Задочниците са с малко по-различен режим:
1. Имат лекции/упражнения накуп (няколко дни поред по доста часове накуп) през време на 2-3 седмици (наречени очни занятия). Това води до доста проблеми, защото няма време за осмисляне и самостоятелна подготовка между отделните лекции и упражнения, което има при редовното обучение. Няма как да се дават домашни работи и курсови проекти, изискващи повече време за самостоятелна работа.
2. Имат по-голям период м/у края на занятията и изпитите. И изпитите имат по 2 дати за редовно явяване, не по една. Това води до 4 явявания като възможност, не 3 - както е при редовните (не помага особено).
3. Хорариумът (броят часове) се оказва по-малък при задочниците, теоретично водейки до по-малък обем преподадени (най-вече усвоени) знания, съчетано с по-високата интензивност на преподаване - по-слаби резултати (ако не се влагат допълнителни усилия от студента, разбира се).
Затова има тенденция към премахване и намаляване на задочното обучение. Ще се замени с дистанционно обучение, при което няма такава гъстота на лекции/упражнения (дори студента теоретично си определя сам ритъма и темпото на обучение).