…който може да направи 2D с OpenGL или Direct3D, спокойно може да добави още едно измерение, поне в най-проста форма.
… евентуално да се раздели екрана на 3-4 проекции или подпрозореца или да се превключва между тях…
Наистина с OpenGL става много лесно. Аз щях да правя 4 изгледа - по x, y, z и един от който да личи, че изображението е триизмерно, но… не остана време
Ще дам пример с проект по графика. Средно един такъв проект е 10 000 реда и нагоре.
Проект за тройка може да се направи и с 1200 реда код. Толкова е проектът от сайтa, за който говоря малко по-долу.
Сещам се за един друг по-автоматизиран начин…
Не е задължително асистентът на ръка да проверява всички работи, прекалено са много. Софтуер изследва какво се променя в кода, сравненява кода и бележките между различните студенти и намира съвпадения…
След курса кодът не се използва без разрешение на авторите, но може да стои само в криптиран вид/контролни суми…
Възможно е да се измерва колко програмистки часа са продължили тези сесии и ще има пълна история на промяната на кода…
Това са много добри идеи. Технологиите за осъществяването им са налични от много години.
Аз съм мислел по Алгоритми и структури от данни да се използва системата за изпращане и автоматична проверка на задачи, която се използва при националната олимпиада по програмиране за студенти. Доколкото знам тя е разработена в СУ и Красимир Манев беше казал, че е много добра и че би било добре да я ползват и други университети.
Един от проблемите, който аз виждам е, че асистентите (поне хоноруваните) са заети да изкарват насъщния си (като работят извън университета) и просто нямат технологично време да въведат тези добри практики.
Втори проблем (ако може да се нарече проблем) е политиката на факултета. На кратко тя е: Нека да пуснем да завършат и студентите, които нищо не знаят, защото ако не го направим ние, те ще идат в друг университет и там ще завършат. А предполагам всички се досещат, че колкото повече студенти толкова повече финансова подкрепа от държавата и т.н.
Това до голяма степен обезмисля реализирането на гореспоменатите идеи.
Миналата учебна година се наложи студентите по информатика да правят
Информатично интерпретативно съчинение по Алгоритми и структури от данни, за да могат да получат по-високи оценки и да се освободят от изпит. За информация: 94 човека са имали точки поне за 3-ка и е можело да не се явяват на изпит, ако тази оценка ги е удовлетворявала. Само 46 човека задължително е трябвало да се явят на изпит.
Предполагам А. Пенев предпочита да преподава компютърна графика, а не да обяснява кое копче за какво служи в средите за разработка. Така е и редно. Много хора обаче не са работили с тях и това им пречи да си напишат проекта. Именно затова направих поредицата
Как да си направим проект по компютърна графика, в която едва ли не на всяка стъпка има снимки на екрана. Тя може да се разглежда и като въведение в работата с интегрирана среда за разработка и създаване на потребителски графичен интерфейс.
Проектът в нея е за 3-ка, която така или иначе студентите все ще получат на някое явяване на изпит, поради политиката на факултета, както вече споменахме. Също така на изпита набързо, с няколко въпроса може да се разбере дали студентът е писал програмата, която предава. Така че не би трябвало проектът да пречи на изпитването на студентите.
Надявам се да помага