argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: обновяване правилата на форума  (Прочетена 4181 пъти)

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net

Правилата на форума не се одобряват напълно от някои модератори. Аз съм съгласен, че бихме могли да ги поосвежим малко.

* * * * * *

Искренно моля тези от вас, на които им пука за форума или имат идея за актуализиране на действащите правила да впишат тук корекциите си. В предвид някои разногласия с ФИСН и модерацията на форума им се колебая дали да не препоръчаме специфични правила за всеки форум. Считам, че е задължително да има ясни правила по които се модерира. Вие сте!
Активен

MISSTY

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 379
  • Биологически факултет :-)
    • My home page
Re: обновяване правилата на форума
« Отговор #1 -: 23.02.2009, 13:41:07 »

Проблемът не е в правилата, а в тяхното неспазване. Новите юзъри май май дори не са на ясно, че ги има, но по мои наблюдения след 1-2 модерации и няколко насърчителни писма от мод се обръща малко повече внимание на правилата.

А колкото до актуализацията единствено се сещам, че ще е добре като се цитира информация за срокове, документи, дати и т.н. да се посочва и източника и това да бъде зададено като правило, а не да се основава на добрата воля - все пак официалният форум на ПУ трябва да борави с повече от индивидуални интерпретации.

Активен

Kelli_Mutu™

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2750
  • Юридически факултет
    • My photos
Re: обновяване правилата на форума
« Отговор #2 -: 23.02.2009, 14:13:34 »

Проблемът не е в правилата, а в тяхното неспазване. Новите юзъри май май дори не са на ясно, че ги има, но по мои наблюдения след 1-2 модерации и няколко насърчителни писма от мод се обръща малко повече внимание на правилата.

А колкото до актуализацията единствено се сещам, че ще е добре като се цитира информация за срокове, документи, дати и т.н. да се посочва и източника и това да бъде зададено като правило, а не да се основава на добрата воля - все пак официалният форум на ПУ трябва да борави с повече от индивидуални интерпретации.

Напълно съм съгласна. Аз лично като трия или редактирам нещо пиша и лс на потребителя и обикновено се извиняват и започват да се съобразяват, което е супер :)
Относно промяна на правилата мисля, че промени трябва да се предлагат от тези, които не са съгласни с в момента съществуващите правила. Посочват с кое не са съгласни и съответно тяхното предложение за замяна и аргументи.
Активен

antoniy

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 723
    • http://antoniy.net/
Re: обновяване правилата на форума
« Отговор #3 -: 23.02.2009, 15:08:14 »

Няма смисъл. Това е моето мнение. И да няма правила, ситуацията няма да се промени.
Активен
Too short signature limits.

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #4 -: 11.09.2009, 23:43:55 »

Стефчо,

Зная че работиш по въпроса за обновяване на правилата. Ако трябва да обсъдим новости ми се ще да наблегнем на следните добавки:
- как избираме модератори (може би критерии, но не е нужно да са обективни);
- как освобождаваме модератори (примерно неактивност, други причини);
- кой, как, по какъв протокол взема решения за банване, изтриване и други по-сериозни намеси;
- актуализирания вид на правилата не искам да е много дълъг, трябва да помислим как да ги направим четими от потребителите.

Мисля едно от основните правила на този форум да приветства полезната информация и качеството на постовете, а не посещаемостта, много посетители и т.н. Това да отстояваме строго, вкл. на цената на сръдливи потребители!

Та това е от мен като предложение, но ти вероятно ще си опишеш всичко както трябва.
Активен

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #5 -: 14.09.2009, 14:06:14 »

Това е "бетата" на новите правила на един друг форум, където модерирам глобално. Не отговарят на 100% на нашите нужди тук, разбира се, но по-скоро исках да попитам за мнение относно цялостното им оформление и духа. На мен лично особено ми харесва точка 0. от Общите положения :wink: . Впрочем онзи форум е на phpBB3 и има някои много удобни функционалности, и за потребителите и за модераторите.

Цитат
Общи положения
0.Този форум се поддържа на доброволни начала от нас. Винаги сме готови да чуем вашето мнение, и се опитваме да бъдем разумни, работейки в рамките на оповестените правила, но в много отношения, те са по-скоро насоки и препоръки отколкото закон. Запазваме си правото да действаме по свое усмотрение.
1.Тези правила са предназначени за уреждане на отношенията на потребителите помежду им и спрямо администрацията на форума.
2.Всеки потребител регистрирал се на форума е задължен да се запознае с тези правила.
3.Нарушението на правилата поради тяхното непознаване няма да се третира като по-лека форма на провинение. Всякакви промени в правилата ще биват публично оповестени, за да могат потребителите да се запознаят с тях.
4.Правилата важат с пълна сила и за членовете на админисративния екип в качеството им на потребители на форума.

Правила и препоръки:
0.При констатация на нарушение, потребителя ще бъде санкциониран или мнението му - редактирано. Ако смятате, че дадено мнение е в нарушение на правилата, използвайте бутона "докладвай" в долния ляв ъгъл на мнението(бутон с червена удивителна). Администрацията на форума напълно ще съдейства на правоохранителните органи чрез предоставяне на всичката достъпна им информация за даден потребител на форума или неговата дейност, ако съответните органи предоставят нужната обосновка и документация за това.
1.Забранени са всякакви форми на лични нападки и обиди спрямо личността на друг потребител. Забранени са всякаква форма на обидни обощения спрямо хора или групи от хора, дискриминация на базата на пол, религия, етнос, раса, професия или социално положение.
2.Забранено е пускането като част от мнението на понографски материали, материали изобразяващи кърваво или изключително кърваво насилие, мъчения, гнусотии и подобни. Всякакви подобни материали трябва да бъдат пускани единствено като хиперлинк с необходимото ясно видимо предупреждени за съдържанието на линка.
3.Забранена е агитация на политическа или религиозна тема, както и всякакви мнения с чисто рекламна цел.
4.Всякаква форма на политически дебат и дискусия на настоящи политически събития и реални лица е забранена.
5.Забранени са провокативни мнения написани единствено с цел спор или да провокират други потребители към нарушение на правилата. Това включва умишлено погрешни или крайни твърдения с цел спор, грубо или преекспонирано поведение и други форми на провокативно поведение.
6.Спам - мнения с чисто рекламна цел, мнения лишени от смислово съдържание, празни мнения или такива ограничаващи се до една дума или символ са забранени. Пускането на множество идентични мнения също се брои за спам.
7.Забранено е спекулиране с или дискусия на модериране, администриране или правилата на форума извъм мястото определено за целта. Правилата са в пълна сила и в подобни дискусии - екипа е съставен от хора, а хората допускат грешки. Бъдете разумни и учтиви, когато посочвате това което намирате за грешка, и вероятността да се замислим над забележките ви се увеличава.
8.Моля уважавайте очите на тези които се опитват да четат мненията ви - пишете на български и спазвайте правописа и пунктуацията доколкото е възможно. Не използвайте излишна форматировка на текста - цветния текст, уголемените букви и други оформления са за подчертаване на определени части от текста, а не за непрестанна употреба.
9.Уважавайте темата на форума, форумните секции и темите пуснати от другите потребители. Пускайте темите си само в подходящите за целта секции. Ако такава липсва, вероятно темата не е подходяща за този форум. Отговаряйки в теми пуснати от друг потребител, старайте се да не ги откланяте от първоначалните им насока и предназначение.
10.Някои части от форума могат да имат вътрешни правила, посочени в обособена за целта тема.

Препоръки и забележки:
1.Всички правила на форума важат и за текст въведен в профила на потребителя - подпис, местоживеене, аватар и други.
2.Подписа на потребителя не може да надвишава 5 реда текст и не може да съдържа картинки.
3.Всяко лице има право само на един потребител на форума. Нарушаването на тази препоръка ще се санкционира особено строго, ако тези допълнитлни потребители се използват за лобиране на нещо, за натиск в спора, или за заобикаляне на наказание наложено на оригиналния потребител.
4.Всеки потребител има право да помоли екипа за това да му бъде поставена титла по негов избор. Потребителя трябва да е бил регистриран за период от поне една година и да има поне 100 мнения на форума. Екипа не е длъжен да уважи молбата на потребителя, ако прецени титлата за неподходяща.
5.Всеки потребител носи пълната отговорност за информацията, материалите и мненията, които предоставя чрез този форум, както и за начина по който използва информацията, материалите и мненията, предоставена от другите потребители на форума.
6.Екипа няма да забрани на друг потребител да ползва форума, само защото неговите или нейните мнения ви дразнят. Можете завинаги да скриете дразнещи мнения, като цъкнете на неговия или нейния профил и използвате опцията "Добави като Враг".

Модерация и санкции:
1.Когато модератор редактира дадена тема или мнение, той оставя бележка за причините и за извършеното, която изглежда по следния начин:
Цитат на: Moderator
Модераторска бележка

Злоупотребата с и фалшифицирането на тези бележки ще бъдат наказвани изключително строго.
2.Ако ваше мнение или тема липсват, не ги пускайте отново - може да са били преместени или премахнати с причина, при което ще извъшвате повторно нарушение на правилата - ако считате, че е допусната грешка, по-добре е да пишете директно до член на екипа, или да зададете въпрос за това в Метафорум.
3.Най-честите наказания за нарушаване на правилата и препоръките на този форума са както следва:
Тема в погрешната секция - темата се премества в правилната секция.
Мнения отклоняващи се силно от темата - мненията се отделят в отделна тема. Ако се налага, темата се премества в правилната секция.
Различни леки нарушения като дразнещи навици при оформлението на текста, прекомерна разгорещеност в спора и други - предупреждение. Подобни нарушения от потребител с повече от 10 предупреждения могат да доведат до по-сериозни наказания.
Обиди, провокативни мнения - 1 до 7 дни бан.
Спам - мнението се изтрива, потребителя получава предупреждени или бан.
Потребители, особено такива които иначе имат интересни и полезни за останалите мнения, но които не могат да се въздържат от това да нарушават правилата в дадена секция може да не получат забрана за писане във форума, а единствено забрана за писане в определени секции на форума, за период от седмица до три месеца.
Активен
Физически Факултет

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #6 -: 14.09.2009, 14:26:26 »

Във връзка с модераторите и взимането на решения, ето няколко ориентировъчни предложения:

1. Крайна дума по всички въпроси има Атанас Терзийски като официален представител на ПУ поддържащ форума. Той може да си избере един, двама или колкото сметне за необходимо души, на които да предостави определена част от функциите по администриране на форума, като в случай на конфликт и неразбирателство взима окончателното решение еднолично*.
2. Създаване на отделна секция на форума ("Задна стая", "Кътчето на шефа", "Преподавателското барче" - заглавие по избор и без това ще е невидима за повечето хора) видима само за модераторите, където да се разрешават конфликтите между тях/нас. Конкретно, когато някой от упълномощените вземе по-сериозно решение (бан, примерно) да съобщава, за да знаем и поне пред потребителите да няма недоразумения и спорове. Ако някой е несъгласен, повдига въпроса, разглеждаме го, Наско отсъжда и толкоз. Ако някой потребител се оплаче, пак там ще обсъждаме оплакването и ще се взима решението.
3. Новите модератори трябва да са регистрирани от поне половин година (приблизително) и да имат поне петдесетина поста. Въз основа на досегашното им форумно поведение се преценява дали стават, като въпроса се обсъжда в задна стая.
4. Модераторите трябва да се опитват да влизат на форума поне веднъж дневно. Естествено ще проявяваме разбиране - дори и в наши дни се случва да нямаш достъп до нет няколко дни (авария, ремонт), а ако отидеш някъде на екскурзия - и повече. Но ако някой не е влизал на форума един месец и не се е обадил... Не казвам директно да "уволняваме" в такива случаи, но въпроса следва да се разгледа и когато съответния човек се върне да бъде директно попитан има ли намерение да продължава да модерира. Ако не - благодарим, добре си дошъл/а да идваш като обикновен потребител.

____________
*Звучи натоварващо, но наистина сериозни ситуации откакто съм тук възникват има-няма два пъти годишно. През повечето време "Избрал съм ZYXWVU, доверил му/й съм се, подкрепям неговото/нейното решение" върши работа. Нали това е идеята да си избереш заместник/помощник.
Активен
Физически Факултет

antoniy

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 723
    • http://antoniy.net/
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #7 -: 14.09.2009, 18:11:14 »

Във връзка с модераторите и взимането на решения, ето няколко ориентировъчни предложения:

1. Крайна дума по всички въпроси има Атанас Терзийски като официален представител на ПУ поддържащ форума. Той може да си избере един, двама или колкото сметне за необходимо души, на които да предостави определена част от функциите по администриране на форума, като в случай на конфликт и неразбирателство взима окончателното решение еднолично*.
2. Създаване на отделна секция на форума ("Задна стая", "Кътчето на шефа", "Преподавателското барче" - заглавие по избор и без това ще е невидима за повечето хора) видима само за модераторите, където да се разрешават конфликтите между тях/нас. Конкретно, когато някой от упълномощените вземе по-сериозно решение (бан, примерно) да съобщава, за да знаем и поне пред потребителите да няма недоразумения и спорове. Ако някой е несъгласен, повдига въпроса, разглеждаме го, Наско отсъжда и толкоз. Ако някой потребител се оплаче, пак там ще обсъждаме оплакването и ще се взима решението.
3. Новите модератори трябва да са регистрирани от поне половин година (приблизително) и да имат поне петдесетина поста. Въз основа на досегашното им форумно поведение се преценява дали стават, като въпроса се обсъжда в задна стая.
4. Модераторите трябва да се опитват да влизат на форума поне веднъж дневно. Естествено ще проявяваме разбиране - дори и в наши дни се случва да нямаш достъп до нет няколко дни (авария, ремонт), а ако отидеш някъде на екскурзия - и повече. Но ако някой не е влизал на форума един месец и не се е обадил... Не казвам директно да "уволняваме" в такива случаи, но въпроса следва да се разгледа и когато съответния човек се върне да бъде директно попитан има ли намерение да продължава да модерира. Ако не - благодарим, добре си дошъл/а да идваш като обикновен потребител.

____________
*Звучи натоварващо, но наистина сериозни ситуации откакто съм тук възникват има-няма два пъти годишно. През повечето време "Избрал съм ZYXWVU, доверил му/й съм се, подкрепям неговото/нейното решение" върши работа. Нали това е идеята да си избереш заместник/помощник.

На мен ми харесва, че си формализирал част от досегашното статукво и си включил комуникацията като елемент.

Поздрави
Активен
Too short signature limits.

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #8 -: 14.09.2009, 19:20:23 »

Здравей Стефчо,
Благодаря ти за ангажимента. Актуализираните правила намирам за приемливи, с някои забележки (вж. по-долу). Искаше ми се да бъдат още по-съкратени, но явно това е трудно, невъзможно или може би и безсмислено.
Ето коментарите ми:

Общи положения
Тук може би е добре да добавим нещо от рода на "Пловдивския университет НЕ се ангажира с публикуваните тук мнения. Това е неофициална медия на университета".

Правила и препоръки
т. 2 - тук не разбирам защо разрешаваме линк към въпросните гадни материали, не е ли добре да махнем тази опция;
т. 3 - ако християнството е в графата религия, бих искал да се изключи от забраната. В момента подготвям един интересен християнски проект, който ще обхване някои електронни услуги в ПУ;
т. 4 - политика -- подкрепям да не се говори за политика тук, но всички знаем какво се случва с форума около избори;
т. +11: би ми се искало да добавим формулировка на факултетски форуми, които се модерират само от официално определени лица или поне да стане ясно, че екипа по подразбиране не модерира там, освен ако не е изрично помолен. Имах такива неприятни случаи и затова казвам;
т. +12: вероятно е добре да натъртим, че не е нужна аргументация за модерацията, освен за банването примерно или по-радикални неща, което би могло да се изнесе в отделен форум, както предполагаш, но публичен.

Препоръки и забележки
т. 6 - не съм сигурен, че тук има подобна функционалност като "Добави като Враг"

Модерация и санкции
(предложение) тук предупрежденията и обратната връзка биха затормозили модериращите и мисля, че спокойно можем да си спестим обратната връзка, освен ако модератора няма желание за това

Относно втория ти пост (мисля като antoniy). В добавка ми се ще да предложа някои неща, които ми се въртят от доста време. Наистина е добре да разграничаваме по някакъв начин новите от лоялните потребителите на базата на публикувани постове. Мисля си:
1. да преименуваме ролите Member, Hero Member и т.н.;
2. да актуализираме броя на постове за преминаване в по-горна група;
3. да лимитираме максимално възможностите на нови потребители (някакси);
4. мисля си за специализирани групи от потребители и специализирани форуми за тях (по интереси, малко повече privacy и т.н.);
5. да прецизираме и приемем вътрешните правила на модераторите на форума, нещо като use cases.
Активен

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #9 -: 15.09.2009, 10:55:33 »

Ама правилата изрично казах, че са от друг форум и за тук ще ги преработя (включително според твоите препоръки). Някои от нещата са свързани с функционалните възможности на phpBB 3. Това може да разреши и част от проблемите по това:
Цитат
Наистина е добре да разграничаваме по някакъв начин новите от лоялните потребителите на базата на публикувани постове. Мисля си:
1. да преименуваме ролите Member, Hero Member и т.н.;
2. да актуализираме броя на постове за преминаване в по-горна група;
3. да лимитираме максимално възможностите на нови потребители (някакси);
4. мисля си за специализирани групи от потребители и специализирани форуми за тях (по интереси, малко повече privacy и т.н.);
5. да прецизираме и приемем вътрешните правила на модераторите на форума, нещо като use cases.
Специално по 5. може вече да си поговорим по-сериозно в отделния модераторски форум, предполагам, че те ще са си по-скоро между нас си.
Активен
Физически Факултет

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #10 -: 15.09.2009, 20:20:49 »

Значи правим отделен (скрит) форум и в него си бъбрим ангажираните с форума на воля, така ли? Други задачи за мен?
Активен

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #11 -: 16.09.2009, 12:16:11 »

Засега толкова, това е лесната част. Остава да решим и кои сме "ангажираните".
Активен
Физически Факултет

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #12 -: 16.09.2009, 13:10:27 »

Засега толкова, това е лесната част. Остава да решим и кои сме "ангажираните".

Вероятно всички модератори на форуми? Всъщност това само ние ли си го четем?
Активен

Стефан Николов

  • Глобален Модератор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1122
  • lowstef
    • Блогчето ми
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #13 -: 16.09.2009, 15:24:09 »

Ами няма проблем да са всички модератори, само дето някои не са се вясвали отдавна и не знам да ги броим ли изобщо (Зайчето87, Лия). Не разбрах за кое ме питаш дали само ние си го четем, но тази тема поне я видях и без да съм логнат, значи всеки може да я види.
Активен
Физически Факултет

Васил Георгиев

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1157
  • Genius has side effects!
    • Ironichen - блогът на Васил Георгиев
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #14 -: 16.09.2009, 19:59:29 »

Темата не я четете само вие, просто следя развитието, без да се намесвам досега! Смятам, че нещата вървят добре и идеите ви си струват да се развият. Определено съм съгласен, че не може да си модератор и да не си влизал във форума от месеци, но това вече не го решавам аз. Правилата са добри и като ги допълни и пооправи Стефан, мисля, че ще станат супер! Засега това от мен, ще продължавам да следя с интерес!
Поздрави!
Активен
"Човек трябва да живее така, че да не умре и след смъртта си!

Kelli_Mutu™

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2750
  • Юридически факултет
    • My photos
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #15 -: 16.09.2009, 21:30:37 »

Аз също чета темата естествено. Просто смятам за излишно да пълня темата с това колко съм съгласна  :wink:
Ако имам забележки със сигурност ще ги упомена. Иначе идеята е свежа и ще е добре да се реализира на практика. Към момента съм ангажирана с последен държавен изпит и нямам свободно време да се включа с реална помощ, за което съжалявам.
Активен

Атанас Терзийски

  • Администратор
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2927
  • 0x04559912
    • atanas.uni-plovdiv.net
Re:обновяване правилата на форума
« Отговор #16 -: 17.09.2009, 18:34:28 »

Създадох новия форум и се надявам правата да са както трябва. Бихме могли да го пробваме.
Активен