рекламата ( с изключение на последния въпрос). Това значи ли, че след като всички се отнасят за рекламата, трябва да се подготвим по тях?
-
ха, и лекциите по статистика са от 9.00 в 6-а аудитория. 2 в 1 май ще има :roll:
-
Лекциите по статистика остават за 14.00ч. с някой от другите потоци...така че след изпита имаме лекцийки :-)
-
Ето една примерна тема за рекламата. На бързо я събрах, може да не е много точна и с правописни грешки :-)
1. Същност
Съществуват над 200 определения за реклама,но ползващото се с най-голяма популярност е дефиницията на американската асоциация по маркетинг:рекламата е всяка форма на налично представяне и лансиране на идеи,стоки или услуги,заплащане от точно установен източник. Според европейската асоциация на рекламните агенции:рекламата е всяка платена форма на въздействие, осъществяване чрез средствата за масово осведомяване по представяне и налагане на идеи или услуги в интерес на явен източник. Рекламата може да се тълкува,като публично представяне на информация на стоки и услуги с помощта на художествени,технически,технологични начини за въздействие върху целеви групи и аудитории с цел да се предизвика,разширява и поддържа търсенето, както и да се осъществяват изгодни продажби.Съществената роля на рекламата я прави незаменима във всички сфери на обществения живот, защото тя изпълнява редица важни функции.
2. Функции
Информационна – да запознае предварително потенциален кръг от купувачи за нова услуга, чрез съобщаване на нейното качество и други параметри.
Въздействаща – формира предпочитанията върху търговската марка.
Стимулираща – да създаде нови потребности и стимули.
Напомняща – поддържа осведомеността на потребителя на високо равнище, поддържа търсенето на дадена стока и услуга.
Социална – чрез вниманието, което рекламата оказва на обществото, може да бъде използвана на социално - значими задачи.
Икономическа – чрез стимулирането на продажбите рекламата влияе пряко върху финансовите резултати на фирмата.
3.Видове реклама
а) Рекламата според сферата на обществения живот:
-политическа;
-стопаняка;
-социална.
Политическа реклама-обслужва политически партии, концепции и личности. Тя най-често има следните цели:популяризиране и приобщаване към политическите цели,програми и платформи;разширяване и утвърждаване на политическите партии,движения и организации;популяризирането на техните лидери;създаване на политически имидж;гласуване с определена бюлетина и др.
Политическата реклама се провежда в една силно конкурентна среда като се въздейста върху една и съща аудитория.
Социална реклама-тя е относително нов вид реклама.Нейното развитие е свързано с усилието на държавата да наложи обществено значими ценности сред широката аудитория.Съдейства за осъществяване на най-различни обществено полезни дела като опазване на околната среда, пестене на ресурсите,кръводаряване и др.
Стопанска реклама-тя е най-често срещаната.Разделя се на няколко под групи:
-потребителска тя е адресирана към крайният масов потребител на стоки и услуги.
Осъществява се чрез каналите на масова комуникация и реклама на място. Потребителската реклама е масова излъчвана към масовия потребител.
-селскостопанска тя е ориентирана към селскостопанския потребител,като му предлага,както предмети и средства на труда, така и стоки за крайно масово потребление. Осъществява се чрез селскостопански списания,специализирани панаири и изложения.
-работна-тя е ориентирана към различни групи специалисти и представлява стоки и услуги за промишлено и крайно потребление.От своя страна тя също бива 3 вида:
* промишлена –тя е предназначена за промишлен
потребители на суровини,полуфабрикати,продукти,средства за производство и др.Нейните адресати са ръководни или други кадри които участват в процеса на вземане на решения за покупка. Те проявяват професионален, а не личен интерес към рекламния продукт.
*професионална-тя е ориентирана към хора, практикуващи свободни професии или свободна практика. Осъществява се чрез специализирани издания, адресна реклама,печатни и рекламни материали.
*търговска-тя е предназначена за търговци на едро и дребно, търговски посредници и има за цел да информира относно различни продукти, нови търговски марки и др.
б) Според това кой рекламира рекламата бива:
-индивидуална- осъществява се от един рекламодател и е в полза на предлагания от него продукт;
-обща-включва кампании провеждани заедно от няколко рекламодателя с един рекламен бюджет е общ рекламен канал.Тя се разделя на 2 под вида:
*колективна- осъществява се от няколко рекламодателя, едновременно в полза на (производителя) произведеният от тях продукт.Те са конкурентни продукти или продукти заместители.
*групова-осъществява се от няколко рекламодателя едновременно. Техните продукти не са конкурентни,а се допълват.
в) рекламата,според жизнения цикъл на продукта
За да постигнат преследваните цели,както и за осъществяване на рекламната дейност,организациите следва да опепелят жизнения цикъл на продукта, преминаващ през фазите на въвеждане, нарастване, зрелост и спад. Според жизнения цикъл на продукта рекламата бива:
-въвеждаща-осъществява се още преди пускане на продукта на пазара в първата фаза от жизнения цикъл. В зависимост от това дали се лансира нова стока или се въвежда стоката на нов пазар се подбират различни стратегии, но във всички случаи този вид реклама се характеризира с продуктови високи бюджети и голяма чистота на излъчването.
-поддържаща-цели да задържи конкурентните резултати и да разшири завоюваните пазари,като се отчита натиска на конкуренцията и съответно да се дозира рекламното въздействие.
-напомняща-провежда се с цел да се изгражда дълготрайна привързаност от стоката и марката, като поддържа целевите групи,както и най-сериозните преимущества на стоката и търговската марка.Целта на тази реклама е преди всичко е да поддържа верността към марката и да стимулира продажбите;
г) според териториалният обхват:
-местна-провежда се в определено населено място и цели локален ефект и се съобразяват,и се намества в местния печат външна и вътрешна реклама;
-регионална-провежда се в случаите,когато дадена фирма има изградена търговска мрежа само в един или няколко района и за нея не представлява интерес да рекламира в цялата страна;
-национална-с най-широк обхват на излъчване от предишните два.Излъчва се на територията на цялата страна, използва се от големи фирми с филиали клиенти от цялата страна.
-международна-провежда се когато фирмата иска да поведе рекламната кампания извън страната си.
-глобална-представлява използването на еднакви стратегии и еднакви рекламни образи,съобщени в много стратегии;
д) според начина на възприемане
-зрително-обонятелно(ароматизирани листовки);
-зрително-вкусова;
-аудио- визуална;
-зрителна(печатна реклама);
-звукова(радио реклама);
е) рекламата, според медиите
-адресна реклама;
-външна реклама;
-кинореклама;
-мострена реклама;
-радио реклама;
- реклама на място на продажбите;
-пресреклама;
-интернет реклама;
-реклама в справочни издания;
ж) други видове реклама
Рекламата може да приема явни и скрити форми на изказване.
Скрита реклама-има тогава,когато рекламната цел не проличава от използваното средство или жанр и който източника остава скрит,като реклама;
Явна реклама-обратно на скритата.
з) според сезонността се дели на:
-извън сезонна- извън активния търговски закон с цел увеличаване на продажбите и увеличаване на активния сезон.
-сезонна-в активния сезон;
и) според степента на интензитивност,с което се провежда
и честотата на излъчване:
-еднократна;
-серийна;
-компактна;
-постоянна;
й) според начина на нейното осъществяване:
-планова;
-извънпланова;
4. АЛГОРИТЪМ НА РАЗРАБОТВАНЕ НА РЕКЛАМНА КОМУНИКАЦИЯ
• Определяне на предмета на рекламата
Той може да е:
-фирмата(институционна реклама)
-марката(маркова реклама)
-стоката,услугата(стокова реклама)
- комбинация от изброените
Това,което следва е да разберем е в каква степен са известни фирмената марка и фирменото наименование и по-конкретно:
• Какъв е броят на лицата,които изобщо познават фирмените наименование и марка?
• Колко от тези,сред които са известни,ги свързват с нейния предмет на дейност?
• Какви са мнението и отношението към фирменото наименование и различните фирмени марки?
• Формиране и ранжиране на рекламната цел
Принцип на формулиране на рекламната цел
1) Целта на рекламата е да спазва точно определена комуникационна задачана рекламата в рамките на маркетинга.
2) Тази цел на рекламата трябва да бъде записана конкретно и измеримо.
3) Целите на рекламата трябва да се приемат единодушно от тези,които правят реклама, и от онези,които я утвърждават.
4) Целите на рекламата се основават на точни сведения,проучване на пазара и на търговските мотиви.Те не изразяват топли надежди и желания,до кито се достига единствено по интуиция и без фактически материал.
5) Установяват се измерителни единици,ч/з които ще може да се регистрира рекламното въздействие.
6) Методиката,която трябва да се използва при измерването в един следващ момент,трябва да се установи веднага след формулирането на целта.
Основните елементи на една рекламна цел са:
-специфично комуникационно действие;
-ограничено по обхват;
-адресирано към предварително набелязана и определена група лица ;
-за определен период от време.
• Определяне на целевите рекламни аудитории
Според механизма на вземане на решение за покупки потребителите за покупки се делят на:
-пресметливи;
-колебливи(блуждаещи);
-ремаркета;
-прахосващи.
Според честотата на осъществяване на покупките потребителите са:
-постоянни купувачи;
-редовни купувачи;
-периодични купувачи;
-случайни купувачи(инцидентни)
Най-добрата сегментация трябва да засяга задължително поне една водеща демографска характеристика +една психологическа характеристика+чисто пазарна характеристика
• Определяне на рекламния бюджет
Рекламният бюджет зависи от нивото на продажбите.
В повечето направления на търговска дейност продуктите,които се продават добре,изискват да бъдат рекламирани повече от продуктите,които се продават трудно.
Рекламният бюджет зависи от рекламния бюджет на конкурентите.
Рекламният бюджет зависи от рекламните цели и задачи.
5. Рекламни канали
Характеристика на основните комуникационни канали
Комуникационните канали са материалните посредници м/у рекламодателя и целевата рекламна аудитория,по които става транслирането на рекламното послание.
Към печатните средства за разпространение се делят:
• Директната реклама(диплянки,каталози)
• Пресрекламата (вестници,списания)
• Радиореклама
• Телевизионна реклама
• Кабелна тв
• Външна реклама(плакати,изображения)
• Транспортна реклама
• Витрини
• Вътрешномагазинна информация(знаци,фирми)
• Рекламни материали и реквизит
• Рекламни средства за изложбени прояви
• Търговски музеи
• Фирмени музеи
• Информационни центрове
• Кинореклама
• Реклама в телефонни и адресни указатели
• Реклами в справочници с професионално предназначение
• Реклами в жп,автобуси
• Реклама в пътеводители
• Реклама в програми за спектакли
Всеки от комуникационните канали има своите предимства и недостатъци.Изборът на канал и средства за реклама е един от най-важните и трудни моменти при планиране на рекламната комуникация.
-
Много мило от твоя страна, Ели.
Хубав ден, миличка.
-
:D Много благодарности и от мен, Ели-улесни живота на около 100тина човека.Герой на курса :wink:Успех на всички утре и от мен
-
Жалко... само, че не се падна нищо за рекламата .
:)
-
А книжките в кой останаха? (за тези, които не са си ги получили в неделя). При инспекторката не е внесен още протокола и не мога да си разбера оценката.
-
В понеделник протокола беше при Ели Шишкова.
-
Днес Ели Шишкова ми каза, че протоколът ще й бъде занесен чак на края на месеца или в началото на идния. Тя нямаше резултатите от изпита, нито книжките са при нея.