Изучаването на математика не е само заради знанията, които ще натъпчете в главите си.
Нахвърляните в главата знания са както един познат филолог казва: "ходещ речник" и нищо повече.
Ако не можете да се изразявате правилно и да мислите на даден език значи не го владеете.
Идеята на математиката е да развие мисленето на бъдещите информатици. За да започнат да говорят на този език.
Иначе човек не става нищо повече от обикновен кодер. От ония дето по цял ден кълват код и си мислят че са най-великите програмисти (не информатици). Щото те освен да са програмисти (разбирай писачи на код) за друго нестават.
Имах един познат инж. станал програмист, който по емпиричен път беше стигнал до една идея опитвайки се да напише CAD система. Та въпросната идея човека смяташе за гениална, горкия незнаеше как да я докаже. Мислейки че направил нещо невероятно коментирах с един от преподавателите във ФМИ, човека се засмя и ми показа в учебника теорема доказана много преди да се роди информатиката. Явно на инжинерите доста математики са им спестени.
Вие продължавайте да смятате, че има излишни дициплини.
Но да не се отклонявам.
Писането на даден език, правенето на сайтове, работата с Photoshop и др. са ЗАНАЯТ (да, има хора които са талантливи за това, знам), но това е инженерна дейност. Създаването на нови протоколи за комуникация, нови езици за програмиране, нови IT технологии това е НАУЧНО ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ, тогава ви трябва развито мислене.
Това е идеята на висшите учебни заведения, другото е за колеж. Само в нашата изкривена действитеност трябва да си завършил "вишо".
И що е така? Ми защото на ВУЗ-овете се плаща на бройка. Не се дават пари за качеството, което излиза на края, а за бройката която е влязла и е завършила. Те затова има все повече, които реват: Тая математика е много сложна, много ни е натоварена програмата и т.н.
Просто не са си на мястото. Ако ще да се сърдят. Били работели. Ха, че аз като работех някой да се е съобразявал и да е махал дисциплини. Първия компютър не са ми го купили мама и татко, а съм си го избачкал, там на къра (за незнаещите на полето, нивата) гол до кръста на 42 градуса жега, няма сянка, няма климатик. Щото никой не те взимаше на друга работа понеже още учиш. Освен хамалин и обща работа, друго няма. Не като сега, айде в момента има криза, но тя ще мине, още не е почнал да следва и вече работи на бюро зад компютър на климатик.
Скоро ще има и такива дето ще поискат: "Ние щото работим да ни дадете една диплома, че нямаме време за губене".
За това отвъд океана казват: "Нашето момче изкара колеж" и го смятат за умен, а на тия дето са завършили я MIT, я накой друг университет им се кланят.
Не като при нас: "Па нашшто Коле има две виши, ся кара трету"
Мноого е умен, страшна работа. Просто му харесва някой да му плаща да кисне в кафето с колежките, ама тя бабата от де да знае как учи унуката.
"И се шес, от горе до долу ти казвам - шес"
Пак се отклоних..., май и доста дълго стана.
Та накратко:
За съжаление от българските образователни институции излизат все по-малко качествени кадри. Това се потвърждава от последните публикации за разликата в квалификацията на кадрите преди 10 - 15 години и днес.
Основна вина за това имат обществото и семейството, които не успяват да дадат на подрастващите основа върху, която те да могат да изградят свое собствено разбиране за това кои са и какво искат да бъдат.
Някой ще ме разберат сега, други след време. Други никога.