argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Постоянна промяна в РАЗПИСАНИЕ НА УЧЕБНИТЕ ЗАНЯТИЯ  (Прочетена 3898 пъти)

VANESSA

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4

Не знам за вас но моята програма беше променена 4 пъти за 1 седмица :headbang:/или поне толкова аз съм забелязала/, и това е много неудобно, все пак някой от нас работят и се опитват паралелно с работата да посещават всички лекции и упражнения, и тази постоянна промяна води до объркване както на това кога почва и свършва дадена лекция така и кой точно преподава /да не говорим че дори не са изнесени имената на всичките преподаватели/
« Последна редакция: 09.01.2007, 10:10:54 от VANESSA »
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die

ami poprincip do sega podobni sluchai ne e imalo imalo e edinichni promeni ama ne mnogo golemi.
predpolagam che shtom veche e pochnal semestara vsichko e okei.
v moqta rabota ogovorkata e sled 1vata sedmica na daden semestyr da si kazvam grafika hem kato viqd i koi lekcii si struvat da se poseshtavat :)
govori si s rabotodatelite za tozi variant :P pone nqma da imash problemi s programite
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Тези промени не са постоянни, а са само първите 2 седмици от началото на всеки триместър. Проблема произлиза от това, че всяка година се променят учебните планове и начина на воденето на дисциплините, както и преподавателите, а това налага конкретна зала и час - това  не го знае инспекторката в Ректората, която прави глобалното учебно разписание на цялото ПУ (няма и как да го знае при липса на софтуерен продукт и обратна връзка).
Активен

user21

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1

Ami wse pak goworim za plowdiwskia uniwersitet......towa ne e li dostata4no za dokazvane na neorganiziranata rabota w nego.....
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Ами заповядайте и я организирайте - дори ще ви платим за това!

Който не се е занимавал с правене на учебно разписание - той не знае какъв кошмар е!

Отстрани е много лесно! Защо мислите, че все още няма софтуерни продукти, които да го правят? Не защото не можем да ги поръчаме и платим...
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die

Ami wse pak goworim za plowdiwskia uniwersitet......towa ne e li dostata4no za dokazvane na neorganiziranata rabota w nego.....

lesno e da mrynkash s nqkav nov toku shto registriran nick trudno e da napravish neshto za da podobrish tova PU se pak uchish v nego 4 godini
Активен

Breadfan

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 67

Аз лично съм недоволен от това, че ми смениха лекцията по Теория на вероятностите да започва в 9:15  вместо в 8:15. Кабинетът си остана същия. Какъв е проблемът в случая? Сигурно на преподавателя не му е удобно, но тази програма е висяла известно време, нали?
Активен

Георги Фурнаджиев

  • Гост

Ами заповядайте и я организирайте - дори ще ви платим за това!

Който не се е занимавал с правене на учебно разписание - той не знае какъв кошмар е!

Отстрани е много лесно! Защо мислите, че все още няма софтуерни продукти, които да го правят? Не защото не можем да ги поръчаме и платим...
Върти ми се в главата, че преди години съм чел в "Научните трудове на ПУ" (цитирам по памет, но се сещате за какво става дума) статия по въпроса. От това не става ли дипломна работа?
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Става, правихме опити, правихме и проект, финансиран от МОН (някъде 1992-ра година), но тогава хем срещнахме отпор от инспекторките (не нашите на ФМИ, тия в ректората, дето правят главното разписание на ПУ, т.е. не отпор, а страх че ще ги съкратят или че ще им е трудно), за капак съвпадна с един обир на кабинета ми (с взлом) и обраха компютрите, вкл. този купен по проекта и тн. И се отказахме, пуснахме една демо версия, една статия и всичко заглъхна.

Ако някои имат желание - става чудесна тема за дипломна работа. То наскоро пак имаше някаква подобна и пак заглъхна и не се използва. Аз и гл.ас. Юри Хоптериев (с него и доц. Тотков ги правихме тези работи, то на Хоптериев това му беше дипломна работа още 1990 г.) сме готови да съдействаме и да ръководим. Нещата не са толкоз прости, но не са и сложни, защото тук не се поставя задачата за АВТОМАТИЧНО, а за АВТОМАТИЗИРАНО разписание. Изцяло автоматично е абсурд, но ако се направи някакво интранет приложение да позволява лесни и съгласувани размествания и проверки за конфликти и спазване на учебния план - това е 50% от работата. В момента се ползват едни огромни чаршафи, по които се драска с молив и се трие с гумичка. В 21-ви век е смешно, но инспекторките са на възраст и им е трудничко. Не ги обвинявам горките, но е време вече да се осъвремени начина на правене на разписанието. Може би 15 г. по-късно ще му е дошло времето (първия опит беше 1990-1992)!?
« Последна редакция: 20.01.2007, 11:29:21 от Светослав Енков »
Активен

Георги Соколов

  • Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 51
    • website

Хубаво де, дайте някакви по специфични изисквания, да видим какво трябва да стане, как и защо. Каква му е логиката и т.н. Може да се пуснем няколко човека в свободното време, не защото ще го използваме за дипломна работа или нещо друго а просто да не стават такива неща с разписанието, а пък аз съм на принципа че който не може да се справи с поставената му задача и не може да търпи развитие, то няма какво да прави на работното му място, но това е една друга тема на разговор.
Върпреки че щом е свързано с университета съм малко скептик че от 4 години чакам да пуснат обновения сайт на факултета и сигурно ще има поне още 10 да чакам, от едно такова непринудено начинание за в свободното време може да се получи нещо наистина добро. Предполагам и че много хора ще са заинтересувани да помогнат на любимото им образователно учреждение(направо не знам откъде ми идват тез сложни думи).
Чакаме спецификации
Активен
Компютрите не правят това което искаш да правят. Правят това което им кажеш да правят!

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!

Хей, GeorgiSokolov, преди много време се опитах да направя софтуер за напълнно автоматично генериране на работно разписание с напълно конфигурируеми параметри, само че не за ПУ, а за "Окръжна Болница гр. Плевен". Аз се имам за кадърен и мислещ програмист, но въпреки това резултатът беше плачевен и там все още си правят разписанието на ръка - по-добре става отколкото с моята програма! В последствие установих, че и други умни глави са се провалили в това начинание, което ме наведе на мисълта, че може би задачата не е чак толкова проста, колкото изгледа на пръв поглед!

Пожелавам ти успех ако решиш да се захванеш и ако направиш прототип, който наистина работи, било то напълно или частично автоматизирано - ще се радвам да споделиш как си го постигнал!

Трудността в начинанието идва от факта, че програмата трябва да се съобразява с много разнообразни параметри като само част от тях са:

1) Брой различни заемани длъжности.
2) Брой кадри.
3) Асоциация кадри към длъжности (теоретично един кадър може да заема повече от една длъжност).
4) Минимална и максимална часова заетост за всяка длъжност(за ден, седмица, месец, година).
5) Равномерно разпределяне (натовареност на кадъра) на дневна, седмична, месечна и годишна база.
6) Трябва да се имат предвид официалните празници, които в зависимост от заеманата длъжност може и да влияят на натовареността на кадъра на ххх-на база.

Към всичко това прибави броя на възможните аудитории (в случая с ПУ), броя на различните потоци студенти, предметите, които изучават, за колко време трябва да се изучат, колко кадърра се заемат с всеки един предмет х курс (обикновено един доцент и един асистент)...

Бозата става пълна, когато разбереш, че някои кадри имат претенции да работят или да не работят еди-кога-си (което трябва да е конфигурируемо в програмата) или да работят/не работят еди-къде-си или с еди-кого-си.

Прищевки колкото искаш, параметри колкото искаш и накрая продуктът върши всичко друго, но не и това, за което е предназначен!

В случая с ПУ ще е по-трудно отколкото с болницата, защото в болницата имах само кадри (лекари) и работни местоположения + някои дребни детайли, с които трябваше да се съобразявам. За случая с ПУ имаме кадри, аудитории, учебни предмети и потоци от студенти + още неща, които сигурно изпускам!

Светослав Енков е напълно прав, че пълна автоматизация е 99% (мое мнение) невъзможна, но само с някои параметри би могло да се постигне частична автоматизация!

Подкрепям идеята това да се превърне в дипломна работа, дори мисля, че задачата е много добра и ще размърда мозъка на дипломанта, ако някой изобщо се навие, след като осъзнае с какво всъщност се захваща!

И един конкретен въпрос към Светослав Енков: кои са най-важните параметри, които имат реално значение и трябва да се реализират в случая с ФМИ, за да има полза от програмата при частична автоматизация? При достатъчно разумен брой параметри задачата има решение (предполагам)!
« Последна редакция: 22.01.2007, 16:42:24 от Иван Давидов »
Активен

Vladimir Temelkov

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 12

На тоя не му харесвало, че било от 10, другия от нямане какво да прави решил, че не го устройва нещо си ... Естествено, че ще се съобразяваме с преподавателите! Никой не те задължава да седиш, айде чао! С извинение, ама ебаси и криворазбраната студентска демокрация. Вместо да напишете тема да се съберем, да бутнем стола, че да измият най-накрая приборите тоя не му харесвало, че ходи от 9, вместо в 8. Да почваме освен от 5-6, че после до 10 да си .... ай да не казвам :)

Извинявайте, ако има нещо ...
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

И един конкретен въпрос към Светослав Енков: кои са най-важните параметри, които имат реално значение и трябва да се реализират в случая с ФМИ, за да има полза от програмата при частична автоматизация? При достатъчно разумен брой параметри задачата има решение (предполагам)!

Ами сега не мога да ги изброя, ще опитам да ги систематизирам, ще помоля и Хоптериев да се включи.

Но ще кажа само, че става дума за разписание на ПУ, не на ФМИ - това е огромно нещо, с 4 кампуса, с 2-3 филиала, с магистри събота и неделя, с допълнителното омотване, че ФМИ е на 3 триместъра, останалите факултети са на 2 семестъра, но като цяло за всеки факултет се правят относително независимо, пък когато се появи кадър, водещ часове в друг факултет, се коригира ръчно. Иван Давидов ги е видял нещата, в ПУ са подобни на това в болницата. Като се подкара за n, става и за n+1 параметъра, но нарастват конфликтите.

Изискванията ги бяхме класифицирали в 3 категории:
1. Задължителни;
2. Желателни;
3. Субективни

Проблема на Иван Давидов е, че се е опитал автоматично да го направи! И че в заданието съм сигурен, че е нямало тия нещица - кой с кого е на смяна, кой кога иска - те са в Желателни (примерно), а в Субективни са някои други капризи. И софтуера нарушава при конфликт отдолу нагоре изискванията (в реда 3-2-1), като тип 1 се нарушават само с изрично потвърждаване и мигаха в червено. На ниво 30 класно училище на една смяна работеше софтуера и имахме продажби дори на 3-4 училища (1992-1993) - първия вариант си беше за средно училище! Смените (сутрин/следобед) ги правехме с един трик, забравих го - Хоптериев помни!  Най-голям успех имаше в едно училище, дето директора просто каза - който не му харесва разписанието - го уволнявам!!! Това не е шега, защото при ръчното винаги първо се уреждаха тия, които го правеха, после по-близките и тн... А при автоматизираното винаги има недоволни, защото то спазва правилата! Те бяха и по-тежки - за училищата има да няма повече от 2 разказни предмета в ден, да няма дупка над 2 часа за преподавател и други. И софтуера ги спазваше.
« Последна редакция: 23.01.2007, 00:04:23 от Светослав Енков »
Активен