argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Искане до декана и Студентски съвет  (Прочетена 1878 пъти)

vs_valio

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 84

Уважаеми колеги,днес беше казуса по гражданско-правни науки от държавния изпит,като за пореден път се получи трагикомичната случка със странни резултати и неяснота около проверяването.На първо място бих запитал,как се проверяват,ако въобще се проверяват казусите по гражданско-правни науки за толкова кратко време и особено на толкова много хора,както и на база какво се оценяват,липсата на прозрачност също води до неяснота и най-вече до това че по някаква вероятно"странна" причина някой хора се явяват само на казус,просто заради това че не знаят нито как са оценени нито какво е т.нар.решение на казуса.На следващо място мисля,че (без да засягам по някакъв начин колегите в редовна форма на обучение),задочниците ,както и колегите от редовното решаваме "прекалено"много казуси през целия си период на обучение,освен това задочниците и без това имаме прекалено много като обем часове,в следствие на което почти ни се налага да водим самоподготовка,друг е въпроса за правата които ни дава университета,само поради причината,че сме задочници.В следствие на тези неща и на още много други,мисля,че е редно казусите да се оценяват на някаква база,освен това всеки да има правото да прегледа казуса си,както и възможността да бъде препроверен от други лица,разбира се не мисля,че е оправдано,а и най вече нормално от чисто човешка гледна точка,двата изпита да бъдат един след друг на база всичко това което се случва,само в рамките на първия ден,а да не говорим и за самия устен изпит.Затова се надявам съвместно да предприемем действия в тази насока и да се даде гласност на този проблем и да бъде взето решение.Всеки който е на подобно мнение и не мисли,че провеждането на държавния изпит трябва да "променя" живота ни така да се каже,нека заяви своето мнение и да се обърнем заедно към декана,както и към Студентски съвет,който е призван да защитава студентите и да е в полза най вече на тях.Всеки който реши да се присъедини нека ми пише на лично съобщение и заедно да се съберем и да подадем искането си пред декана и да отстояваме позицията си за вземане на решение в най-кратки срокове.Не мисля,че е нормално навсякъде да се говори как в нашия университет изпита по гражданско-правни науки е един ад и тест за психологическо състояние на студентите и колегите от други университети да  ни се подиграват....
Активен
VS

aaa

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2
Re:Искане до декана и Студентски съвет
« Отговор #1 -: 02.06.2013, 15:27:39 »

 :hihi:
Колега, защо си губите времето с глупости?
..."решаваме "прекалено"много казуси през целия си период на обучение" - че кой ви е спрял да решавате повече? Има толкова сборници, решавайте си ги сам. Аз не разбирам защо се очаква всичко наготово едва ли не да се получи...Трябва и малко самоинициатива все пак. Ако пък се решаваха прекалено много казуси, щеше да има оплаквания как може толкова много бъдат натоварвани студентите  :-D
Изпитът е труден, но така трябва да бъде.  Защо според вас трябва да е лесен ? Говорите и за прозрачност, ами според мен казусите бяха преглеждани - имаше съответствие между еднакво решените казуси от различни колеги и съответно допуснати и недопуснати.
Не твърдя, че след като не сте допуснат, непременно си вадя извод, че не сте бил подготвен, но честно казано в масовия случай е точно така ...
И ето ви един пример от вчера - питат колега какво е трудова правоспособност, отговорът беше - тя възниквала при сключване на трудов договор  :-o ... Питат след това- значи, след като вие не сте страна по трудов договор, не сте правоспособна ? Отговорът беше - ами да, как ще съм трудово правоспособна след като не работя ?  :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
След това нали се сещате, че отново ще има неща от сорта колко необективна е била комисията, колко недобронамерени били и т.н. ...
Пак подчертавам - не се опитвам да кажа, че вие спадате към тази категория студенти... Може просто малко повече късмет да ви е липсвал.
НО изпитът не е невъзможен и изискванията са съвсем в рамките на нормалното за един студент, който е стигнал до ДИ и който се очаква да прилага знанията си съвсем скоро.

Активен

RCS

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 25
Re:Искане до декана и Студентски съвет
« Отговор #2 -: 03.06.2013, 15:24:06 »

Какъв обективен изпит в който дори няма как да си погледнеш работата. Ако искате да говорим за обективно оценяване на казуса като се изнесат резултатите е редно да се изнесе и правилното според комисията решение на казуса и да можеш да сравниш и да знаеш къде са ти грешките. Нещо елементарно, но не се прави защото ще излезе наяве най-малкото, че комисията въобще не чете казусите. Хора пишещи едно и също едни минават, други - не.
Да не говорим за негласната "квота" колко процента трябва да са скъсани най-малко. Чисто технологично няма как комисията да прочете работи на 38 студента за 2ч, като се има в предвид, че повечето пишат по 6-7 страници, защото битува мнението, че обема означавал качество.
Случка от последния ГПН изпит - преподавател започна да спори със студентка, като и казва , че не е взела казуса и не трябва да е на изпита. Момичето отиде и донесе протокола с резултатите от казуса за да види преподавателя, че го е минала. Ако тази случка може да се тълкува като нещо различно от субективизъм, моля, убедете ме.
За това колко не учили студенти има - винаги има такива, именно за това трябва да има ясно и обективно проведен държавен изпит.
Дори няма да започвам темата за разликите в критериите на самите комисии.
 
Активен
Силните мъже не коленичат,
другите коленичат пред тях,
силно мразят плачат и обичат
и не знаят що е страх!!!

aaa

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2
Re:Искане до декана и Студентски съвет
« Отговор #3 -: 03.06.2013, 18:12:46 »

Не знам. Всеки има различен поглед върху това как минават изпитите според ситуацията, в която се е намирал и това, което е видял около себе си.
Моите наблюдения са, че тези, които стигнаха до ДИ (тоест по време на цялото си обучение) с преписване, с handsfree, царски пищови или 3-ки, които направо вече имам чувството, че се пишат като задължителни, колкото да преминават и тези, които влачат изпити с години и т.н. и т.н. , не бяха допуснати до устен, а тези, които пък случайно(отново с преписване на казуса от някой колега)минаха, но на устния бяха скъсани. Тези, които учеха старателно през цялото време, нямаха проблем. Това са мои наблюдения ,които няма как да обхванат абсолютно всички студенти и стечения на обстоятелства, но и вашите наблюдения за обратното са също частични.
"Дори няма да започвам темата за разликите в критериите на самите комисии." - еми, има разлика, това е факт. Все пак няма как да няма някакво вариране. Но и тук не мисля, че то стига до кой знае какви фрапиращи разлики -  студентът да е знаел много и при една комисия да бъде оценен за 4, 5, 6, пък някоя друга да вземе да го скъса. Е, да, някои държат да си чел техния учебник, но не късат, нито пишат тройки само за това, че си чел друг. Има и други примери за това, че и други фактори играят роля, но тя е все несъществена.
"е редно да се изнесе и правилното според комисията решение на казуса " - хм, все си мисля, че тогава още по-малко преминали ще има ... :wink:
Активен