argon bulletin board
Факултети => Факултет по математика и информатика => Темата е започната от: SodomGomor в 01.09.2005, 16:29:02
-
Дайте сега малко по-сериозна тема.
Аз влязох специалност Инф. с изпит по информатика (в който има задача за програмиране, която изисква знания до структури). Когато бях в 1 курс се учудих много, че уча пак същите неща. Ама нищо не казах, защото нали и другите дето са влезли с матем. трябва да ги научат, пък и нали бях заек и кой ще ме чуе. После, постепенно успях да дръпна с С++ и ми беше много скучно година, година и половина.
Та основните питания са:
1) Защо за хората който са влезли с изпит по информатика не се направи ускорен курс или ако искат да се освободят от упр? С нищо да стана видно, някой да го вълнува, че има хора влезли с това което ще учат. Защото аз се чувствах все едно никой не го е гража (както може си беше),че някой се пънал да учи повече от това, което се учи в училище и че влиза вече знаейки нещо.
2)Защо по принцип (настрана от т.1) не се направи курс за напреднали по С++?Мисля че има хора, които ще се зарадват ако могат още в трети семестър да започнат да учат vectors и maps, а във втори курс threads и примерно VC++. Има избираема "Визуално програмиране с Borland C++ Builder 5", предполагам, че е добра, но тя е специфична.
Горе долу същото важи и за Java.
Е, к`во мислите?
-
за Java не говори може пък да се изненадаш че много ще научиш ще имам грижата :)
сега сериозно за C++
няма кои да го предава може би ??? :) замислял ли си се кои знае VC++ даже в Microsoft не го знаят ;))
така де MFC e самоУБИИСТВО кои да го предава супер ще е ако примерно някои го научи и ми го предаде ама да седна да го уча ооооо дааааа успех .
C++ Builder наистина е добре не съм карал избираемия ама знам че е хубав. и Builder е толкова специализиран колкото и MFC / VC++
сега какво ме издразни мен и каква е моята история когато влезнах в FMI мн се биах накефил че ще уча Ц++ така че хванах наи евтината книжка от 5и50 и прочетох 1вите 100 страници още септември оказа се че 1вите 100 страници се изучаваха 2 семестара !!!! което беше супер зле аз бих ги предал за 5 лекции и все пак доиде 3ти семестър класове ООП оки заинтригува ме прочетох аз още 100 страници и си зех изпита за съжеление без да искам бях прочел и това което щеше да ми трябва по Структури от данни и програми което маи беше грешка :+) другите предмети до 2ри курс поне информатиките бяха зле LIsp / Prolog както каза един колега от 5ти курс "има една фирма в италия дет пише на пролог маи има и една в софия и това са маи в света" :+) нензам колко е прав ама може да се каже пък ЛИСП не ми се коментира оо да учих и Word и Excel както и разбрах че Мишката е периферно устроиство по "въведение в информатиката" (1ви курс 1ви семестър).
забележките са ми : защо подяволите 200 страници се предават 4 семестъра :+) отговора според мен е "може би няма кои да предава другите 2 000 страници " или "може би защото когато някои е научил нещо сам макар и малко му е скъпо да го сподели с тези на които преподава на готово ".
иначе от 3ти курс всички предмети бяха супер разбиващи и съм съпер супер доволен научих адски важни неща и определено 3ти курс си струва изтъпяването в 1ви .:)
-
бтв и все пак знам че всичко идва с средното ниво ако постигнат бъдещите поколения високо средно ниво на знания и желание ще станат и по добре нещата които се предават по C++
НЕЩО КОЕТО ВСЕ ОЩЕ МЕ ИЗУМЯВА че нестига че учихме 200 страници 4 семестъра още имам колежки и колеги които са си взели изпитите но които биха объркали как се пише for а да не говорим че си нямат и идея какво е полиморфизам как се реализира ооо та да не говорим че незнаят и какво е рекурсия е може би ще кажат ам една функция се вика сама ама ако им зададеш контра въпроса "т.е.?" ща има шах мат
-
Виж сега - за да учиш да правиш GUI (и за Windows) приложения не ти е нужно само и единствано MFC, щото MFC-то стъпва на API функции.
Може да пишеш и с API.
А какво значи няма кой да го води - тука за к`во става въпрос - за ФМИ или за основното училище в село Горно Нанагорнище, където посмъртно не може да се намери учител по английски например или ако има учител той знае по-малко и от JOke (а повярвайте това наистина е малко). :wink: - не се обиждай пич.
Ми да се обяви конкурс и да се опита ФМИ да намери други преподаватели, АКО няма кой да води advanced C++. Щото иначе се спъва развитието на такива хора като Найден, които ако имаше кой да ги занимава с С++ сериозно сега щяха да знаят много, много, а не 2 години да се чуди какво да учи - С++ или Java. И сега като се спря на второто, ще каже "ми аз сам се научих", вместо да каже - "ФМИ ме научи". И после за какво алумни си говорим. Ми нали една образователна институция работи и инвестира в себе си като прави студентите си по-добри. Това предполагам са мислите и на доц. Мекеров, но мисля че студентите трябва да скочат и да кажат - "Ние си плащаме и искаме да видим дили не МОЖЕ да стане това и това", на което ФМИ да отговори - "да, това може, второто също може, но не е разумно да се прави, а за третото не трябва да се променя" и т.н. Абе въобще трабва да се правят неща за да се събудят студентите - може би някои имат нужда от малко раздрусване за да открият в себе си талантлив програмист или сисадмин да речем. Ей затва искам да пишем ОС във ФМИ, щото иначе можехме да се съберем 10 души и да си я пишем вкъщи.
Та така де. Лошото ме няма кой да види и коментира това. Дано поне г-н Мекеров каже какво мисли. То и него трябва да се говори де.
-
BTW мислиш ли че Илиев няма да може да води API.
Ама айде да не го превръщаме в диалог щото това двамата можем да си го говорим и на кафе. Даже и Севелина ще се включи.
-
аа btw vchera zabraih da ti kaja beshe spomenal uprajneniqta te ne sa zadyljitelni tai che nqma osvobodjdavane moje da ne se hodi :)
сега по въпроса АЗ СЪМ СУПЕР ПРОТИВ ТВА ДА СЕ УЧИ Advanced C++ което е свързано с Win32 API ili MFC кви са тия глупости няма да се обрързвам с микрософт я тва да не е микрософт академия подготовката по Java в ФМИ според мен е супер добра първо от факултативен курс ме зариби Манчев които курс беше супер добър ся в 3ти курс пак има Java научих много неща по комп. графика правих проекта си на Java от кадето научих супер много цялата магистратура е яко Java което е супер добро и са супер добри предмети .
та ФМИ ме научи точно на това какво да уча което е добре защото не те обрързва с някви API-та ами те учат на технологии примерно SQL не се обръща внимание на Microsoft SQL въпреки че упражненията са на него всъщност зима се само 1 заявка която е уникална за него а се обръща внимание на SQL-92 като стандарт и неща които поддържа всяка база данни.
или изкуствен интелект на лекции не ми дават C++ код и аз като пиша на Java да се чудя кво да правя ами ми дават обяаснения както и неща на Псевдокод за да разбера смисъла
или по Комп. Графика не ми предаваха как да си направя проекта на МФЦ ами в руководството пише за OpenGL(които е преносим бтв на сякви платформи) .
та пак казвам не учим в Микрософт Академия поне за сега друг е въпроса че според мен
Вместо Лисп и Пролог трябва да се учи Питон и Ruby on rails ли как се води вместо 4 семестъра C++ трябва да се учи 2 + 2 семестъра за PHP , но сигурно няма хора дето са навити а и както казах явно има спънки в закони и глупости така че ако се надявам някои ден да има факултативни поне по тези работи :+)
примерно неможе да се учи сичко и аз искам да уча C programing for Unix/Linux or System Programing for Linux / Unix на C/C++ ама ... нещата не седят толкова лесно а и неможе да се направи маи конкурс кои да води даже маи има някъв закон в българия че преподавателите трябва да са доценти и някви такива хави поне така съм чувал тъи че неможе Сулио и Пулио да предава
п.п. (НЕ Е ПО ТЕМАТА )видео картата тръгна ве то имало портче за захранване допълнителен кабел такъв като на хард лудница е и свети в синио уникална е вчера се разглобих да играя доом 3 :+)))
-
И според мен проблема е, че няма преподаватели, които да искат да водят нещо за по-напреднали. Предполагам има такива, които знаят доста, но съвсем друг е въпроса дали имат желание да го преподават. А когато едно нещо се върши без желание, то не е особено качествено. И все пак учебния план по информатика от 2002 година е малко по-добър. Аз учих по този от 2001 и при нас нещата в първи курс бяха повече от трагични. Сега преподаването на основите на C++ е горе-долу задоволително, но има още много неща, които трябва да се преподават, студентите трябва да се въдеждат и в по-новите технологии базирани на С++ и да не се гледа средното ниво на курса, защотото ако един преподавател си води материална на средно ниво, то това средно ниво на курса никога няма да се качи. Поне това е моето мнение, базирано на опита ми от курсовете, който съм водил по Java. А относно преподаването на Java в бакалавърската програма, положението е още по зле от това по С++. Преди когато Николай Манчев водеше факултативни дисциплини по Java, можеше човек да научи нещо и аз съм щастлив, че бях там и научих:) В магистърската програма нещата седят доста по-добре.
-
Kas: за С++ каквото написа съм напълно съгласен, че е така, но пак казвам - това не е основното училище в село Горно Нанагорнище - трябва да са мотивирани преподавателите - нали не са някоя учителка по български дето е дъвкала едно и също 40г. и сега чака да се пенсионира.
За Java не знам - надявам се JOke, който ще води упражниния да преподава добре.
-
Аз дебъгнах първата си програма на С++ в Унгария. Там за пръв път писах и програма на този език с повече от 100 реда (програмите с GUI не се броят).
Интересно ми е, че всички дискутират комерсиални компилатори на М$ и Борланд. Защо никой не казва нищо за GCC или LCC (от последното съм много доволен и това ми е предпочитаният компилатор на С/С++)
За ФМИ - да, прави сте. Според мен решение на този прблем е още в началните курсове студентите да работят по реални проекти (вместо да пишат някакви глупави примерни програми).
За Лисп и Пролог - не сте прави. Особено за Лисп. Немислимо е някой да се занимава с изкуствен интелект и да няма понятие от Лисп и Пролог. Курсовете на ФМИ по тези езици ми помогнаха с това, че вече имам понятие от тях.
И още нещо. Ако ви интересува някаква технология или С++, който не е просто някаква технология (Вечният въпрос за програмистите: To C or not to C; That's the question... ;)) никой не ви пречи да го правите във ФМИ. Университетът не е просто училище, той е място, където се срещат хора със сходни интереси. За това често преподавателите се обръщат към студентите с 'колеги'.
поздрави:
Атанас Чанев
Роверето, Италия
-
за AI i prolog sam saglasen ama toq lisp za nikade.
-
JOKe,
Lisp се използва повече в AI поне по мое наблюдение. Напоследък често ми се налага да го ползвам. А в центъра за ресърч, където работя, на стълбището има два архаични компютъра с табели: Lisp Machine
Ще се радвам и Phyz да се включи тук, защото той е почитател на Лисп. Също и sasquach.
Наложи се да ползвам Лисп и за компилиране на един интерфейс на Емакс за една много добра програма за спел чекинг - ispell. За жалост не успях да се справя от първия опит да наглася правилния Емакс, с правилния интерфейс, правилната версия на ispell и грешната операционна система. Но продължавам с опитите ;)
поздрави:
Атанас Чанев
Роверето, Италия
Между другото компилатор на Лисп е интегриран в Емакс и можеш да си надграждаш редактора по твое желание чрез Лисп.
-
Dobre e da se uchi Lisp i Prolog!Mnogo e verqtno nqkoga da ti se naloji da pishesh neshto, koeto se bazira na semantikata,leksikata,che dori i sintaksis zalojeni v tezi ezici i ako nikoga ne si gi chuval shte gledash kato tele:) Az lichno sym dovolen ot disciplinata po ligichesko i funkcionalno programirane. Mislq che nqkoga vse shte ti se nalogi da prilojish takyv tip mislene! A pyk da ne govorim, che imashe mnogo hora, koito neznaeha kakvo e rekursiq i blagodarenie na tazi disciplina vseha da vyrzvat kakvo e:)
-
a ve dano ne mi se naloji :)))
p.s. tva s rekursiata da naistina e taka ;+)) ama tva che znaqt kvo e rekursiq sasem ne znachi che biha si q napisali na C++ ili JAVA :)
-
м`да ..
има какво още да се желае за подобряване на обучението ...
но мисля, че с всяка година програмата по Информатика става по-добра...
Все пак .. за човек като мен, който влезе без да е програмирал дори ред ... а сега прави скинове на MFC .. мисля, че FMI все пак ми даде нещо ...
иначе .. математиката определено трябва да се учи от друг ъгъл .. от връзката и с програмирането ..
някакви по-приложни проектчета ... свързани с програмиране ...
щото иначе .. просот изглежда напълно ненужна и излишна ...
а бе .. има какво да се научи ... сами трябва да се интересува човек и да пита ... има доста точни асистенти .. дето могат да помогнат и да дадат насока ...
-
A pyk da ne govorim, che imashe mnogo hora, koito neznaeha kakvo e rekursiq i blagodarenie na tazi disciplina vseha da vyrzvat kakvo e:)
Добре че са разбрали какво е рекурсия и вече са печени кодери.
Вярно има и такива трагици, ама какво да се прави - проблематиката на големите курсове и парашутните полкове :).
-
Добре че са разбрали какво е рекурсия и вече са печени кодери.
За печени кодери едва ли може да се говори във втори курс:) Освен да знаеш много и да завършиш с отличен ФМИ, трябва и да се попечеш поне една година в реални проекти и вече може и да станеш печен кодер:) А пък ако си се пекал добре може по-нататъка да се печеш и на "team leader"-ския стол, слънцето там е по-близко до теб и се хваща по-добър загар:)
-
Joke, не съм съгласен за LISP и PROLOG двата езика имат място в ФМИ, но за сажаление хората които си мислят че ги преподават маи нямат място в ФМИ визирам наи вече Сомова.
А иначе въобще не са само 2 фирми в целия свят. Ако не знаеш цялото управление на "Буран" беше поверено на пролог (което е един от наи големите проекти в историята на космонавтиката) освен това през 80-те Японците искаха да създадат компове от 5-то поколение също на базата на пролог - ама маи нещо се укелпиха. Иначе и до ден днешен това са основните езици за изкуствен интелект, а не JAVA. A това де се учи ИИ на JAVA за мен е голяма глупост. Просто JAVA не е за това......
-
ИИ се учи на java за да може поне да научиш една java с която да може да си намериш работа апак ти като научиш алгоритмите по ИИ никъв не ти е проблема да си ги напишеш на пролог нали ?
ако си забелязал лекциите сичко е на псевдо код така че никои не те учи на Java там
упражненията са на Java за да може като завършиш 3ти курс примерно да може да кажеш ето наясно съм с OOП с Java с тва кво е полиморфизъм кво е рекурсия и как мога да намеря наи късия път между 2 точки в граф .
а не да кажеш
знам синтаксиса на c или маи беше C++ маи не съм ползвал библиотеките от 98ма година никога аа знам и пролог мога да ви кажа че Иван обича Мариа но Мариа обича сладолед или пък знам Лисп и мога да ви намеря факториел от нензам си колко с няква рекурсия .
-
JOKe явно си върл привърженик на JAVA (това е хубаво) но не забряваи че всеки език е тясно специализиран и няма такав на които да можеш да направиш всичко( като изклчлючим бинарния :wink:) , недеи да се отнасяш така към другите езици 'някакъв си С или С++' , да не забравяме че и твоята любима JAVA е тръгнала от С++ (мн хора все още я възприемат просто като още един диалект на С). А и все пак за да станеш истински програмист не е важно на какав език пишеш, а това как мислиш.
peace :-)
-
deviser: като цяло съм съгласен, освен с едно (най-важното)
нека да имаш перфектното програмистко мислене и да знаеш някакъв супер крив език и като идеш на интервю и те питат:
"Душко, знаеш ли С++?"
Ти: "Не."
"А Java?"
"Не!"
"А кво знаеш?"
"Ада" - ги застрелваш ти - "Ама много я знам и имам много яко програм. мислене"
А те:
(http://deltalink.net/smiles/ico/36_2_13.gif)
Тъй че....
-
SodomGomor: според твоята логика ако питат някакав си Христо Ботев, които пишел на някакв си български и бил виждашли гениален поет?
Всички ще му се оцъклят щото пише на български?
Или евентуално стиховете ще му са изписани в "Сорбоната".....
Според защо Ботев е един от големите поети на човечеството.......
.....щото е писал на модерния англииски или пък на френски
Ти как мислиш?
-
Много е важно да имаш добре изградено програмистко мислене. Важно е да знаеш как нещата работят, а не какъв е синтаксиса на С++. Много хора си мислят, че като вземат и прочетат 3-4 книжки за С++ и кажат "Аз знам С++!" са открили истината:) И к'во ги интерисува за другите езици за програмиране и за всичко останало,което някой е измислил, нали в С++ е истината, нали си има работа като кодер на С++, на който му казват какво да напиши:) И след 4-5 години този човек ще се амортизира и няма да може да продължи нагоре,понеже няма изградено мислене и неможе да ръководи, тъй като когато е трябвало да си разшири погледа през студентските години и да научи основни неща като тези, не го е направил. Освен General Purpose Languages има и много други езици и незнам си колко технологии, за който е добре не само да си чувал:)
-
deviser>>Щото от това не му е зависел хляба. :-D
Не, сериозно - Ботев е друго нещо (аз безкрайно го уважавам и обичам), но той е живял в друго време - тогава не е било задължително да знаеш английски, за да живееш що-годе добре. Трябвало е просто да се родиш като чорбаджийско дете.
Освен това българския е родния език на Ботев и той се изразява най-добре на него. За нас всички прог. езици са несвойственни по рождение и с еднакъв успех можеш на научиш всеки един от тях - на теория естествено.
Въпросът е кой се котира най-добре сред малоумните БГ работодатели.
Така де....
:mrgreen:
-
Незнам за какво спорите изобщо???!?! На всеки (или поне така си мислих до скоро) му е ясно че занаят не се учи в училище/университет. В университета би трябвало само и единствено да те учат да мислиш като програмист, да знаеш как един проблем може да бъде решен. Учат се толкова езиците до колкото, да знаете синтаксиса и да не гледате умно като тръгнете да четете кодът на някой (стига да е написан четливо де). Лошото е че прекалено много теория вкарват във обучението ... за какъв чеп ти е да можеш да обясниш проблема ... да го разбереш ... и накрая да не знаеш как да го решиш?? Защото точно това се получава. За справка миналата година една колежка по програмиране имаше 6 ... беше единствената шестица при положение че и понятие си няма от практическото приложение на това което е назубрила, докато хората които най-малкото имат повече опит от нея, някой дори с това си вадят хляба .. имат 3ки и 4ки? ... Ето за това говоря ... набляга се прекалено много на теорията. Като отидеш да бачкаш някъде искат резултати а не да им развиваш лекций за това как може да се направи нещо ... просто сядаш и го правиш. Абе много е зле образованието .... и изпитите и лекциите ... ужас направо : )
Та да се върнем на основната ми идея ... занаят в училище не се учи!
@deviser: Е ти чак сега ли разбра че JOKE е зарибен жабар ;)
@Joke: А с тебе кога ще ходим на бира? :) От сумати време сме се разбрали да се видим. ;)
-
SodomGomor,
Ада е един чудесен език за програмиране :) С него можеш да си намериш работа, но в България никой не програмира на това. Има една много хубава книга за Ада 95 в библиотеката от холандското дарение.
С малки изключения бг работодателите са доста зле (малко или много всичките програмисти в бг се познаваме и знаем за какво става въпрос). Но за това май е добре да отворим нова тема.
Иначе Джава или С++, занимавайте се :) Само да отбележа, че 1500 лева месечно е нищожна заплата за програмист. В щатите за същата работа взимате малко над 40 000$ годишно, ако сте в някой по-скапан щат ;)
Разбирате ли накъде бия, а вие спорите кой език е по-добре да се учи във ФМИ.
поздрави:
а.
-
Sodom май пак не ме разбра, идеята беше че не е важно на какво пишеш а как пишеш! А колкото до това кои език е модерен не е особено важно, защото "модерните" езици се менят горе долу на 2 години и разликите между тях не са много големи. Общо взето като знаеш синтаксиса не един език много лесно може да научиш и другите от същия клас.
PS Има една поговорка " Истинските програмисти пишат на ASEMBLER"
Има доста истина в тези думи..........
peace!
-
Sodom май пак не ме разбра, идеята беше че не е важно на какво пишеш а как пишеш! А колкото до това кои език е модерен не е особено важно, защото "модерните" езици се менят горе долу на 2 години и разликите между тях не са много големи. Общо взето като знаеш синтаксиса не един език много лесно може да научиш и другите от същия клас.
PS Има една поговорка " Истинските програмисти пишат на ASEMBLER"
Има доста истина в тези думи..........
peace!
а ve to sintaksisa na ezika e 1vata kapka v moreto :+)) dokat nauchish api-to e zora :) ili pone dokat nauchish da se opravqsh v nego
e sq naposledak ush nazrqva Ruby on rails li kak se vodi kato konkurent na J2EE ama .. kvo nikoi ne go e chuval ili Python4o se si jivurka v moreto ama nishto ( Ruby mai e python based ezik ).
vyprosa e v FMI da se uchi neshto koeto povecheto biha razbrali ( sichki shte se saglasite che Java se razbira poveche ot C++ ) . Da se uchi neshto koeto e poprincip po lesno ( Java e po lesna ot C++ nai malkoto zaradi edinnoto API a ne Borlandsko Api MFC / WIn32 / GTK / QT / i etc ) . S 1 Api moje da se nameri mn rabota dokato ako 100 choveka zavyrshat znaeshti Win32 Programirane samnqvam se v jobs.bg za 1 mesec da ima 50 obqvi za win32 programisti ( za java programisti mai ima ) .
ta i C++ samite prepodavateli im e trudno da go obqasnqvat ili da go razbirat kakvo ostava za studentite.
nqkoi spomena che tuka triia da se nauchat principnite neshta ami da ti kaja moq kurs ( 120 choveka ) ot tqh pone 60 neznaeha kvo e rekursiq vapreki ceh sa q obqasnqvali po 5 predmeta pone kato trygnaha da pishat na LISP razbraha kvo e rekursiq .. t.e. nauchiha si teoriata ot 1vi kurs . KAK ? s praktika :)
i posledno shte kaja vmesto da se uchiha 4 semestara C++ koito ni nauchiha na sintaksis ako 4 meseca beshe uchena java sq shtiaha sichki da sa java Guru-ta ili C# ako se ucheshe da kaje mamakr che spored men e super laino toq c#
p.s.
hammer : am naprao moe pusnem edna tema v foruma aide na bira s miasto i chas i da saberem horata to i bez tva triia obsajdame FMI OS s nqkvi zaribeni tipove :) .
-
Доколкото разбрах първи курс ще учим кажи речи това с което кандидатствахме :? .
Особено първият триместър (материалът до масиви...). Това очевидно се прави за изравняване на нивото между кандидатствалите с математика и с информатика но не разбирам защо това трябва да е така. Нека вземем за пример разделението по английски на начинаещи и напреднали. Какво пречи да има подобно разделение и поне на упражненията по информатика? Още повече че сме дощли тук да учим точно това и се очаква тези дисциплини да са с най-засилено изучаване.
-
Е то голямото разделения с тоя английски.
Една дума не научих нова по предмета.
Та и с информатиката ако има разделение пак ще има недоволни :).
-
Аз казах - може просто вместо всички да учат масиви и т.н. при положение, че са кандидатсвали с тях, да се направи един спeц курс за тях - да го води някой студент например, а пък всички да се явяват заедно на изпит - и критериите да са едни и същи за оценката.
Така де.
То deviser: peace, бабо, peace :-D :mrgreen:
-
Java, C++, Prolog, Lisp...
Ами някой от Вас занимавал ли се е с TCL и TK?
Аз съм имал това удоволствие и наскоро имах идеята да предложа вместо Lisp да се изучава TCL, все пак и двете са листово ориентирани, а TCL е с една идея по-съвременен език, поддържа ООП до известна степен и все още има кой да го развива. И е мултиплатформен!
Личното ми мнение е, че всъщност нито лисп, ито пролог, нито tcl и tk трябва да се изучават в университета. AI-то си е AI, но факта, че AI-то е проходило с лисп и пролог значи ли, че трябва вено да следваме тези езици?
И като отворих темата за TCL/TK, нека ви опиша една сравнително мощна платформа за GUI приложения, базирана на TCL/TK.
Системата е трислойна и изцяло базирана на плъгини.
СУБД прокси слоят стандартно поддържа една независима от архитектурата БД, която обаче дава трагична производителност при повече от 10000 записа в една таблица. Ако има ентусиасти, всеки може да си напише един чист TCL плъгин и да портне API-то за връзка към БД за която и да е друга СУБД.
Трите слоя могат да работят както на три отделни машини, така и на една и са възможни всичките 4 комбинации от слоеве/компютри. Когато се работи на една машина не е задължително да се пуска какъвто и да било сървър.
GUI-то също е базирано на плъгини като всеки плъгин преставлява една отделна TCL/TK програма. Всеки плъгин може да има собствени под-плъгини и по този начин се образува едно дърво, с корен началната програма, която се явява пак плъгин, на който му е указано да се стартира автоматично. Всички плъгини заедно образуват менюто на програмата, което улеснява значително както внедряването и редакция на плъгини, така и крайния потребител, който само възкликва: "Я, имам нов ред в менюто!".
Сървърът изпълнява заявки към СУБД-то, както и всички останали дефинирани API команди за работа на приложението( основната идея е, че клиентът трябва да е възможно най-тънък ).
Платформата освен всичко останало е и многоезична по рождение, поддържа отделни скинове за клента и сървъра и освен това е с вграден version control, т.е. ако нещо в новата версия на платформата или някой плъгин не сработва като хората, можем да преминем към стария плъгин или изобщо към старата платформа "с две щраквания на мишката" ( с редакцията на два реда от конфигурационните файлове ).
Архитектурата не зависи от никакви външни характеристики, така че навсякъде, където има TCL/TK виртуална машина могат да работят приложения за платформата ( или по-скоро плъгини за нея ).
Цялата платформа е много лека, естествено като за TCL е листово ориентирана и се побира на една дискета от най-старите формати 5.25 инча със 180KB памет.
Естествено, че на фона на новите горещи технологии, подобни "смешни" системи нямам бъдеще, но идеята беше да опиша колко мощни и ефективни неща могат да се постигнат с TCL и TK, в сравнение с лисп и пролог.
А ние какво учим с лисп и пролог? С две думи - пълни глупости!
А с TCL се пишат IRC ботове, има директно вградени SMTP, POP3, HTTP и други сървъри, които се управляват с по няколко реда, поддържа CGI...
А лисп какво може? А пролог?
Ако някой знае, нека даде конкретен пример за нещо по-голямо ( и за предпочитане безплатно ), което да покаже способностите на лисп или пролог! Ще съм му благодарен!
-
Ей тва ми се вижда интересно http://www.international-lisp-conference.org/2005/speakers.html#alex_peake също и това http://www.franz.com/success/.
-
Според мен това, че има хора, които знаят повече от другите или са "дръпнали" повече не им дава права да постват оплакванията си тук! Обучението за всички е едно и също, така че който си мисли, че знае много може да вземе 2 години за 1 и след това да се развива.
-
http://www.di.unito.it/~gull/nlp-web/parser.html
Това е доста бърз парсер за италиански. Писан е на Лисп. Иначе съм имал удоволствието да работя с Алегро Комон Лисп. Както и с Пърл ТК.
Преди време се интересувах от ТСЛ. Обаче никой не отговори на пост-а ми във форума. Тогава прочетох някои неща и бързо изгубих интерес.
Иван Давидов, ако толкова се интересуваш от ТСЛ, пиши в темата, която започнах преди време.
поздрави:
Атанас Чанев
Пловдив, България
-
Аз лично също не одобрявам начина по който водим обучението по С++. Давам право на всеки напреднал да работи самостоятелно или поне да се освободи от задачите предварително, като ми покаже свой проект или реализира поставен от мен проект до края на триместъра.
За другото не мога аз да променям учебния план и да си водя със всеки индивидуално, въпреки че се опитвам да го направя!
Успех на всички мои студенти от 1ви курс със С++. И питайте мен, не форума ;-), ако имате забележки или идеи! Аз съм отворен за всякакви промени, стига да зависи от мен тяхното внедряване в процеса на обучение.