Що се отнася до учебниците - много по-важно е какви записки си водиш по време на лекциите и какви си ги натворил по време на упражненията. За всеки истината е различна, но аз лично научих най-много по време на упражненията.
Иначе да, има една книжарница във ФМИ (ако все още работи), както и библиотека, от където аз лично навремето си взимах учебници, сборници и други помагала по различните предмети.
Никой не е станал математик/програмист, защото е прочел 10 или 20 учебника. Добър математик се става с решени 100 000+ различни задачи, а добър програмист се става с написване на 1 000 000+ реда код и много, ама много работа в някоя сериозна софтуерна фирма. От тази гледна точка учебниците са ти най-малкия проблем.
Преподавателите - това е много относително и всеки има собствени виждания. Един и същ преподавател е добър за студентите, които са получили шестица и лош като беззъб дявол за студентите, получили двойка. Като цяло е валидно правилото, че колкото по-млад е даден доцент/асистент, толкова по-ценни и реално приложими неща можеш да научиш от него.
Състезания, инициативи и т.н - тук информацията ми е твърде остаряла и със сигурност не е актуална. Никола Вълчанов може да каже повече. Между другото, Ники е пример за един от младите преподаватели, от които можеш да научиш наистина много.
Учебният ритъм в университета няма нищо общо с този в училище. Например присъствието на лекции не е задължително (никой не ти води списък с отсъствия). Нямаш и бележник с оценки. Вместо него имаш студентска книжка, в която по време на сесията ще ти вписват каква оценка си изкарал на съответния изпит. Сесиите във ФМИ са 3 пъти в годината (2 месеца учиш и един месец си в сесия, горе-долу такова е натоварването) и средно на година ще имаш по 10-тина изпита (плюс минус един-два). Материалът, който се преподава е в пъти повече спрямо този в училище и се преподава в пъти по-бързо. Затова и имаш "само" 10-тина изпита за година. За да вземеш диплома за висшист е необходимо да си вземеш всички изпити (т.е. да изкараш поне 3 на всеки от тях) и не е задължително да ги взимаш в този ред, в който са по учебен план (но е силно препоръчително). Например всяка академична година има не малко четвъртокурсници, които се опитват да си вземат изпита по ЛААГ (линейна алгебра и аналитична геометрия) от 1-ви курс. Иначе просто не могат да завършат и да си вземат дипломата.
Във ФМИ също така има практика IT специалисти да водят конкретни технически курсове или така наречените "факултативни дисциплини". Факултативните дисциплини по принцип не са включени в официалния учебен план (обаче влизат в дипломата, ако студентът ги е посещавал) и са безценни за студентите, тъй като това е мостът от теорията (която дава ФМИ) към практиката (която изискват работодателите). Всяка година факултативните дисциплини са различни, понякога са повече, друг път по-малко и дали изобщо ще ги има зависи много от това дали ще се намери IT специалист, който да иска да се занимава с това. Често се получава така, че някой по-мотивиран студент, който е натрупал познания за някоя технология и/или който има реален трудов опит води подобни дисциплини.
Ами... надявам се написаното да е от полза!