Здравейте колеги,
днес имах изпит по Теория на вероятностите и математическа статистика. Изкам да споделя голямто си недоволството , в началото породено от преподавателите ни, а после и от колегите! Организацията на самия изпит беше на много ниско ниво. Преподавателите казваха неща,който не станаха! А днес разбрах, че доцент Семерджиев определял как да бъдем изпитвани /а той не ни е лектор/, сега сменял системата, като въвеждал контролни по време на семестъра. Но всичко беше много неясно. И в началото не знаехме, после вече знаехме ,че ще имаме контролни, но никой така и не ни изясняваше какво точно ще им е значението. По едно време през семестъра /незнам точно кога/ ни беше казано,че от контролната ни зависи половината изпит. Но някакси на всички не ни се вярваше това, да не говорим, че всеки бил разбрал нещо различно. И днес се оказа,че аз и доста от колегите ми сме си решили отлично 4 задачи, дадени на изпита, с мн подусловия, който обхващат целия изучава материял, а това оценява знанията ни на ниво 2. В добрия случай да имаш точки от контролните - ниво 3 или 4. Имаше и теоритични въпроса. На изпита ако всичко ти е абсолютно вярно можеш да изкараш най-много 3. Което лично на мен ми подейст доста разочароващо, а още по-зле се почувстах, като се оказа, че доцента водещ лекциите ни /той не е от нашия университет/ и ст. ас Кулина незнаят точно как ще протече оценяването ни на поправителната дата. Но ст. ас. Кулина е съгласна, че студентите положили усилия да си научат материята и представили се на високо ниво на изпит, трябва да бъдат по-реално оценявани. Нядявам се и вярвам преподавателите ни ще изберат правилен вариянт за датата на поправителната сесия.
Да правим контролни по време на семестъра според мен е добра методика да бъдат накарани студентите да учат и да реализират по-висок успех. Но това найстина трябва да им носи по-висок успех, а не точно обратното ако по време на семестъра не са имали време да се подготвят, но за датата на самия изпит са положили усилия, да бъдат оценени както се полага. Мойто предложение е да се правят контролни, но те да носят плюсове към оценяването, а на самите изпити да може да се образува нормална оценка. Или пък по време на семестъра да може да се освобождавена на части от изпита.
Сега да изразя недоволството си към колегите. Как всеки се възмущава и недоволен от това как са го оценили, но се примиряват с нещата и си казва, че нищо не може да бъде променено. Кофти изпит, кофти преподаватели. Глупости! Аз не мога да разбера как един млад човек не вярва в промяната, не вярва в себе си и не знае, че от него завият много неща. Аз знам само едно нещо, с неправене на нищо промяна няма да има!
Днес споделих тези неща с колегите си и като им казах, че смятам да изразя мислите си пред преподавателите, те просто ме помолиха да влезна последна, че да не ги ядосам и после да им пишат по-слаби оценки. Такова нещо нямаше. Преподавателите не се ядосаха, а даже сериозно се замислиха как да направят нещата по-добри за нас студентите.
Незнам до колко уместно беше да пиша за разочароеанието ми от един проведен изпит. Но ще се радвам да пишете, според вас как би било добре да се оценяват студентите, дали е добре контролните през семестъра да определят оценката от изпита до такава голяма степен. Също така и за манталитета на днешния студент. Трябва ли да ни интересува това как са ни оценили?
Пожелавам успешна сесия на всичките си колеги!
Елена Асьова, 2-ри курс информатика