argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Подход за преподаване по математически дисциплини.  (Прочетена 875 пъти)

Voklav

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 28

Винаги съм си мислил колко е важно да знаеш какво правиш. Тези дни се сетих как с лекота си взех векторчетата и колко приятни ми бяха, а в същото време колко пот беше на теорията по линейната алгебра. Чудех се също защо в началото на триместъра имаме 80% присъствие -> Към края =  20%(в общия случай).

Стигнах до извода, че е много важно да се говори за приложенията на наученото(предаденото, колко е научено е спорно  :-D ). Да се споменават често и да се повтарят приложенията. Къде в живота се използват? Защо? На кой и с какво помагат тези фундаментални познания?
Когато имаш тези информация като че ли виждаш общата картина, правиш връзките кое и защо е така. Задържа ти се вниманието повече. Просто без изображения/образи в главата, нещата не се получават. Векторите ми бяха приятни и задържаха вниманието ми на 100% защото знам къде се използват и всяко ново научено нещо веднага го свързвах с тези знания. И това го знам от обща култура. Никой не е говорил сериозно за приложенията на векторите.
 Имам чувството, че вървим от зад на пред.
Вероятно е да стигаш до един момент в живота, където се сблъскваш с нещо, което си учил. И тогава получаваш откровението  "Аааахааа ето къде се използвали тези жубара жабара щуротии. Ако знаех това, когато ги учих, щях да им обърна повече внимание"  И ги учим от ново - като уж си ги "припомняме".
За мен не е проблем да науча схемата/техниката - аз предпочитам да се засегнат по абстрактно нещата и да се прави връзка със света и приложенията на предмета. Иначе всичко след изпита се изпарява. Техниките остават, но техниките ги могат и компютрите... даже 98867856487 пъти по-бързо  :roll:

Нещата, за който говоря, са много силно застъпвани по разни избираеми дисциплини. Приоритетите обаче на всеки са различни. Бих посещавал такива занятия само за да си отговоря на тези въпроси. Но мечтите ми са ориентирани към едни ++ неща  :-) и се притеснявам, че или изобщо няма да ги посетя - или ще е твърде късно.(т.е. ще е минало доста време след изпита  :-D)
Чудех се няма ли да е по-удобно за всички ако просто ей така, между другото, се споменават тези неща.

Интересното е, че НИКОЙ от колегите ми не може да ми отговори на тези въпроси (къде се изпозлват и тн). Тъжното е, че на огромен дял от множеството студенти просто не им пука или ги е срам/горди са да попитат.

Хванахте ли идеята? Не знам в другите университети/ в другите страни как е? Просто си ги мислех тези неща.
Не знам преди 20 години как е било. Може би всичко се дължи на умопомрачително ниското ниво в училище( между другото моето също е много ниско, аз не се имам за умен и можещ).

По този начин си отговарям на въпроса ЗАЩО, адресиран към първите три реда.
Та нямам конкретни въпроси - просто споделям моите виждания.  :drunk:

п.п. - който преброи пропуснатите запетаи, печели първо, второ и трето от стола.
 
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Моля, без офтопици за ракии!

Да, много е важно да се показва приложението на нещата. Аз се опитвам да го правя, но аз преподавам С++, не математика и въпреки това, се опитвам да показвам къде се прилагат нещата, защото все пак простичките конзолни приложения за въведението в програмирането са си доста скучни, ако не се покаже къде се използват реално в истинските приложения тези неща.

Но... За съжаление, това си остава пожелание към съответният лектор/асистент (от математиките). Опитайте се да ги стимулирате да Ви дават такава информация в час - задавайте въпроси, говорете с тях след часовете, имат приемно време - посетете ги, т.е. дайте им обратна връзка, че искате това.
Понякога и някои раздели на математиката са си чисто теоретични и служат като основа за други раздели.

Аз когато учех линейно оптимиране, в час само теоретични таблици правехме за симплекс метода и имах 2 на изпита. Намерих една тънка книжка от ВМЕИ (сегашното ТУ), където бяха дадени практически задачи (транспортна задача, производство, и др.) и го схванах как се ползва и имах 6 на поправката.
« Последна редакция: 20.11.2010, 11:38:52 от Светослав Енков »
Активен