argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Държавен изпит на специалност "Маркетинг" - бакалаври  (Прочетена 5832 пъти)

nasesss

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 26

Ако някой може да качи конспекта за специалност Маркетинг, ще съм много благодарна!

P.S. Успех на всички, които ще се явяват!
« Последна редакция: 25.02.2008, 21:35:32 от fisn_adm »
Активен

dkostadinka

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 14
Re: Държавен изпит на 23.02.2008 г.
« Отговор #1 -: 15.02.2008, 10:45:56 »

Здравей! То и аз ще се явявам на тази дата, учил/а ли си?
Конспекта за държавен изпит на специалност "Маркетинг"
1.ТЕОРИЯ НА ПАЗАРА. ПАЗАРЕН МЕХАНИЗЪМ И ПАЗАРНО РАВНОВЕСИЕ.
Пазар и видове пазари. Търсене: крива на търсенето, детерминанти на търсенето, закон на търсенето. Предлагане: крива на предлагането; детерминанти; закон на предлагането. Пазарно равновесие. Нарушаване и възстановяване на равновесието в различни времеви периоди. Еластичност на търсенето и предлагането. Пазарен механизъм: структура и основни принципи.
2. ОСНОВНИ ТЕОРЕТИЧНИ ИКОНОМИЧЕСКИ МОДЕЛИ.
Регулативизъм, неокласицизъм, институционализъм. Моделът като основа за формиране на икономическа политика (прокейнсианска, монетаристка, социално-либерална и т.н.).
3. ТЕОРИЯ НА ФИРМАТА
Производство, производствени фактори, производствена функция. Условие за равновесие на фирмата в кратък период: общ, среден и пределен продукт; общи, средни и пределни разходи; оптимизиране на производствените решения в кратък период. Производствена функция в дълъг период – стратегически избор на фирмата. Аналитични инструменти. Ефекти от мащаба. Приходи и печалба на фирмата. Условие за максимизиране на печалбата.
4. ВИДОВЕ ПАЗАРНИ СТРУКТУРИ.
Характеристика на пазарна структура. Пазар на съвършената конкуренция. Несъвършена конкуренция: монопол, олигопол и монополистическа конкуренция.
5.ПАЗАРИ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИТЕ ФАКТОРИ.
Търсене и предлагане на производсдтвени фактори. Ценообразуване на пазара на труда, на капиталовия пазар и на пазара на земя.
6. НАЦИОНАЛЕН ПАЗАР. РАВНИЩЕ НА ИКОНОМИЧЕСКА АКТИВНОСТ.
Брутен национален продукт – проблеми и начини на измерване. Производни на брутния национален продукт. Потенциален и фактически брутен национален продукт.
7. ДИНАМИКА НА ИКОНОМИЧЕСКАТА АКТИВНОСТ -  РАСТЕЖ. ИНФЛАЦИЯ И БЕЗРАБОТИЦА.
Измерване и оценка на растежа, инфлацията и безработицата. Взаимовръзка между показателите: правило на Оукън и крива на Филипс. Цикличност на икономическата динамика.
8.ФИСКАЛНА ПОЛИТИКА
Теоретични основания: непълна заетост; равновесно равнище на дохода; мултипликатор. Инструменти на фискалната политика. Цели и видове фискална политика. Последици от фискалната политика. Фискална политика, стимулираща предлагането.
9. ПАРИ И ПАРИЧНА ПОЛИТИКА.
Измерване на количеството пари в обръщение. Експанзия на банковите депозити. Търсене на пари. Парична база и парична маса. Паричен мултипликатор. Централна банка. Инструменти на паричната политика.
10.ЕВОЛЮЦИЯ В ТЕОРИЯТА И ПРАКТИКАТА НА УПРАВЛЕНИЕТО.
Класическа школа, бихейвиористка школа и количествена школа. Съвременни подходи в управлението: системен подход и ситуационен подход.
11. УПРАВЛЕНСКИ РЕШЕНИЯ
Същност и видове управленски решения. Етапи в процеса на вземане и осъществяване на решението. Подходи и методи за вземане и осъществяване на решения: „Мозъчна атака”, „Хара гей”, „Дяволска адвокатура”
12. ОРГАНИЗАЦИОННО-УПРАВЛЕНСКИ СТРУКТУРИ (ОУС)
Елементи и параметри на организационно-управленските структури, организационно-структурни фактори. Сравнителен анализ на типовете организационно-управленски структури: функционална, дивизионална и матрична.
13. ПЛАТЕЖЕН БАЛАНС.
Същност и икономическо значение на платежния баланс. Структура и съдържание. Счетоводен и пазарен подходи за уравновесяване на платежния баланс. Динамика и тенденции на платежния баланс на България през 90-те години.
14. ЕВРОПЕЙСКА ИКОНОМИЧЕСКА ИНТЕГРАЦИЯ.
Същност, цели и форми на икономическата интеграция. Западноевропейският интеграционен комплекс: обща митническа, аграрна и валутна политика. Изграждане на икономически и монетарен съюз в Западна Европа. Европейски съюз.
15. ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ НА БЪЛГАРИЯ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ.
Предприсъединителна стратегия на ЕС по отношение на страните от Централна и Източна Европа. Критерии от Маастрихт и Копенхаген за пълноправно членство. Предизвикателствата за България от пълноправното членство в ЕС.
16. Маркетингова среда. Маркетингова информация и маркетингови проучвания. Маркетингова среда – фактори на микро- и макросредата. Маркетингова информация – видове източници, методи и средства. Маркетингова информационна система (МИС). Маркетингови изследвания – същност и структура, видове, етапи на изследване, схема на маркетингово изследване.
17. МАРКЕТИНГОВИ СТРАТЕГИИ.
Сегментиране, избор на целеви пазар, позициониране на продукта. Маркетингови стратегии на целеви пазари. Маркетингови стратегии, определени чрез матрица.
18. МАРКЕТИНГ-МИКС
Продукт, продуктови стратегии. Усъвършенстване и създаване на нови продукти. Критерии, изисквания, рискове. Продуктов микс (дизайн, качество)
19. ЖИЗНЕН ЦИКЪЛ НА ПРОДУКТА. ОПАКОВКА И МАРКИРОВКА
Същност и елементи на жизнения цикъл на продукта. Маркетингови стратегии. Модифицирани криви на жизнения цикъл. Маркировка и опаковка – същност, функции и видове. Изисквания при разработване и избора на опаковката и маркировката. Етапи.
20. СТОКОВИ МАРКИ
Видове и функции. Изисквания и ограничения при разработването и избора на марката. Основни тенденции в марковата политика на фирмите
21. МЕЖДУНАРОДНА И РЕГИОНАЛНА СТАНДАРТИЗАЦИЯ
Ред за въвеждане на международните и регионалните стандарти в България
22. СЕРТИФИКАЦИЯ НА ПРОДУКЦИЯТА
Същност и значение. Основни процедури при сертификацията. Международна и регионална сертификация.
23. МАРКЕТИНГ МИКС
Цена, ценообразуващи фактори, ценови стратегии, ценови микс (видове цени, ценови отстъпки, ценови трикове и др.)
24. МАРКЕТИНГ-МИКС
Пласмент, пласментни стратегии, пласментен микс (канали за пласмент, системи за пласмент, търговия на едро и на дребно – същност, средства и форми). Маркетинг логистика. Сервизна дейност
25.УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОДАЖБИТЕ.
Видове продажби, прогнозиране на продажбите, квотиране на продажбите. Управление на териториите, начало на продажбения процес и осъществяване на продажбите.
26. МАРКЕТИНГ-МИКС
Комуникация – същност, функции, равнища на комуникацията. Комуникационни канали – лични и нелични. Особености на комуникационния микс.
27. РЕКЛАМА
Пропаганда и реклама. Същност и функции на рекламата. Видове реклама, участници в рекламния пазар. Разработване на рекламна обява. Рекламна кампания. Особености на рекламата в различните рекламни канали
28. ЛИЧНИ ПРОДАЖБИ. СТИМУЛИРАНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ.
Същност и функции. Етапи на личните продажби. Продажбена територия. Психология на общуване с клиентите. Стимулиране на продажбите – същност и функции. Направления на стимулиране и форми. Рекламни подаръци. Директен маркетинг – същност, функции, форми, перспективи.
29. ПАЗАРЪТ НА ПОТРЕБИТЕЛСКИ ПРОДУКТИ
Специфика на продуктите. Покупателно поведение на потребителите. Процесът на вземане на решение за покупка.
30. ОСНОВНИ ПРОДУКТОВИ ГРУПИ НА ИНДУСТРИАЛНИЯ ПАЗАР (ИП)
Процес на покупка на индустрилани продукти. Избор на канали за пласмент на индустриалния пазар. Фактори и особености.

Активен

nasesss

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 26
Re: Държавен изпит на 23.02.2008 г.
« Отговор #2 -: 15.02.2008, 18:01:39 »

Много благодаря за конспекта.
Не знам дали ще успея да се подготвя. Може да остане за юни.

Пожелавам ти успех! Да го вземеш най-малко с шестица! :hihi:
Активен

dkostadinka

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 14
Re: Държавен изпит на 23.02.2008 г.
« Отговор #3 -: 15.02.2008, 20:43:02 »

Еее,не ми се вярва,но дано да стане това.
Активен

nasesss

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 26
Re: Държавен изпит на 23.02.2008 г.
« Отговор #4 -: 24.02.2008, 16:27:09 »

Кой беше в комисията за спец. Маркетинг и какви въпроси се паднаха?
Активен

dkostadinka

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 14
Re: Държавен изпит на 23.02.2008 г.
« Отговор #5 -: 24.02.2008, 16:35:08 »

В комисията бяха Костова, Сотирова, тази която преподаваше по икономика на труда и още двама души,които не ги познаваме. Паднаха ни се първия въпрос - теория на пазара и 25-ия въпрос - управление на продажбите. Издържах го изпита  :#1:
Активен

nasesss

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 26
Re: Държавен изпит на 23.02.2008 г.
« Отговор #6 -: 24.02.2008, 20:02:53 »

 :bravo: Честито!

Надявам се през юни и аз да мога да се похваля със същото  :mmm:
Активен

Traffic

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2

Е браво и да ти е честито дипломирането!   :bravo:
A изпита само писмен ли е или трябва да защитиш това което си писал и устно?
Активен