argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Права на студента: източник?  (Прочетена 1352 пъти)

Breadfan

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 67

Здравейте, драги колеги от ЮФ. Първо да ви кажа, че някой път много ви завиждам, че си знаете правата ;)

Често получавам оплаквания от колеги, особено от икономическите специалности, че ги отсвирват на изпита, при абсолютна сигурност от тяхна страна, че са отговорили на поставените на изпита въпроси, решили си са задачите и т.н.

Ето ви примерна ситуация:

Студентка: Добър ден, искам да попитам каква е причината да ми пишете двойка. Смятам че съм написала всичко както трябва.
Преподавател: Аз вече съм ти написал оценка и нямаме практика да я променяме, съжалявам.
Студентка: Да, но аз все пак искам да разбера защо имам тази оценка.
Преподавател: Нещата са ти верни, но не ми харесва структурираносста на темата ти. (Това при положение, че прочита какво е писала студентката, явно на момента)

Къде може човек да намери информация за реда за уреждане на такива разногласия м/у студент и изпитващ? Във всеки университет редът е различен или не? Към кого да се обърнем веднага след такава ситуация, в която смятаме, че ние, студентите, сме прави и ни отсвирват? Ръководител на катедрата? Декан на факултета? Ректор? Ако той няма време за нас, кога е установеното време, когато е задължен да ни обърне внимание, ако има такова нещо?
Активен

А. Петров

  • Адвокат
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 627
  • Юридически факултет
Re: Права на студента: източник?
« Отговор #1 -: 17.09.2008, 18:33:17 »

Здрасти,  :wink:
защо се захващаш с такава тема? На първо време препоръчвам да прочетеш Правилник за устройството и дейността на ПУ "П. Хилендарски". По специално те интересува:
чл.101 /3/ В срок не по-късно от 7 (седем) дни от датата на провеждане на писмения изпит преподавателят е длъжен да внесе в изпитния протокол поставените оценки, както и да предостави възможност на студентите да разгледат своите работи и да се запознаят с мотивите за тяхното оценяване.
И все пак въпросът може да бъде зададен и на колеги с психология  :wink:, дали е редно да се съмняваме в преценката на преподавателите, нали ние искахме да учим при тях :mmm: Ако някой толкова се натиска да оспорва решение на преподавател- сигурно не е проблем да бъде изпитан от изпитна комисия... с председател въпросния преподавател. Успех! Моят съвет - не източник на права за студента, а да попита за източник .. на информация относно структурираността на въпросната работата!  :-D Очакваме развитие  :wink:
Активен
...the WISH is father to the thought !!!

Breadfan

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 67
Re: Права на студента: източник?
« Отговор #2 -: 18.09.2008, 18:18:16 »

Мерси за отговора :)

Ще го прочета малко по-подробно, макар че на пръв поглед няма описана процедура, по която студент X да "накара" преподавателя да го "убеди" в това, че си заслужава двойката и/или да се държи коректно. Знам, че звучи смешно, но съм сигурен, че късания на хора, които са си научили уроците, има. За тези случаи говоря :) Aз лично дори не съм се срещал с такъв некоректен преподавател, а съм завършил третата година във ФМИ.

Просто ме е яд, че ако реши, преподавателят може да се изгаври. Затова искам да вярвам (ако намеря - още по-добре), че има някакъв начин, който може да балансира силите в конфликта ;)

Цитат
Ако някой толкова се натиска да оспорва решение на преподавател- сигурно не е проблем да бъде изпитан от изпитна комисия... с председател въпросния преподавател

Ето за това питах също - тая процедура къде е описана... Не съм прочел още правилника... Ако имам въпроси, ще пиша пак :)

Цитат
а да попита за източник .. на информация относно структурираността на въпросната работата!

Това горното си е идея: просто да се потърси друго компетентно мнение дали работата е зле структурирана и как трябва да се структурира наистина. От друг преподавател. Ще го предложа ;)
Активен

А. Петров

  • Адвокат
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 627
  • Юридически факултет
Re: Права на студента: източник?
« Отговор #3 -: 18.09.2008, 18:48:26 »

 :y:
Точно това ми е идеята- съществуват ли въобще правила за "структурираност"? За да не се получи като най-новия параграф 22 свързан с находките  с историческа стойност - държавата има право да ги изземва от собствениците им ако тези предмети не са регистрирани, а в същото време никъде не е уредена такава процедура по регистрацията им  :wink: Та така може и да е при вас - тази структурираност да си е просто една вратичка  :-D, но все пак преподавателят е бил мотивиран от нещо за да я ползва, нали  :mmm:
Активен
...the WISH is father to the thought !!!