Интересува ме при смяна на председателя на сдружението какви документи се изискват.
Според
чл. 18. ал. 4 ЗЮЛНЦ на вписване подлежат и промените в обстоятелствата по
ал. 1, 2 и
3. Разпоредбата, която те интересува е следната:
Чл. 18. ал. 1 На вписване в регистъра за юридическите лица с нестопанска цел подлежат следните обстоятелства:
т. 3. имената и длъжностите на лицата, представляващи юридическото лице с нестопанска цел;
ал. 2 На вписване в регистъра за юридическите лица с нестопанска цел по седалището на клона подлежат следните обстоятелства:
т. 3. управителят на клона, както и предвидените в учредителния акт ограничения на правомощията и представителната му власт.
От това следва изрично, че при смяна на председателя това е важно обстоятелсто, което законът изисква да се впише. Относно документите не си спомням точно какво се прилага, но определено трябва да се проведе Общо събрание (доколкото знам то освобождава и назначава управител, респ. Управителен съвет или негови членове) и да се води
протокол на него, който ще приложиш. Също така е необходима и
Молба за вписване на променените обстоятелства, в която в свободен текст като описваш какво се е променило и молиш то да се отрази в регистъра. Молбата с приложените към нея документи се подава в Окръжен съд, понеже регистърът е към него. Освен това щом се сменя председателят ще е необходимо да се приложи
образец от подписа му. Може би евентуално ксерокопие на лична карта за всеки случай.
Освен това заплащаш такса за вписването. Не съм сигурна дали промяната на това обстоятелство се обнародва, но ако е така таксата за това е само 5 лв.
Мисля, че е това. Успех!