argon bulletin board
Факултети => Факултет по математика и информатика => Темата е започната от: artanis в 09.07.2006, 06:54:22
-
Здравейте колеги,
Смятате ли, че ФМИ до голяма степен предоставя възможността на студентите да бъдат иновативни?
Знаете, че светът се намира в състояние на постоянен недостиг на добри идеи особено за някои държави. Тези които завършват ФМИ дали са успели да запомнят какво пише в учебниците (или специализираните сайтове за компютърни езици, примерно), или по-скоро са готови да създават нови технологии и да бъдат 'на предната линия' в иновациите.
Моето мнение е, че ФМИ предлага интересни методи за обучение, но има какво още да се направи за предоставяне на условия на студентите за изследователска работа.
поздрави:
а.
-
За да има иновации трябва да се стимулира студентското мислене и да се даде повече самостоятелност, а на повечето упражнения това за съжаление не се прави и предполагам знаеш защо... Може би ако се дават повече проекти ще е по-добре. Например тук в Германия, на упражненията задачите се решават самостоятелно и е дадена пълна свобода на студентите. Тези които не искат да се занимават с това на упраженията по информатика както и в ПУ се ровят из интернет, но после резулатите не закъсняват. Останалите, които работят когато имат въпроси просто ги задават и преподавателят съответно отговаря. По този начин се вижда кой колко е внимавал по време на лекции.
Например според мен би било добре да се решава една примерна задача на упражненията по математика и след това останалите студентите да решават самостоятелно, а не всички необходими задачи да се решават от двама от курса, а останалите папагалски да преписват от дъската. Така и ще се стимлура поне малко мисленето на студентите, от които само 1/3 слушат внимателно лекции, а останалите или са в барчето или си правят лафче по време на самите занятия и пречат на тези, които наистина искат да научат нещо.
-
трябва всичко да е 100% избираемо
трябва 90% от предметите да се водят от студенти или от хора завършили в близките 4 години
трябва да има много много многоооого информатични дисциплини не да се кефиш на 5 предмета за 4 години както се получава сега а да можеш да учиш по 20 предмета и то информатики на семестър а па кат не ги земеш ща ги земеш по нататак.
ето кво правят в станфорд
http://www.stanford.edu/dept/registrar/bulletin/bulletin05-06/pdf/CompSci.pdf
ето това е програма
няма математика
няма глупости.
КВИ ПРОЕКТИ КВИ ДОМАШНИ по математика , аз лично НЕМОГА да седна и да се занимавам с математика домашни просто ми е БЕЗИНТЕРЕСНО и според мен тия домашни не опмагат на студентие само им пречат някви имат по 10000 точки и после въри ги фани закво ти е да си работил цял семестур добре ? нали накрая имаш знания имаш ама .. влачиш - тъпо :)
-
И ако ме убедиш, че компютърната графика пък няма никаква математика се съгласявам с теб. Самоче според мен комп. графика и геометрия трябва да се учат паралелно, или изобщо да са една дисциплина, и понеже е малко времето от един триместър да е разделена на две части. Иначе и на мен ми се иска да пиша в Java move_object(LEFT_SCREEN_CORNER, RIGHT_SCREEN_CENTER, MOOVING_LIKE_DRUNK_MAN, STREET_LIGHT+MOON_LIGHT, EARTH_GRAVITY) и обектът да се движи по Икрана от желаната пУзиция до другата жИлана позиция със съответната желата траектория, осветление и евентуално гравитация.
А и не ми разправяй, че няма математика. Зад тия информатики 100% има включена в матерала и математика, но просто не е отделна дисциплина като в ПУ. Във FH-Lausitz, по комп. графика изучавах и доста математически модели + физика. За какво е това? Ами за да можеш после да създаваш симулативни модели и комп. анимация, която да е близка до действителния свят. И при това комп. графика е разделена на части, което би следвало след като във ФМИ сме на триместър да е поне 3-4 дяла.
Виж това за студентие съм съгласен. Плаща им се по-малко и университета е на печалба :lol: :lol: :lol: И ако ми обясниш защо трябва да се водят от студенти, защото аз се сещам за поне 7 човека, които са завършили преди много време ПУ и в момента преподават там и то много добре.
А това че не можеш да седнеш да решаваш задачи се нарича мързел :evil: защото невежите само немогат, а неграмотните с малко усилия се научават. А поправи ме ако греша, но не мога да ти дам определение за невежа.
-
ето това е програма
няма математика
няма глупости.
Абе аз попрочетох тоя план и не съм съгласен, че няма математика, щото има и то горе-долу същата като във ФМИ. Лесно няма. Всеки търси лесното, лесни пари, лесни жени ама то ако беше толкова просто щеше да е приказка. Математиката си е наука в това няма спор и то такава наука че без нея не може да има технически прогрес. Разни изявления от сорта на "това са глупости" са просто несериозни.
Поинтересувай се кои хора във ФМИ са създали специалността Информатика, и дали смятат математиката за безмислена.
-
nekazvam che matematikata e glupost.
ima si matematici deto si gi kefi .. i men sigurno ako nqmashe informatika shteshe da me kefi vaprosa e che sq ucha matematika 1vi i 2ri kurs vischko e nared obache v 3ti kurs kogato napraktika tq mi trqbva kvo kato sam q uchil ? veche sam q zabravil.
i kyv variant imam az ? da si razgledam starite lekcii ot koito pochti nqma da si spomnq nishto ili da posetq nqkoi chas po matematika kakto anpravil g.Sokolov naprimer ?
ne e li po dobre samata matematika da si vyrvi .. neka si q ima da si ima lekcii i horata KOGATO IM POTRQBVA da q slushat
Nekazvam che e bezsmislena ako se zanimavam s 3D kakvoto i da e opredeleno krivi na Bezie shte sa mi izkliuchitelno polezni vaprosa e che kogato sam gi uchil ne sam znael za kakvo shte sa mi i kogato napraktika mi trqbvat az pak ne gi znam.
i kakvo shte napravq ? shte se obadq na nqkoi matematik koito s TOva se zanimava i shte mi gi obqasni.
ima si hora za vsichko nemoje da se iska chovek da znae vsichko
nemoje az da pisha i Web i Serverni Prilojeniq i Desktop Clienti i 3D i igri i graifhcen dizain i matematiki pone 5 vida i statistiki .
oshte malko samo teoriq na vinoto vytreshni bolesti i svinevydstvo mi trqbvat i stavam Gospod versiq 2.
-
ne e li po pravilno eto
ima Komp. Grafika - tova e zadaljitelen predmet
v nego poleznite i svyrzanite s nego predmeti sa
Analiti4na geometriq
Strukturi ot danni i programi ( shtoto trqbbva da se pravi dyrvo tam . )
ami NEKA kogato se uchi komp. Grafika
da se uchat i Analitichna geometriq kakto i Strukturi ot danni ama ne nqkvi raboti da se zapalnqt chesovete a PRAKTI4eski neshta koito biha ni potrqbvali v komp. grafika za 10min moje da se vidi ot prepodavatelite kakvo tochno ni trqbva i da ni zapoznaqtr s nego a v ostanalite chesove i s drugi neshta ot predmeta.
Drug primer :
Izkustven intelekt
eto tuk e PERFEKTNO miasto za Teoriq na grafite.
ili
Systezatelni zadachi po informatika
otnovo perfektno miasto za Teoriq na grafite.
predmet neshto s 3D - OpenGL/DirectX/Kakvoto I da e - dobro miasto za Geometriqta pri Manev .. Bsplain krivi bezie i etc.
ili pyk - Komp. Lingvistika - PERFEKTNO miasto da se uchi zaedno s Diskretna matematika.
-
Добре, но ако не учиш преди това Геометрия и Лин. Алгебра тогава трябва половината семестър да си клатиш краката по комп. графика, понеже още незнаеш как се борави с матрици, що е т'ва вектор и какъв му е смисъла.
А това, че си забравил математиката... Ами ако си водил добри записки тогава бързо ще си припомниш каквото ти трябва. Все едно сега ако ти се наложи да работиш с комп. графика помниш какво е това сплайн или криви на Безиер??? А ако ти трябва в службата? Леле, ами тогава как ще кажеш на шефа, че трябва да идеш да посетиш няколко лекции по геометрия, защото на времето не си внимавал достатъчно в тия дисциплини? А и лекциите са следващия месец, а от теб се иска да си готов до седмица? Ако нямаш добри записки, то в интернет поне инфо за това колкото искаш и бързо се преговаря.
Може би е добре поне да се дават примери кое къде и в кой дял от информатиката ще послужи на съответните лекции по математика. Така ще се събуди поне малко интересът на студентуте, особено на тези, които искат да специализират в определена област.
Иначе що се отнася до програмата и аз имам идеи, но не вярвам да се вземат под внимание, а и евентуално ако стане ще мине много време докато влезат в действие. За това пък можем да ги дискутираме на бирфест. :-P
-
Здравейте,
Ами първо ще си честитя Италия шампион :)
Сега по темата. Аз изобщо не исках да се получи математика срещу информатика. Ставаше въпрос за това да има обособени центрове за изследвания в някакви области във ФМИ, така че студентите да се учат да бъдат креативни още отрано вместо да научават някакви готови неща като програмните езици Х и У. И като излезе някаква малка промяна в синтаксиса на езика всички в хор да крещят колко хубаво било това.
Програмните езици са само средство, математиката също е само средство за формализиране на проблеми от реалния свят.
Например не очаквам никой да коментира нищо за machine learning и Support Vector Machines въпреки, че тези модели дават по-добри резултати за страшно много проблеми. Тук очаквам да намеря безсмислени спорове за това дали е по-добре да се пише на Джава или дот Нет например.
Във ФМИ има потенциал за развиването на инфраструктура за иследвания (Аз работих съвсем за малко по проекта Балканет, например). Но има още много какво да се направи.
поздрави:
а.
-
Ами аз не съм искал да се получава спор на Математика с/у Информатика. Идеята ми беше в индивидуалността на работа на студентите по време на занятия, защото така се стимулира мисленето и желанието за креативност. Всичко останало беше пример, но явно примерите се усвояват много по-добре, а и изобщо смисления текст не се чете.
А и идеята ми за индивидуалност при работа, също е от личен опит и наблюдения. По този начин идват и идеите и иновациите. Лично на мен така са ми хрумнали идеи по проекти, които си разработвам в момента, но за съжаление това не е станало във ФМИ :-(
п.с. artanis, сега видя ли защо се ядосвам когато се мерят думите с линийка, а не се вниква в целия текст? На бас, че ако спомена биология и ще се намери някой, който да "премери" само тази дума и ще заглуши основния замисъл на текста.
-
OpenBSD,
Никой не е казвал, че ти си причината да се получи спор математика срещу информатика.
Минималното условие да се разбере романът братя Карамазови е да се разберат думите. Това, разбира се не е достатъчно, защото трябва да се разберат изреченията, параграфите, и т.н. за да се стигне до разбиране на целия роман.
Примерите трябва да потвърждават тезата, която авторът защитава, а не да отвличат вниманието на този, който чете. Добре е думите да се мерят с линийка, защото една неправилно казана дума, може да подведе този, който чете в погрешно инерпретиране на текста.
Дори не говоря за някой от твоите постове.
Иначе добрият стил на писане също е една от предпоставките (не задължителна) за успешни иновации, защото изследователите в Япония, Австралия, Европа и Щатите трябва да говорят на един език. Обикновено този език е английски, но също и езика на математиката.
Искам да кажа и още нещо. Идеите не хрумват просто така. Всеки студент по информатика в България мисли, че е гений и по някакви причини не може да реализира иначе много добрите си идеи. Това съвсем не е така. Много от идеите, които идват на студентите вече са измислени, описани много добре и достъпни безплатно от интернет или научните издания. Добър ресърч се прави, ако хората комуникират помежду си.
поздрави:
а.
-
e
ne ste iskali
vajnoto e che Naiden tochno tova iskashe:)
hail to almighty JOKe
be matematikata e MALKO tova e prostata istina
a za inovaciite
John Carmack - nai-golemia v grafikata
Bill Gates - nai-golemia v ... kvoto se setite aide za OS shte go pishem
Larry Ellison - nai-golemia v bazite danni
i mnogo drugi...
Vsichkite sa napusnali rano rano ili sa bili izgoneni ot universitetite
http://www.satirewire.com/news/0006/satire-ellison.shtml - razbira se statiata e fake no mai ne e mnogo maitap
-
здрасти Stilgar,
Това беше добро попадение, обаче информацията е доста спекулативна. Джордж Шорош (човекът, който освен всичко друго май е сред основните виновници за краха на комунизма) и Лакшми Миттал (индиецът със стоманата - 3тият най-богат човек в света 2005) са завършили (да се счита като контрапример).
Милиони студенти, които прекъсват не стават най-богатите хора на света, а и тези, които цитираш обитават една доста специална страна.
Обаче постът ти ме изкефи :)
Хайде сега да си говорим за иновации.
поздрави:
а.
-
Dobre zarejete temata matematika a u .. za Inovaciite
spored men golqm + bi bil uchastie na studenti oshte ot pyrvi kurs v opredeleni proekti
ne proekti v koito uchastva unviersiteta ne ne govorim za proekti predlojeni ot studenti
naprimer student X i Student Y pravqt linux distribuciq ili IDE za programirane na baza na eclipse.
imat nujda ot
plugin ili programa za tova i tova tova i tova
programa za x x x x x
programa za neznam si kakvo
normalno e da se napravi edin dosta golqm spisak ot "proekt4eta" i spored men dosta hora ot 1vi ili 2ri kurs biha se nakefili na nego a i dori i takiva ot 3ti i 4ti kurs shto da ne .:)
primerno Stilgar imashe interesen proekt koito ima izvestno pisane i poddrajka.
spored men moje da ne se bara programata hich i obuchenieto v universiteta da stane pone 10 pati po dobyr s podobni proekti
-
Да но за тези проекти съответно студентите трябва да споделят с преподаватели или хора, които да ги насочат или да направят проучвае (извинявай artanis но ресърч ми звучи гадно). Или най-малкото поне помежду си, но много не го правят. Защо? На това не мога да отговоря.
Joke, идеята за нещо което вече е направено, като Линукс дистрибуция според мен не е иновация. Взимаш нещо готово и го модифицираш. Нищо ново. Въпросът е разработка на нещо, което не е правено до сега. А после ако искаш го пусни и комерсиално. То и без това в Линукс напоследък няма особена координация и всеки проект работи изключително само за себеси, за да покаже колко разработчиците са велики вместо да се съберат и да направят поне общи библиотеки, които ще направят различни формати съвместими и работата със софтуера по-лесна.
Stilgar, самоче в БГ ако напуснеш уни и трябва да крадеш мноооого, за да натрупашсъстояние. А и тези хора са натрупали състояние от идеи, а някои от крадене на ОС :roll: От там нататък вече нещата много приличат като в БГ. Имаш пари, плащаш си и не могат да те осъдят. По същия начин си патентоваш каквото искаш :wink: В БГ никой не се интересува от идеи, а от действия. Да, но действията трябва да са базирани на някаква идея. За съжаление никой няма да те остави да мислиш. Хората искат нещо работещо и ако може да е готово за вчера, а ако има бъгове съответно търпиш и санкции. Познавам само няколко човека в БГ, които първо развиват идеите си и след като е всичко добре обмислено прибягват към действия и реализация. Самоче те реализират идеите си самостоятелно, понеже никоя фирма не иска да чака дълго без да види поне някакъв резултат.
-
kuv proekt sum imal?
OpenBSD Carmack kvo e otkradnal?
to i za drugite e sporno kude kvo sa krali shtoto v kraina smetka vseki krade idei otvsiakude ama Carmack ako mi kajesh kvo tochno go podozirash da e otkradnal...
kolkoto za kontraprimerite i statiata
razbira se che ne vseki moje da e bill gates i carmack i prochie
ne moje vseki da e genii
vuprosa e tam che ako si genii universiteta mai mai samo moje da te drupne nadolu
otdelen vupros che ako ne si shte e mnogo polezen "$200,000-a-year job" na men lichno mi zvuchi napulno dostatuchno:)
-
Хайде да не подхващаме безмислени спорове. То е ясно кого визирах и всички добре го познаваме :lol: :lol: :lol:
На мен лично университета ми е дал знанията и възможността да мисля и да взимам решения. А креативността... тя се постига, пък покрай нея идва и иноваторството.
-
Internet e miasto za spodelqne na CHUJDI IDEI :)
moje da se kaje i ne samo za internet :P
-
nego citirash pravilno
Internet is the place for FREE exchange of other people's ideas
-
ok saglasen.
-
Здравейте,
В България повечето учени не са точно изследователи. Те си стоят отделно правят нещо, което им е интересно само на тях, убиват време. Измислят си методологията, подготвят си данните, след това ги оценяват, като същевременно ги крият от други изследователи. Това не е никакъв research.
Повечето нови идеи са базирани на известни вече идеи. Една идея е важна в контекста на това, което е интересно в някаква област в даден момент. Важно е идеите да се споделят с други изследователи за да се открият по-лесно пропуски в методологията, подготвянето на данните или оценяването. След всяка една конференция има малко развитие в някаква посока това, което изследователите претендират, че е започнало още от древните гърци. Разбира се може някой изследовател да предложи нещо наистина новаторско, но е важно как хората от общността ще го коментират.
България не е свързана като цяло с това, което става по света, с много изключения, разбира се. Като цяло изследователите са свързани с бизнеса както и с организации като ISO или IEEE.
Ами това е за сега от мен. Просто да обясня как работят нещата ;)
поздрави:
а.