argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: OpenGL  (Прочетена 6258 пъти)

tron

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2
OpenGL
« -: 02.10.2006, 22:28:39 »

 Trqbvat mi elektonnite materiali na Rakovodstvoto po kompqtarna grafika. Blagodarq predvaretelno.
Активен

VooDooMaN

  • Гост
Re: OpenGL
« Отговор #1 -: 03.10.2006, 10:19:05 »

Преди да се засилиш към  OpenGL, хвърли едно око на тези статии:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Direct3D_and_OpenGL
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-12-1998/jw-12-media.html
Активен

А.Пенев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 157
    • www.alexander-penev.info
Re: OpenGL
« Отговор #2 -: 03.10.2006, 22:38:39 »

Ами, онлайн за съжаление ги няма.
Ела някоя сряда или петък в ПУ и ще ти ги запиша на CD.
Иначе наистина и сам можеш да си ги намериш в Интернет, но тези които ще ти дам са 80-90МБ :-D спестяват много ровене.
Активен
А.Пенев

Stilgar

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 843
Re: OpenGL
« Отговор #3 -: 04.10.2006, 07:19:11 »

btw kvo mislite za OpenGL vs DirectX po princip?
az kato stranichen nablyudatel koyto ne programira grafika, no za smetka na tova igrae MNOGO igri, harchi si parite za video karti za $350 i chete kvoto se pishe za game programiraneto mislia che do sega OpenGL e bil po-dobria izbor, sega polojenieto e remi, no s DX10 neshtata shte se nakloniat v polza na DX.

Fakta che nai-dobria game programist (a lichno po moe mnenie nai-genialna programist za vsichki vremena i edin ot malkoto hora stanali naistina bogati s programirane) John Carmack e vurl zashtitnik na OpenGL e dostatuchen dovod v polza na OpenGL, no vse pak masata igri v momenta sa DirectX igri. Az ne viarvam che Carmack shte smeni platformata sled kato se poiavi oficialno DX10, no tova shte bude v golyama stepen zaradi navicite mu, vse pak toy vse oshte pishe na C vapreki che dokolkoto sum zapoznat v game programiraneto OOP-to ne e osobeno neobhodimo i dori minimalnata zaguba na proizvoditelnost koyato OOP koda nosi se okazva neopravdana. Vse pak DX10 shte e managed koeto shte go napravi dosta po-udoben za novoto pokolenie programisti koyto pishat na Java i .NET (v momenta ima managed DX9, no az lichno ne viarvam na takiva nagajdani neshta). Za kapak DX10 shte vuvede nov princip za razdelenie na kartite te ili shte badat DX10 enabled ili ne a ne kato v momenta da se pishat 100 proverki poddujash li pixel shader 3 ne poddurjash li kato vsiaka karta ima razlichni vuzmojnosti koeto shte ulesni znachitelno pisaneto. Ot druga strana Open GL efektivno se prenasia na drugi platformi i ako Linux pridobie po-golyama ot segashnata (koyato haresva vi ili ne e mizerna ot pazarna gledna tochka) populyarnost moje da se okaje ot znachenie, vapreki che Linux ne e dobra platforma za igri i dori porta na Q3 koyto e pisan lichno ot Carmack (a toi kakto utochnih e nay-dobriya) gubi kato proizvoditelnost ot Windows versiyata. Ot 5 godini Linux community-to opravdava zagubata v proizvoditelnostta na igrite s neoptimizirani driveri, no men lichno mi e vse taya sled kato razlikata v cenata na hardware-a koyto tryabva da si kupya v poveche za da postigna sashtiya FPS pod Linux (govorim za high end gamerska mashina) e po-golyama ot cenata na Windows pak i da ne zabravyame, che Linux potrebitelite prakticheski ne sa pazar za igri taka che edva li nyakoy shte si dava tolkova zor.

Dano da ne napisah chak takova kolichestvo gluposti kolkoto mi se struva...
Активен
"Човек винаги трябва да си прави background" - Lia

tron

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2
Re: OpenGL
« Отговор #4 -: 06.10.2006, 19:27:49 »

 
    До А. Пенев,

 Удобно ли е да се видим на 11.ХХ.06(сряда)?Кажете в колко часа мога да ви намеря и къде. :-)
Активен

Веселин Маринов

  • Гост
Re: OpenGL
« Отговор #5 -: 16.10.2006, 10:34:00 »

А проекта по графика може ли да се направи и без OpenGL, само на Java, има ли там такива библиотеки за чертаене, маркиране, групиране на фигури, и т.н.?
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #6 -: 16.10.2006, 10:38:53 »

hehe chak grupiraneto sam si go praish :)
inache estestveno che ima Java 2D api se naricha i vseki go obicha
eto ti tutorial4e
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/index.html
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #7 -: 16.10.2006, 10:43:25 »

btw samo da vmykna neshto ako nqkoi reshi da si pravi proekta po Grafika na MFC shte go nareka chisto LUD po dobre da vidi openGL .
ako nqkoi reshi da go pravi na Java + OPenGl shte go nareka malko lud zakvo se mychi ako iska da nauchi nehto okei ako e samo za proekta da go prai na Java2D api pak sha nauchi neshto

p.s. svyrzan s temata na Stilgar gore
Stilgar .. narichash DX10 Managed i shte se polzva ot .net ezici i Java hm .. oki kyde e portna na DX10 za java ? :)
za Java ima edno enshto naricha se Java 3D API koeto ima 2 versii za windows i 1 za linux macos i etc... v Windows versiite moje da izbirate DirectX i OpenGL versiq , Lichno spored men Java 3D api e ludnica... triia sam zavyrshil 3 vishi po matematika za da se zahvana s 3D to tochk li sa to koordinati li sa to povyrhnini li sa

Активен

Веселин Маринов

  • Гост
Re: OpenGL
« Отговор #8 -: 16.10.2006, 10:53:18 »

hehe chak grupiraneto sam si go praish :)
inache estestveno che ima Java 2D api se naricha i vseki go obicha
eto ti tutorial4e
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/2d/index.html
Blagodarq za tutorialcheto!!!
Активен

А.Пенев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 157
    • www.alexander-penev.info
Re: OpenGL
« Отговор #9 -: 16.10.2006, 12:06:57 »

А проекта по графика може ли да се направи и без OpenGL, само на Java...
Може. Много пъти изрично съм го повторил:
Избирате си езика, избирате си графичната библиотека, избирате си начина за реализиране, избирате си как ще правите и как ще изглежда потребителския интерфейс и т.н. и т.н.
Единственото което не си избирате са изискванията към проекта. Всичко останало са препоръки т.е. опционални за вас.
Ако ще пишете на Java, най-доброто за вас (но не и задължително) графично API е Java2D.
Активен
А.Пенев

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #10 -: 16.10.2006, 13:36:30 »

А проекта по графика може ли да се направи и без OpenGL, само на Java...
Може. Много пъти изрично съм го повторил:
Избирате си езика, избирате си графичната библиотека, избирате си начина за реализиране, избирате си как ще правите и как ще изглежда потребителския интерфейс и т.н. и т.н.
Единственото което не си избирате са изискванията към проекта. Всичко останало са препоръки т.е. опционални за вас.
Ако ще пишете на Java, най-доброто за вас (но не и задължително) графично API е Java2D.

te iavno iskat i iziskvaniqta da si izbirat znam li :+)


btw ima Pliusove v izbora na OpenGL a imenno moje da pitate A. Penev za help :)
Активен

Ivelinka

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 430
    • My YouTube
Re: OpenGL
« Отговор #11 -: 17.10.2006, 11:09:23 »

Де да можехме да си избираме и изсикванията...  :-D , но както А.Пенев каза той е наш възложител на проект  :wink:
Активен
There is always something waiting at the end of the road... if you are not willing to see it, you probably shouldn't be there

А.Пенев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 157
    • www.alexander-penev.info
Re: OpenGL
« Отговор #12 -: 17.10.2006, 11:34:08 »

Де да можехме да си избираме и изсикванията...  :-D , но както А.Пенев каза той е наш възложител на проект  :wink:
Ами какво да се прави "клиента" има право да греши...  :wink:
Активен
А.Пенев

Ivelinka

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 430
    • My YouTube
Re: OpenGL
« Отговор #13 -: 17.10.2006, 14:57:20 »

 :-D :-D :-D :-D
Активен
There is always something waiting at the end of the road... if you are not willing to see it, you probably shouldn't be there

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #14 -: 18.10.2006, 10:59:47 »

haha mnogo dobre kazano :)
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #15 -: 03.11.2006, 11:01:13 »

btw namerih neshto izkliuchitelno dobro
za OpenGL fenove
eto q online
http://fly.cc.fer.hr/~unreal/theredbook/

vodi se TheRedBook
super qko obqasnena makar che sam oshte v nachaloto
ima q free i na PDF ama zagubil url-to
Активен

А.Пенев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 157
    • www.alexander-penev.info
Re: OpenGL
« Отговор #16 -: 23.11.2006, 10:30:15 »

btw namerih neshto izkliuchitelno dobro
...
vodi se TheRedBook
...

Ами във въпросните материали The Red Book е основното :-) заедно със Книга «Основы OpenGL» (виж. http://www.opengl.org.ru/) за маняците на тема "Немога да чета английски"
Активен
А.Пенев

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #17 -: 23.11.2006, 10:35:14 »

hehe somenato e i GL4Java :)
tia rusnaci vsichko imat pisano ne e realno :+)
btw kato gledam the red book mi se hodi pak na izpit po praktika po komp grafika :) haha
inache mnogo dobre napisana opredeleno
Активен

А.Пенев

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 157
    • www.alexander-penev.info
Re: OpenGL
« Отговор #18 -: 27.11.2006, 11:09:04 »

btw kato gledam the red book mi se hodi pak na izpit po praktika po komp grafika :) haha
Може да се уреди ;)
Активен
А.Пенев

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: OpenGL
« Отговор #19 -: 27.11.2006, 14:21:43 »

ne to po skoro mi se uchi openGL prosto ..
edno vreme nali iamshe nqkakav izbiraem po OGL ? ima li nqkakyv shans da ima podoben pak.
to az veche zavyrshih i nqmam pravo na izpiraemi ama moga da se smesq s talpata da go poseshtavam haha
Активен