argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Смущаващи въпроси относно прословутите казуси  (Прочетена 2200 пъти)

malak Tancho

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1

Има някои доста притеснителни факти около процедурата по проверка и оценка на казусите. Струва ми се , че цялата процедура е недомислена и липсва прозрачност. Затова и подкрепям напълно колегите Гьошев, Ценков и Спасов и ги поздравявам за това, което правят, и за постоянството.
Колеги, какво мислите за следните обезпокоителни за мен обстоятелства:

1.Ако казусът Ви е оценен с “не”, и искате да видите грешките си, НЯМАТЕ право да видите писмената си работа.

2.Служителката от Учебен отдел трябва да впише “да”-та и “не”-та на 100 или повече човека от изпитния протокол, което е всъщност механична дейост, от която може и да ти се придреме, а като нищо може да се обърка някое “не” с “да” и обратно. Предсавете си например, че в курса има двама или повече човека с едно и също собствено име. Ами ако в протокола те са вписани един след друг. Служителката започва да нанася “да”, “не”,”не”, “да”, но този ден е леко разсеяна (например снощи е имала спор със съпруга си, или тази сутрин на път за работа друг шофьор, който е бързал за някъде, е ударил колата й и е счупил фара на нейната кола, и т.н.), и така тази жена се е разсеяла и  нанася Вашата оценка “да”, с която Ви е оценила изпитната комисия, на колегата Ви, а неговата “не” – на Вас.Е, случва се, човешко е да се греши! Разбира се, служителката може и да извърши проверка на първоначално вписаните данни, ама с едно око, нали днес е малко разсеяна; а толкова неща има на главата си; пък и кой ще оспорва протокола? Във всеки случай няма да е студент. Защото студентите няма как да разберат как действително е оценен решения от тях казус, понеже НЯМАТ право да видят писмената си работа!
« Последна редакция: 10.07.2007, 15:58:48 от malak Tancho »
Активен

А. Петров

  • Адвокат
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 627
  • Юридически факултет

Брех-брех ще почна да се надувам! Доживях, песни за мен да пеят :hihi:! А аз исках само да се посъбудим! Kelly, какви са тези редакции, авторското право изучихме ли го :wink:! Та къде са отговорите на тези отчаяни деца( малко невъзпитани- да ме нарича просто Нафарфорий, сякаш заедно сме играли на пясъка:rock:)
Активен
...the WISH is father to the thought !!!

Kelli_Mutu™

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2750
  • Юридически факултет
    • My photos

Kelly, какви са тези редакции, авторското право изучихме ли го :wink:!

Не сме го изучили, но сме чували, че има такова ;).
Иначе релакс, не променям писанията, просто транслирах заглавието на темата от латиница на кирилица. Все пак нека да спазваме установените правила. За последното мисля да не се аргументирам.

А относно изпитите. Съгласна съм с колегата, че няма прозрачност. Относно разсеяността на служителине не искам да коментирам, защото това са хипотези. А да правим догадки няма нужда, тъй като винаги има много "ако". Аз лично се разправях за тези държ. изпити и по точно за казусите. Изчетох наредбата от-до. И на какво попадам:

Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 69 от 2005 г., в сила от 23.08.2005 г.) (1) Писменият държавен изпит е анонимен и се състои в решаване на казус. Той се провежда в сградата на съответното висше училище и продължава 4 астрономически часа.

До тук нищо интересно, но какво четем по-долу:

5) Оценката от писмения държавен изпит е "издържал" или "неиздържал", като до устен изпит се допускат студентите, издържали писмения изпит. Оценката от писмения държавен изпит не подлежи на преразглеждане.

Аз като един разумен човек в изречението "оценката не подлежи на ПРЕразглеждане" влагам смисъла, че тя не се обжалва, сиреч не може да се пререшава оценяването. И ми стана интересно къде във въпросната наредба изрично е упоменато или поне да е възможно да се изведе от някоя разпоредба чрез тълкуване правилото "оцененият казус няма право да се ВИДИ от студента-творец". Четох, четох...нищо не прочетох, нищо не видях, нищо не измислих. Естествено, аз съм си проста студентка, така че нормално е да попитам хората, вещи в тази област. Първо минах през Гражданскоправната катедра. Там ми посочиха горната разпоредба и приключи въпросът. След това реших да попитам Декана, но отново същият отговор.
И все още се чудя аз ли съм тъпа, че не мога някакси да поставя знак за равенство между "видя" и "преразглеждам"....

Малко извадка от Тълковен речник:
вѝждам
вѝждаш, несв. и вѝдя, св.
1. Имам способността да възприемам със зрението си. Вече не виждам добре. Тя съвсем не вижда, сляпа е.
2. Какво/кого. Възприемам със зрението си. Виждаш ли онова момиче?
3. Кого/какво. Срещам се; срещам, имам среща. Радвам се да ви видя. Ще видиш ли днес Иван?
4. Какво. Наблюдавам, изпитвам, изживявам. Много е ходил, много виждал. Още нищо не си видял!
5. Какво. Осъзнавам, смятам, преценявам. Видях грешката си. Видях, че така не може повече.
6. Проверявам, осведомявам
се. Виж дошла ли е пощата. – виждам се/видя се.
1. Само мн. Срещаме се. Ще се видим довечера. Често се виждаме из града.
2. Забелязвам се. Оттук техният прозорец не се вижда.
3. Възприемам се, осъзнавам се. Той се виждаше вече студент, когато разбра, че не е приет. – вижда се/види се. Безл. Личи, ясно е. Видя се, че нищо няма да стане, ами по-добре да тръгваме. // същ. вѝждане, мн. вѝждания, ср.

преразглѐждам
1. Какво/кого. Дълго се взирам, за да видя нещо в детайли, от всички страни. Разглеждам картини.
2. Какво. Изследвам, проучвам. В доклада разглеждам нови факти.
3. Какво. Обсъждам, оценявам отново. Разглеждам го като страничен наблюдател.
« Последна редакция: 10.07.2007, 00:24:40 от Kelli_Mutu™ »
Активен

А. Петров

  • Адвокат
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 627
  • Юридически факултет

... просто транслирах заглавието на темата от латиница на кирилица.
 .... Съгласна съм с колегата, че няма прозрачност.
...Аз като един разумен човек в изречението "оценката не подлежи на ПРЕразглеждане" влагам смисъла, че тя не се обжалваИ все още се чудя аз ли съм тъпа, че не мога някакси да поставя знак за равенство между "видя" и "преразглеждам"....

Браво, колко мило! :D Значи Kelly е с нас :-)! Иии  това административно право- то не е обжалване...И в крайна сметка кой е компетентен да отговори на въпроса за виждането?
Активен
...the WISH is father to the thought !!!