Георги: точно затова бях пуснал един пост как аз си представям нещата. Ако всеки е задължен да има преносим компютър (естествено не на сметката на университета) и пак както споменах - на същите тези преносими компютри се инсталира и конфигурира всичко необходимо в учебния процес - имаме решение на поне два технически проблема. Но тук има една много по-добра страна на идеята (която естествено не е моя) - студента има всичко необходимо да се занимава и развива в домашни условия. Ако се възприеме тактика за привличане на вниманието с интересни теми, студентите САМИ ще се развиват. А не в 4-ти курс да не знаят откъде се пуска Visual Studio и как се слага бутон. Това са елементарни неща, които трябва да се приложат в първи курс и от там нататък да се контролира в по-високите. Другия проблем в големите групи - индивидуалното внимание. Нека да спомена една практика в много от американските университети за теорията: Огромна зала. МНОГО студенти. лектора седи на вратата и чака да стане определен час. Отваря вратата и студентите започват да влизат... на всеки един от тях им се дава разпечатан материала на хартия, както и електронни ресурси - всичко това свързано със СЛЕДВАЩАТА лекция. Когато всички влязат - лектора НЕ изнася лекция. А само отговаря на въпроси, които са възникнали след като си прочел материалите от предния път и не си разбрал нещо. Никой не пише като побъркан.
Интересното е, че някои университети задължават да имаш точно определен хардуер и софтуер (например iPhone, а сега вече и iPad) - това е свързано със специализирания софтуер и документация на университета.
Та по нашия проблем... на всеки му е ясно, че големите групи на теорията не са особен проблем. Колкото до практическите упражнения, тях с чиста съвест могат да се разделят на три части: общи обяснения с презентационни материали, задаване на ИНДИВИДУАЛНИ задачи с подробно описание и ръководство за изграждане (например един pdf, които проследява стъпка по стъпка най-подробно с картинки и код - натискате тук, появява се това намирате следния пасаж и въвеждате това, както и кое какво и защо се прави) и третата част - самостоятелна работа, за която да се изискват минимум 2-3 пъти повече време от предвиденото в университета. Смешно да гледаш как се продават книжки "Да научим C++ за 7 дена", "Java за 10 дена" и т.н. Проблема е, че предметите в университета са също толкова абсурдно застъпени. Ако погледнем описанието на дадена специалност, там ще пише, че същата специалност бълва ПОДГОТВЕНИ СПЕЦИАЛИСТИ В ... в нищо. Бизнеса от своя страна очаква като наеме един висшист, той да има минимално време за адаптация в реални условия, но тук има шока и ужаса като разберат какво всъщност получават. И точно за това от години наред вече тапията не е определящ фактор... Нещата МОГАТ да се подобрят ДРАСТИЧНО. Но... истината е, че на никой не му се занимава. Много е по-лесно да пуснеш 10 математики и 2 програмирания като избираеми... да се правиш, че не разбираш, защо 99 % от студентите са се стекли на точно определена специалност, но и да нехаеш, защото квотите ще ти осигурят нужното ПУШЕЧНО МЕСО за неатрактивните дисциплини... да, но после тези студенти освен даскали и... продавачи в будки какво могат да работят?