Попхристов,
Не одобрявам масово разпространение на -
->цели завършени стандартни курсови проекти с изходен код<--, защото ми се струва че това замества работата която се очаква да свършим.
Курсовите проекти в
изпълним код би трябвало да ги виждаме обаче, за да знаем какво се очаква от нас. И като говоря за курсови проекти, имам предвид по Графика и по Компилатори - другите са лесни.
Попхристов, н_вълчанов, Joke
За ползата за съвестните студенти, които искат да разберат добре нещата зад курсовите проекти и да ги подобрят съм съгласен с вас. Тогава, според мен, ще е добра идея да има проекти: подобрете проекта на еди-кой си, както и Joke казва?
Иначе се намалява трудността, а в трудността на сериозните проекти е част от ползата да ни ги дават, нали? Да ни "хвърлят в дупка", за да се види, че имаме сили да излезем от нея.
![shocked :-o](https://forum.uni-plovdiv.net/Smileys/classic/shocked.gif)
Малко бях пренебрегнал лесните тройки с крадени ( или заети ) проекти до сега... Тъпо, да. Прави сте за "мързеливите типове".
![sad :-(](https://forum.uni-plovdiv.net/Smileys/classic/sad.gif)
Ники, според мен обаче много жалиш не училите информатика преди Университета.
![Smiley :)](https://forum.uni-plovdiv.net/Smileys/classic/smiley.gif)
В трети курс вече се предполага, че знаят много работи... В програмата определено има пропуски във важни насоки от подготовката, но все пак, трети-четвърти курс студенти... Трябва поне да могат да изследват API-та и да търсят така, че да попадат на отговори на въпросите си в Codeproject, GameDev и т.н. Не че това което учим в Университета до трети курс ги насърчава да го правят...
Мисля, че цял завършен проект е множко като за получаване на идея как да започнеш... Та това е цял проект, не е начало! За започване по Графика според мен са достатъчни клас-диаграми - може и непълни и опростени, - УМЛ-диаграми и съвети как да подкараш ОпенГЛ или еди-каква си графична библиотека, и как да прихващаш събития от мишка и клавиатура, ако не можеш да го разбереш сам. ( Впрочем, защо ли не учим УМЛ малко по-рано? )
Може би шашкането в началото идва и от това, че като няма опит, човек си мисли, че всеки детайл от системата е ясен веднага като започнеш...
Попхристов,
Stilgar май беше подхвърлял че би водил курс по търсене с Google? Да вземем да направим лекция по тези въпроси?
Между другото, защо например да няма предмет Design Patterns, като разширение на ООП-то? По него да се разглеждат и разработват сложни системи, евентуално групово? ( Впрочем, наскоро в един блог говорихме за програмата за обучение с още няколко колеги за това защо в 3-ти - 4-ти курс има хора, които не знаели какво е полиморфизъм
http://bglog.net/BGLog/11937 )
Един цитат от там:
Аз бих пришпорил студентите с ООП на C++ още от втори
триместър, АСД - от трети ( а не 5-ти). Втори курс:
Java, Design Patterns, .NET ( C# i ASP.NET ); Python, PHP, Perl; SQL.
API-та: NET i Windows Forms, GTK, wxWidgets, DirectX, OpenGL...
Яко кодване на сложни проекти, може да не са за един
кратък триместър, а за два или три, и да има повече
изследване, а не тривиални задачи...
Макар че май ще е по-добре Java или C# да си разменят местата със C++.
Тош
![handshake :handshake:](https://forum.uni-plovdiv.net/Smileys/classic/0142.gif)
Joke
![grin :-D](https://forum.uni-plovdiv.net/Smileys/classic/grin.gif)