...
Има и емулатори - http://emulare.sourceforge.net/ - Не съм го пробвал този Emulare - но изглежда ОК, ще го пробваме и него.
...
На прима-виста работи, малко странно обаче. Отне ми доста време докато разбера как се правят елементарни връзки - прецизно кликане в/у пиновете (които са по 1 пиксел широки линийки) му е майката. Документация - йок.
Към момента сценария за работа ми изглежда така:
0.) Дефиниране на идеята - какво точно ще представлява проекта. Преглед в emulare дали разполагаме с необходимите компоненти.
1.) Сетъп на тестовата постановка - борд + външен хардуер в emulare.
Предупреждение -
по-честичко Save-айте борда, щото emulare гърми често(поне при мен)
2.) Пишете програмата във офиц. среда за разработка
3.) Компилирате, като преди това чеквате опцията
File->Preferences->Show verbose output during:
compilation4.) От съобщенията генерирани по време на компилацията, в прозореца под сорса,
се локализира файла с компилирания код, който ще се зареди в emulare, например:
C:\DOCUME~1\bongo\LOCALS~1\Temp\build1634757864387928133.tmp\bongo.cpp.hex
... при вас ще се казва по друг начин, търсите файла с разширение
.cpp.hex5.) Зареждане на кода във виртуалния микроконтролер, който е сетъпнат в 1.), става така:
right-click в/у микроконтролер-а и ->
Load program6.) старт ! : Run->Start
Още няколко хинта:
* emulare емулира atmega328p
* Полезно е да се следи състоянието на пиновете по време на ринтайма, става с right-click в/у микроконтролер-а и -> Pins
* За да не се чудите, кой пин къде е, на сайта има ПинМапинг:
http://www.arduino.cc/en/Hacking/PinMapping