argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Един юридически въпрос от лаик!:)  (Прочетена 2209 пъти)

scientist guy

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 465
  • "Science teaches us only HOW, not WHY..."

Здравейте, колеги! :-)

Аз не съм юрист и съм много далче от тези неща. Имам една огромна молба. Може ли някой да ми каже какви документи са необходими да се внесат в съда при промяна на председателя или изпълнителния директор на неправителствена организация с нестопанска цел в частна полза? При регистрацията на самото сдружение искаха устав на новосъздаденото сдружение, протокол от учредителното събрание, молба от председателя за създаване на сдружението, такса за уникалност на името и такса за съда и образец от подпис на председателя! Май това е ако не пропускам нещо. Интересува ме при смяна на председателя на сдружението какви документи се изискват. Ако някой може да ме ориентира макар и бегло ще съм много благодарен.... :y:
Активен
Nobody likes a smart ass...

Kelli_Mutu™

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2750
  • Юридически факултет
    • My photos
Re: Един юридически въпрос от лаик!:)
« Отговор #1 -: 12.02.2007, 08:48:45 »

Интересува ме при смяна на председателя на сдружението какви документи се изискват.

Според чл. 18. ал. 4 ЗЮЛНЦ на вписване подлежат и промените в обстоятелствата по ал. 1, 2 и 3. Разпоредбата, която те интересува е следната:

Чл. 18. ал. 1 На вписване в регистъра за юридическите лица с нестопанска цел подлежат следните обстоятелства:
т. 3. имената и длъжностите на лицата, представляващи юридическото лице с нестопанска цел;

ал. 2 На вписване в регистъра за юридическите лица с нестопанска цел по седалището на клона подлежат следните обстоятелства:

т. 3. управителят на клона, както и предвидените в учредителния акт ограничения на правомощията и представителната му власт.

От това следва изрично, че при смяна на председателя това е важно обстоятелсто, което законът изисква да се впише. Относно документите не си спомням точно какво се прилага, но определено трябва да се проведе Общо събрание (доколкото знам то освобождава и назначава управител, респ. Управителен съвет или негови членове) и да се води протокол на него, който ще приложиш. Също така е необходима и Молба за вписване на променените обстоятелства, в която в свободен текст като описваш какво се е променило и молиш то да се отрази в регистъра. Молбата с приложените към нея документи се подава в Окръжен съд, понеже регистърът е към него. Освен това щом се сменя председателят ще е необходимо да се приложи образец от подписа му. Може би евентуално ксерокопие на лична карта за всеки случай.

Освен това заплащаш такса за вписването. Не съм сигурна дали промяната на това обстоятелство се обнародва, но ако е така таксата за това е само 5 лв.

Мисля, че е това. Успех!
« Последна редакция: 12.02.2007, 08:51:44 от Kelli_Mutu™ »
Активен

scientist guy

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 465
  • "Science teaches us only HOW, not WHY..."
Re: Един юридически въпрос от лаик!:)
« Отговор #2 -: 12.02.2007, 10:44:00 »

Kelli_Mutu™ - номер 1 си! :-) Много ти благодаря за информацията!  :bow:
Активен
Nobody likes a smart ass...

Kelli_Mutu™

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2750
  • Юридически факултет
    • My photos
Re: Един юридически въпрос от лаик!:)
« Отговор #3 -: 12.02.2007, 11:48:20 »

Няма защо scientist guy. Може да съм пропуснала някой документ, който следва да се приложи. Най-много да те върнат, но не вярвам да има още нещо. Късмет!
Активен