Тука ми попадна конспекта за психология, така че реших да го побликувам, на някой може да му свърши работа или да му е интересно, какво го чака.
1. Същност на психиката. Подходи в изучаването на психичните явления. Изследователски методи. Експериментът като основен метод.
2. Естественонаучни основи на психиката(мозък и психика). Психиката в контекста на социалния живот и поведението.
3.Основните школи в психологията: класическата психоанализа.
4. Основните школи в психологията: неофройдизъм (Алфред Адлер, Карл Юнг, Катрин Хорни (явно са сгрешили имали са предвид КАРЕН Хорни , но ги пиша 1 към 1 ;) )
5. Основните школи в психологията: бихевиоризъм, необихевиоризъм, теория за социалното научаване.
6. Основните школи в психологията: Хуманистичната школа (Ейбрахам Маслоу. Карл Роджърс.
7. Основните школи в психологията: екзистенциална школа (Виктор Франкъл, Роло Мей)
8.Развитието на психиката в жизнения цикъл. Теоретични идеи за развитието и периодизация на психичното развитие.
9.Норма и патология в развитието на психиката. Основни класификатори на психичните разстройства.
10.Развитие на психиката от раждането до 6-7 години. Обяснителни теории и психологическа характеристика.
11.Училищна възраст: психологическа характеристика на началната и средна училищна възраст.
12. Юновеска възраст - психологическа характеристика.
13. Кризи, девиации и загуби в личностното съзряване.
14. Зрялостта. Третата възраст: психологическа характеристика.
15. Когнитивните процеси: усещане, възприятие, внимание.
16.Когнитивните процеси: памет
17.Когнитивните процеси: мислене и интелект
18.Емоционални процеси: базови емоции, видове емоции, разбиране и регулация на емоциите.
19. Социална и емоционална интелигентност.
20. Обучение и развитие; социализиране на личността в училище.
21. Структура на учебната дейност. Мотивация за учене. Стратегии за учене.
22. Развитие на Аз-концепцията; моралното развитие в училищна възраст.
23. Същност на личността; Аз-ът в структурата на личността.
24. Рефлексия и смисъл. Регулация и саморегулация на познавателната дейност и поведението.
25. Основни теории за личността.
26. Психологическа характеристика на децата с обучителни проблеми и трудности.
27. Проблемът за общуването в социалната психология.
28. Малката група и груповите процеси. Влияние, подчинение и комформизъм.
29. Лидерство - теории за лидерството; лидерите в различните групи.
30. Конфликти и стратегии за справяне с тях.
31. Просоциално поведение; форми на антисоциално поведение: агресия, насилие, девиантност и делинквентност.
32. Срес и умора; стратегии, методи и средства за справяне със стреса.