argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Натоварена ли е програмата на информатиците от ІІ курс?  (Прочетена 4939 пъти)

Владислав

  • Гост


 Колко от 130 човека курс ще тръгнат да се занимават с тези неща професионално?
 Колкото до графика - аз например не искам и няма да се занимавам с такива разработки - поне близките 4-5 години. Нямам желание да се развивам в тази насока, както нямам желание и да пиша фронтенд.
 Кво прави тоз предмет Геометрия в програмата? За мен няма смисъл, не си спомням дори какво се учеше по него. Ми анализ 1, анализ 2 ... утре почвам да изстрелвам сателити да разберем аджеба има ли сгодни условия за живот на Марс...
 Заради 2-3 човека всички трябва да учат безполезни за тях в близките няколко години предмети...
 Теорията на вероятностите е полезна - за нея съм съгласен.

Като не ти се учи защо въобще си влезнал?
Активен

Радо

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 99

@Владислав - точно такива отговори обичам. Недомислени, несъобразени с поста, който се критикува, следващи някакъв стереотип...
 Влязъл съм, заради другите предмети  :-) И защото тогава (когато кандидатствах) представата ми за НБУ беше различна... но това е друг въпрос  :-D
« Последна редакция: 29.03.2010, 13:43:36 от Радо »
Активен

Владислав

  • Гост

Защо да е недомислен, ти пишеш, че се учат само безполезни според теб неща - съвсем логично е да ти задам въпроса защо си влезнал като не ти се учат тези "безполезни неща"?
Активен

Радо

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 99

Не съм писал толкова крайна дума - "само".
 Не си мисли, че за мен всички предмети са излишни. Някои от тях не ми носят полезни засега знания. Може да ми трябват след 10-15 години, но аз вече съм ги забравил - какво остава за тогава...
 Има предмети на които е по-добре да се наблегне, това е общото ми мнение.
Активен

Тодор Чаушев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 107
  • Ръководител УКЗ към ФМИ

Изучаването на математика не е само заради знанията, които ще натъпчете в главите си.
Нахвърляните в главата знания са както един познат филолог казва: "ходещ речник" и нищо повече.
Ако не можете да се изразявате правилно и да мислите на даден език значи не го владеете.
Идеята на математиката е да развие мисленето на бъдещите информатици. За да започнат да говорят на този език.
Иначе човек не става нищо повече от обикновен кодер. От ония дето по цял ден кълват код и си мислят че са най-великите програмисти (не информатици). Щото те освен да са програмисти (разбирай писачи на код) за друго нестават.
Имах един познат инж. станал програмист, който по емпиричен път беше стигнал до една идея опитвайки се да напише CAD система. Та въпросната идея човека смяташе за гениална, горкия незнаеше как да я докаже. Мислейки че направил нещо невероятно коментирах с един от преподавателите  във ФМИ, човека се засмя и ми показа в учебника теорема доказана много преди да се роди информатиката. Явно на инжинерите доста математики са им спестени. 
Вие продължавайте да смятате, че има излишни дициплини.
Но да не се отклонявам.

Писането на даден език, правенето на сайтове, работата с Photoshop и др. са ЗАНАЯТ (да, има хора които са талантливи за това, знам), но това е инженерна дейност. Създаването на нови протоколи за комуникация, нови езици за програмиране, нови IT технологии това е НАУЧНО ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ, тогава ви трябва развито мислене.
Това е идеята на висшите учебни заведения, другото е за колеж. Само в нашата изкривена действитеност трябва да си завършил "вишо".
И що е така? Ми защото на ВУЗ-овете се плаща на бройка. Не се дават пари за качеството, което излиза на края, а за бройката която е влязла и е завършила. Те затова има все повече, които реват: Тая математика е много сложна, много ни е натоварена програмата и т.н.
Просто не са си на мястото. Ако ще да се сърдят. Били работели. Ха, че аз като работех някой да се е съобразявал и да е махал дисциплини. Първия компютър не са ми го купили мама и татко, а съм си го избачкал, там на къра (за незнаещите на полето, нивата) гол до кръста на 42 градуса жега, няма сянка, няма климатик. Щото никой не те взимаше на друга работа понеже още учиш. Освен хамалин и обща работа, друго няма. Не като сега, айде в момента има криза, но тя ще мине, още не е почнал да следва и вече работи на бюро зад компютър на климатик.
Скоро ще има и такива дето ще поискат: "Ние щото работим да ни дадете една диплома, че нямаме време за губене".

За това отвъд океана казват: "Нашето момче изкара колеж" и го смятат за умен, а на тия дето са завършили я MIT, я накой друг университет им се кланят.
Не като при нас: "Па нашшто Коле има две виши, ся кара трету"
Мноого е умен, страшна работа. Просто му харесва някой да му плаща да кисне в кафето с колежките, ама тя бабата от де да знае как учи унуката.
"И се шес, от горе до долу ти казвам - шес"

Пак се отклоних..., май и доста дълго стана.
Та накратко:
За съжаление от българските образователни институции излизат все по-малко качествени кадри. Това се потвърждава от последните публикации за разликата в квалификацията на кадрите преди 10 - 15 години и днес.
Основна вина за това имат обществото и семейството, които не успяват да дадат на подрастващите основа върху, която те да могат да изградят свое собствено разбиране за това кои са и какво искат да бъдат.
Някой ще ме разберат сега, други след време. Други никога.





Активен

SG

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 23

За съжаление от българските образователни институции излизат все по-малко качествени кадри. Това се потвърждава от последните публикации за разликата в квалификацията на кадрите преди 10 - 15 години и днес.
Основна вина за това имат обществото и семейството, които не успяват да дадат на подрастващите основа върху, която те да могат да изградят свое собствено разбиране за това кои са и какво искат да бъдат.
Според мен има и една друга причина- на какво те учат в преподаваните дисциплини. Ще ти дам 2 примера.
1. Операционни системи
БГ---> основни команди в Linux и сравнително добра, но недостатъчна теория(поне според мен)
NOT Made in BG---> Многопотребителска ОС + теория
2. Компютърни мрежи и технологии
БГ---> Изграждане на клиент-сървърно приложение + спецификация на маршрутизатор+ теория
NOT Made in BG---> Лабораторни занятия, в които се изграждат съвременни мрежи и системи за тяхното управление

Като цяло имам много какво още да се иска в БГ образованието. Не става само с ядене, трябва и акъл

По-здрави.
Активен

Радо

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 99


Та накратко:
За съжаление от българските образователни институции излизат все по-малко качествени кадри. Това се потвърждава от последните публикации за разликата в квалификацията на кадрите преди 10 - 15 години и днес.
Основна вина за това имат обществото и семейството, които не успяват да дадат на подрастващите основа върху, която те да могат да изградят свое собствено разбиране за това кои са и какво искат да бъдат.
За това е виновна и държавата! Сега мислят да затварят ВУЗ-овете в малките градове и да останат 15-тина... Добра мисъл, дано се изпълни както трябва - под това разбирам кампуси около университетите, да се намалят хорариумите за безсмислените предмети - в нашия случей няколко математики и са да увеличат тези на полезните предмети. Студентите трябва да са заети в повечето време с университета, не да си търсят нископлатени работи (както и аз правех, но в началото... ;) ). Стаж през лятото да е задължителен. Който не иска - да се мести в друга специалност.
 Защото сега имаме XX% население с висшо - а реално по специалността си работят много по-малко.
 И аз не искам да съм "програмист" - тази дума въобще не ме кефи. Повече от още 1 година едва ли ще изтрая като developer. Но стажа си ми върви на нея вече 2-ра година...
 Убеден съм, че Анализ 1 е по-полезна дисциплина за един информатик от АСД.
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Анализ 1 е толкоз полезен, колкото АСД. Сложи си сам трите удивителни.
Активен

Радо

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 99


 Убеден съм, че Анализ 1 е по-полезна дисциплина за един информатик от АСД.
Тук съм объркал. Исках да кажа обратното. Ама като няма едит....
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page

Истината е, че всички дисциплини са нужни -  преценени, одобрени и атестирани. И че смисълът на висшето образование наистина е да се даде само основата. Е, в последно време, някои дисциплини се нуждаят от осъвременяване, но се работи по въпроса и полека-лека се напредва.
Активен