argon bulletin board
		Факултети => Факултет по математика и информатика => Темата е започната от: LudUmoraNiama в 22.06.2007, 13:23:10
		
			
			- 
				Итересно ми е какво мислите вие, математици и информатици за това:
 
 http://kosmos.pass.as/e107_plugins/content/content.php?content.30
 
 Наистина ли образованието във Франция е такова, както Виктор Степанович Доценко го описва?
 
 Статии на подобна тематика има и от Владимир Игоревич Арнольд.
 Информация за последния:
 
 http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B4%2C_%D0%92%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%98%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%87
 
 На тази страница има линкове и към други статии на  В. И. Арнольд.
 
 И още един въпрос, който В. И. Арнольд засяга в някои от статиите си. Нужно ли е да се намали изучаването на математика в средните училища, или напълно да се отстрани математиката от учебните програми за средните училища, за което настояват някои. Нещо, на което Арнольд решително се противопоставя.
 
 Какво мислите вие?
- 
				без математика на земята живее само свинята ;)
 
 в средното даже математиката е малко ако питате мен :) в средното само математика трябва да има и после само информатика хаха чиста работа
- 
				(http://forum.lportala.net/images/smiles/icon_eek.gif) (http://forum.lportala.net/images/smiles/icon_eek.gif) (http://forum.lportala.net/images/smiles/icon_eek.gif) 
 
 Шокиран съм. Каква е вероятността, това да е масово явление? И дали е така в повечето "бели" страни?
 
 
 п.п. после се чудим, как американците примерно не знаят колко страни има триъгълника и др подобни... Ама закакво им е всъщност да знаят това?
- 
				Е определено който предлага такива неща съвсем не е доре с главния Да се предлага да отпадне математиката от училищата си е гавра с образованието един ученик който не разбира от математика си е осъкатен от всякъде.
 Разбирам ,че математиката е трудна материя, но не е чак толкова непосилна за рабиране.Така че аз съм против. :no:
- 
				Имам чувството, че само аз съм прочел статията от първия линк.
			
- 
				(http://forum.lportala.net/images/smiles/icon_eek.gif) (http://forum.lportala.net/images/smiles/icon_eek.gif) (http://forum.lportala.net/images/smiles/icon_eek.gif) 
 
 Шокиран съм. Каква е вероятността, това да е масово явление? И дали е така в повечето "бели" страни?
 
 
 п.п. после се чудим, как американците примерно не знаят колко страни има триъгълника и др подобни... Ама закакво им е всъщност да знаят това?
 
 От историческа гледна точка е напълно нормално. Всяка една империя, която е осигурила охолен живот на своя народ в последствие западала.
 Това се дължи на това че когато един човек е материално осигурен за него няма стимул да се развива и  остава на едно ниво.
 Все пак за какво му е на французоичето да учи висша математика при уславие че мама и тати му дават достатъчно пари за да преживее и без нея  :wink:
- 
				Да де. То много точно се каза в един от последните параграфи. 
 Търсят се роботи, които да умеят да изпълняват, да заучават и да са стриктни.
 Съответно такива се "произвеждат" във висшите училища там.
 Явно е масово явление. Включително и прословутия американски триъгълник с четерите страни.
 Иначе примера с Египет и пирамидите е доста показателен.
 А човека явно е същество, което никога не се учи от Историята.
- 
				Според мен проблема е в стимула,
 
 когато съзнанието на индивида е пленено от една идея, той постига много в съответната насока.
 Най-лесното и грешно решение ще бъде да се затрият дисциплини, които реално изграждат умения, за жалост прекалено често оставащи невидими. Никой не осъзнава, че математиката в 4ти клас реално изгражда логическо
 мислене, което те прави по-комбинативен, способен да обхващаш по-мащабни проблеми без да се губиш в тях.
 Реално 4въртокласник не може да го разбере, но надявам се ние все още можем!
 
 Това е просто най-елементарния пример, за който се сещам ... Ако сами не бутаме общността си напред, няма кой да
 го направи вместо нас ... щом искаме да не сме офце с пастир, а да живеем в демократично общество ще трябва да си поемем отговорностите ... примерно ;)
 
 Аз лично няма да позволя децата ми да не учат математика все ще намеря начин да стимулирам интереса им по
 някакъв начин!
 
 Да живей ПАРТИЯТА!!!
 СИВ над всичко!
- 
				За стимула съм съгласен. 
 на много хора в "белите" страни им е проблем 8 часовия работен ден и въобще да работят.
 
 На тях социалните помощи им стигат за да живеят добре.
 Някъде чух (или прочетох не си спомням) че в Канада са гласували закон за 4 часов работен. Признава като 8 часов за да стимулират по някакъв начин населението да работи.
 
 А след като населението не работи не му трябва и да учи.
- 
				Статията на мен ми беше много интересна, но не трябва да се пропуска основното - човекът говори от личен опит и преживявания и не можем да правим кардинални изводи. "Око да види, ръка да пипне". Аз се радвам, че в България има още учители от старата генерация, които крепят нашата образователна система. Имайки предвид глупостите на предишния министър на образованието се чудя как 2-3 от следващите випуски ще се реализират, ако не бяха една част от учителите наистина квалифицирани. Оставям другата част, тя също е болна тема.
 
 Поздрави,
 Антоний
- 
				Ето тук също има някаква дискусия. И интересни мнения.
 
 http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=mathematics&Number=1947470951&page=0&view=collapsed&sb=5&part=all&vc=1
 
- 
				Както спомена Н. Вълчанов, като станем родители, трябва да седим и да обясняваме на децата си откъде идва това, че sin(30) е 1/2. 
 
 М/у другото за въпроса "Какво е това производна?" в нашето ФМИ преподавателите не дават достатъчно ясен отговор. Аз лично (тъй като не ми беше ясно, а може би и сега не ми е ясно) съм питал и ас.Янков и доц. Николова, и М.Манев, но те все почват с тия граници:
 
 Еми това е границата на това в/у онова бе момче...
 
 Само като учех геометрия през втория триместър на 2 курс (при доц. Манев и Марта Теофилова - най-отдадения преподавател във ФМИ) се споменаваше в материала за понятието "направление на кривата", та то, както си втълпих аз (или се лъжа), е и смисъла от тая производна накъде гледа функцията.
 
 Но пак казвам, не ми го обясняват и наште хора какво е, а ми показват формулата. Може би защото времето за математика е малко, ОК, но по-добре повече смисъл, отколкото материал. За интегралите в редовния курс по анализ също искам да кажа - то си е "техника", както казваше Янков. Ако не изкараш допълнителен предмет "приложение на интегралите в реалния живот" само ще си останеш със смятането.
 
- 
				Още от и за В. И. Арнольд:
 
 http://elementy.ru/events/arnold
 
 http://www.ras.ru/news/shownews.aspx?id=c97634dd-e80d-4f16-912e-c0cca92a5764&_Language=ru
 
 http://www.math.ru/history/people/arnold_vi
 
 http://nature.web.ru/db/msg.html?mid=1157289
- 
				Както спомена Н. Вълчанов, като станем родители, трябва да седим и да обясняваме на децата си откъде идва това, че sin(30) е 1/2. 
 
 М/у другото за въпроса "Какво е това производна?" в нашето ФМИ преподавателите не дават достатъчно ясен отговор. Аз лично (тъй като не ми беше ясно, а може би и сега не ми е ясно) съм питал и ас.Янков и доц. Николова, и М.Манев, но те все почват с тия граници:
 
 Еми това е границата на това в/у онова бе момче...
 
 Само като учех геометрия през втория триместър на 2 курс (при доц. Манев и Марта Теофилова - най-отдадения преподавател във ФМИ) се споменаваше в материала за понятието "направление на кривата", та то, както си втълпих аз (или се лъжа), е и смисъла от тая производна накъде гледа функцията.
 
 Но пак казвам, не ми го обясняват и наште хора какво е, а ми показват формулата. Може би защото времето за математика е малко, ОК, но по-добре повече смисъл, отколкото материал. За интегралите в редовния курс по анализ също искам да кажа - то си е "техника", както казваше Янков. Ако не изкараш допълнителен предмет "приложение на интегралите в реалния живот" само ще си останеш със смятането.
 
 
 
 ... TRUE :)
- 
				Това за Египет в началото на статията го оспорвам. След IV-тата династия Египет върви към сигурен упадък и след приблизително век и половина навлиза в т. нар. "Първи междудинастичен период" (след VI-тата династия). Но още по време на V-тата и VI-тата династия няма стабилно управление - владетелите се сменят бързо, най-често чрез преврати. Така че няма условия за строежи на такива грандиозни съоръжения, каквито са пирамидите в Гиза от IV-тата династия. Но да са им изчезнали знанията просто ей така, не го вярвам.  
 А другото нямам време сега да прочета до край, за жалост.
- 
				Интересна статия (първата, втората само я прегледах ама и тя е в същия дух така или иначе) накара ме да се замисля - кое е по добре? Да си умен и нещастен или тъп и щастлив? Май е въпрос на избор :) По някакво стечение на обстоятелствата съм за малко във Франция и като им гледам на хората държавата ... Пожелавам на всеки да дойде, да види и да прецени сам за себе си.
 Обаче ми е интересно как от подобна образователна система изобщо е възможно да се пръкне студент, който може да мисли креативно. Познавам двама-трима млади французи, които ги бива доста в математиката. Направо ми се запали интереса, като се срещна с някой от тях специално ще го разпитам за тяхното средно образование и как се влиза в университетите и т.н.
 Между другото тоя случай с границата и португалски преподаватели са ми го разказвали. Имаше и друг интересен с интеграли - един студент преписал от друг задача с интеграли на изпит ама махнал "онея змии отпред" :D