JOKe, мисля, че ако свалиш малко нивото на очакванията си ще ти е по-лесно. Нека ти обясня някой неща. Не много отдавна бях студент, от тогава съм водил и много упражнения и малко лекции и знам как изглеждат нещата и от другата страна.
1. Представи си курс от 60 човека.
2. В този курс има 5% студенти, на които може да се каже, че информатиката им идва отвътре.
3. Лекциите се посещават от макс. 20 човека, като повечето от горните 5% не ги посещават заради т.5 (по-долу)
4. Повечето от хората, които посещават лекциите не могат да разберат за какво става въпрос. Не, че не искат. Просто не могат. Е то и аз да ида да слушам лекции по медицина само защото, виждаш ли, медицината е супер далаверна специалност и аз нищо няма да разбера. Просто човек трябва да знае какво иска и дали това е по-силите му.
5. Преподавателя Х е
длъжен да направи лекциите/упражненията такива, че да се разбират поне малко от средното ниво студенти. Ако лекциите не се разбират от повечето посещаващи ги се получава следното:
а) ефекта на телето - седят пред теб една дузина телета и те гледат умно. Повярвай ми ако няма диалог с аудиторията е ужасно трудно да изкараш дори 45 минути.
б) кланница на изпита - кому е нужно това? Да не говорим, че едно от оправданията веднага е: преподавателя не си е свършил работата.
Искам да ти кажа, че нивото на преподаване се определя на
първо място от нивото на обучаващите се. Не те познавам, но звучиш като да си от онези 5%, които споменах по-горе (Цуйката същу
). Но я се огледай около теб и ми кажи колко от твоите колеги ще са във възторг от всички неща, които изброи, че искаш да научиш на лекции за C. Друг е въпросът, че ти явно си ги научил вече тези неща и сам си стигнал до извода, че няма смисъл да чакаш някой да ти го сервира на готово. Университета ще ти даде базата, а за развитието разчитай само на себе си.
Относно спец-курсовете. Да, прав си, че след като на лекции не се водят "интересните" неща това трябва да става под формата на спец-курсове. Само, че не е толкова просто да се намери някой професионалист, който да "разкаже" нещата. Причината е, че ако този човек X иска наистина да е полезен на студентите, посещаващи неговия курс, а не да се изправи и да говори несвързано, то той трябва да се подготви. Не може да излезеш пред някого да говориш с идеята да го обучаваш без да си подготвен. Е, поне аз не мога. А подготовката на един лекционен курс не е лека задача. Има много неща, които трябва да се обмислят внимателно, а това определено ангажира и отнема време. Ако пък знаеш, че това го правиш инцидентно - т.е. само за един спец-курс за една година, който при това е платен много оскъдно, съвсем загубваш интерес.
Нещата никак не са прости, но след като имаш желание и амбиции можеш да се заемеш сам с усъвършенстването си. Според мен най-добрия начин да го постигнеш е като си намериш интересна тема за дипломна работа. Догодина ще си в 3ти курс, доколкото разбрах, а точно тогава е времето да се захванеш с дипломна работа ако искаш да научиш нещо повече. Най-лесно се учи когато имаш проблем, над който да работиш. Безцелното четене е по-малко полезно
.
А за сравнението между това, какво са ви преподавали за C++ и Java не си прав
. Различните видове колекции - Hash, Vector, List и т.н. са част от езика Java и би било тъпо да ви занимват с реализацията им, докато в стандартния C++ (ANSI) такова нещо няма. Затова на лекции не могат да ви преподават как се работи, примерно със списък на C++ без преди това да са ви показали как се реализира. А сега си прочети пак т.4 и 5 горе и ще си отговориш защо не са стигнали до работата със тези структури
Между другото сега се сещам, че имам тема за дипломна работа, която смятам, че ще ти е интересна - включва работа със C++ Builder и MS SQL Server. Ако те интересува може да се свържеш с мен
[This message has been edited by emil (edited 09-07-2004).]