argon bulletin board

Пловдивски университет => за бибилиотека на ПУ => Темата е започната от: kelly в 24.02.2007, 15:22:56

Титла: обслужване в библиотеката
Публикувано от: kelly в 24.02.2007, 15:22:56
 Привет!
Да ви кажа, много се чудих дали да пусна тоя пост, ама накрая реших, че нищо не се постига или променя с мълчане.
Чудя се, избирателно ли се държи грубо персонала на библиотеката със студентите - на мене ли винаги ми се случва да не ги хващам в настроение или други също ги е сполитал техният гняв?
Вместо да се насърчава студенцията да посещава по-често обновеното помещение на библиотеката (тук нямам забележки, наистина е страхотно), да ме е страх да припаря въобще до сградата на Химическия, да не ми припишат някой библиотекарски грях!
Съгласна съм, че съм забравяла да оставя чантата си долу или да си връщам книгите навреме и невинаги съм била изрядна, обаче трябва ли да търпя такова отношение на персонала? Всъщност, да, защото наистина няма откъде другаде да взимам учебниците, които ми трябват и се налага да кимам и се скатавам всеки път и да излизам ядосана след това.
Може ли всеки път да се разпрявям защо не съм върнала учебниците си преди май, когато на биологическия факултет лятната изпитна сесия е юни?!... Че да не съм само аз? Или пък защо не съм върнала учебник за изпит, по който не съм се явила и ми предстои да го взема?
Съжелявам, че звуча така рязко, но се чудя наистина - единствено в мене ли е вината?  :headbang:
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Kelli_Mutu™ в 24.02.2007, 15:30:50
Аз лично не ползвам тази библиотека, а само на Юридическия факултет и Иван Вазов. Много е гадно това, което казваш. Ако действително положението е такова трябва да се направи нещо. Нека и други колеги споделят, ако са срещали подобно отношение.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: fair в 25.02.2007, 20:07:09
На мен досега не са ми викали, но всеки път, когато отида в библиотеката, стоя и ги чакам да се наговорят. Дори няколко пъти съм ги прекъсвала и съм искала да ми обърнат внимание, но нищо. :-X
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 27.02.2007, 15:40:37
     За отношението на библиотекарите се извинявам, ако не са били достатъчно любезни. Но опитайте да се поставите на тяхно място - на ден контактуват с какви ли не хора и е нормално, ако понякога са изнервени. Ще Ви бъда признателна, ако ме иформирате за всеки конкретен случай. Кабинетът ми е в централната библиотека, тел. ми е публикуван в сайта на Университета. За съжаление не винаги имам време да следя форума - ще се постарая занапред да го правя по-често.
     Що се отнася Правилника на библиотеката и Правилата за обслужване на читателите, те са приети с решение на Академичния съвет на Пловдивския университет и важат за всички читатели на университетската библиотека. Всеки читател собственоръчно се подписва на читателската си карта, че ще спазва правилника на библиотеката и, ако не го прави, достъпът му до фондовете ни ще му бъде отказан.
     Бих попитала студентката, която "се страхува да припари до сградата на Химическия факултет" от страх ли дължи книги от преди 2 години. И, ако реши до няколко години да не вземе даден изпит, означава ли това, че нейните колеги нямат право да ползват за този период книгите, които са у нея? А ако на ден няколко такива читатели вдигнат скандал за това, че са ги накарали да оставят чантите си, преди да влязат в читалнята, междувременно е изтръгната антената на компютъра за студенти и някои от книгите, които са единствени екземпляри, са върнати с липсващи страници, как бихте реагирали?
     Библиотеката съществува единствено заради читателите си, но, без да оправдавам никого, напомням, че процесът е двустранен и, ако библиотекарите са 13, то читателите са 13 000. Нека не забравят, че след тях ще дойдат и други, които също ще искат да ползват библиотечния фонд.

Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: kelly в 28.02.2007, 12:26:48
 Определено никога не съм вдигала сканадали в библиотеката, там въобще не е мястото за това и именно за това повдигам въпроса в този форум. Още повече - дори не мога да си представя да късам страници или да изтръгвам кабели и не мога да се съглася да ме държат отговорна за такива грехове и за това да ми се ядосват. На всичкото отгоре отношението, от което се оплаквам започва от преди да са видяли картона ми  :-)
Между другото, откакто пуснах поста ми се наложи два пъти да ходя до библиотеката и се радвам на по-добро настроение от страна на персонала.  :sun:
Та именно затова повдигнах въпроса - наистина мога да си представя колко зле могат да се отнасят колеги с книгите и дисциплината в библиотеката, но на мене лично НИКОГА целта ми не е била да се скарам или да демонстрирам лошо отношение, напротив, старая се да бъда усмихната и любезна, а когато ми отвръщат с обратното, наистина излизам с неприятно чувство.
Колкото до учебника - вече съм си разчистила всички други задължения, освен него и се надявам до две седмици и този изпит да взема, за да дам на колегите си възможност да му се порадват и те.  :-)
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 28.02.2007, 16:49:44
Не твърдя, че Вие сте късали страници - имах предвид недобросъвестното отношение към библиотечното имущество на някои от читателите на университетската библиотека, с което се сблъскваме всеки ден.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: scientist guy в 13.03.2007, 16:42:26
Аз лично нямам никакви негативни забелжки към перосонала на билиотеката. Верно е, че не ходя там често (не заради друго, а поради липса на време), но всичките пъти, когато съм ходил винаги съм се равал на добро отношение от библиотекарките.  8-) Мога да отбележа, че въпреки трудностите вършат доста добра работа и за това мога единствено да ги поздравя!  :D
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Ivan_Ivan в 26.03.2007, 01:04:33
Учудва ме написаното по-горе. Споделял съм дори с колеги учудването си от доброто отношение на персонала в библиотеката. Според мен те са единствените в университета ,( сред тези ,със които съм се сблъсквал ) които възприемат студента като ползвател на услуга, а не като задължен им с нещо ( визирам прочутите с "любезността и културата си " инспекторки ). Винаги са ми обръщали длъжното внимание и са се отнасяли учтиво, разбира се има случаи да не са в настроение , но е простимо , имайки предвид царящата наглост и презрение сред останалия не-преподавателски състав.
 Дано не се разочаровам скоро  :-)
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Атанас Терзийски в 26.03.2007, 09:35:58
Всъщност тук единствения, който реве от библиотеката е kelly, което го приемаме за статистическа грешка. Аз също нямам никакви забележки, нещо повече усилията на Милка като директор на уни-библиотеката са видни за тези, които могат да виждат!
Успех Милке, с теб сме!
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 27.03.2007, 10:51:45
 :-* Благодаря!
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: FlexFit в 23.06.2007, 08:55:49
На мен досега не са ми викали, но всеки път, когато отида в библиотеката, стоя и ги чакам да се наговорят. Дори няколко пъти съм ги прекъсвала и съм искала да ми обърнат внимание, но нищо. Lips Sealed

ksz mislq 4e qsno ti pisaha...ti kakvo ne 4ete6 vnimatelno ili 4ete6 samo tova koeto ti otturva a?Az su6to ne sum dovolen ot obslujvaneto v bibliotekata kakto i mnogo drugi hora prosto im e pisnalo da se zanimavat s tqh..nikakva u4tivost nikakvo obsluijvane... mislq 4e trqbva da se pomisli vurhu vsi4ki tezi kritiki
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Insomnia86 в 27.10.2007, 15:35:45
Аз също имам доста печален опит, но с икономическата библиотека...Библиотекарката се държа отвратително с мен и една колежка, включително ни се разкрещя, което си беше просто недопустимо според мен. Ставаше въпрос за едни 16 страници от една енциклопедия, които искахме да снимаме, а тя не ни позволи. А после ни посъветва да седнем и да си ги препишем, щом толкова ни трябват... От тогава просто се радвам, че си намирам материалите от други места, и не ми се налага да се сблъсквам отново с такива прояви на идиотизъм  :?
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: А. Петров в 27.10.2007, 20:18:56
Не знам каква библиотека се пада тази в Химическия- май Централна, НО съм абсолютно , безкрайно доволен. За 3 години един единствен път съм ходил в библиотека и то за да си свърша лична работа. Имаше една девойка, чернокоса, там работи ли , студентка ли е не знам, свалям й шапка- ходи , рови, намери ми една камара вестници( ДВ), любезна, готина отвсякъде, свърших си работата( с вестника де, т.е. снимах си го 8-)) учтива , никакви проблеми, какво не им харесвате? Съжалявам, че нямам време да ходя по-често...да си чета просто :-D!

П.С. Адаш :wink:, ти бачкаш там- ти поне ходи... да четеш, ама то и ти нямаш време :-D
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 29.10.2007, 13:59:33
Не бих искала отново да оправдавам когото й да било за отношението към читателите. Бих искала само да обясня, че речници, енциклопедии и справочници не се изнасят от библиотеката. Това е регламентирано в Правилата за обсужване на читателите на УБ. 
Чл. 17 гласи: "Не се дават за домашно ползване редки и ценни книги, справочници, периодични и продължаващи издания, ръкописи, дисертации, дипломни работи. Изключение се допуска само за периодични и продължаващи издания с цел ксерокопиране на части от тях за срок не повече от два часа."Правилникът е на разположение в библиотеката.
П.С. Искрено благодаря на г-н Атанас Петров за милите думи за колежката.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Стефан Николов в 29.10.2007, 14:57:45
А не може ли в самата библиотека да има ксерокс, за да може тези издания хората да си ги преснимат? Така би могло и парички да се понаправят. Вместо да отиват по външните ксерокси - да останат в Университета.

Или поне да се направи процедура да излизаш и да ползваш някой от кусурнайсетте ксерокса околко Университета. Примерно да си оставяш студентската книжка и да си я получиш само като върнеш изданието. Или заплатиш загубата му, ако нещо го затриеш. Или нещо такова.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: А. Петров в 29.10.2007, 15:16:25
П.С. Искрено благодаря на г-н Атанас Петров за милите думи за колежката.
:y: You're  welcome  :D
П.С. и...без г-н :wink:

EDIT: за да избягаме от шльокавицата :wink:
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 29.10.2007, 15:39:49
 :-)о.к. - без "Г-н"!  :-D

Мислили сме за ксерокс в библиотеката, но по ред причини, за сега поне няма да стане.
Въпреки споменатия Правилник, сме правили изключения, но много от книгите се връщат с липсващи страници, понякога читатели "забравят" да ги върнат дълго време, останалите протестират, защото са единствени екземпляри и т.н. С две думи - практиката показва, че е по-добре да не се изнасят. Така е и по Наредбата за запазване на библиотечните фондове, т.е. валидно е във всички библиотеки в страната. В един справочник няма кой-знае колко дълги статии, така че не е невъзможно да се препишат. Ако има някакви снимки, схеми и т.н. в редки случаи бихме могли да ги сканираме.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: MASter-D в 10.12.2007, 15:44:16
Обслужване в библиотеката според мен е добро . Ходих и си взех два учебника и останах доволен от персонала . Младо момиче ме обслужваше и беше много любезна с мен . Малко и се караха на нея , но не разбрах защо , понеже бързах за лекции . Не се оплаквам . Бързо ми изкараха читателската карта и без проблеми . Доволен съм от обслужване в библиотеката .


П.С. какво има на втория етаж ( срещу входа на библиотеката - там по стълбичките ) ? Интересно ми е да се кача ама като не знам какво има горе  :roll:
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: marin2025 в 11.12.2007, 22:33:26
Ако  питаш  за  централната   библиотека  --по  стълбите  се качваш  на (втория) етаж  където  е   читалнята  и  е  много   приятно  за  учене  и  разглеждане  на   яки  списания  за  мъже! :beer: :inlove: :haha: :bravo:
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 13.12.2007, 16:27:51
     Относно "яките списания за мъже"  :wink:  - Допускам, че доста хора се възмущават от тях и смятат, че нямат място в една университетска библиотека, но лично мое мнение е, че по този начин много читатели ще свикнат да идват в библиотеката и покрай тях ще ползват и друга литература. С две думи - и през следващата година ще ги получаваме.  :-)
     Постарахме се и обстановката да е по-домашна, надявам се да се чувствате уютно. Има и безжичен интернет, така че може да се ползва преносим компютър и PSP.
     P.S. Помислихме и за момичетата  :-) - получаваме "Вестник за жената", "Журнал за жената" и др.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: marin2025 в 13.12.2007, 16:58:04
Не  никой  не  се  възмущава!  Трябва  да ги  получавате   а  за  момичетата  хубаво  е  да   има  списания  с  готварски  рецепти!   :-)
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Стефан Николов в 13.12.2007, 16:58:45
Ооооооокеееееей... списания и вестници за мъже и жени... даааам... дооообре

А случайно някое периодично издание по физика и/или други точни науки? Nature? Science? Physical Review? Светът на физиката поне? Аз вярно, че не съм ползвал никога библиотеката и съм влизал точно два пъти за да си взема бележки за дипломиранията, но съм сигурен, че щях да чуя, ако тези неща се получават. И в такъв случай със сигурност щях да посещавам редовно. И да се заседявам.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 14.12.2007, 10:55:09
Ами ако бяхте идвал не само за служебни бележки, със сигурност щяхте да знаете какви списания получаваме. По-долу ще видите списък на научните списания, за които имаме абонамент за 2007г. Още редица други получаваме по обмен. А базата данни SpringerLink съдържа достатъчен брой пълнотекстови списания и се ползва от всеки компютър в Университета. Само за информация - едно западно списание струва от порядъка на 1000 - 2000 евро, повече от ясно е, че не може чрез абонамент да задоволим всички читателски интереси. Затова са On-line базите данни и междубиблиотечното заемане.

АБОНАМЕНТ ЗА ПЕРИОДИЧНИ ИЗДАНИЯ ЗА 2007г.
ПО ФАКУЛТЕТИ И ЗВЕНА

1.   ФАКУЛТЕТ ПО МАТЕМАТИКА И ИНФОРМАТИКА
Математика
Мат. и информатика
Математика плюс
Известия ВУЗ. Математика
Математика в школе
Сибирский математический журнал

2.   ФИЗИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТФизика
Физика в школе
The Physics Teacher
УСПЕХИ ФИЗИЧЕСКИХ НАУК
ФИЗИКА ЭЛЕМЕНТАРНЫХ ЧАСТИЦ И АТОМНОГО ЯДРА

3.   ХИМИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТХимия
Галванотехника и обработка поверхностей
Химия в школе


4.   БИОЛОГИЧЕН ФАКУЛТЕТ
Acta zoologica – БАН
Acta entomologica – БАН
Acta Morphologica – БАН
Bulgarian journal of plant physiology
Биология. Екология. Биотехнология
Genetics and Breeding
Mycologia balcanica
Phytologia balcanica
Вестник зоологии

5.   ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Българско музикознание
Българско списание по психология
Музикални хоризонти
Начално образование
Образование
Образование и квалификация
Педагогика
Предучилищно възпитание
Психология журнал
Вопросы психологии
Дефектология
Начальная школа


6.   ФИЛОЛОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Бълг.език и литература
Български език
Везни
Литературна мисъл
Съпоставително езикознание
Чуждоезиково обучение
Вопросы литературы
Вопросы языкознания
Мир русского слова
Московский лингвистический журнал
Русский язык за рубежом

7.   ФИЛОСОФСКО – ИСТОРИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Археология
Диалогът в историята
Исторически преглед
Минало
Социологически проблеми

8.   ЮРИДИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Административно  правосъдие
Бюлетин на ВКС
Нормативни актове на МС
Пазар и право
Правна мисъл
Право без граници
Собственост и право
Съвременно право
Труд и право
Търговско право
Финанси и право
Юридически свят
Известия ВУЗ. Правоведение

9.   ФАКУЛТЕТ ПО ИСТОРИЧЕСКИ И СОЦИАЛНИ НАУКИ
Бизнес посоки
БИП +Алманах БИП 2007
България-Business Week
Икономика
Икономическа мисъл
Международни отношения
Мениджър
Митническа хроника
Панорама на труда
Статистически известия – изд.на НСИ
Човешки ресурси
Актуальные проблемы Европы
Вопросы экономики
Мировая экономика и межд. отношения
Российский экономический журнал
Современная Европа
Alternativies Economiques + 4 изв.бр.
Alternatives Economiques
L`Expansion

10.   УНИВЕРСИТЕТСКА БИБЛИОТЕКА
Библиотека

11.   СЕКТОР „ТЕХНИЧЕСКА БЕЗОПАСНОСТ"
Безопасност и трудова медицина

12.   ОТДЕЛ „УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ”
Информационен бюлетин на труда
Наръчник на спец. по упр.на персонала

13.   ОБЩИБългарска етнология
Български фолклор
Download.bg*
Доклади на БАН
Списание на БАН
Стратегии на обр. и науч.политика
Вестник СПБУ. Физика, химия
Квант
ТЕХНИКА - МОЛОДЕЖИ
НАУКА И ЖИЗНЬ
ВЫСШЕЕ ОБРАЗОВАНИЕ СЕГОДНЯ (Проблемы развития высшего образования в России и в мире)
В МИРЕ НАУКИ / SCIENTIFIC AMERICAN
Current Contents Connect: Art and Humanies
Springer Link


Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: ati в 14.01.2008, 19:22:30
  ... "факултет по исторически и социални науки", това пък ???  :?
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 16.01.2008, 10:25:10
Съжалявам за неволната грешка - естествено, че е Факултет по икономически и социални науки.
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Crystal в 01.06.2008, 13:12:20
Не съм сигурна дали въпросът ми е за тази конкретна тема, но все пак ще питам :-) Интересува ме дали библиотеката работи по време на сесия и какво е работното й време в този период. Благодаря предварително. :-)
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: dobrika в 01.06.2008, 21:29:57
Здравейте, доколкото си спомням библиотеката работи с нормално работно време по време на сесията, а също и в събота до 14ч. Ако бъркам ме поправяйте!!!
Титла: Re: обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 02.06.2008, 09:31:48
Да, централната библиотека. Филиалните не работят в събота, но ако Ви трябва някакъв учебник от Икономическата или Юридическата библиотеки, бихме могли да го вземем да го ползвате в събота в централната. Трябва да се обадите предварително. С тези от Нова сграда е по-сложно.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: forumec в 08.07.2010, 23:54:38
Наистина отношението на персонала е нечовешко. Никога не са в настроение тези библиотекарки. Постоянно трябва да ги чакаш да се наклюкарят. Веднъж трябваше да изчакам докато се наприказват с някакъв външен човек. Стана ми неудобно, че се наложи да им прекъсна разговора. Все пак не е културно от моя страна  :?
Веднъж се наложи да ми се помогне, защото не можах да намеря един учебник... Имах чувството, че иска да ми каже - "Къв е тоя, че ще ме кара да ставам?". Направо ми хвърли учебника на масата...

Цитат
Но опитайте да се поставите на тяхно място - на ден контактуват с какви ли не хора и е нормално, ако понякога са изнервени.
Първата ми работа беше в голям супермаркет. Не е точно като в библиотека, но общото беше, че постоянно се работи с клиенти. Ръководителите ни задължаваха да не спорим с клиенти (дори ако ние сме прави), винаги да се усмихваме особено когато говорим с клиенти (нещо което липсва в библиотеката), никога да не караме клиент да чака, разговорите по мобилен апарат бяха забранени. Правилото, което спазвахме беше - Клиентът винаги има право! Следваше се модел на работа както в западните страни. Мисля, че трябва да направите нещо по-въпроса.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 09.07.2010, 13:30:30
За първи път нямам какво да отговоря  :-( - единствено мога да обещая, че ще опитам нещата да се променят.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: forumec в 09.07.2010, 17:10:19
Просто искам да има едно по-човечно отношение към студентите (още от октомври месец :Р). То някои още не са стъпвали там, ако стъпят и им се развикат няма повече да се върнат  :-D

Иначе съм много доволен. Спестява ми се една не малка сума от учебници :)
Титла: я
Публикувано от: Dr. Feelgood в 09.07.2010, 23:49:56
Наистина отношението на персонала е нечовешко...

Аз самият нямам забележки по този проблем (засега). Може би това е единствено фактът, че библиотекарката в икономическата библиотека на 3тия етаж пуши, но пък това ме тласна да открия особено удобните фотьойли в читалнята на главната библиотека :-D . Пък и преди съм учил в Икономически университет - Варна, библиотекарки като тамошните сигурно не сте срещали, и по добре да не срещате (да са живи и здрави душиците).

Иначе проблемът е интересен: от една страна в библиотека не се говори; от друга, самата работа ми се струва доста скучна/рутинна. Това са доста неприятни фактори в работната обстановка. Затова не трябва да е чудно за нас, страничните наблюдатели, защо поведението на персонала не винаги е такова, каквото очакваме. Според мен в такива случаи персоналът трябва да се стреми да възприеме по-заинтересован, проактивен подход, и то в посока подобряване услугата за ползвателите на библиотеката. (Думичката "проактивен" може би е доста неразбираема за служителите в институции на бюджетна издръжка).

А пък днес имах един интересен диалог в библиотеката. Попитах другата седмица кога ще работи - нали има изпити и т.н.. Общо взето отговорът беше - ама как така ще знаем ние, дали ще работим другата седмица (вкл. понеделник, тоест идния работен ден!!). Все едно че питах утре с колко пункта ще скочи оргахим или с колко ще падне долара...
Все пак, след малко твърдоглаво настояване от моя страна и един телефонен разговор от тяхна страна се разбра, аджеба, кога ще работиме.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: forumec в 10.07.2010, 00:31:47
Надявам се октомври месец да има радикални промени. Очаквам служителките да са оставили проблемите си вкъщи, да изключат телефоните си, да лепнат по една усмивка, да обръщат повече внимание на студентите, а не на клюките и външните хора. Негативизмът намалява качеството на работа.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: marin2025 в 10.07.2010, 02:36:06
Качеството и обстановката в библиотеката са на необходимата висота, така че ако някой не вярва лично ще го заведа да се убеди! И освен това какъв е този студент ,който не може да си намери книга по даден алгоритъм  ,а седи и чака  някой да му донесе книга, ха-ха-ха???инж.Марин Янков 6 курс ,Право,ПУ :-)
Надявам се октомври месец да има радикални промени. Очаквам служителките да са оставили проблемите си вкъщи, да изключат телефоните си, да лепнат по една усмивка, да обръщат повече внимание на студентите, а не на клюките и външните хора. Негативизмът намалява качеството на работа.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: forumec в 10.07.2010, 09:55:24
Качеството и обстановката в библиотеката са на необходимата висота, така че ако някой не вярва лично ще го заведа да се убеди! И освен това какъв е този студент ,който не може да си намери книга по даден алгоритъм  ,а седи и чака  някой да му донесе книга, ха-ха-ха???инж.Марин Янков 6 курс ,Право,ПУ :-)
Надявам се октомври месец да има радикални промени. Очаквам служителките да са оставили проблемите си вкъщи, да изключат телефоните си, да лепнат по една усмивка, да обръщат повече внимание на студентите, а не на клюките и външните хора. Негативизмът намалява качеството на работа.

УжасТТ!

Ако нелюбезно отношение и постоянно викане е твоята представа за необходима висота... нямам думи. За сравнение ще добавя, че в стола в ректората се държат по-човешки.
Иначе за  книгата... Не беше книга, а учебник. Някой го беше сложил в погрешната секция и не можах да го намеря. За това получих басси злобния поглед.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Dr. Feelgood в 10.07.2010, 14:33:31
Качеството и обстановката в библиотеката са на необходимата висота, така че ако някой не вярва лично ще го заведа да се убеди! И освен това какъв е този студент ,който не може да си намери книга по даден алгоритъм  ,а седи и чака  някой да му донесе книга, ха-ха-ха???инж.Марин Янков 6 курс ,Право,ПУ :-)
Надявам се октомври месец да има радикални промени. Очаквам служителките да са оставили проблемите си вкъщи, да изключат телефоните си, да лепнат по една усмивка, да обръщат повече внимание на студентите, а не на клюките и външните хора. Негативизмът намалява качеството на работа.

УжасТТ!

Ако нелюбезно отношение и постоянно викане е твоята представа за необходима висота... нямам думи. За сравнение ще добавя, че в стола в ректората се държат по-човешки.
Иначе за  книгата... Не беше книга, а учебник. Някой го беше сложил в погрешната секция и не можах да го намеря. За това получих басси злобния поглед.

Това със злобните погледи е дооооста субективно. Един поглед може да се разтълкува по много начини. Обикновено в твоя полза е да не го тълкуваш като злобен...
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: boh в 10.07.2010, 15:29:48
 
Цитат
Това със злобните погледи е дооооста субективно. Един поглед може да се разтълкува по много начини. Обикновено в твоя полза е да не го тълкуваш като злобен...

кого лъжеш?
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Dr. Feelgood в 10.07.2010, 15:36:53
Цитат
Това със злобните погледи е дооооста субективно. Един поглед може да се разтълкува по много начини. Обикновено в твоя полза е да не го тълкуваш като злобен...

кого лъжеш?

Кое не разбра?
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 13.07.2010, 13:40:20
Кабинетът ми е в централната библиотека. Телефонът ми е 261 427. Не се колебайте да ме информирате при всеки конкретен случай, за да мога да реагирам своевременно.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Mr. Brightside в 11.08.2010, 16:03:46
Библиотеката работи ли през лятото?
В частност питам за тази на бул. "България", защото мисля да се подготвя малко за американската литература догодина.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Lili_t в 13.08.2010, 13:04:10
Аз 4 години използвах основната библиотека, тази в сградата на Химическия факултет. И за тези четири години не съм се наткънала на "нечовешко отношение", "непрестанно викане" или "хвърляне на книгата на масата". Защо ли на мен библиотекарките ми се усмихват? Защо ли съм виждала как се усмихват и на доста други колеги? Когато другия път отивате да си взимате учебник или книга, защо не опитате да влезете с усмивка, да поздравите. О! И да знаете какво искате  :wink: Служителките в библиотеката са винаги услужливи и внимателни към читателите (естествено изобщо не знам как стоят нещата в библиотеката на Юридическия факултет или на ФИСН). Но аз съм доволна от обслужването. Затова ми е трудно да разбера какво имате предвид, споделяйки някакви мечти за "променено отношение от октомври". Отношението към студентите е на ниво. Точка.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: forumec в 31.08.2010, 09:05:04
Следващия път ще влезна със скрита камера. Запетая.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Калински в 16.12.2010, 23:40:19
Аз лошо отношение не съм получавал, но щом казвате :-)
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Стефан Николов в 18.12.2010, 13:11:56
Имам едно интересно наблюдение - сякаш има хора, които навсякъде ги обслужват "зле". Други хора пък навсякъде ги обслужват "добре". Странно... :?

Аз например почти винаги получавам доста добро обслужване. Може би има нещо общо с факта, че се старая да съм любезен и усмихнат, че казвам "Добър ден" в началото и "Довиждане и лек ден" в края, че се извинявам за създадени неудобства и благодаря дори за неща, които принципно са задължение на човека отсреща. А може и да няма нищо общо, знам ли. :roll:
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Dr. Feelgood в 19.12.2010, 16:40:43
В библиотеката обслужването е в добри норми, дори да има и неприятни моменти :y: Имам впечатление, че служителите там все пак гледат да си вършат работата, което не е малко.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: munroe в 19.12.2010, 21:04:36
50 на 50 са!
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Zman в 06.01.2011, 12:09:52
Имам едно интересно наблюдение - сякаш има хора, които навсякъде ги обслужват "зле". Други хора пък навсякъде ги обслужват "добре". Странно... :?

Аз например почти винаги получавам доста добро обслужване. Може би има нещо общо с факта, че се старая да съм любезен и усмихнат, че казвам "Добър ден" в началото и "Довиждане и лек ден" в края, че се извинявам за създадени неудобства и благодаря дори за неща, които принципно са задължение на човека отсреща. А може и да няма нищо общо, знам ли. :roll:

Нещата не са точно така.
Мен са ме обслужвали, както добре така и зле в библиотеката - имам и свидетел! В моя случай ходих да си взема книга от икономическaта библеотека и служителката ми е предостави - до тук добре, след това аз и подадох картата и тя ми са развика, защо съм нямал написан върху картата фак. номер. При което аз и отговорих, че така ми е направена картата. Аз каква вина имам за това, че някоя нейна колежка не си е свършила работата. Тя стисна зъби и ми каза, че нямало повече да ми дава книги ако не си направя карта с фак. номер написан отгоре! При напускане и казах "довиждане и лек ден" ,а тя нищо не ми отговори.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 22.02.2011, 10:52:38
Извинявам се на всички читатели за проблемите при обслужването, свързани с чести софтуерни повреди. Уверявам ви, че колегите от Университетския изчислителен център работят по отстраняване на неизправностите.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: FIFPlovdiv в 23.03.2011, 01:10:38
Аз лично не мога да се оплача. Особено възрастната жена дори по коридорите на университета ме поздравява. Има една млада с бяла манта, която е по-сопната, но и с нея не съм имал главоболия  :-) изключително ми е приятно да ходя в библиотеката
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Lili_t в 24.06.2011, 18:37:47
А аз къде мога да открия нормативния акт, който урежда дейността на университетската библиотека??? Имам изключително желание да го прочета, след което да го занеса на дамата в библиотеката на Юридическия факултет, та да го прочете и тя! Не можела да ми даде учебник в края на юни, защото те за лятото не давали учебници на студентите.  :-o :-o :-o
Търсих в сайта на ПУ, търсих в звено Документи, търсих на търсачката, но не открих нито наредба, нито правилник, нито каквото и да било, свързано с дейността на библиотеката. А съвсем не ми се иска да оставя нещата така и тази жена да спъва обучението на студентите.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 30.06.2011, 10:41:06
Правилника на библиотеката и Правилата за обслужване на читателите са публикувани на сайта на библиотеката, който, по независещи от мен причини от седмица е недостъпен. Ако ми напишете адрес на електронна поща, ще Ви ги изпратя. Разбира се, че никъде не пише, че през лятото не се дават учебници на студенти. Аз съм запозната със случая, т.е. зная другата гледна точка. Учебникът бил останал в единствен екземпляр, само за читалня и затова не Ви е дададен. Телефонът ми е 261 427, а адресът - myankova@uni-plovdiv.bg. Бих искала да обсъдим проблема.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Lili_t в 01.07.2011, 08:24:12
Е, ако беше единствен екземпляр, тя трябваше да ми каже това, а не "За лятото не давам учебници". Освен това, когато се обърнах към помощник-ректора и той каза: "Дай на студентката учебник", вашата колежка отново не каза, че това е последния екземпляр, а "Лятото правя инвентаризация". Хубаво е да има и друга гледна точка, ама да не е съшита с бели конци, и то постфактум.
Ще обсъдим случая, разбира се, защото библиотеката е там, за да помага на студентите, а не да им пречи.
Много държа да отбележа, че не съм недоволна от всичко, което попада в графата "библиотека", а само от юридическата такава!!!
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Веско в 28.07.2011, 16:47:54
Външни лица, мога ли да ползват библиотеката?
Благодаря предварително.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 29.07.2011, 12:00:56
За съжаление само читалнята. В редки случаи може да ползвате книга за домашен прочит срещу депозит в размер на петкратната стойност на книгата. При връщане в срок на книгата ще получите парите си.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: kom6u в 05.08.2011, 11:34:00
По колко може да се държи един учебник? Примерно мога ли да взема в началото на годината такива, които ще ми трябват за втори/трети семестър без да трябва да ги връщам след месец-два, за да не остана после на сухо?
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 05.08.2011, 13:56:27
     Учебници и учебни помагала може да ползвате необходимото Ви количество до успешно положен по програмата изпит, като за особено дефицитните учебници библиотекарят, обслужващ Заемна служба, може да ограничи срока за ползване по своя преценка. Срокът за ползване на литературата може да бъде продължен, ако не е постъпило искане за същото издание от други читатели. За продължаване на срока е необходимо да се представи книгата.
      Тъй като имаме ограничен брой екземпляри, не ги даваме през предходния семестър, ако за момента са необходими за други студенти. Ако имаме достатъчно количество - няма проблем. Т.е. за всеки конкретен учебник библиотекарят решава дали би могъл да го даде предварително.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: kom6u в 12.08.2011, 11:43:46
Toгава изниква друг въпрос... Библиотеките работят ли и сега през лятото и мога ли да взимам учебниците още преди началото на годината, понеже семестрите на задочниците започват преди редовните и учебниците биха свършили още за тях. Т.е. като започнем учебната година да няма какво да вземем  :-o
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 07.09.2011, 09:14:42
     Съжалявам, че отговарям едва сега, но бях в отпуск. Да, библиотеката работи и през лятото. Ако филиална библиотека в Ректората е затворена, в централната библиотека има ключ и, ако е за нещо, което не търпи отлагане, бихме могли да Ви обслужим. В Нова сграда също винаги има поне една отворена библиотека, в която има ключове за останалите.
     Относно това дали можете да вземате учебници преди студентите задочно обучение, отговорих преди това, т.е. за всеки конкретен учебник библиотекарят ще реши дали да Ви го даде предварително.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: katastrofa_92 в 06.10.2011, 20:57:03
как мога например да си взема дадена книга от библиотеката плащата ли се нещо или се регистрирва ли незнам,как да го обясня!? :-( нькой били ми обяснил методиката  :roll: че не ми е ясна  :-) :beer:
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: marin2025 в 06.10.2011, 21:48:00
Първо трябва да се запишеш. Не се плаща нищо.става въпрос за библиотеката на ПУ.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: katastrofa_92 в 06.10.2011, 22:01:36
как се записва тъй като съм първи курс и нещата неса ми ясни някой говорят,че се плащало някаква такса?
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 07.10.2011, 09:22:32
Не, не се плаща никаква такса. Необходимо е да представите заверена студентска книжка и една снимка. С Правилника на библиотеката и Правилата за обслужване на читателите можете да се запознаете на адрес http://lib.uni-plovdiv.bg. Там ще намерите и интернет-каталога ни.
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: katastrofa_92 в 07.10.2011, 11:03:07
о благодаря а еднкави ли са правилата и в старата и новата сграда ? :-)
Титла: Re:обслужване в библиотеката
Публикувано от: Milka в 10.10.2011, 13:38:34
 :-) Да, разбира се, че са еднакви. Успех!