argon bulletin board
Факултети => Юридически факултет => Темата е започната от: Gogov в 09.12.2008, 13:30:54
-
Мярката ще стимулира предприемчивите и находчивите граждани в стартирането на собствен бизнес
50 пъти – от 5000 лв. на символичните 100 лв., се намалява началният капитал за регистриране на дружество с ограничена отговорност, предвиждат утвърдените от правителството предложения за промени в Търговския закон. Високият размер на минималния капитал досега е една от пречките за стартирането на малък бизнес. Очаква се значителното му понижаване да стимулира предприемчивите и находчиви граждани да реализират проектите си, което ще доведе до откриване на нови работни места и до предлагането на повече стоки и услуги.
Принципът „Мисли първо за малкия” се препоръчва от Европейската комисия на страните-членки, а целта е местното законодателство да ограничи до минимум административните пречки пред малкия бизнес и да създаде благоприятни условия за неговото възникване и развитие. Предприемачите, които могат от една идея да развият успешен бизнес, са движещата сила на всяка икономика и фактор за създаването на работни места, за стабилност на растежа и конкурентоспособност на икономиката.
Условията за бизнес в различните държави са анализирани от Световната банка в изследването „Правене на бизнес”. То обхваща 178 страни, а един от показателите в проучването е наличието на минимален капитал за започване на дейност. Резултатите показват, че в 75 държави липсва изискване за начален капитал. По показателя сума на минималния капитал за стартиране на бизнес отнесена към брутния национален доход на човек от населението, България е на 36-о място в класацията с 56,3 на сто. Изводите от проучването отчитат значително повишаване на активността в страните, които са премахнали или чувствително са намалили изискването за минимален капитал.
http://www.government.bg/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0011&n=001249&g=
-
Дрън- дрън ,ала бала !Началния капитал няма никакво значение за стартиране на малък бизнес в България! Ще кажете --защо ,ами много просто -- бюрокрацията е много набъбнала и тя произвежда ежедневно пречки на малкия частен бизнес, създават се " корупционни практики " и т.н.Колега това според мен е поредната порция прах в очите на хората!Познавам хора , които и с 5 лева и 5000лева начален капитал пак ще се откажат рано или късно, поради неблагоприятните условия за бизнес, които ги създават в парламента ,тъй като те по-принцип обслужват обръчи от фирми , които ги "субсидират " и им дават самочувствие да си гласуват пенсии от 1400 лева примерно имаше някакво предложение преди седмица след навършване на 55 години! Елементарен пример--знае ли някой и може ли да отговори на следния въпрос :Колко месеца са необходими , за да се върне грешно внесена в Републиканския бюджет такса по сметка на Търговски регистър примерно? в страните от Стария континент е необходимо 10-15 минути за тази операция!в България има вероятност след 6-7- 8 месеца ако човек е зверски упорит и учи за адвокат!Предпочитам да ида в нормална държава и там да правя частен бизнес --но никога в България ,докато ни управлява тази 3 -на коалиция! :-)
-
То пък като сега е 5000 лв. все едно има някаква полза. Поне това, което ми се е случвало е човекът да си внесе капитала, да регистрира фирмата и после си го тегли на момента. Да не говорим, че много често тези 5000 лв. са взети назаем...
-
Дай да го видим този законопроект :-o . Доста смешно звучи
-
Дай да го видим този законопроект :-o . Доста смешно звучи
Няма законопроект, доколкото знам. Мисля, че е решение на МС, ама не ми се търси...
-
искаш да кажеш предложение на МС до народното събрание . Не ми се вярва да влезне в сила товакова нещо.
-
Точно предложение за промяна на ТЗ е утвърдена от МС.
И е много правилна мярка - именно защото досега се правеха финансови еквилибристики и изискването за 5000 лв. капитал си беше "врата у поле".
-
Точно предложение за промяна на ТЗ е утвърдена от МС.
И е много правилна мярка - именно защото досега се правеха финансови еквилибристики и изискването за 5000 лв. капитал си беше "врата у поле".
Хайде тогава ми обясни какво ще е това капиталово дружество с "такъв огромен капитал" и каква ще е разликата с едно СД например. Ще стане пълна смехория - при загуба 25 лв ще си свикваме ОС (арг. чл.138(3) ТЗ :-D)
П.С. Сега се сетих за една положителна последица. С такъв начален капитал ООД-тата ще се навъдят по три на глава от населението, т.е. много вписвания, промени в обстоятелствата, ликвидации, заличавания ... все неща, за които се взимат лесни пари.
-
:bravo: :bravo: :bravo:Поредната "мярка" на правителството срещу финансовата криза :-D :-D :-D.Готвят се промени и ЗДДС и в разни други нормативни и поднормативни актове!Аз предлагам да се измолим на ЕК да ни изготвят"Директива за спасението на България от идиоти :headbang:".Ако не .....братя българи регистрирайте ООД-та и напред и нека преборим кризата :bravo: :bravo: :bravo:
-
Сега ,колеги, нормално е внесените пари след това да се завъртятв оборота , а не да отлежават в банката . Номера е като се стигне до несъстоятелност тия пари да послужат за обещетение .Съдружнците отговарт от личното си имущество отностно размера на ДЯЛОВЕТЕ си . Според мен даже капитала на ООД -та в момента си е достатъчно нисък . Все пак ООД е капиталово дружестео , а ако му намалят капитала , ще се изгуби смисъла на цялата работа . Не може хем да се отговаря ограничено , хем да няма гаранция при фалит (не че е кой знае каква ) . С една дума това е поредната глупост на управниците . :drunk: :-*
-
От 21.11. бе променена императивната разпоредба на чл. 119 ал. 1 т. 4 от Т.З., като минималният размер на паричната или апортната вноска срещу записания капитал бе намалана на половина - от 70 % на 35 %. Тоест съгласно действащото законодателство вместо с минимална вноска, към момента на учредяването на дружество с ограничена отговорност, изискването за внесен капитал бе намалено от 3 500 лева на 1 750 лева.
След тези промени, ми се струва, че подобни инициативи относно развитието на малкия бизнес от страна на волята на легислативата са напълно изоставени.
-
Ех, колеги , ще ставаме адвокати, айде да не сме толкова наивни и оптимистично настроени !Какви са целите на тези технологични промени на суми ? 1-во -- Това значи --Българи , ние (депутатите) работим и заплатите които си ги определяме са ни малки и трябва да си увеличим пенсиите, примерно на 1400лева , но понеже сме се преуморили ще си глесуваме --на 55год. възраст да се пенсионираме! 2-ро --- Глупаци - българи , които смятате да си откривате фирми - ще Ви дадем тази възможност, защото като си откриете малък частен бизнес ще внасяте данъци в бюджета , за да има след време за нашите пенсии и нашите деца да ходят на Канарските острови на плаж , защото Черноморието ще е в бетон и няма спокойно да релаксират внуците ни!3-то -----Колкото , повече фирми има на практика --толкова повече фалити ще има, в резултат на свръх конкуренцията на пазара (закон на Мърфи) тоест пак пари от количеството! 4-то --- Променяйки закона ,ще създадем в юристите впечатлението , че мислим за тях и ще ги привлечем на наша страна да гласуват за нас ( въпреки , че те не са повече от 100- 150 хиляди) )5-то --- Прекрасна възможност за манипулация на всички ръководства на ВУЗове в страната поради факта , че много студенти ще се отказват по време на следването, други след дипломирането ще ходят в чужбина да мият чинии за много повече пари , отколкото биха могли да изкарват в България , в резултат на което Автономията на Вузовете -- Ще работи за управляващите ! 6-то Манифестиране пред ЕС , че нещо се прави в този парламент 7-мо --- Отчаян опит да се привлекат чужди инвестиции- ( пари ), както на българи избягали преди 30-40 години , така и на младежи от поколението Милен Велчев! Това са истинските мотиви на вносителите на проектозакона , а не тези които се предлагат в печата! Колеги-- юристи , това е мое мнение , но ще се радвам да прочета и други различни мнения ! инж. Марин Янков (3 - ти курс -Право) :-) :-P :heart:
-
Мисля си, че по отношение на ООД-то има много по-порочни разпоредби и в сега действащия ТЗ.Например противно на всяка логика е възможно един съдружник в ООД, притежаващ 2/3 от капитала на дружеството да бъде изключен от останалите съдружници, притежаващи малцинство в капитала.Причината-ТЗ лишава този "непослушен съдружник" от правото на глас при гласуване на собственото му изключване.Друг е въпросът дали може някой да ни каже дали това може да стане на практика.Аз се съмнявам.А дали изискването на чл. 137.ал.3 изр ІІ е императивно...?
-
Да , така е колега и аз съм на същото мнение!