На първо време трябва да се измисли и въведе метод, който да постави нещата така, че самият преподавател да има полза да се стреми да оценява възможно най-обективно. Това е много трудно, а в БГ скоро няма да има почва за подобни идеи. Иначе конкретно:
- традиционен устен изпит (2 или 3 въпроса от конспекта)Това ми се струва не чак дотолкова обективно. Първо, защото може да ти се паднат въпроси, които знаеш, а да кажем, че останалите не ги знаеш. Възможен е и обратния вариант. За мен лично това не предпоставя голяма обективност, иначе не мисля, че ще поставяш този въпрос
. Ако е устен изпит трябва да е като ГП-два основни въпроса и множество кратки върху целия конспект. Така няма как да не покажеш какво и колко си усвоил от материята.
- традиционен писмен изпитПак два въпроса....Това си е направо глупав вариант за мен с тези две въпросчета. Ако е писмен по-добре да са примерно десетина отворени въпроса, на които да се отговори конкретно и кратко.
- курсова работаНе одобрявам. Курсови работи под път и над път в нета. Изработват ти по поръчка такава срещу десетина лева...В БГ не сме стигнали до тази висша форма.
- Open book - въпросите не са от конспект, разрешена е всякаква литература- Open note - въпросите не са от конспект, литература не е разрешена, разрешени са всякакви записки.Това ми се струва интересно. Имаше нещо подобно на изпита ни по Криминалистика миналата година. Само, че материалът си беше от конспект. Проф. Кунчев беше подготвил около 6-7 въпроса, на които изискваше кратък отговор, като позволяваше да се ползват всякакви лекции, записки, учебници и пр.
Като комбинация от горното мога да предложа:
-устен изпит с 2 основни въпроса+много допълнителни в съчетание с КР, която да се защитава;
-писмен изпит с няколко кратки въпроса изискващи кратък отговор отново в съчетание с КР, която да се защитава.
П.С. Тук се абстрахирам от възможностите за преписване, хендсфрита и пр.