argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Разочарование относно "изборът" на "избираеми дисциплини  (Прочетена 8617 пъти)

Jprojects

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 12

Провежда се онлине теста като имаш не повече от 1 мин на въпрос и от едно IP може да решава теста само 1  потребител за дадения ден. Че ще има някой хора да злоупотребяват ще има , но няма да са толкова  много. Пък и писмен да е теста то пак може да има преписване. Главното тук е да се отсеят хора които имат желание от тези които записват само защото си мислят че там ще им е лесно и дори не си правят труда да ходя.

Много важно да се взимат обаче и специалността на студента и неговите оценки по подобни предмети под внимание, защото по този начин ще се подобри шанса на хората учещи по дадена специалност да могат да запишат избираема в сферата за която учат.
« Последна редакция: 28.11.2011, 10:56:27 от Jprojects »
Активен

Jprojects

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 12

Начини да се направи има! Въпросът е желание дали има. За това се обръщам към вас господин Енков моля ви повдигнете този въпрос при следващото събрание. Защото колкото и да си чешем езиците тук докато това не достигне до ушите(в случая очите) на хората отговарящи за начина на избиране на дисциплината, промяна просто няма да има. Пожелавам ви приятен ден. И пак казвам ако се реши да се прави нещо в тази сфера пълен съм с идеи и имам и знанията и най вече желанието да помогна. Пожелавам ви приятен ден.
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

За голямо съжаление - не съм нито хабилитиран, нито д-р и не ми се зачитат гласа и предложенията.
Активен

Емил Дойчев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 278

Виждам, че ежегодното голямо говорене по въпроса с избираемите дисциплини е започнало :)

Нека да се изкажа и аз по въпроса, въпреки че не участвам по никакъв начин в провеждането на избираема дисциплина.

А защо най-горната граница е 60 човека ? Големите зали побират сумати народ, което значи че няма никакъв проблем 4 избираеми да поемат може би по 100 човека, от които практиката сочи че редовни ще са максимум 30.

До колкото знам горната граница е 30 човека. Виждам, че си нямате и представа каква е причината, но такава има и тя е смислена когато се гледа от една определена гледна точка (и това не е студентската гледна точка).

Извод - Една електронна система за записване, въпреки че не винаги функционира перфектно, може да спомогне донякъде, като поне премахне човешкия фактор при грешките. Могат да се запишат по-голям брой хора за предметите, които искат да изучават. Да си направим такава система! - нали се пишем програмисти, пък и защо не през DeLC, тъй и тъй повечето имаме ъкаунти?

Проблемът е по-скоро организационен. Но все пак ако има желаещи да разработят подобна система в рамките на DeLC да заповядат. Това е добър вариант и за дипломна работа. Сега като се замисля май преди време имаше подобна дипломна работа - ако е така може би е добре да се провери как може да се използва. Ако не - аз ще съдействам на желаещите да направят подобно нещо в DeLC. Там също има и система за електронни тестове, която евентуално би могла да се използва за входен тест.

Друг е въпросът до колко това ще има реално приложение. Както казах - въпросът по-скоро е организационен.
Активен

mag2011

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 16

Драги студенти, скъпи колеги.Тук се обръщам както към настоящите така и бъдещи такива.
  В ПУ повече от нещата, когато стигнат до организация и изпълняване на административни задължения замират.И това е факт.Искрено съветвам обаче всеки един от вас да не тръгва с клишета къде какво било, защото явно съвършен модел никъде не е открит, а да седне и да помисли какво може да стори, но да не мисли прекалено много, а после да си вдигне Д-то и да действа.
  Много ми допадна начина на представяне на проблема от страна на автора на темата.И ми допадна най-вече по една причина - дори студентите да са овце, винаги има поне 1 овчар, който да води стадото.И това, което смятам за най-големия принципен проблем тук е, че няма преподаватели, които да живеят с тази мисъл и се чувстват отговорни към групата, която го следва.Нека Светослав Енков не го приема лично, за мен той е единствения с малко достойнство, който все пак се изправя пред студентите и е готов да отговаря на въпроси, но всички останали по-скоро влизат в ролята на овчарски кучета, правейки това, на което самите те са били дресирани и обучени, а не да застанат отпред и да се погрижат с личен пример и авторитет да изградят всички онези качества, които един студент трябва да има - включително и знания.
  Смешно е да се казва, че има проблеми, но тези проблеми да не бъдат наричани с истинските им имена, от всичко прочетено разбрах, че някой, някъде се е погрижил да направи живота на студентите гаден или може би не се е потрудил, за да го улесни, не знам кое е по-правилно, но тук вече идва и вашата студентска, персонална вина.Ако искате нещо и то особено в рамките на пловдивската Алма Матер, ще трябва и вие малко да се поизпотите.Казвам ви го от личен опит - този избираем и на мен ми хвана окото, но той е обявен от доста време насам.А сега искам да попита - колко от вас отидоха при Енков и изразиха желание да се включат?Колко демонстрираха интерес и се опитаха да станат част от тази дисциплина преди деня за записване?А колко от вас, обидени и унижени от начина, по който се случва записването се опита да защити по някакъв начин правата си по нататък?Аз мога да ви кажа, че съм имал проблем от подобно естество и почвайки от преподавателя съм минавал по цялата административна йерархия, стигайки до декана, но успях.Вие може и да не успеете.Но пробвахте ли?
  Успех на всички!
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re:Разочарование относно "изборът" на "изби
« Отговор #25 -: 28.11.2011, 21:47:17 »

Те демонстрираха желание, направих електронно записване (виж предходната тема за тази избираема), събрах 29 човека и те бяха горе-долу само мераклии. И 2 дни преди датата на същинското записване бях 'неофициално' уведомен, че не можело така, че важал само списък, лично попълнен от самите студенти, с подписа им. Дотук ОК, бях донесъл дори този списък принтиран, така че да се подпишат само и ги бях помолил да са там в уреченият час. Когато отидох там, ми казаха от Уч. Отдел, че не можело и моят списък, да е само техен списък и там собственоръчно и имената (това явно е поради проблеми от минали години с предварителни списъци). ОК. Качих се в 533 - заварих към 50 души, които си бяха направили списък на лист хартия и той беше над 30 души. При това бяха чакали от 7:30 пред кабинета. Помолих ги да запиша 6 човека, които ми трябваха за помощници (4 от тях си бяха реално там на опашката, т.е. само 2 съм 'прередил', като дори и те дойдоха след малко и се записаха и те) и в 10:30 предадох списъка на секретарките. Това е документирано от охранителната камера в 533. Нямаше скандали, нямаше проблеми. Е, имаше разочаровани очи, леко мърморене - разбираемо е.  Аз във форума в онзи пост още 2 дни по-рано бях предупредил, че предварителният списък 'отпада'. На практика нямаше налагане на моето мнение. И аз съм разочарован, защото исках по-плътно ядро от ентусиасти, но не стана. На практика, все пак към 10-12 от тези 29 се записаха все пак (бяха си там и се бяха добавили в списъка, направен от чакащите).

Пак ви казвам, не се оправдавам, но не искам и да звуча като овчар с гега и т.н. и че съм набутал моя си списък. Пазя ги и двата списъка в моят кабинет. Не приемам нищо лично като обида, аз се грижа на вас да е добре, но не става, няма начин 60-90 мераклии да са в 30 бройки. Не знам, млади сте, не помните опашките 1990-1991 година, за 1 салам се редиш цяла нощ и се преподписваш в 10 списъка. Същата причина - пристигат 50 салама, а чакат 150 души. Също имаше винаги недоволни. Очевидно тогава се е наложила тази традиция с тези списъци от чакащите, защото реално са компромисен вариант с/у блъсканицата и пререждането в момента на пристигане на стоката (овчарят с балата сено).

Догодина - входен тест, изпитване и класиране по успех - ама тогава пък няма да има мераклии.

Дано все пак не стигаме чак до това: http://www.kaldata.com/66168/%D0%93%D0%B5%D0%B9%D0%BC%D1%8A%D1%80%D0%BA%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8-20-%D0%B4%D1%83%D1%88%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%B5-%D0%B4%D0%BE-%D0%B5%D0%B2%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D0%BB%D0%B0-Xbox-360.html
« Последна редакция: 28.11.2011, 22:43:34 от Светослав Енков »
Активен

dz3n

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 25
  • 0x647A336E

Тук идва и момента да питам, трябва ли да съм гуру в писането на action script 3 за да се запиша на "Въведение в Adobe Flash", или пък трябва ли като ме бутнеш на сън да се сещам за "схема обща база" или "схема грец" за да запиша нещо свързано с електроника? Не мисля, че щом нямаш познания в някоя избираема, това означава, че я записваш колкото да мине номера. В крайна сметка трябва да почнеш от някъде. Стига с този ОПИТ, как да придобия опит като всеки ме пита имаш ли опит ?  :?
« Последна редакция: 29.11.2011, 00:08:26 от dz3n »
Активен

lamerko

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 211
    • Моят блог

dz3n: да, има смисъл. Например, тази специалност е свързана с няколко направления, повечето от които не са предмет на изучаване в този университет. Все пак едното основно направление - програмирането е силно застъпено... и понеже е на основата на езика C++ - нормално е да има тест, чиято насоченост да е точно там. Не върху Arduino, а просто върху основите на C++. И не случайно има изискване за избираемите да са след първи курс, когато се предполага, че е усвоен материала по ОКИ и програмиране (не съм сигурен, но май и ООП беше първи курс). Избираемата има точно определена цел, и това НЕ е г-н Енков да ви учи тепърва на програмиране. От опит знам, че под 10% от студентите научават нещо в началото, а под 5% имат интерес в областта (имат самостоятелна ПРАКТИЧЕСКА подготовка в областта). Опит в училище няма да получиш. Нито пък комерсиални знания. С други думи - ако до този момент не сте се заинтересували и не можете да покриете дори и ИЗУЧАВАНИЯ материал в университета, никой няма да ви е виновен, че не можете да запишете дадена избираема.
Активен

dz3n

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 25
  • 0x647A336E

Ако в 3-ти, 4-ти курс има студент който не е запознат с основите на C++ мисля, че имаме доста по-голям проблем от това как трябва да се записваме на избираеми  :s:
« Последна редакция: 29.11.2011, 00:45:51 от dz3n »
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re:Разочарование относно "изборът" на "изби
« Отговор #29 -: 29.11.2011, 09:52:30 »

Проблемът е един - че търсите на хляба мекото. Нека съм гаден най-сетне. Аз изучавах 100 гадни математики едно време, но не мрънках. Нещата бяха AS IS. Това в кръга на шегата...

Входният тест и опитът са за "филтруване", не са за кефа на преподавателя. Пределно е ясно, че няма демократичен начин да запишеш 30 човека при 50-60 желаещи. Верно е и обратното - няма как да запишеш 30 човека при 10 желаещи, а на практика трябва да се попълнят всички места. Никаква система, оптимизационна задача или софтуер не могат да решат този казус. Той е организационен - в смисъл или се намира начин всички да се запишат в желаната дисциплина (нежеланите дисциплини и сега отпадат при по-малко от 10 записани, обаче при над 30 желаещи - се записват само 30 - не се отпуска втора квота от нови 30) или се намира начин да се отсеят. Проблемът със записването на повече от обявеното число хора е пак организационен - няма зали (забранено е да се води в две зали едновременно, не може дистанционно), не се полагат часове, няма пари (не се полагат повече от хххх пари/часа на преподавател) и т.н. Виждате, че не е до софтуер или списък.

Нека пак ви го натъртя - не искам входен тест, а се оказва, че просто е един от начините за отсяване. Да, гадно е да си отсят, ама това е 'еволюцията', това е 'конкуренцията'.
« Последна редакция: 29.11.2011, 16:43:23 от Светослав Енков »
Активен

Veska Noncheva

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 45

Здравейте,

Да споделя и аз моето разочарование.
 
Искам да науча студенти на R и нещо не се получава. Къде греша? Моите разсъждения са следните:

R е език (и среда) за анализ на данни. Това е полезно на информатиците защото стои в основата на самообучаващите се системи.
Това е полезно на математици да могат да прогнозират. Известни икономисти (като Котлър в неговата книга "Хаотика") виждат процесът на анализ на данни с цел своевременно прогнозиране като едно средство за справяне с кризата.

Самата аз съм математик и съм изучавала почти всички езици за програмиране от Асемблер до Java.

Аз мисля че студентите от ФМИ трябва да се стремят да имат знания и по математика (защото математиката дава готови алгоритми и идеи за нови алгоритми ) и по информатика (защото информатиката дава средствата за приложението на математиката). А виждам едно противопоставяне на двете науки.

Дори сега съм във Франция. В един проект има място за студент, завършил магистратура и със знания по математика, информатика и R. Всички разноски се поемат. За мене не е трудно да убедя колегите от Франция и от Португалия, че магистрите на ФМИ - ПУ са подходящи и в действителност ми е мнооого трудно да намеря такъв, които да си избере да работи в Португалия или във Франция за 5 месеца като начало.

До скоро едим математик можеше да живее само в света на математиката и един информатик - само в света на информатиката. А за в бъдеще дали ще може?

Поздрави,
ВН

Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Горният пост на колежката доц. Веска Нончева ме навежда на следната идея:

Статистическите методи и алгоритми, вкл. тези, реализирани на R, сами по себе си често са безсилни или безполезни без наличието на реални, истински данни от реални сензори, събития, показания. В същото време, слабичките процесори в контролерите не се справят добре (не само скорост, ограничени са ресурсите като памет, диск, няма копроцесори и др.). Наистина в реалните ситуации често се ползват контролери с датчици като Logger-и, а същинските обработки и анализи (и предвиждания) се правят от сложни математически модели на мощни компютри (например нормално PC и програма на R или друг пакет за обработка - Матлаб например).

Чудя се, дали не може, студенти, записали се на избираемата при доц. Нончева (14. Програмиране на R, доц. д-р Веска Нончева), да посещават и моята избираема неофициално, да направим с тях логери или сензори, да съберем данни, а после те с помощта на доц. Нончева да направят софтуер на R за тази обработка? Ще се радвам да чуя мнения и отзиви.

Ако имате идеи - пишете на доц. Нончева във форума ЛС или на мен ЛС или в скайп/фейсбук.
Активен

Jprojects

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 12

dz3n приятелю повярвай ми като ти казвам, че 70% от студентите 3-4ти курс си нямат идея какво е това животно С++. Ако не вярваш разпитай и сам ще се увериш. Има студенти 4ти курс които се затрудняват на въпроса какво е променлива!
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re:Разочарование относно "изборът" на "изби
« Отговор #33 -: 29.11.2011, 16:36:17 »

След като на ОКИ, Програмиране, ООП, АСД - в упражненията са винаги 1/3 до 1/2 от хората, особено при задочниците. После как си взимат изпита останалите, не ме питайте риторични въпроси - има теми 'колко е лоша доц. Донева' и 'колко трудно се взима ООП и то на 33-тото явяване'...
Активен

Jprojects

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 12

Съгласен съм за липсата на много от колегите по време на лекции. Но не мога да да кажа НИЩО хубаво за доц. Донева! не може да "преподава" като просто пуска слайда и прочита написаното от него и ако я питаш нещо то тя само повтаря същото нещо без разяснение. Не е реално да съм учил програмиране от английски учебници(защото програмиране от нейните лекции не можеш да научиш) и после да получа двойка на изпита при нея въпреки че задачата е изпълнена за 6, но не съм знаел термините преведени от английски по нейно усмотрение, а като я попиташ този термин какво ще рече(тоест как ще се казва на английски) да ти отговаря "да си чел лекциите"! Има преподаватели които наистина дават всичко от себе се и се стремят наистина да те научат на нещо, но доц. Донева НЕ Е една от тях и е далече от нормален преподавател.

За пример Сомова преподава винаги с желание и винаги се стреми максимално да обясни всичко на всеки имащ желание. И когато някой я попита нещо тя разяснява всички подробно с цел всеки да разбере. Има и много други преподаватели които наистина си вършат съвестно работата, но има и такива които само гледат да им мине деня.

PS. Това е лично мое мнение и просто го написах за да се има в предвид ,че не винаги студента е виновен(да в повечето случаи студента е мързелив ,но има и случаи в които преподавателя е мързелив)!

PSS. Съжалявам че толкоз се отклоних от темата просто държах да отговоря на Енков (който  между другото много уважавам) ,че за да се говори толкоз много за доц. Донева значи наистина има частица истина.
« Последна редакция: 29.11.2011, 16:49:11 от Jprojects »
Активен

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net

Изцяло подкрепям размислите на доц. Веска Нончева и тези на Светльо след нейния пост. Относно R имаме планове (в ХФ) да го въведем за постепенно изучаване и надграждане в годините. Аз лично чух за R преди няколко месеца и съм силно впечатлен. Предложихме на колеги от катедрата, които обработват големи масиви от данни да го ползват и според мен R е перфектното решение за тях - те обаче са се насочили към SPSS... заради лесния интерфейс. Та наистина знанията по математика са задължителни, а основа по информатика силно препоръчителна за учените занимаващи се с природни науки.
Активен

mag2011

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 16

Съжалявам, но не мога да се въздържа ида не коментирам по една от вече няколкото подтеми, които се зародиха в тази дискусия.г-жа Донева не е лоша, просто призванието в живота й не е било да бъде доцент и не знам кой се е объркал да й даде тази иначе уж престижна титла, ако въобще става въпрос за грешка или е просто пример за това какво е нужно, за да получиш научно звание.При всички положения - силно се радвам, че предавания от нея материал съм имал възможност да го изуча от други източници и да ми бъде обяснено от други хора това, което не съм разбрал, защото това, което писа потребителя по-горе е напълно вярно и мога само да съчувствам на студентите, чиито първи сблъсък с тази материя е в часовете на Донева, защото това им гарантира, че рано или късно ще се наложи да отделят дори двойно повече време - един път за да видят многобройните места, където Донева по една или друга причина ги е въвела в заблуждение, а после да заучават правилните методики.Но както се казва - "Всяко стадо си има и мърша".Разбираемо е преподавателите да не изразяват такива крайни мнения публично, но нека студентите, които виждат какво се случват пишат за това, защото както и по-рано писах в тази тема, това, което пречи най-много на студентите в ПУ е липсата на инициативност и безразличието им, когато става въпрос за неща, които пряко ги касаят.Било то и в един обикновен форум - пишете и не се отказвайте да се борите за правата си!
Активен

Alex271

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8
  • Информатика II-курс

За доц.Донева няма какво да говорим... общо взето при никой от преподавателите не можеш да научиш това което се преподава само от лекциите на съответния преподавател.Те си ти пускат мухата в главата пък ти ако искаш да си развиеш дадената дисциплина или да научиш програмен език учи си го сам.Няма кво да се лъжем всички перфектно знаем,че каквото и да е не може да са научи само от лекции иска си занимавка и вкъщи.Пример предната година 1 Курс  доц. Донева ме скъса макар че учих по нейните презентаций , останах за ликвидацията ся септември по ООП... зубках си от учебника на Магдалина и накрая кво от 2 отидох на 5 .... е кво повече да искъм доц.Донева си е супер разбран човек. В край на сметка си е казано без да седнеш да прочетеш нещо, нищо няма да ти влезе... само в главата. Пожелавам Ви доц.Донева да Ви къса масово на изпитите щото май само това е начина да седнеш и да избягаш от мързела , като знаeш че си на ликвидация и може да те скъсат ако не седнеш да отвориш не чак толкова дебелия учебник по C++
« Последна редакция: 29.11.2011, 19:21:29 от Alex271 »
Активен

mag2011

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 16

Никой не казва, че преподавателят е длъжен да ти налива акъл с фуния в главата.Не може обаче да е приемливо ти да задаваш въпрос, а отговорът да е както писа потребителя по-горе - повтаряне на вече казано нещо или дори по-зле.Без да съм педагог мисля, че едно от важните неща за успешен учебен процес, това е активното участие и на двете страни, докато лекциите при Донева са своего рода рецитал.Абсолютно си прав, че без много труд извън университета и самоподготовка нищо няма да стане, но за да не пиша очевидни работи, просто ще изтъкна факта, че има причини, които са ни накарали да влезнем в този университет, а не да си учим сами вкъщи.И тъй като разбирам, че явно г-жа Донева е предмет на доста разговори тук, само ще завърша с част от любим виц, която гласи, че ако караш и всички коли вървят срещу теб, има шанс, всички да са полудели, но доста по-вероятно е ти да си в насрещното :)
Активен

Tosh

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 249
  • Filmmaker
    • Изследванията на Тодор Арнаудов
Re:Разочарование относно "изборът" на "изби
« Отговор #39 -: 01.12.2011, 14:23:34 »


Догодина - входен тест, изпитване и класиране по успех - ама тогава пък няма да има мераклии.


Това е решението - чиста работа.

Защото и да си "овчар" и 1/2 или 2/3 от студентите да са формално записани и да се бутат със списъци и да ти се обаждат да ги запишеш, а после никакви да ги няма и въобще да не ги интересува също не е особено мотивиращо. Ако зависеше от мен, бих направил някои избираеми с 10-15 места, за да останат само тези, на които наистина им се занимава с въпросните теми.
Активен
Творчество и изследвания:
http://twenkid.com
http://artificial-mind.blogspot.com