argon bulletin board
Факултети => Факултет по математика и информатика => Темата е започната от: n0_m0r3_pa1n в 25.11.2011, 12:53:58
-
Здравейте!
Тъй като днес денят доста ме скапа и разочарова покрай избираемите дисциплини нямам намерение да държа разочарованието за себе си и искам ясно да си изразя мнението как би трябвало според мен да протича изборът на избираеми дисциплини. Като за начало искам да припомня какво значат думите: човек (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA) . студент (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82) и овца (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B2%D1%86%D0%B0). Разгадайте разликите вие между трите. А сега ще си позволя да намеся главния начин за прехрана на хората от моя край (Родопите), който е овцевъдството. Нека да видим приликите между овцевъдството и студентството:
- 6:00 - Овчаря вади овцете да отиват на паша
* 7:00 - Студентите излизат от вкъщи и вече се трупат пред кабинета на избираемата дисциплина.
- 8:00 - Овчарят се вкупчва около овцете и тези с най-хубавата козина биват заведени на поляната с най-хубава трева.
* 8:00-9:00 - Водещият избираемата дисциплина се муши между десетките чакащи студенти като избира тези, които предварително са записани от него да бъдат първи записали се.
- Овчарят остава останалите от стадото овце да се бутат за останалата трева по поляната.
* Водещият дисциплината пуска един хвърчащ списък, в който се записва този, който успее да се докопа до него.
- На поляната няма място за всички овце => някои отиват към друга част на стадото и се опитват да докопат нещо от там
* В списъка няма място за всички затова тези, които не са успели да се запишат, отиват да се пробват при десетките други чакащи за други избираеми.
- 18:00 - Овчарят прибира стадото. Който ял - ял.
* 18:00 - Студентите се прибират. Който се записал - записал.
Тези няколко на пръв поглед глупави редове съм убеден, че 101% ще засегнат някои от преподавателите и от студентите. Нека. Не може днес аз да бързам да се запиша и да съм в постоянно нарушение на ЗДвП, за да отида час и половина преди да започне записването за избираемата и вече да има създаден списък от студентите и той да бъде пълен. Извинете ме, но целият избор на избираема прилича на овцевъдството. И най-жалкото не е това, че начинът на избор ме кара да се чувствам като овца, а че водещите на избираеми дисциплини се правят на овчари. Искам да ви попитам: Така добре ли ви е? Защото на мен не ми е. От какво се оплакват предподавателите: Глупави, незаинтересувани студени, които пълнят избираемите, само колкото да запишат нещо и недостатъчен брой места. От какво се оплакват студентите: Прекалено голям брой чакащи от рано сутринта, избираеми дисциплини, които трудно взимат интереса на студента с дългото си описание, прекалено малко места за избираемите дисциплини, които взимат интереса на повечето студенти.
Какво за мен е решението?
Пределно ми е ясно, че по-голям брой избираеми дисциплини, които да привличат погледа още с отварянето на списъка няма да се създадат. Не казвам, че има дисциплини, които не са полезни. Определено всички избираеми са полезни, но колко от тях грабват интереса или биват представени по такъв начин, че да го грабват? Примерно има хиляди математики и само като видя заглавието си казвам: "Пак математика".. в същото време ако в пояснението бъде даден пример къде намира приложение тази математика, бъдат дадени примери използвани с нея и това се прави по време на избираемата, вместо само някакви сметки, определено с кеф ще опитам да запиша математика. Та след изброените проблеми и от двете страни предлагам да бъде приложено някакво отсяване на студентите. Най-справедливият начин на отсяване е тестовият (според мен). Нека този, който знае за какво става въпрос в избираемата, позаинтересувал се е малко и е почел тук-там да влезе и да запише това, което му е интересно. А не хора без никакъв интерес да запишат само защото първи са докопали хвърчащия лист. Отсяване може да има на базата на успех, курс, специалност или някакви знания по даден предмет. Нямам против предподавателя да решава кои студенти да запише първи както се случва много често, но нека тази бройка бъде оповестена при избора на избираемата. Преподавателя казва: Записвам от 60 човека 15 по мой избор. А не като отидем там да има вече записани 30 от него, защото в крайна сметка всички плащаме и всички сме равни, уж. Не мисля, че моята годишна такса е нещо повече или по-малко от нечия друга годишна такса. Затова осигурете ни равенство, защото това беше едно от главните неща, които ме подразниха днес. Нека всички имаме равен начален старт, пък нека, който иска дадено нещо да го заслужи, ако вече не го е заслужил примерно чрез високия си успех. Минало е всичко покрай демокрацията.. По този начин тези "избираеми дисциплини" е по-добре да бъдат кръстени на "дисциплини", защото в някои случай аз дори не използвам правото си да упражня моя "избор" като студент в този университет. З
Ясно ми е, че веднага ще има мнения, които ще ме "насолят". Това ми е без значение. Разбира се, всеки може да каже, че след като не ми харесва тук да си хващам багажа и да си ходя. Но аз не съм от хората, които се подчиняват на принципа "преклонена главица сабя не я сече". След като давам пари, които всъщност представляват труда на нашите + моя труд, аз желая срещу дадения от мен труд да получа нещо добро и качествено, а ако не го получавам, винаги мога да се боря за него. Ако по-високата годишна такса в размер на 750 лв. (в СУ за информатика) ми даде възможността да запиша избираема, към която имам интерес и равенство с всички останали съм съгласен да я заплатя. И също така съм готов да помогна с каквото мога на университета, за да имаме всички равни възможности. Извинявам се за сравнението ми с овцевъдството, но преди време този човек си го позволи, защо да не мога и аз: http://www.youtube.com/watch?v=G83u0fXXqOo . Ако сравнението ви обижда... аз само показах как се почувствах днес, и предишния път, и по-предишния.. замислете се Вас защо Ви обижда? :) След като 21 век е век на модерните технологии защо все още трябва да се държим и всичко около нас да бъде като за тревопасни. И ако ще се държим като овчари и овце, дайте да си го кажем и да се държим така, ако ли не - дайте да направим нещо по въпроса с тези избираеми, защото на мен ми писна. :)
Хубав ден желая на всеки, който е стигнал или не с прочита си до тук. Извинявам се ако мнението ми обижда някого, то е лично мое и изказва начинът, по който се почувствах днес и решенията, които смятам, че ще помогнат (разбира се с малко сарказъм).
-
За какво равенство говориш колега? Равенство ли е аз да съм станал в 06:30 за да мога около 7:30-8:00 да съм в университета и да чакам там още два часа до 10:00 за да успея да се запиша за това което имам желание, и в същото време ти да дойдеш в 09:30 и да ми разправяш, че и ти си плащал колкото и аз, и трябвало да има равенство. Този "хвърчащ лист" е направен от първите дошли да чакат във време в което ти най-вероятно си спял. Въпросният лист е единственият начин да се реши проблема с наглостта която цари по време на записване на избираеми. Не знам коя подред е тази избираема за теб, но знам, че до сега е трябвало да разбереш, че да успееш да се запишеш трябва да дойдеш поне 2-3 часа преди уреченият час. Няма защо да се сърдиш нито на преподавателите, нито на колегите които наричаш овце. Другият път като си дадеш зор да станеш рано както направихме повечето записали се днес, проблеми със записването няма да имаш.
-
Колега, не наричам никой никак си (просто малко сарказъм (http://bg.wiktionary.org/wiki/%D1%81%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D1%8A%D0%BC)). Не се бъркай в това. А изказвам мнение, че цялото това нещо с чакането не е редно. Не е това начинът да се записват избираеми дисциплини и не в колко ранен час си дошъл показва това колко голямо желание имаш да учиш избрана от теб дисциплина. Не искам да има наглост, нито бутане, нито чакане, нито кой превари, той завари. Искам цивилизован начин на записване, който да дава на всеки равен шанс. И това, че ти ставаш в 6 и 30, за да отидеш да се запишеш, аз ставам всеки ден в 6 и 30, за да си направя ядене и да пропътувам разстоянието до Пловдив и до университета. Затова пак казвам, нека часа няма значение, а желанието. Разбрал съм го правилото, но ми писна винаги да се съобразявам с него.
Поздрави! :)
P.S.
Аз се записах. Въпросът е, че просто не одобрявам цялата ситуация.
-
Спокойно, и в СУ положението е такова. Всъщност е малко по-зле, но компенсират почти изцяло с входящ изпит при избераемите с голям интерес. Ама пак ще кажеш, че някои са по-равни, понеже видите ли имали знания, които ти нямаш...
Ако наистина искаш всичко да става по твоята - НБУ. Там наистина си плащаш, за да си равен с останалите :)
-
Че има проблем - има, но не знам дали има достатъчно воля за промяна или подобрение в системата и дали постовете във форума изобщо имат някакъв отзвук в средите, в които се решават нещата. Ако изобщо може да послужи за успокоение, ще приведа един пример от моя опит с университет в Германия, където всички предмети са избираеми по закон и по-принцип я мислим за по-уредена държава:
Отидох да се запиша за един предмет в 7.30 сутринта и се оказа, че пред мен има опашка от над 300 души, след мен се образува опашка от два пъти повече хора. В 15.30 успях да се запиша, но не при преподавателя, при когото исках - професор, а при друг - асистент. Пуснаха допълнителни 6 курса по 50 човека.
Извод - ако се намерят преподаватели и достатъчно учебни зали, за най-желаните избираеми могат да се запишат всички, които искат, а непопулярните избираеми - направо да отпадат.
За друг предмет се записвах през електронната система на университета. Записването започна от 10.00 в един ден - системата разбира се висна и не ме пускаше до 13.00, когато влязох - всички предмети, които исках да запиша бяха пълни и записах някакви глупости. Цаката беше да се закача изобщо. В следващите дни всички списъци се разместиха - хората размисляха и си сменяха местата и успях да вляза в групите, в които исках.
Извод - Една електронна система за записване, въпреки че не винаги функционира перфектно, може да спомогне донякъде, като поне премахне човешкия фактор при грешките. Могат да се запишат по-голям брой хора за предметите, които искат да изучават. Да си направим такава система! - нали се пишем програмисти, пък и защо не през DeLC, тъй и тъй повечето имаме ъкаунти?
Друг възможен изход: Онлайн записване, като системата сортира списъците по среден успех на студентите [от хипотетична база данни с оценките] - то който си е мераклия на ученето си му личи и по оценките и така ако има виновен, то ще е студента с нисък "бал".
-
Съжалявам, че така се получи, но такъв изглежда е реда. За първи път пускам избираема дисциплина и исках да е 'електронно записване', но се оказа, че 'не можело'. Когато дойдох - бяха записани в списък 36 човека, от които записах първите 26. 4 души записах насила, т.к. ми са нужни като помощници за курса.
Както виждате - и в Германия е подобно, за жалост. Няма как. Имаше начин с предварително обявен входен тест и класиране. Очевидно догодина ще процедирам така.
Ако е проблемът да посещавате избираемата, водена от мен, защото ви е интересно - заповядайте. Няма да изгоня никого. Но няма да имате оценка и все пак трябва да запишете някоя друга избираема.
Аз лично исках да започна записването точно в 10:00, но след като списъкът, направен от вас, вече включваше 36 души, то нямаше смисъл да се чака. Процесът на записване е записан от охранителната камера в 533 и може да се види как всеки от записаните се записва и подписва собственоръчно.
М/у другото - колегата Н. Вълчанов с обявени 60 места, също е имал 80-90 кандидата и се е получило същото.
-
Сравнението с овцете много ми допада, защото е много точна. За повечето псевдо-светила в нашия университет студентите са нищо повече от овце.
Продължавай така и ти ще си низвергнат от форума като един от всичките хейтъри :) Аз на твое място бих разпечатал поста и бих го пуснал на студентите, които го подкрепят да се подпишат и бих го занесал на новия-стар декан.
Друг възможен изход: Онлайн записване, като системата сортира списъците по среден успех на студентите [от хипотетична база данни с оценките] - то който си е мераклия на ученето си му личи и по оценките и така ако има виновен, то ще е студента с нисък "бал".
+1
За това говоря от много време. Ама нали знаеш как това ще бръкне в з******** на някой - дали ще е система/дали ще се прави от инспекторката/дали ще се прави от секретарките/дали ще се прави от преподавателя.
-
Напълно подкрепям мнението на @n0_m0r3_pa1n!
Не може записването да е от 10:00, а някой си, който е дошъл няколко часа преди официалното записване да е направил списък на "хвърчащ лист" и точно този лист да бъде официалният списък с желаещи да се запишат! Ако ще е със списък то нека да се пуска от преподавателя и то в точно зададения час!
Не знам как е в чужбина, но не вярвам да е такава блъсканица кой да се запише първи! Типично нашенска работа! Да, и там има опашки, но всеки си стои мирно и не се мъчи да избута другите, за да може той да се запише първи!
Най-добрите варианти, които вече ги споделиха и колегите, са:
- 1. Електронна система
- 2. Тест
Като е възможно теста да се интегрира и в самата онлайн система. Все пак живеем в 21 век, а още повече, че учим във факултет по математика и ИНФОРМАТИКА и не вярвам точно такъв проект да е толкова сложен, че преподавателите да не могат да го направят... Но трябва желание! Но желанието се е изпарило за такива проекти... Не само тук, в нашия университет, а като цяло в България! Никой няма желание да се занимава с неща, от които няма да извлече облаги, но от друга страна, които биха спомогнали за въвеждането на по-цивилизован ред за справянето с такива казуси!
Теста е нужен, за да се види кой е наистина заинтересован и иска да изучава дадена дисциплина, а не просто се е записал, защото му изглежда лесно и ще изкара добра оценка... 50% от записалите се студенти, ако не и повече си нямат ни най-малко понятие какво представлява, примерно, Arduino платформата, какви са й възможностите и за какво служи! Разбира се, теста не трябва да е сложен, а просто да включва въпроси с общ смисъл, за да се види колко е заинтересуваността на студентите!
Но все пак живеем в България - страна на всевъзможните глупости и неуредици... Където хората, които се противят на тези проблеми са наричани със звучната побългарена дума - "хейтъри"... Нрав... Балкански нрав...
Все пак пожелавам успех и приятни моменти на всички успяли да се запишат на желаните дисциплини! =)
-
@Seishin На това му викам да си изкажеш мнението неподготвен.
1. Този хвърчащ лист си е само един хвърчащ лист и не е официалният списък както си мислиш ти
2. Идеята на хвърчащият лист е именно да се избегнат бутаниците караниците и опашките. И тъй като както се изрази ти, нещата са типично по нашенски, ако го няма хвърчащият лист наглостта ще възтържествува и ще се запишат 30-те най-нагли личности.
Не "най-умните"
Не най-подготвените
Не тези с най-висок бал
Не и тези които са дошли първи.
Ще се запишат тези които умеят да се бутат най-много и тези с най-малко възпитание и морал.
То дори и сега след като направихме списък с първите 30 дошли, пак се намериха хора които да ми "обяснят", че тоя списък не важал и в същото време да се бута правейки си път към вратата
-
Здравейте, аз съм колега от 4ти курс Информатика. Аз съм още по разочарован от малкия брой места ,защото трябва сега да уча някаква си математика ,която хич няма да ми е интересна и безсмислена. Моето лично мнение е ,че трябва да има от 2-3-4 курс минимум по 1 група за всяка избираема да може всеки да се запише според интереса и желанието си! Все пак затова съм избрал Информатика Възмутен съм също и от записването.. Все пак сме ФМИ трябва да има някакъв по реален и съвременен начин за записване-това е към ръководството на факултета.
Благодаря ;) :angry:
-
Не ми разрешиха 60 места, а и м/у другото - избираемата със 60 места на Н.Вълчанов - същата история - 90 мераклии и 30 са извън борда.
М/у другото - аз повече от вас съжалявам за получилото се, но бях форсиран да постъпя така (да анулирам електронното записване, то щеше да има пак недоволни). Догодина ще помислим, ако все още има желаещи, да пусна и трите семестъра информатични избираеми. Проблемът е, че все още не съм и хабилитиран и нямам право да водя самостоятелно лекции и избираеми. Така че, ръцете ми са вързани засега.
-
Най-отговорно ще ви кажа, че и в МИТ (Масачузетския технологичен институт) всички учебни дисциплини са по избор от специален каталог. От хора, завършили този забележителен институт (двама са били студенти и в нашето ФМИ), знам че също курсовете са лимитирани и записването изобщо не е по електорнен път (вероятно там не знаят как да го направят). Всеки преподавател сам решава как да се записват в неговия курс кандидатите. Има входни тестове за някои (такива има за някои и в нашето ФМИ), за други няма такива и записването завършва, когато се запълнят местата чрез записване от кандидатите и т. н. В СУ има обявени избираеми, за които пък, ако не се запишат достатъчно хора, увисват (отпадат) и тогава търсиш къде има място. В нашия университет няма друг факултет, който предлага такъв голям брой избираеми за всеки триместър. Даже в много случаи в разписанието за даден семестър си пише откровено: Избираема дисциплина: " Проблеми в ......." (това дори се вижда и в учебните планове на някои специалности в други факултети). Да не говорим, че при нас винаги има и факултативни дисциплини за всички.
Всъщност не искам да кажа , че има идеално решение на проблема, но всички предложения, които тук се правят са вече многократно обсъждани от ръководството и студентите. Виж например следната дискусия
https://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=329.0
-
А защо най-горната граница е 60 човека ? Големите зали побират сумати народ, което значи че няма никакъв проблем 4 избираеми да поемат може би по 100 човека, от които практиката сочи че редовни ще са максимум 30. И на мен ми е писнало някакви лекета да се бутат, да мрънкат, да се запишат и после да не ходят, а аз да ходя на нещо тотално безинтересно за мен.
П.С. Енков, интересно ми е кой е индивидът, който с такова голямо желание убива желанието на студентите като ограничава бройката на явно интересните дисциплини ?
-
Здравей,
И аз последна дупка на кавала, да се обадя. Не ми се седи само настрани.
@dz3n, обръщам се специално към теб ( представляваш мнението на хората които са се записали в "СПИСЪКЪТ" (лично мнение, разбира се) ). Нямам против, отиди и предната вечер. Какво от това? Кой казва, че "СПИСЪКЪТ" важи само заради часът на ставането от леглото?
Сравненията с други университети за какво ги включвате ?! Те са зле - можем и ние значи?
гл.ас. Енков, не сте бил форсиран да направите нищо. Сравненията с това какво са направили други ваши колеги не ми се струват на място. Всеки преподавател сам решава тези неща. Не оспорвам решението Ви. Просто изборът, за това как да протече "филтрацията", беше във вашите ръце.
Струва ми се само, че всеки има хубави идеи за това как тези проблеми могат да се разрешат, но мързелът преодолява всичко. Мен също ме мързи и никой не ми е виновен :)
Поздрави,
Венелин
-
Щом казвам бях форсиран, значи бях. Не го казвам за оправдание.
Да заключвам ли темата или има още онеправдани да се оплачат на арменският поп?
-
Вярно е, че има много нередности в ФМИ и се забелязват от далече.
Те сигурно няма да престанат с времето, такава е природата на хората.
Просто за някой неща може да се постъпва по-рационално и да не се отделя толкова време в чакане, защото времето е пари...
Напълно съм прав с първия пост, особено с това че повечето дисциплини са вид математика, и не са интригуващи. Много бих се радвал и аз ако имаше наистина полезни дисциплини от страна на бъдещето кариерно развитие на студентите.
За съжалени обаче, форума не е място което може да промени коренно нещата и току виж да се промени нещо в системата. Единственото нещо с което би могъл да бъде полезен форума е обсъждането на начини по които да може да се разрешат възникналите проблемите, но не и 'оплюването' на дадена личност или институция.
-
Здравейте, колеги :) Съгласна съм с вас, че цялата работа със записването на избираеми дисциплини не е както трябва :) Вече 4 години се сблъсквам със същото, но не забравяйте какво пише : "I етап: записване при преподавателите, които са посочили съответно ден и час за записване от 21.11.2011 до 25.11.2011 (критериите за подбор на студенти е право на преподавателя);" иначе казано преподавателя решава дали да запишем при него или не и ако той е решил предварително да запише някого, то е защото е преценил така...Винаги, когато съм искала да запиша нещо е имало списък, защото се е случвало наистина някой да чака от 8 часа, а друг да дойде в 11 например и да го пререди и за него да няма място...и това е защото системата не е наред...Трябва да има електронно записване според мен и ако дисциплината изисква някакви предварителни знания, съответно и тест.Разочаровани винаги ще има...и аз съм била и то не веднъж, но пък и ако си мислите, че ако се промени системата пак всички ще са доволни...грешите!
-
Няма да има доволни - нали точно затова стана скандала - аз записах 29 души чрез форума 'електронно', след разговори и преценка и бях 'принуден' (помолен любезно) да го отменя. Важал само списъка със собственоръчно написани имена и подпис, а и като видях опашката - ги съжалих. Няма как да се угоди. Проблемът е, че наистина правя за 1-ви път избираема и не очаквах да се получи така, но догодина ще знам и ще взема мерки - тест, разговори, одобрение. Искам да се получи екип и да се занимаваме с тези контролери и роботчета, а не да се отбие номерът. Освен това, няма да е Курсов Проект 1, дето Енков пише 6 и 5 само. Не ти ли тръгне проекта - 2.
М/у другото, за неразбралите - не се хваля, но съм вложил към 400 лв лични средства, а и намерих спонсор за още 500 лв за платките и за едно роботче. Ей така, за да ни е интересно, нищо не очаквам в замяна, просто иначе нямаше да има смисъл - само с емулатори не става!
-
Здравейте колеги,
реших да пиша тук за да изкажа според мен как най-честно може да стане записването.
1. Всичко се прехвърля в електронен вариант.
2. За всяка дисциплина има лесен входящ тест който да бъде от 10 въпроса на студент но въпросите да се дават на рандом от примерно 100. Според броя верни отговори се получават определен брой точки на верен въпрос.
3. В зависимост каква е дисциплината и специалността на студента той получава определен брой бонус точки. Например: дисциплината е някакво програмиране то тогава студентите специалност информатика получават бонус точки, ако е някаква математика то тогава студентите специалност математика получават някакъв брой допълнителни точки и тн.
4. Според оценките на студента от сходни дисциплини до тази на избираемата се получават допълнително точки. Пример: избираемата е математика то се гледат всички оценки по математика на студента и се прибавя определен брой бонус точки към него според оценките му по математика.
5. Всеки студент може да се пробва на 3 избираеми дисциплини
6. След деня на записване се гледат хората с най много точки и те биват записани първи.
7. Накрая се обявяват свободните места и останалите студенти се записват на тях.
Според мен това ще е най-честно спрямо всички и не е толкоз сложно да бъде направено! Лични бих помогнал за направата или дори при нужда бих го направил сам! Стига наистина преподавателите ни да се съгласят, че наистина ИМАМЕ нужда от нова система за записване на избираемите дисциплини!
-
Аз съм съгласен.
Как обаче да се проведе теста? Онлайн - не, може да се ползват 100 жокера и да не го направиш ти.
И по принцип - система за управление на записването и провеждането на избираеми дисциплини и дисциплини с проекти има, прави я Йордан Енев. Тя е малко специфична, но може да се доработи и използва. Само че е неофициална,
-
Провежда се онлине теста като имаш не повече от 1 мин на въпрос и от едно IP може да решава теста само 1 потребител за дадения ден. Че ще има някой хора да злоупотребяват ще има , но няма да са толкова много. Пък и писмен да е теста то пак може да има преписване. Главното тук е да се отсеят хора които имат желание от тези които записват само защото си мислят че там ще им е лесно и дори не си правят труда да ходя.
Много важно да се взимат обаче и специалността на студента и неговите оценки по подобни предмети под внимание, защото по този начин ще се подобри шанса на хората учещи по дадена специалност да могат да запишат избираема в сферата за която учат.
-
Начини да се направи има! Въпросът е желание дали има. За това се обръщам към вас господин Енков моля ви повдигнете този въпрос при следващото събрание. Защото колкото и да си чешем езиците тук докато това не достигне до ушите(в случая очите) на хората отговарящи за начина на избиране на дисциплината, промяна просто няма да има. Пожелавам ви приятен ден. И пак казвам ако се реши да се прави нещо в тази сфера пълен съм с идеи и имам и знанията и най вече желанието да помогна. Пожелавам ви приятен ден.
-
За голямо съжаление - не съм нито хабилитиран, нито д-р и не ми се зачитат гласа и предложенията.
-
Виждам, че ежегодното голямо говорене по въпроса с избираемите дисциплини е започнало :)
Нека да се изкажа и аз по въпроса, въпреки че не участвам по никакъв начин в провеждането на избираема дисциплина.
А защо най-горната граница е 60 човека ? Големите зали побират сумати народ, което значи че няма никакъв проблем 4 избираеми да поемат може би по 100 човека, от които практиката сочи че редовни ще са максимум 30.
До колкото знам горната граница е 30 човека. Виждам, че си нямате и представа каква е причината, но такава има и тя е смислена когато се гледа от една определена гледна точка (и това не е студентската гледна точка).
Извод - Една електронна система за записване, въпреки че не винаги функционира перфектно, може да спомогне донякъде, като поне премахне човешкия фактор при грешките. Могат да се запишат по-голям брой хора за предметите, които искат да изучават. Да си направим такава система! - нали се пишем програмисти, пък и защо не през DeLC, тъй и тъй повечето имаме ъкаунти?
Проблемът е по-скоро организационен. Но все пак ако има желаещи да разработят подобна система в рамките на DeLC да заповядат. Това е добър вариант и за дипломна работа. Сега като се замисля май преди време имаше подобна дипломна работа - ако е така може би е добре да се провери как може да се използва. Ако не - аз ще съдействам на желаещите да направят подобно нещо в DeLC. Там също има и система за електронни тестове, която евентуално би могла да се използва за входен тест.
Друг е въпросът до колко това ще има реално приложение. Както казах - въпросът по-скоро е организационен.
-
Драги студенти, скъпи колеги.Тук се обръщам както към настоящите така и бъдещи такива.
В ПУ повече от нещата, когато стигнат до организация и изпълняване на административни задължения замират.И това е факт.Искрено съветвам обаче всеки един от вас да не тръгва с клишета къде какво било, защото явно съвършен модел никъде не е открит, а да седне и да помисли какво може да стори, но да не мисли прекалено много, а после да си вдигне Д-то и да действа.
Много ми допадна начина на представяне на проблема от страна на автора на темата.И ми допадна най-вече по една причина - дори студентите да са овце, винаги има поне 1 овчар, който да води стадото.И това, което смятам за най-големия принципен проблем тук е, че няма преподаватели, които да живеят с тази мисъл и се чувстват отговорни към групата, която го следва.Нека Светослав Енков не го приема лично, за мен той е единствения с малко достойнство, който все пак се изправя пред студентите и е готов да отговаря на въпроси, но всички останали по-скоро влизат в ролята на овчарски кучета, правейки това, на което самите те са били дресирани и обучени, а не да застанат отпред и да се погрижат с личен пример и авторитет да изградят всички онези качества, които един студент трябва да има - включително и знания.
Смешно е да се казва, че има проблеми, но тези проблеми да не бъдат наричани с истинските им имена, от всичко прочетено разбрах, че някой, някъде се е погрижил да направи живота на студентите гаден или може би не се е потрудил, за да го улесни, не знам кое е по-правилно, но тук вече идва и вашата студентска, персонална вина.Ако искате нещо и то особено в рамките на пловдивската Алма Матер, ще трябва и вие малко да се поизпотите.Казвам ви го от личен опит - този избираем и на мен ми хвана окото, но той е обявен от доста време насам.А сега искам да попита - колко от вас отидоха при Енков и изразиха желание да се включат?Колко демонстрираха интерес и се опитаха да станат част от тази дисциплина преди деня за записване?А колко от вас, обидени и унижени от начина, по който се случва записването се опита да защити по някакъв начин правата си по нататък?Аз мога да ви кажа, че съм имал проблем от подобно естество и почвайки от преподавателя съм минавал по цялата административна йерархия, стигайки до декана, но успях.Вие може и да не успеете.Но пробвахте ли?
Успех на всички!
-
Те демонстрираха желание, направих електронно записване (виж предходната тема за тази избираема), събрах 29 човека и те бяха горе-долу само мераклии. И 2 дни преди датата на същинското записване бях 'неофициално' уведомен, че не можело така, че важал само списък, лично попълнен от самите студенти, с подписа им. Дотук ОК, бях донесъл дори този списък принтиран, така че да се подпишат само и ги бях помолил да са там в уреченият час. Когато отидох там, ми казаха от Уч. Отдел, че не можело и моят списък, да е само техен списък и там собственоръчно и имената (това явно е поради проблеми от минали години с предварителни списъци). ОК. Качих се в 533 - заварих към 50 души, които си бяха направили списък на лист хартия и той беше над 30 души. При това бяха чакали от 7:30 пред кабинета. Помолих ги да запиша 6 човека, които ми трябваха за помощници (4 от тях си бяха реално там на опашката, т.е. само 2 съм 'прередил', като дори и те дойдоха след малко и се записаха и те) и в 10:30 предадох списъка на секретарките. Това е документирано от охранителната камера в 533. Нямаше скандали, нямаше проблеми. Е, имаше разочаровани очи, леко мърморене - разбираемо е. Аз във форума в онзи пост още 2 дни по-рано бях предупредил, че предварителният списък 'отпада'. На практика нямаше налагане на моето мнение. И аз съм разочарован, защото исках по-плътно ядро от ентусиасти, но не стана. На практика, все пак към 10-12 от тези 29 се записаха все пак (бяха си там и се бяха добавили в списъка, направен от чакащите).
Пак ви казвам, не се оправдавам, но не искам и да звуча като овчар с гега и т.н. и че съм набутал моя си списък. Пазя ги и двата списъка в моят кабинет. Не приемам нищо лично като обида, аз се грижа на вас да е добре, но не става, няма начин 60-90 мераклии да са в 30 бройки. Не знам, млади сте, не помните опашките 1990-1991 година, за 1 салам се редиш цяла нощ и се преподписваш в 10 списъка. Същата причина - пристигат 50 салама, а чакат 150 души. Също имаше винаги недоволни. Очевидно тогава се е наложила тази традиция с тези списъци от чакащите, защото реално са компромисен вариант с/у блъсканицата и пререждането в момента на пристигане на стоката (овчарят с балата сено).
Догодина - входен тест, изпитване и класиране по успех - ама тогава пък няма да има мераклии.
Дано все пак не стигаме чак до това: http://www.kaldata.com/66168/%D0%93%D0%B5%D0%B9%D0%BC%D1%8A%D1%80%D0%BA%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8-20-%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%B5-%D0%B4%D0%BE-%D0%B5%D0%B2%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D0%B0-Xbox-360.html
-
Тук идва и момента да питам, трябва ли да съм гуру в писането на action script 3 за да се запиша на "Въведение в Adobe Flash", или пък трябва ли като ме бутнеш на сън да се сещам за "схема обща база" или "схема грец" за да запиша нещо свързано с електроника? Не мисля, че щом нямаш познания в някоя избираема, това означава, че я записваш колкото да мине номера. В крайна сметка трябва да почнеш от някъде. Стига с този ОПИТ, как да придобия опит като всеки ме пита имаш ли опит ? :?
-
dz3n: да, има смисъл. Например, тази специалност е свързана с няколко направления, повечето от които не са предмет на изучаване в този университет. Все пак едното основно направление - програмирането е силно застъпено... и понеже е на основата на езика C++ - нормално е да има тест, чиято насоченост да е точно там. Не върху Arduino, а просто върху основите на C++. И не случайно има изискване за избираемите да са след първи курс, когато се предполага, че е усвоен материала по ОКИ и програмиране (не съм сигурен, но май и ООП беше първи курс). Избираемата има точно определена цел, и това НЕ е г-н Енков да ви учи тепърва на програмиране. От опит знам, че под 10% от студентите научават нещо в началото, а под 5% имат интерес в областта (имат самостоятелна ПРАКТИЧЕСКА подготовка в областта). Опит в училище няма да получиш. Нито пък комерсиални знания. С други думи - ако до този момент не сте се заинтересували и не можете да покриете дори и ИЗУЧАВАНИЯ материал в университета, никой няма да ви е виновен, че не можете да запишете дадена избираема.
-
Ако в 3-ти, 4-ти курс има студент който не е запознат с основите на C++ мисля, че имаме доста по-голям проблем от това как трябва да се записваме на избираеми :s:
-
Проблемът е един - че търсите на хляба мекото. Нека съм гаден най-сетне. Аз изучавах 100 гадни математики едно време, но не мрънках. Нещата бяха AS IS. Това в кръга на шегата...
Входният тест и опитът са за "филтруване", не са за кефа на преподавателя. Пределно е ясно, че няма демократичен начин да запишеш 30 човека при 50-60 желаещи. Верно е и обратното - няма как да запишеш 30 човека при 10 желаещи, а на практика трябва да се попълнят всички места. Никаква система, оптимизационна задача или софтуер не могат да решат този казус. Той е организационен - в смисъл или се намира начин всички да се запишат в желаната дисциплина (нежеланите дисциплини и сега отпадат при по-малко от 10 записани, обаче при над 30 желаещи - се записват само 30 - не се отпуска втора квота от нови 30) или се намира начин да се отсеят. Проблемът със записването на повече от обявеното число хора е пак организационен - няма зали (забранено е да се води в две зали едновременно, не може дистанционно), не се полагат часове, няма пари (не се полагат повече от хххх пари/часа на преподавател) и т.н. Виждате, че не е до софтуер или списък.
Нека пак ви го натъртя - не искам входен тест, а се оказва, че просто е един от начините за отсяване. Да, гадно е да си отсят, ама това е 'еволюцията', това е 'конкуренцията'.
-
Здравейте,
Да споделя и аз моето разочарование.
Искам да науча студенти на R и нещо не се получава. Къде греша? Моите разсъждения са следните:
R е език (и среда) за анализ на данни. Това е полезно на информатиците защото стои в основата на самообучаващите се системи.
Това е полезно на математици да могат да прогнозират. Известни икономисти (като Котлър в неговата книга "Хаотика") виждат процесът на анализ на данни с цел своевременно прогнозиране като едно средство за справяне с кризата.
Самата аз съм математик и съм изучавала почти всички езици за програмиране от Асемблер до Java.
Аз мисля че студентите от ФМИ трябва да се стремят да имат знания и по математика (защото математиката дава готови алгоритми и идеи за нови алгоритми ) и по информатика (защото информатиката дава средствата за приложението на математиката). А виждам едно противопоставяне на двете науки.
Дори сега съм във Франция. В един проект има място за студент, завършил магистратура и със знания по математика, информатика и R. Всички разноски се поемат. За мене не е трудно да убедя колегите от Франция и от Португалия, че магистрите на ФМИ - ПУ са подходящи и в действителност ми е мнооого трудно да намеря такъв, които да си избере да работи в Португалия или във Франция за 5 месеца като начало.
До скоро едим математик можеше да живее само в света на математиката и един информатик - само в света на информатиката. А за в бъдеще дали ще може?
Поздрави,
ВН
-
Горният пост на колежката доц. Веска Нончева ме навежда на следната идея:
Статистическите методи и алгоритми, вкл. тези, реализирани на R, сами по себе си често са безсилни или безполезни без наличието на реални, истински данни от реални сензори, събития, показания. В същото време, слабичките процесори в контролерите не се справят добре (не само скорост, ограничени са ресурсите като памет, диск, няма копроцесори и др.). Наистина в реалните ситуации често се ползват контролери с датчици като Logger-и, а същинските обработки и анализи (и предвиждания) се правят от сложни математически модели на мощни компютри (например нормално PC и програма на R или друг пакет за обработка - Матлаб например).
Чудя се, дали не може, студенти, записали се на избираемата при доц. Нончева (14. Програмиране на R, доц. д-р Веска Нончева), да посещават и моята избираема неофициално, да направим с тях логери или сензори, да съберем данни, а после те с помощта на доц. Нончева да направят софтуер на R за тази обработка? Ще се радвам да чуя мнения и отзиви.
Ако имате идеи - пишете на доц. Нончева във форума ЛС или на мен ЛС или в скайп/фейсбук.
-
dz3n приятелю повярвай ми като ти казвам, че 70% от студентите 3-4ти курс си нямат идея какво е това животно С++. Ако не вярваш разпитай и сам ще се увериш. Има студенти 4ти курс които се затрудняват на въпроса какво е променлива!
-
След като на ОКИ, Програмиране, ООП, АСД - в упражненията са винаги 1/3 до 1/2 от хората, особено при задочниците. После как си взимат изпита останалите, не ме питайте риторични въпроси - има теми 'колко е лоша доц. Донева' и 'колко трудно се взима ООП и то на 33-тото явяване'...
-
Съгласен съм за липсата на много от колегите по време на лекции. Но не мога да да кажа НИЩО хубаво за доц. Донева! не може да "преподава" като просто пуска слайда и прочита написаното от него и ако я питаш нещо то тя само повтаря същото нещо без разяснение. Не е реално да съм учил програмиране от английски учебници(защото програмиране от нейните лекции не можеш да научиш) и после да получа двойка на изпита при нея въпреки че задачата е изпълнена за 6, но не съм знаел термините преведени от английски по нейно усмотрение, а като я попиташ този термин какво ще рече(тоест как ще се казва на английски) да ти отговаря "да си чел лекциите"! Има преподаватели които наистина дават всичко от себе се и се стремят наистина да те научат на нещо, но доц. Донева НЕ Е една от тях и е далече от нормален преподавател.
За пример Сомова преподава винаги с желание и винаги се стреми максимално да обясни всичко на всеки имащ желание. И когато някой я попита нещо тя разяснява всички подробно с цел всеки да разбере. Има и много други преподаватели които наистина си вършат съвестно работата, но има и такива които само гледат да им мине деня.
PS. Това е лично мое мнение и просто го написах за да се има в предвид ,че не винаги студента е виновен(да в повечето случаи студента е мързелив ,но има и случаи в които преподавателя е мързелив)!
PSS. Съжалявам че толкоз се отклоних от темата просто държах да отговоря на Енков (който между другото много уважавам) ,че за да се говори толкоз много за доц. Донева значи наистина има частица истина.
-
Изцяло подкрепям размислите на доц. Веска Нончева и тези на Светльо след нейния пост. Относно R имаме планове (в ХФ) да го въведем за постепенно изучаване и надграждане в годините. Аз лично чух за R преди няколко месеца и съм силно впечатлен. Предложихме на колеги от катедрата, които обработват големи масиви от данни да го ползват и според мен R е перфектното решение за тях - те обаче са се насочили към SPSS... заради лесния интерфейс. Та наистина знанията по математика са задължителни, а основа по информатика силно препоръчителна за учените занимаващи се с природни науки.
-
Съжалявам, но не мога да се въздържа ида не коментирам по една от вече няколкото подтеми, които се зародиха в тази дискусия.г-жа Донева не е лоша, просто призванието в живота й не е било да бъде доцент и не знам кой се е объркал да й даде тази иначе уж престижна титла, ако въобще става въпрос за грешка или е просто пример за това какво е нужно, за да получиш научно звание.При всички положения - силно се радвам, че предавания от нея материал съм имал възможност да го изуча от други източници и да ми бъде обяснено от други хора това, което не съм разбрал, защото това, което писа потребителя по-горе е напълно вярно и мога само да съчувствам на студентите, чиито първи сблъсък с тази материя е в часовете на Донева, защото това им гарантира, че рано или късно ще се наложи да отделят дори двойно повече време - един път за да видят многобройните места, където Донева по една или друга причина ги е въвела в заблуждение, а после да заучават правилните методики.Но както се казва - "Всяко стадо си има и мърша".Разбираемо е преподавателите да не изразяват такива крайни мнения публично, но нека студентите, които виждат какво се случват пишат за това, защото както и по-рано писах в тази тема, това, което пречи най-много на студентите в ПУ е липсата на инициативност и безразличието им, когато става въпрос за неща, които пряко ги касаят.Било то и в един обикновен форум - пишете и не се отказвайте да се борите за правата си!
-
За доц.Донева няма какво да говорим... общо взето при никой от преподавателите не можеш да научиш това което се преподава само от лекциите на съответния преподавател.Те си ти пускат мухата в главата пък ти ако искаш да си развиеш дадената дисциплина или да научиш програмен език учи си го сам.Няма кво да се лъжем всички перфектно знаем,че каквото и да е не може да са научи само от лекции иска си занимавка и вкъщи.Пример предната година 1 Курс доц. Донева ме скъса макар че учих по нейните презентаций , останах за ликвидацията ся септември по ООП... зубках си от учебника на Магдалина и накрая кво от 2 отидох на 5 .... е кво повече да искъм доц.Донева си е супер разбран човек. В край на сметка си е казано без да седнеш да прочетеш нещо, нищо няма да ти влезе... само в главата. Пожелавам Ви доц.Донева да Ви къса масово на изпитите щото май само това е начина да седнеш и да избягаш от мързела , като знаeш че си на ликвидация и може да те скъсат ако не седнеш да отвориш не чак толкова дебелия учебник по C++
-
Никой не казва, че преподавателят е длъжен да ти налива акъл с фуния в главата.Не може обаче да е приемливо ти да задаваш въпрос, а отговорът да е както писа потребителя по-горе - повтаряне на вече казано нещо или дори по-зле.Без да съм педагог мисля, че едно от важните неща за успешен учебен процес, това е активното участие и на двете страни, докато лекциите при Донева са своего рода рецитал.Абсолютно си прав, че без много труд извън университета и самоподготовка нищо няма да стане, но за да не пиша очевидни работи, просто ще изтъкна факта, че има причини, които са ни накарали да влезнем в този университет, а не да си учим сами вкъщи.И тъй като разбирам, че явно г-жа Донева е предмет на доста разговори тук, само ще завърша с част от любим виц, която гласи, че ако караш и всички коли вървят срещу теб, има шанс, всички да са полудели, но доста по-вероятно е ти да си в насрещното :)
-
Догодина - входен тест, изпитване и класиране по успех - ама тогава пък няма да има мераклии.
Това е решението - чиста работа.
Защото и да си "овчар" и 1/2 или 2/3 от студентите да са формално записани и да се бутат със списъци и да ти се обаждат да ги запишеш, а после никакви да ги няма и въобще да не ги интересува също не е особено мотивиращо. Ако зависеше от мен, бих направил някои избираеми с 10-15 места, за да останат само тези, на които наистина им се занимава с въпросните теми.
-
Водил съм няколко пъти избираеми и винаги е имало повече желаещи от местата. Поради тази причина си изградих система.
1. Записвам хора с които искам да работя. Това е право на преподавателя.
Когато преподавам искам отсреща да ме гледат желаещи да научат нещо, за които знам, че имат нужния минимум знания, за да вникнат в материята.
2. Правя входен тест. Колкото по-драконовски толкова по-добре се ориентират мераклиите дали наистина са за тази дисциплина.
На теста класирам по системата: верен отговор +1, грешен отговор -1
На изкаралите положителен резултат си струва да им се обърне внимание.
И готово