Вероятно повечето от вас знаят, че преподавателите в ПУ се оценяват от студентите всяка година. Тази идея идва от МОН, а то вероятно е трансформирало някоя западна практика относно survey на преподаватели (имам наблюдения за Германия). Идеята е анкетите (обратната връзка от студентите) да се анализира и в един хубав момент да се представи адекватно на преподавателя за прецезиране на мерника. Вероятно повечето от вас познават досадните бланки, които се попълват в края на почти всеки семестър... досадна и най-вече неекологична инициатива. В тия неща бях коствено въвлечен, като помогнах да прехвърлим тези анкети
електронно в мрежата. Целта е по-бърза обработка и възможността студентите да правят това, когато преценят в период от 1-2 седмици. Покрай тези всичките времегубещи дейности се позамислих за смисъла на някои въпроси, например:
* Вие сте присъствали на всичките лекции и упражнения:
да, на всички | по-голямата част | по-малката част | само на някои
* Участвали сте във всички лекции
да, на всички | по-голямата част | по-малката част | само на някои
(как виждате разликата между тези два въпроса)
* Изпълнили сте всички упражнения , домашни задания и проекти
да, на всички | по-голямата част | по-малката част | само на някои
Преподаването е на акадимично ниво
да | по-скоро да | по-скоро не | не
(кой студент е в компетенцията да отговори на този въпрос - тук може да се отговори единствено емоционално, но не и обективно)
Преподавателят е добре подготвен и има педагогически опит
да | по-скоро да | по-скоро не | не
(да си добре подготвен и да имаш педагогически опит са две различни неща, често некорелиращи едно с друго)
Преподавателят е достъпен и отзивчивза контакти със студентите и извън часовете
да | по-скоро да | по-скоро не | не
(а да, този ми е любимия, трябва да се адаптира ... в Океаник или ... в Коневръза)
Какво провокира този пост, и къде е тъгата в цялата тази история:
Анализа на студентското мнение е много сложен, деликатен и най-вече емоционален въпрос, от друга страна "корекцията" на преподавателя също. В този смисъл на анализа на анкета, която си е сложно социологическо проучване, особенно в този случай трябва да се погледне изключително професионално, защо не и да се наеме професионалист в някой етап ако е нужно. ПУ си има ФИФ, знаете с видни социолози. Непрофесионалният подход към това мероприятие води до излишни (най-често неприятни) емоции, загуба на ресурси, и най-вече отсвирване.
Всъщност това което наблюдавам в случая е типичн пример на свеждане на задача отгоре, посредствено отчитане и всички са доволни... сещате ли се нещо друго подобно в БГ
Видях, как се подхожда към тези изключително важни неща в Германия, жалко, че в БГ копираме както винаги само формата, но не и съдържанието. Не искам да разберете поста ми като "против анкетите", по-скоро да разбера какво е вашето мнение по темата. Аз призовавам студентите към активност в това начинание - то е полезно. Също моля отговорните лица в тази комисия основно да прегледат съдържанието на анкетите, в противен случай (вервайте ми) има голяма опасност анкета да стане нарицателно и да се прочуем с поредния фарс.