argon bulletin board
Факултети => Факултет по математика и информатика => Темата е започната от: TroubleMaker в 12.02.2009, 21:37:05
-
Ето на този http://www.fmi.uni-sofia.bg/education/bachelors/41843743143e44043d438-43b43544243543d-44143543c43544144244a440-2008-09 (http://www.fmi.uni-sofia.bg/education/bachelors/41843743143e44043d438-43b43544243543d-44143543c43544144244a440-2008-09) линк може да раберета какво могат да избират колегите от ФМИ на СУ като избираеми дисциплини през този семестър. Гледайки това ми идва направо да псувам и да крещя от яд заради това, което се предлага на нас - ФМИ на ПУ. Разбирам, че при тях има по-голям брой студенти и специалности, но само вижте какъв голям избор имат, който не е ограничен до 2 (в най-добрия случай 3) наистина добри дисциплини (за които студентите при нас се изтрепват в коридорите и чакат от 7 сутринта да се запишат).
-
ами да ти кажа нормално е да ти се плаче тва е.
-
Ееех София... а и сайтчето си го бива, това също: http://moodle.openfmi.net
-
Що не гледа по-внимателно като кандидатстваше?
-
Има много яки избираеми, но ние някой от техните избираеми ги учим, т.е. знаем повече от тях :D :-D
Например: Геометрия, Компютърен английски език, Компютърни архитектури, Математическа статистика, Обектно-ориентирано програмиране :)
-
За да не преписвам без разрешението на Иван Давидов, само поствам линк към неговия пост в темата за Джава, който обаче е тъкмо за тук: Постът на Иван Давидов (https://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=9496.msg78026#msg78026).
-
За да не преписвам без разрешението на Иван Давидов, само поствам линк към неговия пост в темата за Джава, който обаче е тъкмо за тук: Постът на Иван Давидов (https://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=9496.msg78026#msg78026).
Ето поста, за който говори Енков! И аз съм човек, сгреших и първоначално го пуснах в темата на Найден за Java книгата, но всъщност визирах точно тази тема!
+++ +++ +++
Не е задължително човек да посещава XXX на брой "яки" дисциплини, за да стане майстор-джедай! :)
Статистиката показва следната разбивка за 100% от професионалния успех и развитие в кариерата:
10% образование - това, което всички ние получаваме в училище и в университета.
20% самоподготовка - всичко това, което избираме да правим, с цел да повишим квалификацията си в дадена област. Така да се каже "самопрофилиране". Четене на специализирана литература, посещаване на допълнителни курсове и т.н.
70% опит - ученето е до време (учене в академична среда като студент имам предвид), например 5 години в университета. После идват 40 години работа преди пенсия. Работодателят плаща за това, което може работника, а не за това, което знае. Цени се опитът.
Изводът?
Живеем в България, всичко тук е наопаки и т.н.... Да, ама не!!!
Всеки сам избира каква да бъде съдбата му! Всеки сам избира дали да бъде професионалист или не! Всеки сам избира дали да посещава лекции, или да виси по кафенета!
Всеки сам избира дали да се бори с това, което му поднася живота, или просто да се остави на течението! Второто е много по-лесно, разбира се!
Всеки има избор и всеки решава сам за себе си. Някои хора решават още от малки ученици, че не им се учи и после като големи се оплакват, че работата по строежи и шивашки цехове е мръсна, гадна и зле платена! Това са хората, които сами решават да не се впишат в първите 30% от статистиката горе.
За да не влизам в по-философски разсъждения, а и за да не намесвам политико-икономическото състояние на родината ни, ще спра дотук.
Накратко ще обобщя: няма значение дали човек учи в ПУ или СУ. Крайната оценката я пише работодателят, след едно или няколко интеврвюта. И оценката е само двубална - или те взимат, или си търсиш друга работа. А за да те вземат на работа, просто трябва да покажеш, че те бива в това, за което кандидатстваш, т.е. да си квалифициран! А квалифициран става този, който се самообразова, трупа опит и не на последно място знае какво иска да постигне!
-
За да не преписвам без разрешението на Иван Давидов, само поствам линк към неговия пост в темата за Джава, който обаче е тъкмо за тук: Постът на Иван Давидов (https://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=9496.msg78026#msg78026).
Ето поста, за който говори Енков! И аз съм човек, сгреших и първоначално го пуснах в темата на Найден за Java книгата, но всъщност визирах точно тази тема!
+++ +++ +++
10% образование - това, което всички ние получаваме в училище и в университета.
20% самоподготовка - всичко това, което избираме да правим, с цел да повишим квалификацията си в дадена област. Така да се каже "самопрофилиране". Четене на специализирана литература, посещаване на допълнителни курсове и т.н.
70% опит - ученето е до време (учене в академична среда като студент имам предвид), например 5 години в университета. После идват 40 години работа преди пенсия. Работодателят плаща за това, което може работника, а не за това, което знае. Цени се опитът.
Изводът?
Живеем в България, всичко тук е наопаки и т.н.... Да, ама не!!!
Всеки сам избира каква да бъде съдбата му! Всеки сам избира дали да бъде професионалист или не! Всеки сам избира дали да посещава лекции, или да виси по кафенета!
Всеки сам избира дали да се бори с това, което му поднася живота, или просто да се остави на течението! Второто е много по-лесно, разбира се!
Всеки има избор и всеки решава сам за себе си. Някои хора решават още от малки ученици, че не им се учи и после като големи се оплакват, че работата по строежи и шивашки цехове е мръсна, гадна и зле платена! Това са хората, които сами решават да не се впишат в първите 30% от статистиката горе.
За да не влизам в по-философски разсъждения, а и за да не намесвам политико-икономическото състояние на родината ни, ще спра дотук.
Накратко ще обобщя: няма значение дали човек учи в ПУ или СУ. Крайната оценката я пише работодателят, след едно или няколко интеврвюта. И оценката е само двубална - или те взимат, или си търсиш друга работа. А за да те вземат на работа, просто трябва да покажеш, че те бива в това, за което кандидатстваш, т.е. да си квалифициран! А квалифициран става този, който се самообразова, трупа опит и не на последно място знае какво иска да постигне!
Напълно не съгласен съм :) :)
Защо ?
10те % донякъде определят 20те ти %.
т.е. каквото си учил в университета с това и ще се самоподготосваш в повечето случай.
70% опит т.е. ако опита ти е като програмист на нещо напълно не свързано с изучаването в университета и с 20те ти % самоподготовка защото не си чувал за въпросното нещо то реално опита е 100% ?:). Ако пък си се хванал за това което искаш то това което искаш е било продиктувано от онези 20% за съжеление ти си се заинмавал с неща които са заради онези 10%.
От казаното до тук следва че ТОГАВА и НЕ САМО ТОГАВА 10те % стават определящи демек 100.
За какво говоря
сценарии 1
работя като Scala програмист не знам кво е функционално програмиране щото имах само 1 предмет в училище не съм се занимавал с Fortran и lisp за което се извинявам - опита ми определя 100% професионална кариера
сценарии 2 - МОЯ сценари.
Записах курс при Николай Манчев да е виж и здрав
зариби ме по джадайските номера и Java
заебах у нас MFC и почнах да чета Java (това беше донякъде повлияно до голяма степен от Breadfan и Kas) така че ето ги 20те %
почнах работа като Java програмист тъй че и опита ми е от там.
Реално всичко стана заради 10те % който не са важни.
-
Браво на СУ, много хубави избираеми предлага.
Всеки сам избира дали да се бори с това, което му поднася живота, или просто да се остави на течението!
Всеки сам избира дали да се бори с това, което му поднасят като избираеми дисциплини, или просто да се остави на течението!
Първото не е чак толкова трудно.
-
This is 10% luck, 20% skill
15% concentrated power of will
5% pleasure, 50% percent pain...
:roll:
-
Според мен Давидов е прав.
В университета трябва да ти посочат с пръст посоката. От там нататък си зависи изцяло от теб дали ще четеш и ще се развиваш.
Още повече ние сме във ФМИ. Програмата е направена така, че студентите да имат оптимална аудиторна заетост (да не остават в университета повече отколкото е необходимо). Основната идея е да им остава време за самоподготовка.
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал - ще чете вкъщи, ще говори с колеги и преподаватели, от които евентуално да получава разяснения и насоки, ще ходи по състезания, ще ходи по специализации и като цяло ще се развива.
Няма значение дали си в СУ или ПУ. Ако нямаш мотивация ще излезеш еднакво добър :)
Поздрави
Ники
-
В университета трябва да ти посочат с пръст посоката...
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал ...
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал и идва в университета само, за да му посочат нещо с пръст, то той може да мине и без университета. А ако си много заблуден и не знаеш в коя посока да хванеш, то не мисля, че във ФМИ ще те упътят най-добре.
Нека не си затваряме очите пред проблемите, а с общи усилия да се опитаме да ги решим. Има проблем с избираемите. Явно нашите информатици не искат да правят избираеми дисциплини. Може би решението е да се канят лектори от други университети.
-
В университета трябва да ти посочат с пръст посоката...
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал ...
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал и идва в университета само, за да му посочат нещо с пръст, то той може да мине и без университета. А ако си много заблуден и не знаеш в коя посока да хванеш, то не мисля, че във ФМИ ще те упътят най-добре.
Нека не си затваряме очите пред проблемите, а с общи усилия да се опитаме да ги решим. Има проблем с избираемите. Явно нашите информатици не искат да правят избираеми дисциплини. Може би решението е да се канят лектори от други университети.
Май май така се получава.
Вълчанов : всъщност университета не е училище или улицата батка. На улицата и в училище може да ти посочат с пръст. В университета трябва да получаваш ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА. Т.е. когато си се насочил към нещо в университета да имаш възможност да го доразвиеш, да можеш да пипиташ за всичко а не да търсиш руснаци в ICQ както правих аз като студент да ги питам за JSF щото в университета никой не знаеше какво е.
Както и да е
ФМИ е яко място още си спомням как имах въпрос свързан с java вече не помня точно какъв и попитах доц. Стоянов, които ме опъти към някой с по професионални познания в областта а именно Емил Доичев отидох намерих го на лекция попитах го обясни ми всичко и си имах отговор.
Така че за това е университета НО не само за посочване с пръст.
В университета има достатачно преподаватели който могат да направят страхотни избираеми дисциплини стига да искат. Причината според мен да не искат донякъде е не достатачно заинтересованите студенти. Причината е ограниченията на бройката. Причината е че хората гледат да запишат нещо дето да минат по лесно. Причината е че тъпотията с 24 човека щото толкова били компютрите е пълна глупост.
Истината е че университета има сумати компютърни зали. Истината е че може да се направят и избираеми дисциплини без ограничение на бройките. Истината е че има предмети за който не е толкова ВАЖНО човека на момента да си напише кода и да натисне RUN.
Има страшно много преподаватели който могат да водят много нещ да кажем
Сашо пенев така и не успях да запиша OpenGL докато бях студент. Просто нямах възможност било то щото не съм бил еди кой си курс било щото нямах избираем тогава. Дори проблема в случая не беше в бройките.
-
Сашо пенев така и не успях да запиша OpenGL докато бях студент. Просто нямах възможност било то щото не съм бил еди кой си курс било щото нямах избираем тогава. Дори проблема в случая не беше в бройките.
А, сега да не кажеш, че не можеш да дойдеш, защото си на работа ;) Каня те да дойдеш на обновения спецкурс по "Графични стандарти - OpenGL", който ще се проведе третия триместър.
-
Според мен Давидов е прав.
В университета трябва да ти посочат с пръст посоката. От там нататък си зависи изцяло от теб дали ще четеш и ще се развиваш.
Още повече ние сме във ФМИ. Програмата е направена така, че студентите да имат оптимална аудиторна заетост (да не остават в университета повече отколкото е необходимо). Основната идея е да им остава време за самоподготовка.
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал - ще чете вкъщи, ще говори с колеги и преподаватели, от които евентуално да получава разяснения и насоки, ще ходи по състезания, ще ходи по специализации и като цяло ще се развива.
Няма значение дали си в СУ или ПУ. Ако нямаш мотивация ще излезеш еднакво добър :)
Поздрави
Ники
Нека не прикриваме проблемите и недостатъците на родните университети с такива думи. Ако искам самоподготовка, ще си чета вкъщи. Спомням си в първи курс, втори триместър имахме занятия само в понеделник и вторник. Какво повече да кажа?
-
Сашо пенев така и не успях да запиша OpenGL докато бях студент. Просто нямах възможност било то щото не съм бил еди кой си курс било щото нямах избираем тогава. Дори проблема в случая не беше в бройките.
А, сега да не кажеш, че не можеш да дойдеш, защото си на работа ;) Каня те да дойдеш на обновения спецкурс по "Графични стандарти - OpenGL", който ще се проведе третия триместър.
ами истинския проблем не е работата но от около 8 месеца се преместих в София и няма как да дойда.
Иначе ако бях на работа в Пловдив щях да избягам :)
-
http://fmi-plovdiv.org/bg_ver/t_info/msg576.htm
И нашите избираеми са добри за следващия триместър!
-
Според мен Давидов е прав.
В университета трябва да ти посочат с пръст посоката. От там нататък си зависи изцяло от теб дали ще четеш и ще се развиваш.
Още повече ние сме във ФМИ. Програмата е направена така, че студентите да имат оптимална аудиторна заетост (да не остават в университета повече отколкото е необходимо). Основната идея е да им остава време за самоподготовка.
Ако някой е мотивиран, има желание и потенциал - ще чете вкъщи, ще говори с колеги и преподаватели, от които евентуално да получава разяснения и насоки, ще ходи по състезания, ще ходи по специализации и като цяло ще се развива.
Няма значение дали си в СУ или ПУ. Ако нямаш мотивация ще излезеш еднакво добър :)
Поздрави
Ники
Нека не прикриваме проблемите и недостатъците на родните университети с такива думи. Ако искам самоподготовка, ще си чета вкъщи. Спомням си в първи курс, втори триместър имахме занятия само в понеделник и вторник. Какво повече да кажа?
Е какво като сме имали само понеделник и вторник ... на тебе ли се отрази зле? на Кас ... на Веси? На Резо ... мога да продължавам поне още 20 реда :D
Имахме свободно време, научиха ни на основите. Някои четоха, други пиха, трети съчетаваха двете (къде сполучливо, къде не толкова).
Напълно си наясно, че модела, който промотираш не е много приложим във ФМИ. В СУ не е по-различно. Единственото, което може да се направи е бавно и полека да се привлекат хора, които да правят интересни курсове.
Така без да се дига шумотевица "ВИЖТЕ КОЛКО ЗЛЕ СА ИЗБИРАЕМИТЕ" може да се направи нещо по въпроса и в крайна сметка да се справим със ситуацията.
Като има такива теми във форума някой кандидат студент ще ги прочете и утре ще изказва вещо мнение как "във ФМИ на ПУ не се учи никаква информатика" и как "много по-добре ще научим програмиране в Техническия" ... ,а не бива!
Аз смятам, че това с избираемите е временно и реално не представлява проблем. Във ФМИ няма тъпи въпроси, никой никого не връща, който пита му се обяснява, обучението е на ниво и продължава да се развива. Няма смисъл да хвърляме нови камъни в собствената си градина, вместо да се съберем и да почистим тези, които са вече там.
Аз пуснах избираема ... а ти?
Поздрави
Ники
-
Bug:
айде поне някой да оправи сайта за избираемите.
7. Изграждане на динамични Web-сайтове с HTML, ASP и ADO - 27.02.2009 г. (петък) от 11:00 ч. до 12:00 ч. в каб. 542
доц. д-р Минчо Сандалски (Факултет по икономически и социални науки) (60 места за всички)
цъкаш на линк аи се отваря :
Изграждане на динамични Web-сайтове с PHP и MySQL
Лектор доц. д-р Минчо Сандалски
Анотация
Целта на курса е студентите да овладеят необходимите теоретични знания и практически умения за програмиране в глобална мрежова среда, като използват софтуерни инструменти като MySQL и PHP за разработване на Windows - приложения. Особено внимание се обръща на проектирането и реализирането на бази данни с помощта на системата за управление на релационни бази данни MySQL. Изучават се и се прилагат основните средства за програмиране чрез скриптовия език PHP. Изяснява се механизмът на взаимодействието със сървъри за Web като Personal Web Server или Apache. Крайният резултат на курса се състои в създаване на динамичен Web -сайт на базата на архитектурата клиент-сървър. Курсът се провежда в компютърна зала и изисква определен запас от знания и умения за работа с бази данни и за технологията на обектно-ориентираното програмиране. Курсът приключва с разработване и защита на собствен проект.
хахаха
ся последно хората какво ще учат аааааа да бе онова дето го няма от 5 години верно.
-
Bug:
айде поне някой да оправи сайта за избираемите.
...
Също така, 13. води към 6. ;)
-
Май трябва курс за HTML
-
И последно кое кое е? Защото много ми се иска да запиша HTML-a :)
-
бтв онази тема за теория на числата ще е интересна избираема според мен може би една от малкото интересни математики които бих посетил.
-
Май трябва курс за HTML
Нали миналия триместър имаше HTML :-)
-
бтв онази тема за теория на числата ще е интересна избираема според мен може би една от малкото интересни математики които бих посетил.
Найденчо, как така не си учил АТЧ при професорите Моллов/Наков/Миховски? Изпуснал си много!
-
бтв онази тема за теория на числата ще е интересна избираема според мен може би една от малкото интересни математики които бих посетил.
Найденчо, как така не си учил АТЧ при професорите Моллов/Наков/Миховски? Изпуснал си много!
ами винаги съм ходил с първите за записване на избираеми и никоган е съм карал избираема която не е информатика
това е :)
-
По мое време не само не беше избираема, ами и беше 2 семестъра (т.е. цяла учебна година). После я сложиха само на Приложна Математика и/или Математика и Информатика специалностите! Затова се шегувах с теб!