Факултети > Факултет по математика и информатика

ПУ - информатика срещу ТУ - КСТ

(1/3) > >>

DrCIH:
Здравейте колеги от ФМИ. По време на обсъждането на абсурдната идея ПУ да глътне ТУ, се изказаха много мнения, на разярени наши колеги породени от гневът им, за това че ще получат диплома, за нещо което реално не са учили. Но не това е темата на нашата дискусия. Днес искам да възродя един спор съществуващ от години. КСТ vs инф.

Нека първо изразя своето мнение. Аз съм 3ти курс КСТ в ТУ - София - Филиал Пловдив.
По време на КС кампанията изкарах изключително високи оценки на всички изпити, за което бях приет и в двете специалности. Резултатите в ТУ излизаха малко преди тези в ПУ. След като видях, че съм приет КСТ вечерта преди обявяването на класиранията, отидох в моментът в който отваряше факултетната на ФЕА, без да изчакам каквито и да е класирания в ПУ. В последствие разбрах, че съм приет от 1во и в информатиката.
ЗАЩО?
Ще ви кажа. За мен цялото висше ... извинявам се не висше, цялото образование в България е една пародия. Моето мнение е, че образованието в ПУ е безсмнислено също толкова колкото и в ТУ. Прочината за това е, че повечето от хората, които ти водят даден предмет, не знаят какво всъщност те чака след като завършиш. Ако знаеха ... нямаше да са преподаватели. Прогрмиране не се учи в ПУ а в интернет. Повярвйте ми, всички вие които си мислите че ВУЗа ще ви даде нещо, ако разчитате на това, от вас ще станат прекрасни секретарки. Аз научих програмиране когато седнах пред компютъра и когато отидох на стаж.
Защо влязох в ТУ?
Единственото което ще получа от един български ВУЗ е една хартиика, която да развявам пред работодателите. Разликата между ТУ и ПУ беше че хартииката е по-тежка от институт с техническа насоченост, защото най-малкото показва че ти явно си се насочил към тази област. Другото много важно нещо беше инж. пред името ми. След като аз мисля че ще получа само престиж от един ВУЗ, предпочетох той да е ТУ, поради причината че има тежка диплома и ми дават титла, която малко или много ме отличава от някой мои колеги.
С времето се запознах с много хора от ФМИ, повечето от тях завършиха и ми разказаха колко смешно е образованието при тях. Видях и каква пародия е при нас.
В заключение ще кажа, че ако трябва да сложим КСТ и инф. на кантар ... и двете ще са въздох под налягане, защото никой не ти дава практически умения.

Атанас Терзийски:
DrCIH,
Завършил съм ПУ - Химически факултет, а сега съм преподавател там. Имам доста добри приятели от ФМИ - както преподаватели, така и студенти и завършили студенти. Същото се отнася и за ТУ София - филиал Пловдив. Ясна ми е и концепцията за упадъка на образованието в БГ, подобна тенденция обаче има и в Европа и в света между другото. Аз бих предпочел обаче да избягваме генерализиране на нещата и обобщения от типа всички са маскари. За мен висшето училище е среда, която се предоставя на студентите да научат нещо. Количеството придобити знания, умения и начин мислене би могло да се изчисли вероятно със сложна формула от много фактори... проблема е комплексен и сложен.

Мога много да ти кажа по темата, но ще предпочета нищо, с изключение на един пример, който ме впечатли напоследък: Имам една близка приятелка, която завърши ТУ София - филиал Пловдив преди месец. Сега прави магистратура в СУ. Завърши ТУ-то с няколко годишно прекъсване поради работа в IT сектора в БГ/София. Попитах я дали е доволна от образованието в БГ, ТУ и т.н. след като очевидно има доста натрупан опит. Отговори ми, че в ТУ-Пловдив нещата се учат сухо, теоретично и лишено извън всякаква практика... не мога да цитирам дословно. В СУ сега е доста по-доволна, понеже преподавателите там имат реален опит на пазара, комуникационни и IT фирми, know-how и т.н... Винаги е приятно учителя ти да е в час, отколкото да ти преподава предварително назубкан учебник...

Всичко добро от мен!

DrCIH:
Наско,
не мога да говоря за СУ порди простата причина, че нямам наблюдения. За това пуснах дискусия за университетите в Пловдив. Вярно е че при нас материята е много суха. Не само това е проблемът обаче. На нас ни пълнят главите с всичко. Хардуер, програмиране, софтуерна разработка, микрокомпютри, електроника, електротехника и т.н. Причината е, че ръководителите ни искат да ни сравняват с много униоверситети. Резултатът е, че следваме изключително теудно и накрая разбираме от много неща, но реално нищо не научаваме. Проблемът при вас пък е от математиците, които ви лъжат, как от никой човек не става програмист ако главата му не се пълни с тонове излизшна математика. Това го има и при нас, наред с другите неща които изброих. Аз съм взел 5 висши математики, работил съм по специалността и никога нито една от тях не ми е потрябвала ... е с малки изключения.
Ти казваш колко е хубаво да имаш преподаватели, които да работят това, което преподават.
Това е толкова дълга тема, че само като си го помисля и ме заболяват ръцете.
Истината е, че тези хора нямаше да са в университета да си гупят ценното време за 5 лева на лекция, свместо да разширяват бизнеса си в офиса, ако нямаха намерение да го правят в университета :). Проблемът не е в това, че им трябват млади кадри. Проблемът е в това, че им трябва НАИВНИ студенти, които да подписват глупави и гадни договори. За тях е много по-лесно да намерят опитен смециалист. От това следва, че у студентите явно търсят нещо друго. А именно тяхната наивност :). Което ще рече , че те ти казват нещата които искат да знаеш :) Повярвай ми знам го от опит.

И да прав си ВУЗа не е място, където да научиш нещо. Поне не и в нашето направление. ВУЗът е един огромен форум, в които ти се срещаш със студенти, които се заниамват с различни неща. И ако се свържеш с който трябва ... може да излезеш от калта. Това е мястото където ще намериш така необходимите връзки без които никой не може.

Атанас Терзийски:
Съгласен съм с теб. Ще вметна само нещо: разликата между университета и училището е именно, че преподавателите във ВУЗ-а работят и research, за разлика от училищните даскали, които си пеят само учебника. От този факт произлизат още доста неща. Разбира се остава отворен въпроса как изглежда research по hardware, електроника, математика и т.н... в БГ, но това наистина е друга тема. Още по-друга тема е как кадърния преподавател в ПУ да устои на искушението да прави пари в частния сектор вместо да се отдава на студентите и изследванията си. Това нещо в по-добрата част от Европа се плаща с добри пари и с доста престиж...

antoniy:
Ще спомена и тук нещо, което споменах и във вашия университетски форум. ФМИ ни дава ниска семестриална (по наше му - триместриална) заетост, което ни се отразява добре в аспекта професионална реализация. Трупа се стаж, трупа се опит, ставаш малко по малко ценен кадър, извоюваш си някаква сигурност в несигурността на финансовата криза, където работата намалява все повече. Това са все ценни плюсове за мен специално. В ТУ трудно ще се радвам на подобна свобода. Може би ще се получи с цената на завлачени изпити и други неприятни неща. За сега поне аз не съм оставял невзети изпити.

Поздрави,
Антоний

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия