argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: За разочарование след изпит.  (Прочетена 2723 пъти)

a_sh_a

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 11

Здравейте колеги,
днес имах изпит по Теория на вероятностите и математическа статистика. Изкам да споделя голямто си недоволството , в началото породено от преподавателите ни, а после и от колегите! Организацията на самия изпит беше на много ниско ниво. Преподавателите казваха неща,който не станаха! А днес разбрах, че доцент Семерджиев определял как да бъдем изпитвани /а той не ни е лектор/, сега сменял системата, като въвеждал контролни по време на семестъра. Но всичко беше много неясно. И в началото не знаехме, после вече знаехме ,че ще имаме контролни, но никой така и не ни изясняваше какво точно ще им е значението. По едно време през семестъра /незнам точно кога/ ни беше казано,че от контролната ни зависи половината изпит. Но някакси на всички не ни се вярваше това, да не говорим, че всеки бил разбрал нещо различно. И днес се оказа,че аз и доста от колегите ми сме си решили отлично 4 задачи, дадени на изпита, с мн подусловия, който обхващат целия изучава материял, а това оценява знанията ни на ниво 2. В добрия случай да имаш точки от контролните - ниво 3 или 4. Имаше и теоритични въпроса. На изпита ако всичко ти е абсолютно вярно можеш да изкараш най-много 3. Което лично на мен ми подейст доста разочароващо, а още по-зле се почувстах, като се оказа, че доцента водещ лекциите ни /той не е от нашия университет/ и ст. ас Кулина незнаят точно как ще протече оценяването ни на поправителната дата. Но ст. ас. Кулина е съгласна, че студентите положили усилия да си научат материята   и представили се на високо ниво на изпит, трябва да бъдат по-реално оценявани. Нядявам се и вярвам преподавателите ни ще изберат правилен вариянт за датата на поправителната сесия.
    Да правим контролни по  време на семестъра според мен е добра методика да бъдат накарани студентите да учат и да реализират по-висок успех. Но това найстина трябва да им носи по-висок успех, а не точно обратното ако по време на семестъра не са имали време да се подготвят, но за датата на самия изпит са положили усилия, да бъдат оценени както се полага. Мойто предложение е да се правят контролни, но те да носят плюсове към оценяването, а на самите изпити да може да се образува нормална оценка. Или пък по време на семестъра да може да се освобождавена на части от изпита.
  Сега да изразя недоволството си към колегите. Как всеки се възмущава и недоволен от това как са го оценили, но се примиряват с нещата и си казва, че нищо не може да бъде променено. Кофти изпит, кофти преподаватели. Глупости! Аз не мога да разбера как един млад човек не вярва в промяната, не вярва в себе си и не знае, че от него завият много неща. Аз знам само едно нещо, с неправене на нищо промяна няма да има!
  Днес споделих тези неща с колегите си и като им казах, че смятам да изразя мислите си пред преподавателите, те просто ме помолиха да влезна последна, че да не ги ядосам и после да им пишат по-слаби оценки. Такова нещо нямаше. Преподавателите не се ядосаха, а даже сериозно се замислиха как да направят нещата по-добри за нас студентите.
  Незнам до колко уместно беше да пиша за разочароеанието ми от един проведен изпит. Но ще се радвам да пишете, според вас как би било добре да се оценяват студентите, дали е добре контролните през семестъра да определят оценката от изпита до такава голяма степен. Също така и за манталитета на днешния студент. Трябва ли да ни интересува това как са ни оценили?

Пожелавам успешна сесия на всичките си колеги!
 Елена Асьова, 2-ри курс информатика
Активен

anno

  • Гост
За разочарование след изпит.
« Отговор #1 -: 22.03.2005, 16:29:00 »

Напълно съм съгласен! Само че засега сме само двама, а горчивя опит ме е научил, че двама студенти промяна не правят! Предлагам следното:

Нека ВСЕКИ който е недоволен от нещо да напише една анонимна бележка и да си направи труда да я залепи при обявите навън! Защо по този начин? Ами повечето преподаватели не посещават този форум, но със сигурност четат обявите по стените!

Нека ВСЕКИ който е недоволен да пише и тук (може пак да е анонимно) от какво е недоволен и какво смята да направи по въпроса!

Аз самият съм недоволен от безумието, че математиката според даскалите е един изключително решаващ фактор за да си успешно реализирал се информатик! Пълни глупости! Само че те не го знаят, а се опитват да ни предадат техните "знания за реалния свят!"

Братя и сестри, нека се опомним и се надигнем, за да ни чуят най-после!
Активен

Phyz

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 45
За разочарование след изпит.
« Отговор #2 -: 22.03.2005, 17:43:00 »

Уаааау...
Анонимен, някой да те е натиснал с вилата по врата да учиш Информатика/Математика?
В софийското ФМИ на баклаварите не им дават да пишат дипломни работи а държавния изпит е познай по какво... по математика :) Ако искаш идвай насам, ще ти пазя място...

Колкото до статистиката и вероятностите - ако едната асистентка не се беше застъпила за мене на 7 (седмия) ми опит да го взема тоя изпит още нямаше да съм завършил... Другата не можеше да различи Поасоново разпределение от Айфеловата кула... И съответно не ми беше признала цяла задача... която си беше абсолютно вярна. Така че ако някои от колегите се оплакват от оценяването аз съм напълно склонен да им вярвам.
Вярно, че за първите 6 пъти въобще не си бях давал зор, обаче последния път се бях спукал да чета и това, което се случи си беше жива гавра...

Братя и сестри... :) мухахахаха :) направо ме утрепа бе човек...
Активен
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Whatever is said in Latin sounds profound.

artanis

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 589
    • http://free.hit.bg/artanis
За разочарование след изпит.
« Отговор #3 -: 22.03.2005, 18:50:00 »

Здравейте,

Аз също съм недоволен от липсата на информация за изпити, контролни и т.н.

Искам да напомня за изпита по изкуствен интелект. До самото начало на поправката смятах, че ще бъде тест, после стана ясно, че трябва да развивам въпрос. А начинът на подготвяне за двете неща е много различен. Контролното изобщо не се считаше при образуването на оценката, противно на това, което беше обявено предварително.

Напълно подкрепям колегите, които искат всичко да е ясно. В Британия още при започването на курс всичко е обявено. Колко процента от изпита са различните тестове, проекти и т.н., дори програмата е дадена по дати. А ако някой студент не разбира нещо (дори той да си е виновен за това) му се обръща много голямо внимание (в крайна сметка той плаща луди пари, за да учи там)

Бих искал още да отбележа, че професор Семерджиев е един много добър математик и основоположник на дисциплината информатика във ФМИ, ПУ

А на колегите предлагам да питат. Питайте! Но не други, колеги, които не знаят. Питайте където трябва! Професор Семерджиев си има кабинет, телефон и електронна поща. Ако той е човекът, търсете него.

За математиката има отделна тема. Там пишете. Аз си мисля, че един прозорец с две текстови полета и един бутон не е софтуер, а на мнозинството от хората, които пишат против математиката едва дали им се е налагало да пишат повече от 200 реда код.

поздрави
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
За разочарование след изпит.
« Отговор #4 -: 22.03.2005, 22:09:00 »

малко се отклоняваме от темата... темата не е ЗА ИЛИ против математиката... вече имаше маи такава .. темата е за ИЛИ против контролните през семестъра да ти дърпат успеха надоло
чесно казано да ви призная по математика в 1ви крус аз нямах контролни и сам ги сабрал само 3ки и 4ки в втори и 3ти курс имам контролни и разлика никва е неска ударих една щастлива 3ка и съм усмихнат до уши :П.   и тази 3ка нямаше да я имам ако нямаше контролни през семестара
Ели : незнам какво да кажа освен че ви стискам палци на поправката да е друго яче

[This message has been edited by JOKe (edited 22-03-2005).]
Активен

a_sh_a

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 11
За разочарование след изпит.
« Отговор #5 -: 23.03.2005, 08:41:00 »

Тази тема не е за спора дали трябва да се учи математика или не.
  Аз неразчитам колегите да ми разясняват как ще се провежда изипита. Лично съм говорила с доц. Дончев, ст. ас. Кулина, но лошото беше, че и на тях не им беше ясно.На изпита разбрах, че доц. Семерджиев определял как да ни оценяват. Само се надявам на 30 март, когато е консултацията, вече да са се изяснили помежду си и да ни кажат нещо конкретно.
  А на анонимния колега искам да кажа, че явно не е разбрал за какво точно пиша. Няма нужда да бъдем анонимни или да се жалваме помежду си, а има нужда когато човек е неговолен, да се обърне директно към хората порудили недоволство, а не само да си говорят празни прикаски.

 Усмихнат ден на всички!
Активен

анонимен

  • Гост
Re: За разочарование след изпит.
« Отговор #6 -: 09.05.2006, 16:01:31 »

Много ми допадна всичко, което си написала,и те поздравявам.Аз пък постоянно се възмущавам от всичко което се случва и от гаврата която си правят с нас преподавателите.Аз постоянно се опитвам да говоря с моите колеги за това,че трябва повече да изявяваме мнението си,но единственото което постигнах бе да ме намразят.Сякаш за тях няма проблем някой друг да решава съдбата им и те се примиряват.Много от тях не съзнават какво всъщност правят в Университета и на мен това ми се струва много жалко.Студентите масово са неамбицирани и немотивирани,за което имат голяма вина и преподавателите.Нямат желание за развитие,и робуват на предразсъдъци.
Активен

Георги Фурнаджиев

  • Гост
Защо "след изпита"?
« Отговор #7 -: 09.05.2006, 19:38:34 »

Дами и господа, само да попитам - защо се разочаровате след изпити, а не в първия учебен ден в първи курс? Или в момента на записване, след като сте били приети?

Във форума "Teachers" дадох пример с френските студенти, тук се сещам за друго. Преди години по някое радио (пусто освен RAM-а и диска ми е слабичък ...) слушах интервю с преподавател ако не се лъжа от СУ. Човека преподавал във Франция (пак не съм сигурен, но това ми се върти в главата ...) и го питаха за разликата в образователните системи на двете държави. И той казва, че тука било по-добре защото имал свободата да прояви творчество и да изпива както реши. Във въпросния "чужбински" университет имало една дебела книга с правила за изпитване. Книга, която се чете и от студентите. И ако изпитващият мръдне и на косъм от процедурата му се стъжвал живота, защото ония келеши скачали да се оплакват.

Убеден съм, че човекът от интервюто е почтен преподавател и не е имал нищо лошо предвид. Но въпросът е другаде ...

От ясни и предварително известни правила всички имаме полза. На всички ще ни е по-лесно. Хората, които ми преподаваха навремето, а и аз сега имаме достатъчно морал и няма да се крием зад процедура. На мен, а и на тях ни "стиска" да я има. Трябва само да се дискутира, изчисти и направи.

Но само имайте предвид, че ясните, точни и стиктно спазвани правила са ясни, точни и стриктно спазвани и за двете страни ...
« Последна редакция: 09.05.2006, 21:19:06 от Георги Фурнаджиев »
Активен