Започвам тази тема за да изразя недоволството и най-вече недоумението си от системета по която се оценяват студентите във ФМИ - конкретно става въпрос за точките.
Примери:
* Вчера бях на изпит по Логическо и функционално прогромиране. Точкуването беше меко казано безумно. От двата компонента (Лисп и Пролог) имаше задачи за съответно 27(15 практика и 12 теория) и 25(тук са 16 на 9) точки. От тези точки обаче, за оценката ти се зачитат само 10 от практика и 9 от теория за всеки от двата компонента. Като прибавим и 5 точки от домашни се получават мах. 43 точки. За най-малката положителна оценка (3) се изискват 12 точки. Тоест за 3 се изисква да покриеш 12/43-ти от материала или ~37%.
Айде т`ва как да е!
* Същия семестър имах изпит по Комп. числени методи. Там максимума е 116, а за тройка искаха 45 точки т.е. 45/116-ти от материала или ~ 38%. Въпреки това обаче колеги с 42 точки също имаха 3. Първа и втора група пък имат коефициент към точкуването, защото им спрял тока по време на изпита.
Нататък.
* Миналата година бях на изпит по Теория на вероятностите. Там пък, тъй като влязох първи и обсъждаха колко да се иска за три(там пък бяха 30 точки) и асистента предложи 20(или 60%
- представяте ли си 2/3 от материала за тройка). Накрая обаче се спряха на 15(50%).
* По Геометрия пък бяха 1000 точки и май се искаха 700 за три (или поне 600).
И какъв е смисъла да има толкова разнообрани точкуващи системи? За да ни е интересно ли? Нали накрая пак стига да оценка от 3 до 6. На един изпит мах. е 30 точки, на друг 1000.
Най-лошото обаче е различния процент - от 37 до предложения за 60.
Може бе просто трябва да се уеднаквят системите. Нека си има 30 или 1000 точки (както и 12/43
), но да има единен критерий за процентите по скалата - от толкова до толкова процента за 6, от толкова до толкова процента - 5 и т.н.
Та пипам се аз (питам и доц. Мекеров, ако прочете този пост), възможно е или не е да се уеднаквят критериите.
Звучи логично, нали?