argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Впечатление на новобранец/новобранци СТ Магистър  (Прочетена 2807 пъти)

Anon

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4

Уважаеми колеги.
След като с огромно нетърпение записах тази специалност, желанието което изпитвах към първия учебен ден, бе по силно от това на първолаче. За пръв път в моя, млад все още, живот чувството да се уча бе толкова огромно, че ако имаше маса, даже един самосвал нямаше да може да го извози.
След като започнахме се сблъсках с учтивия лектор доц. Донева. На вид мила и дребна женица, но от опит това го знам - в малки размери се пробират само френските парфюми и арогантните хора. Останах с неприятното впечатление, че все още респектираната от мене госпожа отговаряше с доза заядливост на всеки зададен от колегите въпрос. Макар някои от тези въпроси да бяха чисто и просто ненужни, на лице оставаше резултата, че този човек просто не желае да си губи времето с нас. Лекциите бяха като сдъвкано парче хармоника, която натъпкана набързо и немарливо в устата. Макар да бях съгласен с доктора, че времето беше малко (и не знайно защо почнахме късно, което ни даваше мизерните 3 седмици за обучение), аз въпреки всичко се заех със задачата да науча предаденото. В китния уеб сайт предаден от нея, който съдържаше грижливо "подредените" лекции, гласеше съвсем ясно, че студентите са длъжни да се самоподготвят или преведено: 99,9% от вас, 0.1% от нас.
Ако питаш нещо за дообясняване или получаваш... нещо като отговор(който още повече те обърква и на края сам съжаляваш, че си питал), или лека усмивка и ясен плам в очите на преподавателя, който съм сигурен, че може безпроблемно да изпепели човек на място. Както и да е, почнахме нелекия С++ от сега казвам, да се учат от лекциите на таз госпожа, е като да четеш Библията преведена на японски, с някой незнаен диалект. Само за да се намери кое къде е (според конспекта) заслужава жална тройка.
ООП който исках да науча добре заради Java, беше подобно развит и в края на деня уважаеми колеги, чувството да учи човек при доц. Донева е съизмеримо с яденето на орехи с черупката. Оставя болезнен вкус в устата и съзнанието. Нещо което човек не иска да повтори.
Компютърни Архитектури... Ааа да... Егати безполезния предмет. Общо взето се запознах с неща които нито ме грабнаха, нито ме заинтригуваха... накараха ме да съжаля че си губя времето с материал чиито изпит представлява конспект от 600+(!?!) въпроса, които щеш не щеш за да разбереш е нужно да знаеш целия материал от 15 лекции, който е разхвърлян там на някакви pdf слайдчета с разни формули, при което на човек му иде да се запита дали не е попаднал на грешното място, следвайки писанията на милия и контактен  доц. Шкуртов. Естествено има и "сложна" точкова система, която предотвратява писането на локуми и несвързани работи... Впечатлен съм... до някъде.
И мене така ми стана тъпо и незаинтересовано и една такава остра болка със силата на 860 лв. за която все още не съм получил желаните знания. Засега първата година изглежда отвратително, свикайки на прищявките на всеки смешльо сложен за преподавател, чакащ там да получи нещо съществено като знание. И в качеството си на платец, имам правото да недоволствам ако с пакета, който получавам има неща, които крайно не ме радват.
PS
Не сериозно, лекциите по ООП и СДП не стават за нищо. Препоръчвам на начинаещите Шилдт.
« Последна редакция: 07.01.2012, 13:05:00 от Светослав Енков »
Активен

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!

Приятелю, ще кажа няколко неща:

1) Имаш литературен талант - сигурен ли си, че не си искал да запишеш нещо друго?

2) В много голяма част си прав, но... оплакванията ти ще имат по-голяма тежест, ако беше написал конкретно кой си! Много е лесно да пишеш като анонимен, а още по-лесно е да недоволстваш като такъв. Това го казвам като позитивна критика. Пиши кой си, какъв си, за какво се бориш и т.н. и тогава можем да коментираме по-подробно какво и защо.

3) Форумът за съжаление не се чете от повечето преподаватели. Тук най-много да си изплачеш мъката и да получиш виртуално потупване по рамото за утеха. За решаване на проблемите с преподавателите и с преподавания материал си има други канали.

4) Независимо от това по какъв начин се преподава материята, реалността е такава, че не 99.9%, ами 100% зависят единствено и само от теб! Когато излезеш от университета ти ще ходиш по интервюта, ще решаваш входящи тестове, ще те разпъват на кръст с всякакви въпроси, за да определят нивото на IT подготовката ти (и то не академичната от университета, а реалната такава) и с още всякакви въпроси, за да определят що за човек си, защото работодателите в IT сферата искат сериозни специалисти, а не хора, които умеят да пишат дълги литературни текстове. Това отново го казвам като градивна критика.
« Последна редакция: 07.01.2012, 12:24:56 от Таньо Иванов »
Активен

Jprojects

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 12

След като положението с Донева е обществена тайна и се говори за него не само по форума ами и в университета и всеки студент и преподавател познаващ я или сблъскал се с нея знае за начинът и на "преподаване", защо никой не предприема мерки? И не ми говори, че проблема е в форума. Знам за хора оплакали се от нея(и други преподаватели) и в канцеларията и при декана, но резултат 0! Просто университет вече е само за печалба и това е. Ако някой иска да научи нещо трябва да го направи сам. А дипломата от университета е ако иска да има парче хартия при нужда! Ако знаех, че ще се сблъскам с такива глупости никога нямаше да запиша а щях да си уча сам. Много са малко преподавателите в този университет които дори се опитват да ти помогнат повечето гледат само да те претупат и това е. А ние балъците продължаваме да плащаме.
Активен

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!

На мен ми е лесно да коментирам, защото вече от много време нямам нищо общо с ФМИ-Пловдив. Обаче през годините, които прекарах в Пловдив научих едно - проблеми не се решават с мрънкане, а с действия! Ако n на брой студенти имат проблем с конкретен преподавател, направете си подписка и дайте писмена обосновка пред декана и/или ректора какъв точно е проблемът и как очаквате проблемът да се разреши. Това е, друг начин просто няма! Един човек се оплаква пред декана, ами чудо голямо - от 100 души поток все ще се намерят няколко, които да се оплакват. Статистически неизбежно е.

Затова казвам - щом има проблем, решението е да се представи писмена обосновка (заедно с подписка от студентите), която да се предаде на декана и/или ректора. Не съм 100% сигурен, че това ще е най-адекватния начин проблемът да се разреши, но е пъти по-добър вариант, отколкото единичното оплакване.

Сега недейте да мислите, че защитавам университета. Аз навремето също съм се оплаквал, само че в нашия поток взехме, че си направихме такава подписка, за която говоря и за конкретния предмет при конкретния преподавател ни направиха отделна изпитна комисия. Пред тази комисия ако правилно си спомням нямаше нито един скъсан, а преди това при проблемния преподавател над половината поток бяхме скъсани.

Моят личен съвет е такъв - по-малко мрънкане, повече действия! Нещата не се променят, когато някой се оплаква! Нещата се променят само тогава, когато някой поеме инициатива за промяна и в конкретния случай тази инициатива трябва да започне от студентите!
Активен

Anon

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4

@Иван Давидов

Разбирам становищата ти и благодаря за похвалите(ако са.. такива?)
От както се помня първото нещо което пипнах освен касетофона, беше скромния "Правец" на баща ми. От този момент нататък компютъра е неразделна част от моя живот. Всичко свързано с него и интернет са моя жив интерес и съм крайно устремен да работя това за което мечтая от малък (не съм от дечурлигата мечтали за пожарникар или полицай).
Също така лесно е да почна с псувните и кръчмарската реч, но предпочетох да подходя интелектуално към това с което се сблъсках.
Преподавателите са (с изключение на един много точен асистент) арогантни, надменни и... общо взето задници. Не си правя труда да споря с нито един от тях, тъй като знам от първи клас общото между даскала и бакшиша: Гарван гарвана око не вади. Така че ако ще се занимаваш с тях, не сопа ми гранатомет си носи.
Колкото до товето предложение да се организираме аз нямам нищо против. С удоволствие бих подписал, изкарал, платил нужното за да поставя високомерните им задници на място. Ала не знам дали потока от 20-30 човека дето сме, ще има желанието, времето и нервите да се занимават с тях и също така в каква позиция ще ни постави това? Да не стане така, че после по 100 камшика на гръб.
С доц. Шкуртов е интересно положението. Принципно пенсионер и аз не знам какво прави там, вероятно шуробаджанащината е посевместно явление, щом явно някой там е намерил нужната врата да уреди тоз симпатяга, да повтаря слайдове, който подобно на Донева са преписани от също толкова смотани книги. Имам изпит по Компютърни Архитектури тази неделя и въпреки усилията не можах да вникна в материяла, който за съжаление ме накара да върша онова, което НАЙ - МНОГО МРАЗЯ - зубрене. И освен това, егати материала, който е толкова в крак с времето, че според словата драскани в него оптичните носители са бъдещето.
Честно....
И аз съм влезнал тук да уча модерна професия, а те ми губят времето с разни антични дрънкавици от времето на Кеворк Кеворкян и Всяка Неделя.
Моите уважения, като иска толкова да си преподава бъртвежите, да го направят избирателен предмет или нещо от сорта(та да хваща си хваща желаните $$), но не и да ми губят времето с писания за неща от началото на 80-те. Честно казано и аз не знам на какво искат да ни научат, а като гледам как са нещата явно ще сложа този изпит на влакова композиция и влачене. Представям си дискретната математика следвашия триместър... Треска ме тресе, а иронията в случая е, че тя трябва да ми помогне за логическо мислене, кой знае - може да ме отучи въобще да мисля.
Цитат
Когато излезеш от университета ти ще ходиш по интервюта, ще решаваш входящи тестове, ще те разпъват на кръст с всякакви въпроси, за да определят нивото на IT подготовката ти

Естествено! Ако тези хора са сложени тук да ми помагат със самоподготовката или знанията, добре са дошли. Засега по скоро ми пречат и объркват похвално. Пък каквото сабя покаже, ако нямам бъдеще във фирма, па ще съм ядващ се за даскал в университета.
Благодаря за вниманието, коелги  :handshake:
PS:Положителното от всичко това е че болницата е близо.
« Последна редакция: 06.01.2012, 12:15:00 от Anon »
Активен

griph

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 18

Ще взема и аз мнение по въпроса, тъй като съм от Софтуерни технологии II, втора година и бях при същите преподаватели :)

За доц. Донева много се е изписало в този форум и още много ще се изпише. Слайдовете наистина са пълни с празни дефиниции, странна терминология и копнат оттук-оттам различно форматиран код, дето се чете наполовина, защото някой не умее да експортва ppt в pdf-и като хората. На нас жената ни каза в прав текст, че е по-добре да не си губим времето взаимно и си беше права, най-големият пробив в кариерата и ще е ако разбере някой ден разликата между обект и клас и направо не разбирам защо предава точно ООП. Не обичам да злословя, но всичко по-горе си е истина и си стоя зад думите. Моя съвет е да си налягаш парцалките и да си четеш откъдето намериш. Ако наистина имаш желание да разбереш нещата, ще ги разбереш въпреки Донева. Има си книжки и интернет и много свестни асистенти и те не отказват обяснения и пояснения.

За Шкуртов обаче не мога да се съглася. КА си е полезен предмет - не може да се пишеш програмист, пък да не знаеш кви чудеса се творят в кутията на компа, че ти тръгва кода. Много е информацията, ама е основополагаща и ако разбереш веднъж как функционира 8086 имаш шанс да разбереш и повече ако искаш самостоятелно. Въпросите в конспекта са наистина много. На мене ми дойде в повече асемблера и просто реших да не чета тази част и си изкарах 5, щото не отговорих за какво служи флаг с. Сам си избираш какво те интересува и какво - не. Ако е заради оценката - значи нямаш правилната мотивация. Освен това Шкуртов, въпреки възрастта си е много навътре в нещата и ги обяснява добре. Стои си до края на часовете и обяснява като питаш - за него нищо лошо.

Ако отсега се притесняваш за дискретната  :-D , само защото се казва математика... Това е най-лесният предмет изобщо! И го води, поне при нас го водеше, една много симпатична госпожа - Глушкова. :)
Активен
...wonderland is an understatement:)

Anon

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4

@griph
Мерси за мотивационния пост колега. Както е казал народа "Не питай старило, питай патило."
КА все още буди страхопочитание в очите ми, но факта да се проваля не ме плаши толкова. Рано или късно изпити се взимат. Колкото до книгите, намерих това което ми трябва (естествено) и нямам търпение да изям книгата по Java от корица до корица. 
Активен

Георги Фурнаджиев

  • Гост

...
Преподавателите са (с изключение на един много точен асистент) арогантни, надменни и... общо взето задници.
...
Приеми го от положителната страна - това е подготовка за бъдещата ти кариера. Не да те отчайвам, ама такива колеги те чакат един ден ... с малки изключения. :-D
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

КА все още буди страхопочитание в очите ми, но факта да се проваля не ме плаши толкова

Последно:  КА - от безполезен предмет стана предмет, будещ страхопочитание?

Както обичам да казвам, ВУЗ не е ПУЦ, не се преподават точно практически неща за
точно конкретна фирма/специализация, а се дават общи знания и умения.

Относно проблемите, знаем ги - работи се по подобряването на учебният процес,
но е много мудно и бавно това. За подобряване и промяна на лекционните курсове също се
говори постоянно.

С анонимност обаче не става. Съжалявам. Опишете наистина проблема на ръководството.
Или дайте предложения за подобряване на учебният план/програма. Конкретни...
Но да ви предупредя, че ще влезнат в сила след няколко години, като се акредитират и
одобрят. Единственият начин е с повече избираеми и факултативни, опитваме се да ги
наложим и да са повечко.

Аз лично винаги се опитвам да помагам и да не съм скучен, не успявам винаги.
Повярвайте ми - трудно е.
« Последна редакция: 06.01.2012, 15:39:48 от Светослав Енков »
Активен

Георги Фурнаджиев

  • Гост

...
Както обичам да казвам, ВУЗ не е ПУЦ, не се преподават точно практически неща за
точно конкретна фирма/специализация, а се дават общи знания и умения.
...
... дайте предложения за подобряване на учебният план/програма. ...
Хайде стига, оправи си грамофона. Много добре знаеш, че „общи“ е толкова размито понятие, че всеки се крие зад него. Проблемът е, че знанията и уменията, които се дават, понякога са толкова общи, че не вършат никаква практическа работа.

Друг проблем е, че липсват по-тесни специалности. Едно е „общи знания и умения“ за бъдещи програмисти, съвсем друго - за админи, уебаджии, софтуерни инженери (това не го знам какво е, ама карай), да не говорим пък за учители, университетски преподаватели или учени.

Трети проблем е, че се правим, че не знаем за способностите, очакванията и нагласите на студентската маса. Четвърти - дано бъркам, но в аудиторията и залата за упражнения публиката е просто изсипана с камиона и е адски нееднородна. В последния случай особено общите знания, умения  и подходи стават твърде, твърде общи.

Ако заека можеше да даде предложения, нали се сещаш, че нямаше да запише университет? И нещо, което повтарям от години, но не узнах отговора, - и ти и аз, а сега вече и младежа научи, че по-фундаменталните промени ще влязат в сила след години. Какво и как ще го мотивира да ги предложи? Да, трябва да го направи, трябва да го прави и след като завърши, напук на важния готин модератор, който ще му намекне, че си е трайкал 4-5 години докато е бил студент, а сега е много лесно да се ежи. Но идиотите, мотивирани по рождение, се броим на пръсти.

Божеееееее, пак ме ловна графоманията ... :-D :-D :-D :-D

Никой да не се обижда, знаете предполагам, че имам най-чисти помисли. :-)
Активен

marin2025

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1697
  • Прави добро ,пък каквото ще да става!

Едно мнение на неспециалист в ИТ технологиите.Прочетох всички писания но с каква цел и аз не знам.Сега за младите студенти  ,които са зайци -ами  трябва да ви кажа че след като има преподаватели които  не ви харесват ,трябва да се радвате че сте ги преодоляли било с преписване  ,било по някакъв друг начин. Те са необходимото зло ,ако ги няма  сигурен съм че нищо няма  да научите за живота.Никъде по света няма обучение което да те подготви за точно определена работа независимо в частен или държавен сектор.Както в БГ така и навсякъде по света ,този който иска да се занимава с по престижни неща трябва да завърши ВО.Но това е най -малкото препядствие.Оттук нататък започва ходенето по мъките с намирането на работа  ,което от 10 -на години става чрез конкурс при  постъпване на нова работа.! Там никой не ти казва какви ще бъдат въпросите.Нормално е за 10 места да се кандидатства   от 300-350 души.Такива моменти  и избори не се преподават в никакви ВУЗОВЕ.Но за да те допуснат до участие -се изисква някаква диплома ,бакалавър или магистър.Това е за общия случай,ако има втори Стив Джобс в ПУ може да напуска веднага и да почва работа. юрист Марин Янков
Активен
Всичко е любов

rlk

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 3

Здравейте,

Общи впечатления до днес от СТ Магистър:

0. Преподаватели - за доц. Донева вече всичко е изписано. Обяснения почти нулеви, общи приказки касаещи СДП/ООП. Така и не засегнахме по сериозно указателите и техните приложения. Основни алгоритми за сортиране/търсене? Боже, "..който иска да си прочете" (много хубаво, но това можех да го направя и без да плащам, пътувам всеки уикенд) Никакво обяснение на рекурсия и нейните плюсове/минуси. Какво да говорим за теми като linked lists, (de)queues, stack, N-trees, graphs. Аз вече серизно си мисля че май въобще няма да се споменат в курса на обучение. А ще се водим "програмисти", опа "бръснарски каиши" съгласно доц. Шкуртов (Бог да пази старшия му бит).
Отностно доц. Шкуртов - човекът сигурно е бил авторитет, но вече годинките му се отразяват. Толкова ли няма кадърен асистент/доцент, който да го замести.

1. Колегите - съгласен съм с г-н Фурнаджиев. Голяма част са просто изсипани с камион или са дошли поради настоящата ситуация на работния пазар и засиления outsourcing към нашата китна родина. Всеки има правото да учи каквото си иска, но все пак трябва да има и поне някаква база в съответната област. Задължение на университета е да определи някакви базови критерии и под формата на конкурсен изпит да отсее кандидатите. Не да се стреми към максимален profit.

2. Учебният процес - вярвам че никой от моите колеги не иска да бъде "специалист по всичко". Дайте възможност ранна специализация по време на курса на обучение.
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Темата се обърна за пореден път в хейтване - съжалявам - зачиствам и заключвам!
Активен