argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Ограничения на избираеми дисциплини  (Прочетена 5547 пъти)

seltika

  • Гост

Здравейте, опитах се да се въздържа от възмущение, но не успях и затова сега отново пиша неща, които смятам, че са негативни в нашето ФМИ.

Защо на избираемите дисциплини трябва да има ограничения за местата ? Какво налага необходимостта от тези ограничения ? След като интерес към дадена 30-местна дисциплина е огромен, защо трябва студентите да се вписват в предварителни списъци, да се чака по цял ден, за да се вредиш да се впишеш, да се образуват опашки, когато всички тези неща могат да бъдат избегнати ?
Няма да засягам темата, че уж сме информатици, а няма единна система, в която да може да се регистрираш и всякакви записвания, отписвания, справки за оценки и всякакви други неща, не съществува. Но все пак вече от 1-2 години имаме сайт, който не ползва фреймове - и това е нещо :D .

Сега, някой може да каже "ми щото ще идат по сумати хора на 3-4, а за други дисциплини няма да има хора". И аз бих казал "ми кво от тва". След като са интересни няколко дисциплини, нека ползваме големите зали за тях - има достатъчно места за всички, а и да не говорим, че почти всеки има лаптоп. За другите неинтересни дисциплини - сори, направете си ги интересни. Не бих желал Шкуртов да ми преподава каквото и да било, защото знам, че неговите знания и лекции са до 70-80та година, Костадинов вместо да преподава материал ще ни занимава (нас информатиката) с ненужни доказателства и т.н. И излиза, че всъщност тези избираеми дисциплини не са много избираеми, т.е. не си избираш, това което искаш ами си избираш това което е останало.

Ето това нещо, колеги, може да се направи без хиляди пачки по стотачки, с нетърпение чакам вашите мнения.
Активен

boh

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 84
  • турбу идиот
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #1 -: 24.11.2010, 14:07:28 »

този път ще те подкрепя.
избираема дисциплина - места за 60 човека. народ не се диша - информатика барикадирали входа. идва преподавателя и казва: 35 места вече са заети от хората от "предната" (сходна) избираема дисциплина. който беше подпрял вратата се записа. така, друг е въпроса по късно как беше описана дисциплината...
имаше тема преди време относно какви избираеми биха искали студентите. разгледай я.

ето това е темата:
https://forum.uni-plovdiv.bg/index.php?topic=12466.0
« Последна редакция: 24.11.2010, 14:09:58 от boh »
Активен
пръвуписан селянин, трол, ламер, ФМИст (за жалост/радост)

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #2 -: 24.11.2010, 14:15:57 »

Системата със записванията явно си е същата, която беше и по мое време, т.е. в периода 2001г.-2006г. и напълно подкрепям идеята, че това не е адекватна система. Случвало ми се е да ставам в 5 сутринта, за да отида в университета в 6, защото записването е примерно от 8 и искам да съм сред първите записали се (за да съм сигурен, че ще има останали места) и установявам, че има хора, които са станали в 4 сутринта и са дошли в 5, за да могат те да са сред първите... нещо подобно беше и за общежитията...

Има само един проблем - коя система за записване е адекватна?

В НБУ например преподавателят е финансово стимулиран да има максимално присъствие и максимална посещаемост, тъй като това пряко се отразява на заплатата му (бях хонорован лектор там през 2008г.), което пък непряко стимулира преподавателите да задържат студентите си като представят лекциите/упражненията по възможно най-интересен и съвременен начин, в това число и съвременността на преподавания материал. Всичко това води до повишаване на качеството на преподаване, което кара студентите, които веднъж са посетили лекциите на преподавател XXX да искат отново да посетят други лекции на същия преподавател. Само че в НБУ няма ограничения за местата, там могат да се запишат както 20 души, така и 200 за една и съща дисциплина през един и същи семестър. Разликата е в това, че преподавателят във втория случай ще получи 10 пъти по-голям бонус (200 студента), отколкото спрямо първия случай (20 студента). От гледна точка на университета просто се организират няколко групи, които се разделят в такива дни/часове, че да може хем преподавателя да има време да преподава в университета, хем и студентите да не идват рано сутрин или късно вечер (по възможност).

Бил съм хонорован асистент и във ФМИ на ПУ и мога да кажа, че заплатата е една и съща независимо дали лекторът преподава на един или 100 студента и независимо дали има проведени лекции изобщо. Както и независимо от това какво точно се преподава. Това е - лекторите не са особено стимулирани (от финансова гледна точка) да дават най-доброто от себе си в полза на студента.

Предполагам когато се въведе система, която да кара лекторите да се състезават за вниманието на студентите, тогава лекциите ще придобият по-съвременен вид. Това би трябвало да доведе и до автоматична промяна в начина, по който се извършва записването на студентите. Сегашната система е точно обратната - ние (т.е. студентите) се състезаваме за ограничен брой места и то за ограничен брой наистина интересни и полезни избираеми дисциплини.

Малко отклонение: @seltika, някой ден кандидатствай за работа в Intel или AMD и ще видиш, че това, което преподава доц. Шкуртов всъщност е база, която е валидна и до ден днешен. Вярно, в съвременните бизнес системи няма нужда да знаем как точно работи един процесор, но от гледна точка на хардуерния дизайн е валидно точно обратното. А малко хора са наясно, че хардуерния дизайн се прави с писане на програмен код, например Verilog:

http://en.wikipedia.org/wiki/Verilog

И ето тук идва момента, в който се налага да знаем не само колко вида адресация поддържат например ARM базираните архитектури, ами и колко и какви видове flip-flop съществуват, как на хардуерно ниво се организира състоянието на един регистър, как това хардуерно състояние се описва с Verilog и т.н. и т.н.
« Последна редакция: 24.11.2010, 14:28:46 от Иван Давидов »
Активен

Beginner

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 67
  • May the source be with you
    • Begginer's web
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #3 -: 24.11.2010, 14:31:11 »

@seltika:
Дисциплината се казва "Компютърни архитектури", а не "Съвременни компютърни архитектури" ;) Така, ще учиш 20 вида адресации, които не се използват в съвременните процесори. Също така ще учиш и 5 вида представяния на числа с плаваща запетая, нищо че сега се ползват 1-2... :)
@Иван Давидов: Ходенето в Интел или АМД и обяснението, че знаеш архитектурата на PDP-11 и DEC не знам си колко не е добра идея... Но все пак е по-добре от правил съм сайт...
Съгласно дисциплините: според мен хората с висок успех трябва да се поощряват. Няма значение дали някой двойкаджия с 5 висящи дела (изпита) чака от 3 през нощта. Хората с висок успех трябва да бъдат насърчавани и с предимство навсякъде в нашия университет, а то е тъкмо обратното... Ако искаш да не се редиш на опашки гледай да имаш пълно 6 и си записан и толкова!
Активен
Понякога стоя и си мисля, а понякога само стоя.

lamerko

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 211
    • Моят блог
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #4 -: 24.11.2010, 15:20:56 »

Идеята за предимство чрез успех също е толкова безумна. Все пак не забравяйте с каква цел бяха въведени избераемите. И също така, че са ИЗБИРАЕМИ и то не от системата или обстоятелствата, а от СТУДЕНТИТЕ, които се ИНТЕРЕСУВАТ от дадената тема. Най-голямата простотия е, че местата са ограничени. Мога само да предполагам защо, но логичните обяснения са две:

1. На голяма група трудно се обръща персонално внимание (а такова винаги е нужно), както и съществува известен проблем с броя на достъпната техника, нужна за практическата част на курс-а (най-вече компютърни системи); 
2. Силното несъответсвие между търсене и предлагане - в момента обявените избираеми са представени (с изключение на една-две) доста сухо, без конкретни практически насоки и без сякакъв метод за привличане на вниманието. А това означава само едно - целия интерес се насочва към 2 или най-много 3 избираеми. ВСИЧКИ ще напират за тях. Никой не се интересува от суха теория или математика - и без това на всички им е писнало. При наличие на актуална тема като програмиране за Андроид, избора на избираема "Обща алгебра" ще бъде леко казано неочакван. С други думи - ако ги намаше квотите повечето от обявените избираеми щяха да са без никакъв интерес.

Според мен разумното решение е следното:
1. Поставяне на условие за информатици - всеки да си има преносим компютър с определени минимални изисквания. В началото на всеки триместър да се провеждат практически 1-2 часа с цел да се инсталира и конфигурира нужния софтуер през текущоя триместър;
2. Да се пускат ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ анкетни карти до всеки студент за това какво му харесва, какво не му харесва и какво ЖЕЛАЕ да се включи. На базата на тези анкетни карти да се планират избираемите, когато това е възможно;
3. Никакви ограничения за записване на избираема. Това ще е ЕСТЕСТВЕН подбор - избираемите да са насочени на 100% към интересите на студента, а не да му се казва колко е добре да знае още една математика. Може да е важна, но ако студента няма интерес към нея записването ще е напълно безсмислено и ще бъде просто отбиване на номера за нужните кредити. Нека да напомня, че ако неще бъде сметнато за много важно, то просто ще бъде включено към задължителните дисциплини.
4. Активно привличане на бизнеса в процеса на обучение. Има много фирми, които биха се възползвали срещу водене на курс по дисциплина, която е реално засегната в производсвения процес на фирмата им да получат детайлно наблюдение на студентите, които са успели да привлекат... подбора на качествена работна ръка може да е много труден. До този момент съм забелязал само воденото PHP от фирма Вискомп.

Далеч съм от мисълта, че това би станало (не и скоро) - твърде много преподаватели биха останали без допълнителни часове. На други пък ще им се наложи коренно да променят начина на представяне на информацията, както и да докарат насоката си до най-съвременните нива с цел да станат конкурентни сред студентите.
Активен

seltika

  • Гост
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #5 -: 24.11.2010, 23:41:19 »


Малко отклонение: @seltika, някой ден кандидатствай за работа в Intel или AMD и ще видиш, че това, което преподава доц. Шкуртов всъщност е база, която е валидна и до ден днешен. Вярно, в съвременните бизнес системи няма нужда да знаем как точно работи един процесор, но от гледна точка на хардуерния дизайн е валидно точно обратното. А малко хора са наясно, че хардуерния дизайн се прави с писане на програмен код, например Verilog:

http://en.wikipedia.org/wiki/Verilog

И ето тук идва момента, в който се налага да знаем не само колко вида адресация поддържат например ARM базираните архитектури, ами и колко и какви видове flip-flop съществуват, как на хардуерно ниво се организира състоянието на един регистър, как това хардуерно състояние се описва с Verilog и т.н. и т.н.

Малко отклонение и от мен. Искаш да кажеш, че лекциите на Шкуртов са си ОК и няма смисъл от актуализиране ? Ако някой ден кандидатствам в АМД или Интел няма да е със знанията от Шкуртов, защото тези компании вече не биха правили процесори (като този http://en.wikipedia.org/wiki/File:PDP-8i_cpu.jpg ) от този тип. Така че тези лекции дават някаква база, но тя е нищожна, морално остаряла в сравнение с това, което може да бъде и като цяло курса му е изключително неефективен. Обвиняват ни студентите, че сме супер незаинтересувани. Като ходиш и ти говорят за техника от 60те и 70те как да ти стане интересно. Като видиш Москвич и Ферари в сервиза, под на коя кола капака ще се загледаш и ако има само Москвич, ще се загледаш ли изобщо? Но същото ли би било ако ти кажат - а ся вижте тук Интел правят по-бърз чип като добавят еди кво си и еди що си, подобрява се не знам кво си. Няма ли да е малко по-друго ?


И като гледам работите са си едни и същи от 100 години. Никакво желание за подобряване. Но така е, капацитета на хората, които ни ръководят си е толкова. Явно толкова си можем. Не искам да засягам и темата с барчетата. Предполагам, че индивида (бях написал друго определение), който е разрешил единствените 3 барчета на разумно достъпно разстояние от сградата да ги държи един и същи човек, се помещава някъде в ректората, но това не е оправдание за мен.

П.С. Съжалявам, че казвам такива неща, но това нещо виждам и това казвам.
« Последна редакция: 24.11.2010, 23:42:55 от seltika »
Активен

gocev

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 29
  • Will code .NET for Food.
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #6 -: 25.11.2010, 09:36:38 »

Първо ограничения трябва да има по една проста причина. Масите искат избираемата им дисциплина да е лека и да не учат нищо по нея и избират я PHP, я HTML.

Второ напълно съм съгласен със Begginer че приемането трябва да става по успех или показани постижения в областите (или близки) на самата избираема както беше със Теория на Кодирането и Криптографията - първо записваха само със 6-тици по Алгебра и производните след това 5-тици и т.н .

Трето вчера видях как брутално се пренебрегва една от може би малкото интересни дисциплини който изграждат истинско алгоритмично мислене Програмиране на машини на Пост и Тюринг и разрешимост на алгоритмични проблеми. Пристигам аз в 11 без 5 в университета - 5 минути преди началото на записването - и се притеснявам, че съм закъснял ужасно много и няма да има начин да се запиша. Помислих си това защото на долния етаж бях видял една тълпа от 100-тина човека чакащи за HTML. И представете си изненадата ми когато бях единствения присъстващ и първия записал се ....

И да обобщя - избираемите трябва да нямат лимит само ако - студентите имат желание да учат нещо, а не само да минават по тънката лаисна.

Колкото до seltika ами като си недоволен - оплачи се. Като не ти се приеме оплакването - напусни. Висшето образование не е задължително и никои не те държи на сила. Да не говорим че има още доста университети в които се преподава Информатика/Математика и т.н .
 
Активен
(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Help Bunny by Copying and pasting him! Help him gain world domination.

seltika

  • Гост
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #7 -: 25.11.2010, 09:58:55 »

@Gocev
Кой е виновен, че ХТМЛ и ПХП са леки и там се минава лесно ? Като на масата им е интересно да правят сайтове - ами лошо няма, по-добре да се научат да правят сайтове отколкото нищо да не знаят, защото не им е интересна математиката, която са били принудени да запишат. Не казвам, че е добре да можеш да правиш по-прости работи ами казвам, че е по-добре да знаеш да правиш по-прости работи отколкото нищо да не можеш да направиш.

Относно избираемата, развиваща "алгоритмичното мислене" ти пожелавам успех и ще те питам дали накрая мисленето ти е по развито и колко пъти си ходил. Аз също щях да се запиша на нея, но се отказах след като прочетох буквите между анотацията и заглавието. И това е оправданието за нашия инкубатор - че не е задължителен и следователно не можеш да имаш никакви претенции за безобразията в него, но всички като чуем за университет на запад и си представяме мед и масло. Тук също може да стане така. Хората на запад не са по-различни от нас - имат си по 2 ръце, по 2 крака, по един, не са с по повече... С тая разлика, че обаче, че от стадото като се чуе "не ме кефи това пасище, тревата му е изсъхнала", не се налага чобана да казва нищо, щото овцата до тебе ти казва "мълчи и паси бе".
Активен

lamerko

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 211
    • Моят блог
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #8 -: 25.11.2010, 10:08:38 »

gocev: сам си противоречиш. Хем НИКОЙ не искал да учи трудното, а само "лесно", хем "Теория на Кодирането и Криптографията" със 6-ци и 5-ци. Ако това не е противоречие, излиза, че криптографията е по-лесна от HTML-a. И пак казвам - това са ИЗБИРАЕМИ от СТУДЕНТА. Има си институция, която решава кое ти оформя мисленето и това се включва в задължителните предмети. И още веднъж пак ще кажа - голям проблем е СУХОТО поднасяне на информацията. Човек за да си избере да учи нещо, то той трябва да бъде убеден, че темата ще е ИНТЕРЕСНА.

Имаш и второ противоречие. " избираемите трябва да нямат лимит само ако - студентите имат желание да учат нещо, а не само да минават по тънката лаисна" - с други думи тези, които не им е интересно да учат - да се ограничат?!! И в какво по-точно? На някой, който не му се занимава да му се сложат за "избираеми" елементи от диференциалната математика за да бъде гаврата още по-голяма? Или може би ако избера теоретична математика вместо практическо програмиране аз ще бъда сред ЖЕЛАЕЩИТЕ?

А и още нещо от ЛИЧНО наблюдение: от добър МАТЕМАТИК не става добър ПРОГРАМИСТ. Може много да се говори колко е важна математиката в компютърните науки. Но наблюдението ми е, че има твърде голям КОНТРАСТ между теоретици, които никога не излизат на практическо ниво, защото ШОКА, че все пак има разлики между теория и практика е твърде голям, и практици, които са върли противници на всякакъв вид теория, включително и математиките. И може би най-големия проблем на специалностите "Информатика", е че реално погледнато не се дава точна ДЕФИНИЦИЯ на НАПРАВЛЕНИЕ. Казва се какво МОЖЕШ да БЪДЕШ. Но не и какво си. Информатика != програмиране. Но и информатика != математика. Истината е, че трябва да има един много фин баланс в теоретичната и практическа подготовка на студента. Да му се поддържа постоянен интерес. И не на последно място - да му се даде шанс да се профилира в областта, която най-много го влече. Аман от специалисти по всичко. Но 99% от студентите са объркани и излъгани в представите си, защото смятат Информатика-та за чисто програмиране... и по този случай няма как да привлечеш повечето студенти с избираема, която съдържа "алгебра" в заглавието си...

ПП: разбрах, че е имало някакви проблеми с избираемата за Андроид-а. Приятна, но необосновано ограничена избираема :)
Активен

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #9 -: 25.11.2010, 12:56:35 »

@seltika,

Прав си и подкрепям с две ръце идеята, че лекциите на маса преподаватели трябва да се обновят, а аналогията ти с москвича и ферарито е много добра, наистина! :) Аз изобщо не бих погледнал москвича! Между другото, почакай да видиш какви лекции ще имаш по компютърна графика, тогава PDP-11 ще ти се стори изключително модерен. :)

Ако трябва да говорим сериозно, защо не направите една подписка, която да връчите на декана (или на някой друг по веригата), където черно на бяло да е описан проблема, защо студентите се оплакват и как проблемът би могъл да се разреши? Аз ако все още бях студент бих се подписал не веднъж, ами няколко пъти под подобен документ, ако знам, че някой ще го представи на декана (или на някой друг по веригата).
Активен

Тодор Чаушев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 107
  • Ръководител УКЗ към ФМИ
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #10 -: 25.11.2010, 16:36:26 »

Проблема е стар и само хората, които са били и от двете страни на барикадата според мен могат да се изкажат адекватно.

1. Няма да начин да няма квота - ресурсуте са ограничени както от към техника, така и от места за сядане. Да не говорим, че един преподавател няма как да води на 200 човека упражнения, колкото са желаещите. Няма да се получи нищо като резултат.

2. Мога да ви предложа схема която според мен е най-коректна:
Входен тест. Аз лично съм го прилагал винаги когато съм водил.
По този начин се записват тези, които имат минимум базови познания, напредналите и маниаците по темата.
"Проблема" с отличниците се решава от само себе си, ако искат да се занимават по конкретната тема трябва да покажат знания по темата.

Няма опашки за записване, чиста работа.
Е да преподавятеля трябва да се размърда малко и да изпита 200 желаещи например, но с тест стават бързо нещата. Във ФМИ се ползва автоматична тестова система, става за нула време.
Можете да го предложите на ръководството.

Да знаете какъв кошмар е да се преподава php на хора, които никога не са виждали html или пък например да се обяснява клик на някой който няма понятие от Linux, конзола, видове OS, протоколи, портове и т.н.

Много е гадно да водиш на хора на които не им е интересно и са дошли само да отбият номера.
Чак е обидно. Никой не е задължен да ми виси в часа и да кълве в интернет. В все пак може да го прави където си иска другаде.

« Последна редакция: 25.11.2010, 16:39:04 от Тодор Чаушев »
Активен

А.Пенев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 157
    • www.alexander-penev.info
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #11 -: 26.11.2010, 12:49:26 »

... Между другото, почакай да видиш какви лекции ще имаш по компютърна графика, тогава PDP-11 ще ти се стори изключително модерен. :) ...

Мисля че се изказваш неподготвен.

Според мен обучението по Компютърна графика във ФМИ е едно от най-добрите в България. Наистина то трябва да се казва "Основи на Компютърната графика", но това се отнася за почти всички дисциплини.
Погледнато като цяло обучението свързано с Компютърната графика във ФМИ е изградено на няколко нива:
1. Основното:
  • "Компютърна графика" - (теория) дава общ поглед върху дисциплината, основни понятия, концепции, методология, алгоритми и други. Набляга се на модели, моделиране свързано с предмета и погледнато от негова гледна точка;
  • "Компютърна графика" - (упражнения) дава практическа подготовка и осмисляне на теорията на базата на разработка на проект. Проекта е достатъчно отворен като възможности за да може всеки, който иска да направи на практика много повече от минималните изисквания.
2. Избираемо: "Графични стандарти: OpenGL" - спецкурс. Предлага на любознателните студенти възможност да се запознаят с една съвременна библиотека (API) за достъп до графичният хардуер. Акцента е върху базовите възможности на OpenGL (и сродните му библиотеки), като знанията и уменията се придобиват изключително чрез практически примери и упражнения.
3. Допълнително: "Ray Tracing - фото-реалистични изображения" - факултативна. Мисля че на всеки запознат със съвременната Компютърна графика е ясно, че тя е най-грубо казано "Моделиране" и "Алгоритми за визуализация". Ярък представител на алгоритмите е Ray Tracing. В тази факултативна дисциплина студентите се запознават (и практически) с едни от най-актуалните модели, техники и концепции във съвременната Компютърна графика.
4. Извънредно: Всеки който има желание може да участва в "Студентска лаборатория по Компютърна графика" и съвместно с нас да развива познанията и уменията си в необятната област КГ.

Разбира се това е нивото за студенти - бакалаври.

От тук нататък при нас няма магистърска програма, но не са един или двама продължили обучението си по магистърски и докторски програми в други престижни университети по света. Хора които със своето старание и желание са постигнали това да работят във наши и чуждестранни фирми работещи в сферата на предмета. Няма да ги цитирам, но аз знам за достатъчно такива.

И само накрая ще кажа още нещо. Историците казват, че народ който не познава историята си е осъден да повтаря грешките и. При нас нещата са подобни: Който не познава основите (и историята) е осъден да строи в плаващи пясъци. Просто много от "новите" неща при нас са добре забравени стари, но с нови рекламни имена.

ПС. Между другото и аз съм учил "Архитектури на изчислителните системи" при доц. Шкуртов и не съм запомнил PDP-11, а много други и полезни неща, така че явно е въпрос на гледна точка кой какво научава.
Активен
А.Пенев

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #12 -: 26.11.2010, 13:24:17 »

Поднасям своите извинения. Може пък нещата да са се променили от 2004г. - 2005г. насам, но навремето целия курс имахме голям проблем с доц. Димчо Димов и се наложи изпитът по КГ да си го взимаме пред специално подбрана за целта изпитна комисия, след като преди това се оплакахме официално... което предполагам е за някоя друга тема.
Активен

radko87

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 112
  • Stupid man :D
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #13 -: 26.11.2010, 15:47:27 »

Специално за доц.Димов, смятам че е време  да се оттегли от преподаването. Казвам го понеже не полага никакви видими усилия за подобряването на дисциплините които води (графика и методи на транслация). Човека е заспал в 80-те и явно няма намерение да се събужда.

@А.Пенев единственото полезно нещо от "Компютърна графика" е проекта (който малцина си написваме сами)! И всички знаем, че теорията която се преподава е всъщност древна история. Това не е нормално и съм убеден че и Вие го знаете.

По въпроса с местата и дисциплините - подкрепям идеята на преподавателите да се плаща според броя записани и да няма лимит за избираемите. Естествения подбор трябва да си каже думата. Да не забравяме, че става дума за ИЗБИРАЕМИ дисциплини.
« Последна редакция: 26.11.2010, 15:51:08 от radko87 »
Активен
Sun Certified Java Programer/OCJP/ - От Sun спомен нема .....

Ники Вълчанов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 526
  • History is written by the victors
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #14 -: 26.11.2010, 20:36:20 »

@Гоцев  :y:

@seltika:

Здрасти,

дисциплината, за която говориш (android) е 60 места и ТРЯБВА да бъде ограничена.

Направи проста сметка - вие сте 200 Иван Ангелов - 1. Разбий тези 4 часа (едно занятие) на 200 и си направи сметка колко внимание може ас Ангелов да отдели на всеки студент при толкова голяма аудитория.

Оптималния вариант е 30 запсали се от които посещават максимално 20. В случаите когато дисциплината е от 60 човека преподавателя започва да вижда зор когато 40 души имат по един технически въпрос. (все пак е готино да се прави нещо практическо на тези упражнения, за да няма в последствие изказвания от рода: "...записаха дисциплината за да затвърдят знания или да научат нещо повече...Но тези който даже не знаят къде даже да сложат php файловете за да ги видят в браузъра..." след 10 седмици упражнения)

Съжелявам за цитата, нека автора не се сърди ... просто ми се стори много на място.

Поздрави

              Ники
Активен
"Now everything is reflection
as I make my way though this labyrinth.
And my sence of direction
is lost like the sound of my steps!!!"
                                                     Elisa - Labyrinth

seltika

  • Гост
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #15 -: 27.11.2010, 00:35:09 »

Ники, здрасти, не говоря за конкретни дисциплини, да не говорим, че Андроида е за 30 човека, а не за 60. До сега на всички дисциплини, на които съм ходил, не съм виждал нито един преподавател да се затруднява да отговаря на въпроси, защото такива въпроси почти няма - на въпрос от предподавател "някой да не разбра нещо" има мълчание, на следващ "а някой да разбра нещо" пак има мълчание в 99% от случаите. И никой не казва "искаме по 200 човека дисциплина", аз специално ще съм доволен, ако максималната бройка стане поне 60. Предпочитам пред селянията с блъскането и ръчкането, да се запиша на нещо друго. И другото нещо - как лекторите се справят с по 150 човека курс, т.е. трябва всички курсове да са по максимум 30 човека ли ?

И тези оптимално записали се 30 са добре (да предположим), а другите какво да направят, че са дошли по-късно ? И това, че си отишъл по-рано означава ли, че си по-подготвен и заслужаваш повече от друг да си сред 30те ? Подкрепям колегите, които споменаха за предварителен тест. Защо няма такива тестове ? Хайде сложете по един тест и поне максимум 60 човека за дисциплина и нещата със сигурност ще станат с една идея по-добре, поне няма да има толкова много хора, които ще забавят преподаването.

Поздрави
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #16 -: 27.11.2010, 10:30:11 »

Лекторите по нормалните дисциплини водят лекция на 150 души, но има и 3-4 асистента, които водят на 9 подгрупи упражненията, а при избираемите не е така. Както и да е - проблем има с избираемите и той е именно в това, че са избираеми, но не съм Сталин, за да кажа "няма избираеми - няма проблем". Трябва за избираемите да има повече анкети и проучвания, преди обявяването им (от самите преподаватели), както и задължителни "входни нива" и "тест". На практика и с нормалните дисциплини е така, но понеже са "задължителни" (по-скоро се карат в задължителен ред), няма как да изкараш ООП, преди да си изкарал Програмиране (макар че нищо не пречи нищо да не си научил и дори да не си присъствал на Програмиране).

Подкрепям желанието на колегите студенти за промяна, но ето - и аз не се решавам да обявя избираема. Все още се чудя какво би ви заинтригувало, че да седна и да го подготвя добре.

Интересно ми е, колко души се записаха за избираемата на Тодор Арнаудов? Тя не е математика и не е скучна. Но ще иска да си размърдате мозъците и да четете малко повечко, защото Тош е строг.

В това е проблема на образованието сега - че всички сме писатели (дори не сме и чукчи, за жалост - те са си добре, хапват си еленско месце, седят си в топлата ледена къщичка). Всичко очакваме да ни се преподаде в час. Е, да ама дори и в час не слушаме и не внимаваме.
Активен

Владислав

  • Гост
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #17 -: 27.11.2010, 14:27:32 »

да не говорим, че Андроида е за 30 човека, а не за 60.

Вече е за 60  :wink:.
Активен

lamerko

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 211
    • Моят блог
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #18 -: 27.11.2010, 16:19:57 »

Може би все пак има смисъл от дискусиите... увеличени квоти, променено описание на дисциплините... ама що се с ръчкане се задвижват нещата :)
Активен

Симеон Филипов

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 34
    • Личен сайт
Re:Ограничения на избираеми дисциплини
« Отговор #19 -: 27.11.2010, 19:41:30 »

Hint: България...
Активен