Здравейте отново колеги, това предложение беше внесено за разглеждане от Декана на ФИФ, днес. Очаквам вашите мнения и коментари. Предложението е отправено първо от частно лице - студент и после като представител на курс.
Предложение
До Декана
На Философско-исторически факултет
Доц. Д-р Мария Шнитер
От Мария Филчева Филчева, студентка II-ри курс социология, фак.№0609321031; член на Факултетен студентски съвет към Философско-исторически факултет на ПУ “Паисий Хилендарски”
Уважаема г-жо Декан,
Отправям към Вас предложение за въвеждане на чуждоезиково обучение на студентите във Философско-исторически факултет на ПУ “Паисий Хилендарски”.
Идеята на предложението е да се даде възможност за развитие на наличните чуждоезикови знания, с цел конкурентноспособност на пазара на труда.
Надявам се, предложението ми да бъде взето под внимание и подложено на обсъждане.
22.04.2008г.
гр. Пловдив С уважение Мария Филчева
Прилагам:
1. Описание на чуждоезиковия курс.
Описание на чуждоезиковия курс
Предлагам обучението да се въведе като задължителна дисциплина за студентите от първи курс и като избираема дисциплина за студентите от останалите курсове. За първите то да започне с интензивен курс на обучение през първия семестър и след това постепенно да се надгражда до завършване на семестриалното образование. Задължително като цел на курсовете да се посочи работа със специализирани текстове, изучавани по време на обучението, в оригинал на съответния автор. Знанията на студентите да се оценяват с текущи оценки по време на семестрите и да завършват със средноаритметична, даваща общата оценка за знанията на студентите през този курс.
За студентите от останалите курсове обучението да дава възможност да се поддържат и развиват чуждоезиковите знания, като освен задължителната уводна част по преговора на наличните знания то да включва и часове по запознаване, превод и дискутиране на текстове в оригинал.
Курсовете могат да бъдат по четирите основни езика: Английски, Немски, Френски и Руски. При записване в специалността студентът посочва кой език желае да изучава.