argon bulletin board
Пловдивски университет => Пловдивски университет "Паисий Хилендарски" => Темата е започната от: НR в 29.02.2008, 13:23:57
-
Днес ходих на интервю за работа! Питаха ме дали ще запиша магистратура. Аз отговорих, че най-вероятно да, но няма да е в ПУ, защото не съм много доволна. Защо ли? Имах изпит при доцент Консулов (и не само при него, разбира се, но това ми е най-пресният спомен). С чиста съвест си признавам, че уважавам този човек, ходила съм редовно на лекции, беше ми интересно....уважавах го. Днес - 20 дни след изпита - разбрах оценката си. Имам 2 по финанси, защото реших, че ми е интересно да уча и просто не обичам да преписвам. Но както в много случаи това не помага. Видях, че отличниците в курса имат двойки. Защо ли? Едва ли е защото са решили да учат... Според мен това , защото са забравили да си купят handsfree. Хората, които преписваха, имат шестици и надолу до 4, разбира се. Хората, които решиха да учат, имат двойки. А иначе по време на изпита уважаемия доцент казваше: "При мен не може да се преписва. Ще Ви хвана, ако преписвате и няма да можете да си вземете изпита" и се разхождаше спокойно между handsfree-тата. Поне малко по-ниско самочувствие, като не познавате новите технологии, доценте!!!
Скъпи студенти, научете се да преписвате! Това е начинът да наберете необходимите кредити - нали знаете, че имате нужда от тях, за да завършите или Бог знае за какво са - сякаш някой ти обяснява.
Акредитация ли? Ще Ви докажа, че не лъжа за ученето си: аз съм сред първите, на които се разчита, че ще отидат на акредитацията ... забавно, нали! Е няма да отида. Цял живот се опитвам да не бъда лицемерна...сега защо да почвам. Да бях почнала от първи курс да преписвам по макроикономика освен ... Да, доцент Замфирова е много приятна, ама защо трябва да уча, като мога да препиша. Да ходят тези, които имат шест по финанси, защото знаят как се преписва с handsfree и имат интерес ... Аз вече го изгубих... Няма оправия с този университет! Разберете, настоящи и бъдещи студенти, научете се да преписвате! Ако не успеете, разбира се, ПУ ще Ви научи. Виждате аз как и защо ще се науча...
Да не забравяте да се гордеете с университета си, все пак това е нещо важно, на което ще се научите - да преписвате няма да ви помогне да си намерите хубава работа, някой ден ще кажете "имам хубави оценки в ПУ" и едва ли ще се гордеете, че сте ги изкарали с преписване освен ако не се хвалите като тарикат.
То се е видяло, че в ПУ така трябва да се процедира. Всеки сам прави избора се, но тук те поттикват да го вземеш в посока на пищовите. Да живее ПУ с преподавателите, които не са се научили да преписват и затова са решили да късат нас, а не другите! Супер. Честито на кандидат-студентите!
-
Аз пък никога не съм преписвал и имам само две петици в следването, като на едната бях единствения взел изпита от раз (а имаше и опити за преписване на него изпит), а на другия пак това си беше най-високата оценка. Има порядъчно много хора, които са си изкарали хубав успех (и са научили много) без да преписват. Има ли и примери за обратното (учещи хора с ниски оценки и преписвачи с голям успех)? Да, за съжаление и такива се намират. Гадно е. Гадно е, че точно на теб ти се е случило, но моля те не обобщавай целият Пловдивски Университет в няколко заблудени преподавателя и няколко тарикатчета, които си мислят, че дипломата с шестици и без покритие от знания ще им помогне в живота.
-
Честито! Мога ли само да попитам кога завърши ПУ? Тези години или преди малко повече!
Едва ли трябва да защитавам тезата, че образованието от едно време не е като сегашното..., нали?
ОК, няма да обобщавам. Във Факултета по Икономически и социални науки се срещат по 2-3 ма преподавателя на семестър(понякога няма и толкова),които да не пишат оценки по мнение или по същия начин като на мен!ОК?
Въпрос: какво мога да направя аз в моя случай, освен да му се моля да ме изпита пак по-скоро, ако не ми се ще да си влача изпита до септември(поредният абсурд, разбира се)?
-
Ама....тази борба ще бъде напълно безсмислена...Едва ли справедливостта ще възтържествува някога...
-
Аз също никога досега не съм преписвал, а вече съм трети курс и имам отличен успех. Не ми се е случвало досега да съм учил и да знам по някой предмет и да получа слаба оценка. Просто не знам как може да стане това. Ако има разминаване с реалните ми знания, то е в границите на 1 единица, но никой преподавател не може да бъде отличен оценител.
Но наистина проблемът с преписването е сериозен. Мен лично много ме демотивира това, че хора, които си нямат хал хабер, но са нахални и преписват най-нагло, след това може да се случи така, че да имат по-висока оценка от мен, а аз съм положил десетки часове труд. Просто не е честно.
За това вина имат и самите студенти, защото ни е такава културата, но и при положение, че наглостта и нечестността се стимулират от преподавателите с по-високи оценки и следователно с по-добри възможности след завършването (при равни знания), то няма как да е иначе.
-
Много интересна тема,почти винаги актуална и твърде често коментирана в този форум.Еда ли има университет или факултет,в който преписването да не съществува като начин на взимане на изпит(друг е въпроса за кои и колко изпити).И тези които казват,че то не съществува в техия факултет или университет просто лъжат.Преписват и в ТУ,дори и във ВМИ.Какво от това?Въпросът е дали това е често явление.Винаги съм се възмущавал на преписването.Не съм преписвал,защото не мога,не защото го заклеймявам като явление.Да наистина мога да имам по-слаба оценка,но тя ще да е справедлива.Това,че другите имат високи оценки,получени чрез преписване не ме прави подценен от преподавателите,просто това съм показал от себе си и толкова заслужавам.Не ме дразни,това че тези,които са преписали имат формално повече.Нека се радват,те все пак поемат известен риск със самото преписване.Да не говорим,че една шестица може да бъде измислена и незаслужена и без преписване.А иначе има много изпити,не всички са писмени и не на всички може да се преписва.Мисля че тепърва ще се сблъскваме с много по-голями НЕсправедливости от преписването
-
хм...пеписване винаги е имало,има и ше го има.независимо от повода според мене то никога не е оправдано,защото за да преписва всеки изказва своите доводи-едни казват "нямаше време да се подготвя",други-"защо да уча като мога да препиша"и тем подобни...факт е,че винаги учащите студенти са ощетени-изпълнената с 6ци диплома не налива мозък в главата на преписвача-важно е какво си запомнил-може да си учил по-малко,но което знаеш да знаеш,че го знаеш:)а един преписвач какво печели-бележкарство само и самочувствие без покритие"виж ме кой съм аз".а при един въпрос от елементарно естество по специалността му кляка...
така че учащи колеги,добре дошли в клуба!!!и мен ме прецакваха така колеги/но не убиха стимула ми да си вадя оценките с учене-прецених,че то си е за мене/-свиква се и в един момент спира да ти пука...казваш си "мама му стара всеки е за себе си.когато се започне работа то си проличава кой колко знае"
така че успех.и горе главите на отличниците!справедливост никога няма да има.
-
ами аз сега съм 3ти курс и немога да кажа че никога не съм преписвал ама това е било в съвсем минимални размери, доста рядко и то на изпити които са тъй да се каже ,,пунта мара''. прчината е че ме мързи да си правя пищови. апак успеха ми досега е мн. добър
-
така че учащи колеги,добре дошли в клуба!!!и мен ме прецакваха така колеги/но не убиха стимула ми да си вадя оценките с учене-прецених,че то си е за мене/-свиква се и в един момент спира да ти пука...казваш си "мама му стара всеки е за себе си.когато се започне работа то си проличава кой колко знае"
така че успех.и горе главите на отличниците!справедливост никога няма да има.
:bow: Чест и почитания! Надявам се повече хора да мислят като теб, защото в крайна сметка всеки отговаря за себе си. Ами ето например представете си следната ситуация - учим дистанционно, взимаме си изпитите, никой дори не познава колегите си, понеже ги е виждал само по някой изпит и накрая всеки е с оценката си. Кой преписал, кой не - отивате си и по живо по здраво. Всеки си мисли какво е изпуснал, какво още е можел да напише, дали е доволен... и тогава никой няма да мисли какво е правел другия, защото няма да е общувал с него. А при нас проблемът от къде идва? Идва от там, че когато някой си признае, че е преписвал и тези, които са учели започват да му завиждат. И ЗАЩО, бе колеги? - питам аз. Нали в крайна сметка този резултат си остава за мен?
Но тук идва и нещо друго, което трябва да се отбележи - стипендиите. Ето това е големият проблем на учащите студенти. Ето този проблем ще бъде много трудно разрешен. Но тъй като преписващи винаги ще има май е по-добре да се замислим какви са другите причини някои да не получават тази пауър инжекция. И аз ще ви кажа една, която смятам за главна - някои студенти от първи курс, които имат само 2 изпита, единият от които е доклад, а на другият, ако решиш да не се явяваш, ще имаш най-малко 4. Визирам колегите от педагогическия, като не искам въобще да ги обиждам. Дори това от тях съм го чувал. Ето защо, ако стипендиите започнат да се раздават по факултети (на прооцент, защото във всеки факултет има различна бройка студени и така много могат да бъдат ощетени) и тогава нека наистина най-учещите да бъдат стимулирани. Това не е тотално решение, но със сигурност е много по-добър вариант от сегашния.
А иначе за преписването искам да кажа, че аз съм един от тези хора, които по принцип много обичат да преписват :roll: и... да дават да преписват от него :hihi:, но се дразня АДСКИ МНОГО, когато колеги, които са преписвали от МЕН после ми мрънкат, че не било честно така да се преписва и т.н. АЛО, КОЛЕГАТА, А КАТО ПРЕПИСВАШ ЗАЩО СИ МЪЛЧИШ ПО ВЪПРОСА? (не визирам никой от тези които са писали по темата)
Е, стига толкова от мен. Чакам коментари.
-
според мен въпроса с преписването е много по сложен!познавам колежки които след като им забраниха да използват"Слушалки",не се стъписаха на изпита , ами съвсем хладнокръвно използваха 2-ри резервен вариант (автомат Калашников) изкаран под полата и пак имаха 6-ци! а има колеги на които да им дадеш записки (1 към1 с лекциите)пак не знаят от къде да препишат и имат 2-ки!който го може --го може ,който не може и не знае как , да не преписва!това е! :-) :-P :-*
-
Знаете ли че на мен ми писна от преписвачи в моя курс.Има две три девойки водят се големи тарикатки.Значи те на всички изпити си преписаха като най - големите и имат петиции шестици, а ние които си скъсахме дупетата от писане имаме по - малко и дори и двойки.Не е честно това.Те трите обират всички овации че са най - умни а ние другите сме си ние другите (останалата сган)Е не честно писнало ми е. :angry: но не сме такива да ги издадем и да се свърши.Защото винаги само те преписват.
-
Аз не мисля, че университетът е виновен за преписването. Вярно, има преподаватели, които не правят нищо, за да спре това, но пък и не са длъжни да бдят над студентите и да поправят навиците им от училище. В моя курс на един от най-трудните изпити през изминалия семетър 4 човека, които не бяха идвали и на 1 лекция си взеха изпита с 1 и същ пищов. Влиза един - преписва, като излезе предава пищова на следващия (преподавателят чете вестник, докато трае мероприятието). Четиримата имаха четворки без да са научили и 1 тема, даже бяха горди с това.
-
Споко Bunny87,ти май беше биология и химия нали?Аз също съм БХ и трябва да кажа,че аз съм от тези,които НЕ преписват,хич не ми пукаше за другите преписвачи,но в последно време много ме дразни това,че на последните изпити пишех не 2,а по 4 теми(и имах 6),а преписвачите за половин тема имат 5!Е как е възможно това?Аз съм 2 курс и трябва да ти кажа,че преподаватели като гл.ас.Статкова,гл.ас Темелков,Проф.Чешмеджиев и т.нататъка са големи професионалисти,но са като кон с капаци-пред тях се преписва и пак мълчат.При тях под 4 няма!Е как няма 86% от българите да са висшисти!?И такива некадърници(преписвачите) взимат диплома.От моя курс има хора които не знаят формулата на солната киселина или пък какво означава фосили!!!!!
-
Споко Bunny87,ти май беше биология и химия нали?Аз също съм БХ и трябва да кажа,че аз съм от тези,които НЕ преписват,хич не ми пукаше за другите преписвачи,но в последно време много ме дразни това,че на последните изпити пишех не 2,а по 4 теми(и имах 6),а преписвачите за половин тема имат 5!Е как е възможно това?Аз съм 2 курс и трябва да ти кажа,че преподаватели като гл.ас.Статкова,гл.ас Темелков,Проф.Чешмеджиев и т.нататъка са големи професионалисти,но са като кон с капаци-пред тях се преписва и пак мълчат.При тях под 4 няма!Е как няма 86% от българите да са висшисти!?И такива некадърници(преписвачите) взимат диплома.От моя курс има хора които не знаят формулата на солната киселина или пък какво означава фосили!!!!!
Май не си чела моя пост.
-
p6ebem,първо,бях се обърнала към поста на Bunny87,второ,във връзка с твоя пост,само мога да ти кажа,че не мога да завиждам на МАЛОУМНИЦИ,които даже не знаят какво учат,защото преписват, и трето,мисля,че не е завист това да искаш да се спре с масовото "пръкване" на висшисти,които не са кадърни.Май ти не четеш като хората.За твое сведение в големи държави като Франция,Германия висшистите са едва 10-15%,а я България 83%.Прави си изводите сам.НА МЕН МИ Е ПОД НИВОТО ДА НАРИЧАМ КОЛЕГИ ПРЕПИСВАЧИТЕ!МНОГО ИЗВИНЯВАЙ АКО ТЕ ЗАСЕГНА!!!!!!!!!!!
-
83% от какво? От населението ли? Добре. Тогава нека поставим големия въпрос - с какво точно ви пречат тия преписвачи, като след като завършиш са важни знанията, а не дипломата? Къде е големият проблем? Или наистина толкова сте се загрижили за държавата, че тръгнахте да решавате толкова големи за нея проблеми, след като вече са решени проблемите с наркоманията и алкохолизма, където сме на първо място сред подрастващото население в Европа? Ама такава ни е цялата работа! Христос е казал някога: И защо гледаш съчицата в окото на брата си, а не внимаваш на гредата в твоето око? Или как ще речеш на брата си. Остави ме да извадя съчицата из окото ти; а ето гредата в твоето око? Лицемерецо, първо извади гредата от твоето око, и тогава ще видиш ясно за да извадиш съчицата от братовото си око.
Май в дните около Христовото Възкресение е време да се замислим над всичко, което Той е казал.
-
ми аз лично никога не съм приписвал в пу.преписвах веднъж в средното и ме хванаха и след това реших че е по лесно да научиш по важните неща вместо да приписваш.Нали целта е да научим нещо а не да изкараме оценка.Ако искате да приписвате отидете в колеж или дистанционно.А който иска да преписва добре да си преписва но така лъже себе си а не друг. и дано не попада при Славенков защото на изпита едно момче с пищови го пребърка пред всички ако сте готови за това преписвайте на воля:)
жълто-черен до гроб
-
Както вече ти казах,P6EBEN,НА МЕН МИ Е ПОД НИВОТО ДА НАРИЧАМ КОЛЕГИ ПРЕПИСВАЧИТЕ!!
При мен това е проблема.И пречат за това,че утре като кандидатствам за работа може да назначат такъв некадърник ,а не мен,ей тва ми е проблема!Ей за това има хора дето умират от некадърни лекари,учители,които малтретират учениците,щото и те самите не зная кво става и къде са,и за тва (както на скоро стана) се срутват сгради,заради некадърни инженери!!!Eй такива преписвачи!
Ти сам казваш"след като завършиш са важни знанията, а не дипломата",та тогава защо не се замислиш върху това?!
-
Именно. Когато шефът на преписвача, види че той нищо не знае, ще вземе теб. Не знам ти точно от кой тип си, но мога да ти кажа, че повечето, които пишат сега тук не им пука толкова за това дали са преписвали другите, а за това, че другите са изкарали по-висока оценка от тяхната. Пример - бях чел една тема по един от последните изпити и случайно тя взе че се падна. Трябваше да напишем и още една и аз преписах втората от момичето, което беше до мен, а тя преписа моята. И знаеш ли какво стана? Тя рева по телефона на някой, че аз съм изкарал 5, а тя 4. Аз съм чел 1 тема, а тя 20 да речем. И проблема тук не е толкова в това, че се преписва, а в това, че се изкарват по-големи оценки. Защото, ако ти не знаеш, че аз съм преписвал, откъде ще имаш повод да се ядосваш? Ако аз не съм ти се похвалил, откъде ще правиш статистики с колко там процента? Ако не бях казал на оная мацка преди изпита, че съм чел само една тема щеше ли тя да реве, че съм изкарал повече от нея и че даскала бил такъв и онакъв? Затова в първия пост писах, че това е от завист. Надявам се да ме разбираш.
P.S. Между другото не знам дали знаеш, но кандидатстването за работа в България още не е толкова развито, че да има по 16 кандидати и съответно да се създава конкуренция. Или си първа и те взимат, или си на принципа "шуробаджанащина".
П.П.С. Съквартиранта ми напомни да ти кажа, че преписвачи лекари няма, тъй като там не се преписва, а се прави на практика ;-)
-
За лекарите само да ти кажа,че взимат диплома и без да са стъпвали на практика.Наскоро даже масово се говореше за универдитет,който върти бизнес с медицински дипломи.
За кандидатстването за работа,пък,има специалности където има конкуренция.В моя град икономистите са много и като се отвори свободно раб.място ше се избият
-
колеги, не знам дали унито ще Ви научи да преписвате , но по --важно е да Ви научи да станете Човеци, с глави на раменете, защото хора много ,около нас!това дали преписвате или не , няма ,ама няма абсолютно никакво значение, в живота! повервайте ми --то си остава в миналото , след като вземете дипломата ще го забравите, и след време може да си спомняте как някой изпит сте го взели с преписване, за да разказвате на синове и дъщери! по--важно е да се борите в живота и да преодолявате проблемите--да не изброяваме излишно , всеки ги има в изобилие! над това поразсъждавайте! :wink:
-
Много точно казано,колега.
-
Много точно казано,колега.
:D Аз също съм съгласен! Ама работата е там, че някои хора това не искат да го осъзнаят, защото не могат да губят. А именно това ги прави губещи - прави ги да недоволстват с/у нещо нормално.
-
Дали ще е преписване, дали ще е зубрене, дали колежката просто ще е с къса поличка днес и доцента е на кеф спрямо нея - много боли, когато твоят труд ти се стори недооценен или отишъл нахалост!
Проблема е наистина, че все гледаме другите. Истината е, че светът е самите нас, не другите.
Преписва се тотално още в средното училище!
За стипендиите е тъжно - наистина успеха много определя получаването й.
Трябва да се направи заинтересованост към самото учене, а не да се вардят студентите да не препишат. По мое време (преди 20 г.) повечето изпити, дори по математика, бяха устни. Пишеш си листовете, но после сядаш до доцента и заедно дискутирате написаното и си проличава, ако си преписал. Сега, с тези тестове и с това изнасяне на оценката след един месец, се заличи живият контакт преподавател-обучаем. Верно, устното изпитване е трудоемко и също субективно. Трябва да се направи голяма част от оценката да е от семинарни занятия с решаване на задачи на дъската от студента или дискусии.
-
HR, не разбирам какъв ти е проблемът. Преписвай, ако искаш, ако искаш не преписвай. Но никой не може да ме убеди, че точно при въпросния Консулов си запомнила всички формули от по 5 реда и излишните графики по модели на Марковиц и какви ли не щуротии. А дори и да си опитала да ги запомниш , ето какъв е резултатът - всичко ти се е смесило и имаш 2. Хайде научи и ела 10 дена по-късно да ми начертаеш някой от моделите заедно с формулите му, които се преобразуват по 10 пъти докато ти свърши листът. камо ли не може да се използва компютърна програма, която автоматично прави сметките, аз като от 14-ти век ще седна с лист и молив с гумичка да пресмятам. Я не се излагай. Толкова безсмислени неща се вземат, че евала на онези, които си щадят мозъците и не се натоварват с безполезни неща. Също така не бъди толкова злонамерена към останалите, приканвайки тоя и оня да им търси хендсфрийта и имплантирани чипове само защото ти си решила другояче, не е колегиално. Помисли над това, без да си правиш труда да ми отговаряш.
-
Ами искам да ти кажа, че може и да не съм запомнила формулите (които между другото не са чак толкова сложни, ако преди това си преминал през Попчев и Христов), графиките на Марковиц и т.н., това означава ли, че така трябва да преминават изпитите? Пък и айде не ги изкарвай все едно учиш магистратура по финансов мениджмънт! Не знам всъщност на вас какво е диктувал, но при нас чак такива бруталности нямаше.
Между другото искам да Ви кажа (това са коменатри по стари постове), кандидатите за една работа съвсем не са малко. Зависи от позицията, но по-малко от 20 човека не остават често. Така че всичко е възможно, като кандидатствате за работа... особено, ако искате да е за нещо по-сериозно, не очаквайте да ви зададат въпрос като за сервитьорка или да пропуснете професионалния тест!
Между другото мисля, че в този форум може да се напише и нещо хубаво! За първи път присъствах на истински изпит по трудово право. Евала на асистент Генова, която вместо да даде елементарните тестове или вечните теми, даде казуси! Това беше изненада за всички и най-вече за мен, че някой се е постарал малко повече от необходимото.
Ако има малко повече такива изпити, които да накарат хората да се замислят в тази посока, може и когато кажем някъде в България, че в ПУ има икономически факултет, няма да ни се изсмеят. Познавам момче, което кандидатства за лятното училище на Буров, и там са се позасмяли, когато чули за икономическия факултет в ПУ. Не сте ли виждали в staj.bg как по обявите за стажанти-икономисти са изброени всички БГ университети, без нашия...
Благодаря за вниманието
-
Дали ще е преписване, дали ще е зубрене, дали колежката просто ще е с къса поличка днес и доцента е на кеф спрямо нея - много боли, когато твоят труд ти се стори недооценен или отишъл нахалост!
Проблема е наистина, че все гледаме другите. Истината е, че светът е самите нас, не другите.
Преписва се тотално още в средното училище!
За стипендиите е тъжно - наистина успеха много определя получаването й.
Трябва да се направи заинтересованост към самото учене, а не да се вардят студентите да не препишат. По мое време (преди 20 г.) повечето изпити, дори по математика, бяха устни. Пишеш си листовете, но после сядаш до доцента и заедно дискутирате написаното и си проличава, ако си преписал. Сега, с тези тестове и с това изнасяне на оценката след един месец, се заличи живият контакт преподавател-обучаем. Верно, устното изпитване е трудоемко и също субективно. Трябва да се направи голяма част от оценката да е от семинарни занятия с решаване на задачи на дъската от студента или дискусии.
:y:
-
Добре де,защо гледате другите как си вадят оценките.Всеки трябва да си гледа в своята паничка,а не в чуждата.Всеки един си има глава на раменете и може да реши как ще си изкара оценката.Било то с яко учене или с преписване.
-
Защото хората не са сигурно в себе си, което е лошо... :-)
-
Защото хората не са сигурно в себе си, което е лошо... :-)
Не. Просто защото не е честно. Пък тези, които питат "Кое е честно?" - просто нямат установена ценностна система.
-
Всъщност ПУ ли ни учи да преписваме......?Въобще учили ни някой?Може ли да се научи?
-
Целта на университета и преподавателите е да дадат посока, а, следвайки я, ние се самообразоваме, нали така? В този смисъл оценката е изцяло ориентировъчна за нас самите и конкуренцията, освен ако не стимулира, е безсмислена. Това, което искам да кажа, е, че персоналната оценка не е съизмерима с тези на останалите, тъй като положеният труд и методите нямат никакво значение, важни са единствено резултатите, но не тези в книжката. Ще се съгласите ли, че никой не се интересува от оценката ви на конкретен изпит, а от цялостния ви модел на мислене, манталитет и интелигентност? Ситуацията, която е наистина неприятна, е, когато човек (преподавател), когото много уважаваш, е заблуден в преценката си и (нещо, което се случва често) "знанията" на някой полуграмотен колега са сравнени с твоите, но това, повтарям, е безсмислена, макар и естествена реакция. Абсолютно съгласна съм, че броят на висшистите обезцени стойността на висшето образование в България, затова ще кажа още веднъж, че е важно това, което ще постигнеш сам в полето, което е извън обхвата на преписвачите.
-
Добре де,защо гледате другите как си вадят оценките.Всеки трябва да си гледа в своята паничка,а не в чуждата.Всеки един си има глава на раменете и може да реши как ще си изкара оценката.Било то с яко учене или с преписване.
Защото след като си вложил толкова труд и усилия да научиш материала, някой си малоумник ти се смее в лицето, че е по- кадърен от теб. Жалко е за всичките ти усилия и по едно време решаваш да се предадеш и или ставаш студент със слаб успех, или се превръщаш в тях самите.
-
Добре де,защо гледате другите как си вадят оценките.Всеки трябва да си гледа в своята паничка,а не в чуждата.Всеки един си има глава на раменете и може да реши как ще си изкара оценката.Било то с яко учене или с преписване.
Защото след като си вложил толкова труд и усилия да научиш материала, някой си малоумник ти се смее в лицето, че е по- кадърен от теб. Жалко е за всичките ти усилия и по едно време решаваш да се предадеш и или ставаш студент със слаб успех, или се превръщаш в тях самите.
Не съм съгласна...ако човек е амбициозен,не би трябвало да се влияе от другите и заради другите да се превърне в слаб студент или да заприлича на тях!Според мен всяко усилие бива възнаградено и няма как "някой си малоумник" да ми се смее в лицето, че е по- кадърен от мен при положение,че аз съм убедена в собствените си способности и знания.А това,че има хора,които преписват,за мен е без значение,нито ме дразни,нито ме впечатлява,имам достатъчно грижи по време на сесия и изпити,за да се занимавам с другите хора.Предполагам,че е дразнещо,когато си положил усилия,някой друг по нечестен начин да изкара по - висока оценка (на мен не ми се е случвало),но в крайна сметка си мисля,че по-важно е какво ти остава в главата,отколкото като оценка в дипломата.И аз имам колеги,които нямат взет изпит без преписване,но ако ги питате през кой век твори напр.Дикенс,ще ви гледат като от друга планета и съответно,ако този човек отиде на интервю за работа един ден и иска да се реализира в сферата ,за която е учил,няма как да се конкурира с друг,който е по-начетен от него и действително е учил,макар и дипломата му да е по-ниска от на този,който е преписвал .А преписвачи винаги е имало и ще има,така че не си хабете нервите,а мислете как да извлечете максимума знания,докато носите почтеното "звание " студент :wink: и се наслаждавайте на студентския живот :-)
-
Брей, верно ли това отгоре е написано от преставителка на нежния пол? Да ми дадете автограф след пресконференцията. :-D
Перифразирано с други думи, колкото и както и да се скъсат състудентите ми да преписват, това с нищо не променя моите знания. А за мен моите знания са важни, а не хорските незнания. Важен съм аз, мамка му... 8-)
Въобще дребнав народ сме, все гледаме в паничката на другите. Занимаваме се повече с другите хора, отколкото със себе си, което казано по друг начин е, че голяма част от времето ни минава в безплодни и безсмислени занимания. Това води със себе си голяма доза раздразнение, неприязън, злоба, негативни емоции, психични разстройства, депресии. Много собственоръчно предизвикана обремененост вирее в държавата ни, деба...
-
Нещо смешно ли написах?
-
Това бяха адмирациите ми, но с грешен емотикон. Я да изберем някой по-подходящ.....ей тоя става за случая... :D
П.С. А и все пак думите значат повече от една емотинона си мисля...или светът е станал прекалено виртуален и се обръща повече внимание на чисто виртуалните похвати...хмм...както и да е, тема на друг разговор :)
-
Перифразирано с други думи, колкото и както и да се скъсат състудентите ми да преписват, това с нищо не променя моите знания. А за мен моите знания са важни, а не хорските незнания. Важен съм аз, мамка му... 8-)
Въобще дребнав народ сме, все гледаме в паничката на другите. Занимаваме се повече с другите хора, отколкото със себе си, което казано по друг начин е, че голяма част от времето ни минава в безплодни и безсмислени занимания. Това води със себе си голяма доза раздразнение, неприязън, злоба, негативни емоции, психични разстройства, депресии. Много собственоръчно предизвикана обремененост вирее в държавата ни, деба...
:y:
Маааалко уточнение - ситуацията е мнгоо подобна по цял свят, просто у нас е малко по изразена. Но далеч не е чисто български синдром. Иначе е много вярно. За съжаление...
-
с или без преписване изпита се дава... винаги съм чел за изпитите но не отричам че съм и преписвал на някои от тях. Дали от мързел защото изпита е колкото да се запълни хорариума часове или за по висока оценка... и това с оценките е пълна дивотия.. от 1 курс трябва да се бориш за магистратура (тоест да имаш над 4 общо от всички години), държавния и той така ( за мене по правилно е да се оценява взел / невзел) аман от бележкарство...
и да кажа на зубарите дето чета по горе четели по 10 4аса файда няма ... само си губите времето, с зубрене по умен не се става... отлични примери имам затова още от гимназията :)
-
с или без преписване изпита се дава... винаги съм чел за изпитите но не отричам че съм и преписвал на някои от тях. Дали от мързел защото изпита е колкото да се запълни хорариума часове или за по висока оценка... и това с оценките е пълна дивотия.. от 1 курс трябва да се бориш за магистратура (тоест да имаш над 4 общо от всички години), държавния и той така ( за мене по правилно е да се оценява взел / невзел) аман от бележкарство...
и да кажа на зубарите дето чета по горе четели по 10 4аса файда няма ... само си губите времето, с зубрене по умен не се става... отлични примери имам затова още от гимназията :)
:y: :bow: Именно! Това е много точно казано!!
Аз нямам случй в практиката си като преподавател някой скъсан, след n на брой явявания да не е получил 3... подразбира се че нищо повече не е влезнало в главата му.
От друга страна нашата интересна соц. система на преподаване - тонове лекции и изпит - възпоизвеждането им е очевидно стара, неадекватна и дори вредна в света на съвременните технологии (internet, wiki, библиотеки и т.н.). Ref.: http://www.lambdassociates.org/blog/decline.htm
След дълги чудения аз лично променям начина си на преподаване така: Лекциите се редуцират като време на половина. Преподава се най-важното с ориентиране в джунглата, линкове и източници за допълнително четене на всели слайд. Раздават се курсови задачи от областта на лекциите, но не преподаван материал, като решенията им се обсъждат и дискутират като равен с равен (експертно) в останалата част от времето за лекции. По този начин аз комуникирам с подготвени хора, които могат да ползват моята експертна позиция обсъждайки нещата. Това именно доста по трудно могат да намерят в интернет. Преписвания и пищови в тая схема се подразбира, че не работят.
Разбира се, че в ПУ ще се преписва, особенно когато преподавателите нехаят да обновяват тестовете си или начина на изпитване. За това обаче студентите носят толкова вина, колкото им харесва така системата "изпит да мине, друг да дойде...". Един мой приятел беше много добре дефинирал ситуацията: "Българските ВУЗ-ове са добре работеща система между посредствения преподавател и посредствения студент"
Оттам нататък можем да си говорим как се преписва и дори да се специализирате до съвършенство в тоя занаят. Кой лъже и кой е излъгания - отговорете си сами.
:wink:
-
Всеки трябва да гледа себе си.Човек трябва да се бори, :-) а как няма значение.Дали ще преписва или не той решава.Аз лично понякои предмети уча и съм сигурна в себе си това ,което съм си поставила за цел съм го постигнала.Който иска да се бори за по нагоре го прави, който не иска рано или късно се отказва да уче.... :-) :-)
-
Ако се наложи, ще препишеме, ако можеме :drunk:
-
Именно амбициозните студенти са най-големите преписвачи.
Колкото до това да гледам кой преписва, това ме стряскаше до втори курс.
Сега разбрах, че най-големите отличници са и най-големи преписвачи.При това като завършат, те ще се справят много по-добре от нас "съвестните" :-D .
Нищо не редно, и не справедливо.В реалния живот нещата не стоят по-различно.
И колкото по-скоро го разберем, толкова по-добре.
Не знам всъщност обаче ако някои от нас /не дай си Боже/ станат преподаватели как ще постъпват.
-
Всеки трябва да гледа себе си.Човек трябва да се бори, :-) а как няма значение.Дали ще преписва или не той решава.Аз лично понякои предмети уча и съм сигурна в себе си това ,което съм си поставила за цел съм го постигнала.Който иска да се бори за по нагоре го прави, който не иска рано или късно се отказва да уче.... :-) :-)
+1 :hihi: В крайна сметка целта оправдава средствата.
-
Именно амбициозните студенти са най-големите преписвачи.
Колкото до това да гледам кой преписва, това ме стряскаше до втори курс.
Сега разбрах, че най-големите отличници са и най-големи преписвачи.При това като завършат, те ще се справят много по-добре от нас "съвестните" :-D .
Нищо не редно, и не справедливо.В реалния живот нещата не стоят по-различно.
И колкото по-скоро го разберем, толкова по-добре.
Не знам всъщност обаче ако някои от нас /не дай си Боже/ станат преподаватели как ще постъпват.
Едва ли ще се справят по-добре от нас "съвестните", защото тази оценка, която имат се дължи на преписването им, а не на знания, които се очаква останлите да имаме. Всеки днес си търси хора със знания и опит, а не просто една отлична диплома. Като отидеш на едно интервю там всички ще блесне и ще се види кой знае и кой е преписвал по изпитите! :)
-
Преписването е рационалност, умение да оцелееш при това с малко усилия да постигнеш максимум резултат.Преписването е и риск,хладнокръвие, носене на отговорност.
Всичко това се цени в живота, при това много повече от една заслужена или незаслужена 6-ца в дипломата.Излиза, че не резултата от преписването, а самото преписване изгражда едни адаптиращи се, добре подготвени личности.
:-D :-D :-D
А практиката показва, че преписвачите не остават без работа след завършване.
А за тези които са решили да живеят по правилата-изборът си е наш и не бива да заклеймяваме другите.
-
Преписването е рационалност, умение да оцелееш при това с малко усилия да постигнеш максимум резултат.Преписването е и риск,хладнокръвие, носене на отговорност.
Всичко това се цени в живота, при това много повече от една заслужена или незаслужена 6-ца в дипломата.Излиза, че не резултата от преписването, а самото преписване изгражда едни адаптиращи се, добре подготвени личности.
:-D :-D :-D
А практиката показва, че преписвачите не остават без работа след завършване.
А за тези които са решили да живеят по правилата-изборът си е наш и не бива да заклеймяваме другите.
Има нещо вярно, че тези, които преписват са добре подготвени "специалисти" в отделни области, но за да си вършиш добре работата освен да си хладнокръвен, поемащ рискове и отговорен, трябва да имаш и познанията, иначе определено няма да свършиш много добре. Както се казва, ще поживем, ще видим.
-
Абе аз като правя пищови направо научавам материяла и имам в себе си за сигурност макар,4е рядко ми се налага да преписвам.Съгласна съм с мнението на повчето колеги,че да препишеш не е мн лесно и не всеки може... :)
-
Абе аз като правя пищови направо научавам материяла и имам в себе си за сигурност макар,4е рядко ми се налага да преписвам.Съгласна съм с мнението на повчето колеги,че да препишеш не е мн лесно и не всеки може... :)
Така е, не е лесно, а и се научава малко от материала, докато ги подготвяш. Аз лично съм от тези, които нямат психикиата да преписват, пък и смятам, че ако седна да науча ще ми е по-полезно. Затова продължавам упорито да се мъча, но всеки се оправя, както може. :)
-
Преписването е рационалност, умение да оцелееш при това с малко усилия да постигнеш максимум резултат.Преписването е и риск,хладнокръвие, носене на отговорност.
Всичко това се цени в живота, при това много повече от една заслужена или незаслужена 6-ца в дипломата.Излиза, че не резултата от преписването, а самото преписване изгражда едни адаптиращи се, добре подготвени личности.
:-D :-D :-D
А практиката показва, че преписвачите не остават без работа след завършване.
А за тези които са решили да живеят по правилата-изборът си е наш и не бива да заклеймяваме другите.
Много добре казано! Образованието дава само насоки, разбиране...дава само основата и ни научава как да намерим и използваме дадена информация когато ни потрябва.
-
Преписването е рационалност, умение да оцелееш при това с малко усилия да постигнеш максимум резултат.Преписването е и риск,хладнокръвие, носене на отговорност.
Всичко това се цени в живота, при това много повече от една заслужена или незаслужена 6-ца в дипломата.Излиза, че не резултата от преписването, а самото преписване изгражда едни адаптиращи се, добре подготвени личности.
:-D :-D :-D
А практиката показва, че преписвачите не остават без работа след завършване.
А за тези които са решили да живеят по правилата-изборът си е наш и не бива да заклеймяваме другите.
Много добре казано! Образованието дава само насоки, разбиране...дава само основата и ни научава как да намерим и използваме дадена информация когато ни потрябва.
Това ще рече ли, че ако аз те науча да намираш и използваш информацията няма да се интересуваш от образованието? Означава ли, че според теб преписването е по-добро от ученето, защото те прави хладнокръвен или поемащ рискове? Образованието или по-скоро знанията ни дават много повече от насоки, разбиране или основата на нещата. Развива ни като личности и мислене, задълбочава познанията ни във всяка една област, а не просто ни дава насоки. Насоки може да ти даде всеки един махленски тарикат, но доколко ще са вярни и от помощ е отделен въпрос.
-
с или без преписване изпита се дава... винаги съм чел за изпитите но не отричам че съм и преписвал на някои от тях. Дали от мързел защото изпита е колкото да се запълни хорариума часове или за по висока оценка... и това с оценките е пълна дивотия.. от 1 курс трябва да се бориш за магистратура (тоест да имаш над 4 общо от всички години), държавния и той така ( за мене по правилно е да се оценява взел / невзел) аман от бележкарство...
и да кажа на зубарите дето чета по горе четели по 10 4аса файда няма ... само си губите времето, с зубрене по умен не се става... отлични примери имам затова още от гимназията :)
Изключително глупаво мнение. „Зубър” е квалификация, която би трябвало да определи човек, който учи наизуст, без да вкарва логика и мисъл. В нашата действителност обаче този етикет се лепи на всеки, който е по-амбициозен и чете повече. Защо ли? Просто завистта и злобата тук са на high level. Не ти харесват хубавите качества у околните, които качества ти не притежаваш. За това израждаш тези качества, чисто илюзорно, и ги превръщаш в антикачества. Това, разбира се, само и чисто илюзорно, тоест съществува само в главата ти, но не и в реалността.
Другото, което не мога да разбера е нуждата, която редовно се изпитва, от това да се квалифицират хората. Кой ти бръкна в дупето, за да се интересуваш ти, Пешо или Марийка как и колко учели за изпит? И защо бележкарството да било лошо нещо? Нали това е като „заплата” за добре свършената работа? Учиш за знания и мярката за тези знания условно е оценката, къде по-обективно, къде по-субективно няма значение.
Та, с четене по 10 часа не се било ставало умен?! А с какво? Вчера не съм знаел нещо, прочитам го и вече го знам. Днес съм по-умен от вчера. Въобще, разбираш ли в каква комична ситуация се поставяш? Това как се ставало умен от позицията на какъв ни го казваш? Имаш се за умен ли? Защо? Какво си постигнал, че да ни даваш рецепти за умнотия?
Значи, като обобщение, ти не искаш да четеш много, не искаш и оценки. Тоест, не искаш нищо, което да е малко по-трудно. Искаш лесното. До тук нищо стряскащо или казано с други думи – голям праз, какво искаш ти. Обаче ти искаш и останалите да го искат това, мамка му. Искаш останалите да се задоволят с твоите ниски критерии. Искаш всички да сме на едно ниво, че да не би някой да изпъкне повече от теб. Завист, дами и господа, в натурален вид и за съжаление не е музеен експонат, а често срещано явление....
И разбира се, пак се стига до това, което горе написах. Всичко се върти около околните. Обръща се внимание на околните, какво правили те, как го правили, защо го правили. Като че ли околните са опорна точка в живота ни. Мога само да бъда благодарен на родителите си за възпитанието, както и на немската школа, чрез които тази дребнавост ми е била изкоренена, ако въобще я е имало, дори като предпоставка у мен. :rock:
-
с или без преписване изпита се дава... винаги съм чел за изпитите но не отричам че съм и преписвал на някои от тях. Дали от мързел защото изпита е колкото да се запълни хорариума часове или за по висока оценка... и това с оценките е пълна дивотия.. от 1 курс трябва да се бориш за магистратура (тоест да имаш над 4 общо от всички години), държавния и той така ( за мене по правилно е да се оценява взел / невзел) аман от бележкарство...
и да кажа на зубарите дето чета по горе четели по 10 4аса файда няма ... само си губите времето, с зубрене по умен не се става... отлични примери имам затова още от гимназията :)
Изключително глупаво мнение. „Зубър” е квалификация, която би трябвало да определи човек, който учи наизуст, без да вкарва логика и мисъл. В нашата действителност обаче този етикет се лепи на всеки, който е по-амбициозен и чете повече. Защо ли? Просто завистта и злобата тук са на high level. Не ти харесват хубавите качества у околните, които качества ти не притежаваш. За това израждаш тези качества, чисто илюзорно, и ги превръщаш в антикачества. Това, разбира се, само и чисто илюзорно, тоест съществува само в главата ти, но не и в реалността.
Другото, което не мога да разбера е нуждата, която редовно се изпитва, от това да се квалифицират хората. Кой ти бръкна в дупето, за да се интересуваш ти, Пешо или Марийка как и колко учели за изпит? И защо бележкарството да било лошо нещо? Нали това е като „заплата” за добре свършената работа? Учиш за знания и мярката за тези знания условно е оценката, къде по-обективно, къде по-субективно няма значение.
Та, с четене по 10 часа не се било ставало умен?! А с какво? Вчера не съм знаел нещо, прочитам го и вече го знам. Днес съм по-умен от вчера. Въобще, разбираш ли в каква комична ситуация се поставяш? Това как се ставало умен от позицията на какъв ни го казваш? Имаш се за умен ли? Защо? Какво си постигнал, че да ни даваш рецепти за умнотия?
Значи, като обобщение, ти не искаш да четеш много, не искаш и оценки. Тоест, не искаш нищо, което да е малко по-трудно. Искаш лесното. До тук нищо стряскащо или казано с други думи – голям праз, какво искаш ти. Обаче ти искаш и останалите да го искат това, мамка му. Искаш останалите да се задоволят с твоите ниски критерии. Искаш всички да сме на едно ниво, че да не би някой да изпъкне повече от теб. Завист, дами и господа, в натурален вид и за съжаление не е музеен експонат, а често срещано явление....
И разбира се, пак се стига до това, което горе написах. Всичко се върти около околните. Обръща се внимание на околните, какво правили те, как го правили, защо го правили. Като че ли околните са опорна точка в живота ни. Мога само да бъда благодарен на родителите си за възпитанието, както и на немската школа, чрез които тази дребнавост ми е била изкоренена, ако въобще я е имало, дори като предпоставка у мен. :rock:
Много добре казано.
Като човек отнесъл много от определението "зубър" през живота си, съм на мнение, че наистина всичко е от завист. Хората просто не могат да приемат мисълта, че някой може да се цели по-високо от тях, че може да има по-големи амбиции от техните. Същият този изобщо не им пречи да покажат своите възможности, но е по-лесно да оправдаваш собствения си мързел като заклеймяваш чуждия успех. А за съжаление доста от младите хора вече търсят по-лесното.
Относно преписването - право на избор.
Разликата при преписвачите и хората, които са решили, че ще им е по-полезно да научат е, че първите са бележкарите, които не вярват в собстевните си възможности, мързи ги и общо взето са студенти, колкото да се определят като такива, а вторите са решили да вземат максималното от това , което могат да им дадат в университета и да извличат дивиденти един ден от него. Едните знаят какво искат, другите не.
Настината е гадно , когато си се трудил и някой преписвач има колкото теб, но това е просто формалност. На практика после той ще е все още там, където е бил преди 4г.
-
Преписването е рационалност, умение да оцелееш при това с малко усилия да постигнеш максимум резултат.Преписването е и риск,хладнокръвие, носене на отговорност.
Всичко това се цени в живота, при това много повече от една заслужена или незаслужена 6-ца в дипломата.Излиза, че не резултата от преписването, а самото преписване изгражда едни адаптиращи се, добре подготвени личности.
:-D :-D :-D
А практиката показва, че преписвачите не остават без работа след завършване.
А за тези които са решили да живеят по правилата-изборът си е наш и не бива да заклеймяваме другите.
Много добре казано! Образованието дава само насоки, разбиране...дава само основата и ни научава как да намерим и използваме дадена информация когато ни потрябва.
Това ще рече ли, че ако аз те науча да намираш и използваш информацията няма да се интересуваш от образованието? Означава ли, че според теб преписването е по-добро от ученето, защото те прави хладнокръвен или поемащ рискове? Образованието, или по-скоро знанията, ни дават много повече от насоки, разбиране или основата на нещата. Развива ни като личности и мислене, задълбочава познанията ни във всяка една област, а не просто ни дава насоки. Насоки може да ти даде всеки един махленски тарикат, но доколко ще са вярни и от помощ е отделен въпрос.
Целта на образованието е да научи, нали? Можеш ли да намираш и използваш информация, можеш да минеш и без образование, но тази теза я представям по много елементарен начин.. искам само идеята да се схване. За смисъла и значението на образованието си има отделна тема.
Под насоки и основа нямам предвид "махленски простотии". Според теб развитието на един човек спира след като свърши университет ли? Знанията са преходни, защото заобикалящата среда и условията се променят постоянно. Човек трябва сам да се научи да вижда новите проблеми и да намира начина за решаването им. Често това, което се учи, е стара материя, която е била валидна и актуална преди доста време. Това ни е основата, приципите, логиката, а не дребните детайли, които можеш да намериш в справочник/книга/интернет. Осонобено в нашето динамично и комлексно общество, което има натрупани големи количества от знания, се нуждаем от филтър за информация, защото тя просто е прекалено много.
Ще ти дам пример. Защо понякога преписването може да е нещо хубаво. Аз съм човек с много добро разбиране на логика, принципи (за запознати с психологическите типове на Майерс и Бригс -> аз съм INTP). Аз имам умение да разбирам сложни концепции и комплексни системи, но много трудно помня детайли, особенно, ако зад тях няма нещо конкретно като идея. Като се подготвях тази година за кандидат-студенския изпит по история, имах голям проблем с помненето на някои "не особенно важни" имена и детайли, но много добре анализирам и виждам логиката зад историческите събития, тяхната причина и умея да ги свързвам с други аспекти на история, психологията.. ала бала. Значи аз имам перфектна основа, но някоя информация ми липсва.. но тази факти са нещо, което всеки 5-то класник може да види в интернет за 10 секунди. Това имам предвид под основа и начин за намиране на информация.
А това какво общо има с преписването ли? Ами значи на приемния си изпит, ако исках можех да препиша и да изкарам отлична оценка. А някой, които има добра памет и е научил темата на изуст ще има по-добра оценка от мен, но примерно няма никакви аналитична логика... един вид не разбира история, а само знае фактите.. този човек има предимство заради паметта си, а не заради нещо друго. Тук се засяга и темата за начина на изпитва и как трябва да се процедира в такава сигуация, но това е за друга дискусия. Какво е предимството на преписването от моя гледна точка е повече от ясно..
-
Преписването е рационалност, умение да оцелееш при това с малко усилия да постигнеш максимум резултат.Преписването е и риск,хладнокръвие, носене на отговорност.
Всичко това се цени в живота, при това много повече от една заслужена или незаслужена 6-ца в дипломата.Излиза, че не резултата от преписването, а самото преписване изгражда едни адаптиращи се, добре подготвени личности.
:-D :-D :-D
А практиката показва, че преписвачите не остават без работа след завършване.
А за тези които са решили да живеят по правилата-изборът си е наш и не бива да заклеймяваме другите.
Много добре казано! Образованието дава само насоки, разбиране...дава само основата и ни научава как да намерим и използваме дадена информация когато ни потрябва.
Това ще рече ли, че ако аз те науча да намираш и използваш информацията няма да се интересуваш от образованието? Означава ли, че според теб преписването е по-добро от ученето, защото те прави хладнокръвен или поемащ рискове? Образованието, или по-скоро знанията, ни дават много повече от насоки, разбиране или основата на нещата. Развива ни като личности и мислене, задълбочава познанията ни във всяка една област, а не просто ни дава насоки. Насоки може да ти даде всеки един махленски тарикат, но доколко ще са вярни и от помощ е отделен въпрос.
Целта на образованието е да научи, нали? Можеш ли да намираш и използваш информация, можеш да минеш и без образование, но тази теза я представям по много елементарен начин.. искам само идеята да се схване. За смисъла и значението на образованието си има отделна тема.
Под насоки и основа нямам предвид "махленски простотии". Според теб развитието на един човек спира след като свърши университет ли? Знанията са преходни, защото заобикалящата среда и условията се променят постоянно. Човек трябва сам да се научи да вижда новите проблеми и да намира начина за решаването им. Често това, което се учи, е стара материя, която е била валидна и актуална преди доста време. Това ни е основата, приципите, логиката, а не дребните детайли, които можеш да намериш в справочник/книга/интернет. Осонобено в нашето динамично и комлексно общество, което има натрупани големи количества от знания, се нуждаем от филтър за информация, защото тя просто е прекалено много.
Ще ти дам пример. Защо понякога преписването може да е нещо хубаво. Аз съм човек с много добро разбиране на логика, принципи (за запознати с психологическите типове на Майерс и Бригс -> аз съм INTP). Аз имам умение да разбирам сложни концепции и комплексни системи, но много трудно помня детайли, особенно, ако зад тях няма нещо конкретно като идея. Като се подготвях тази година за кандидат-студенския изпит по история, имах голям проблем с помненето на някои "не особенно важни" имена и детайли, но много добре анализирам и виждам логиката зад историческите събития, тяхната причина и умея да ги свързвам с други аспекти на история, психологията.. ала бала. Значи аз имам перфектна основа, но някоя информация ми липсва.. но тази факти са нещо, което всеки 5-то класник може да види в интернет за 10 секунди. Това имам предвид под основа и начин за намиране на информация.
А това какво общо има с преписването ли? Ами значи на приемния си изпит, ако исках можех да препиша и да изкарам отлична оценка. А някой, които има добра памет и е научил темата на изуст ще има по-добра оценка от мен, но примерно няма никакви аналитична логика... един вид не разбира история, а само знае фактите.. този човек има предимство заради паметта си, а не заради нещо друго. Тук се засяга и темата за начина на изпитва и как трябва да се процедира в такава сигуация, но това е за друга дискусия. Какво е предимството на преписването от моя гледна точка е повече от ясно..
Така поднесено звучи приемливо, но нещата в действителност не мисля, че изглеждат така. Повечето от хората прибягващи постоянно до преписване го правят от мързел, преписват механично без дори да схващат идеята.
Не говорим за това да си робот, зубрач и т.н... А да учиш и да умееш да извличаш, важното и да го пречупваш през себе си. Да умееш да виждаш нещата от всички страни и да ги съпоставяш. Това няма как да стане, ако не си учил и не знаеш на какъв изпит се явяваш.
Ти даде пример от подготовката си тази година. Мисля, че в тази тема засягаме хората, които изобщо не прибягват до подготовка. Ти не помниш детайли, друг се затруднява с нещо друго, но въпроса е да даваш всичко от себе си. Не може човек да е перфектен във всичко, важното е да не спира да се опитва. :wink:
-
Колкото до преписването винаги ще има такива които да препишат и такива които да не преписват така, че и да се карате няма значение просто така вървят нещата разбира се след завършването като отидете на интервю за работа ще си покаже кои е преписвал и кои не!
-
Зависи дали си разчитал само на преписване или само от време на време си поглеждал към пищовчето/другарчето :-)
-
И който иска да чете го прави, ако му е.. интересно и иска да се чувства сигурен ще седни да учи.Поне аз правя така по някои предмети няма начин да препишеш :).Всеки решава сам за себе си и мисли ,че неговия начин е правилен.Затова каквото и да пишем тук всеки сам за себе си е прав.Иначе темата е много интересна и има много интересни коментари браво :)
-
От друга страна нещата стоят по-различно.
Къде преписването е най-разпространено.Моят отговор е, -там където се изисква зубрене на материята.
Всъщност как така при много изпити преписването не помага.И просто усилията да препишеш те сгромолясват още повече.
А къде е университета в цялата тази работа...?
Да сте чули за някой изгонен от университета, заради преписване?Така превантивно-възспиращо спрямо останалите.Аз не съм.
Масово преписване има там именно, където преподавателят вижда че се преписва.
Защо например съм чувал, че в началото на всеки семестър в университети като БСУ, НБУ демонстративно изгонват 2-3 първокурсника, заради преписване.
Иначе съм съгласен, че има "тъпо" преписване и "умно" преписване.При второто е възможно да ти остане в главата доста повече неща, отколкото един назубрен отлично взет изпит, без преписване.
-
Е,аз като съм амбициозна студентка,прави ли ме моята амбиция автоматично преписвачка? Не ! Истината е,че е имало дисциплини , по които не съм се чувствала подготвена и вместо на редовна сесия , съм се явявала на поправителна,защото достатъчно уважавам себе си и не съм в университета,за да се надлъгвам с преподавателите и видите ли съм голяма работа,защото съм преписала без да ме хванат и съм изкарала 6 :-D Нека всеки да гледа себе си и да не слага така категорично хората под общ знаменател! Както казах в предишния си пост,нито ме интересуват,нито ме впечатляват преписвачите и въобще как и по какъв начин си изкарват оценките моите колеги,но явно хората ,поради определени причини , лепват абсурдния етикет "зубър" на такива като мен,които с учене си изкарват високите оценки...което е разбираемо и "естествено"....нали знаете приказката за лисицата и гроздето?Много по-лесно е да наречеш някого бележкар и близки нему епитети,за да оправдаеш собствената си неспособност или мързел,това е синдромът на комплексирания човек или не,извинете,на завистливия и злобния "тарикат"....Сега пиша и ми става супер смешно,та нали сме в университета,не в гимназията,отдавна сме минали пубертетския период,може ли за такива глупости хората да спорят,нека всеки да гледа само и единствено себе си,пфууу !!!
-
лили визираш мене с поста си и отношението ми към "зубърите", ли? Аз отдавна съм завършил и то с не лош успех и няма как да завиждам на зубари, преписвачи, пишман студенти и тем подобни. Все ми е тая кой с колко е завършил, на колко изпита е преписал и т.н...
-
Не визирам теб , всъщност никого не визирам и не би следвало някой от пишещите в тази тема да приема моя пост като персонална нападка !
-
ами питам защото май аз пръв път споменах тази "обидна квалификация - зубър". Никога не съм гледал колегите си кой колко изкарал да си водя статистики и съответно изводи за дадения колега. Висшето образование си е индивидуален избор... кой как ще се справя през годините си е негова сметка!!!
-
Значи престанете да спамите в темата с такива разговори за тази цел има ЛИЧНО СЪОБЩЕНИЕ и ако може да престанете да се заяждате! Дано не се налага да трия вече такива постове! Ако пишете пишете нещо свързано с темата.
-
ами питам защото май аз пръв път споменах тази "обидна квалификация - зубър". Никога не съм гледал колегите си кой колко изкарал да си водя статистики и съответно изводи за дадения колега. Висшето образование си е индивидуален избор... кой как ще се справя през годините си е негова сметка!!!
Как така не ги гледате колегите, пък ги квалифицирате? Може би го правите на тъмно, а? Затваряте си очите и сочите напосоки – „ти си зубър”, „ти не си зубър”. :-D
Как така давате съвети за това как се ставало по-умен и след това ви е все тая кой как се справял? Нещо към моята теза започнахте да залитате доста смело. Въобще някои хора са такива фурнаджийски лопати, че в рамките на кратък период от време личното им мнение се обръща на 360 градуса. Това за жените уж е по-често срещано, но в днешно време жените са по-мъже от мъжете, деба. :-(
П.С. Какво толкова му има на този пост, че го триете? Нямам ли право да кажа мнение, относно мнението на потребител? Дайте да закрием форума, защото Бобито не може да понесе чуждото мнение, и вместо да се защити той псува и обижда, а? Това ли са ви модераторските похвати...премахване на всичко, което би подразнило някой потребител, независимо дали то е правилно или не?
-
ами питам защото май аз пръв път споменах тази "обидна квалификация - зубър". Никога не съм гледал колегите си кой колко изкарал да си водя статистики и съответно изводи за дадения колега. Висшето образование си е индивидуален избор... кой как ще се справя през годините си е негова сметка!!!
Как така не ги гледате колегите, пък ги квалифицирате? Може би го правите на тъмно, а? Затваряте си очите и сочите напосоки – „ти си зубър”, „ти не си зубър”. :-D
Как така давате съвети за това как се ставало по-умен и след това ви е все тая кой как се справял? Нещо към моята теза започнахте да залитате доста смело. Въобще някои хора са такива фурнаджийски лопати, че в рамките на кратък период от време личното им мнение се обръща на 360 градуса. Това за жените уж е по-често срещано, но в днешно време жените са по-мъже от мъжете, деба. :-(
П.С. Какво толкова му има на този пост, че го триете? Нямам ли право да кажа мнение, относно мнението на потребител? Дайте да закрием форума, защото Бобито не може да понесе чуждото мнение, и вместо да се защити той псува и обижда, а? Това ли са ви модераторските похвати...премахване на всичко, което би подразнило някой потребител, независимо дали то е правилно или не?
Модераторските похвати са да се трият постове, които в крайна сметка се отдалечават от темата, а също така водят до плеяда от постове с обиди и т.н. Ако искате да се заяждате, карате и обиждате, има си лични съобщения за тази цел, а не да пълните темата с ненужни постове. В крайна сметка това не е някой махленски форум и се очаква да се водят културни дискусии, без да се стига до квалификации към отделните потребители. Докато това се спазва, постове няма да се трият, ако ли не, ще продължава чистенето, та барем спрете. Поздрави!
-
Как така не ги гледате колегите, пък ги квалифицирате? Може би го правите на тъмно, а? Затваряте си очите и сочите напосоки – „ти си зубър”, „ти не си зубър”. :-D
Как така давате съвети за това как се ставало по-умен и след това ви е все тая кой как се справял? Нещо към моята теза започнахте да залитате доста смело. Въобще някои хора са такива фурнаджийски лопати, че в рамките на кратък период от време личното им мнение се обръща на 360 градуса. Това за жените уж е по-често срещано, но в днешно време жените са по-мъже от мъжете, деба. :-(
П.С. Какво толкова му има на този пост, че го триете? Нямам ли право да кажа мнение, относно мнението на потребител? Дайте да закрием форума, защото Бобито не може да понесе чуждото мнение, и вместо да се защити той псува и обижда, а? Това ли са ви модераторските похвати...премахване на всичко, което би подразнило някой потребител, независимо дали то е правилно или не?
Модераторските похвати са да се трият постове, които в крайна сметка се отдалечават от темата, а също така водят до плеяда от постове с обиди и т.н. Ако искате да се заяждате, карате и обиждате, има си лични съобщения за тази цел, а не да пълните темата с ненужни постове. В крайна сметка това не е някой махленски форум и се очаква да се водят културни дискусии, без да се стига до квалификации към отделните потребители. Докато това се спазва, постове няма да се трият, ако ли не, ще продължава чистенето, та барем спрете. Поздрави!
напълно споделям мнението ти, васко. тук всеки изказва мнението си и когато някой се опитва да пише, все едно е всемогъщ и всезнаещ, почват “благодарностите и поздравленията”.
сега по темата – що пък мислите, че може да се разчита на пу да ни научи да преписваме? не мисля, че е тъй. за 3 г. аз не успях да се науча да преписвам. веднъж изгърмях, а втория път номерът мина успешно. съгласен съм и с казаното по-напред в темата – има разлика между преписване и преписване. някои хора разчитат изцяло на пищовите и без тях едва ли биха написали нещо, докато други ги ползват като подкрепление.
наблюдавах как не един или двама от колегите и колежките преписваха. това нещо се усвоява доста преди университета, струва ми се. не отхвърлям възможността в пу “да усвоим техниката”, но по мое мнение ще е доста по-трудно.
и аз бих казал, че целта оправдава средствата и съм ЗА преписването, но като крайна мярка – когато за вземането на изпита не помагат нито учене, нито зубрене, нито каквото и да е. категорично съм ПРОТИВ масовото преписване, към което се прибягва не поради друго, а заради безграничния мързел на колегите и колежките, които преписват и на изпити, където това въобще не е необходимо.
-
:y: на едно мнение сме :handshake:
-
Ако някой от модераторите реши да заключи тази тема в един момент ще има пълната ми подкрепа. :hihi:
...
/само за протокола/
-
Е,аз като съм амбициозна студентка,прави ли ме моята амбиция автоматично преписвачка?.........
Не, но ВИ прави по-малко амбициозна
Истината е,че е имало дисциплини , по които не съм се чувствала подготвена и вместо на редовна сесия , съм се явявала на поправителна,защото достатъчно уважавам себе си и не съм в университета,за да се надлъгвам с преподавателите и видите ли съм голяма работа,защото съм преписала без да ме хванат и съм изкарала 6
А нима една заслужена 6-ца без преписване не надлъгва нас самите....?
....нали знаете приказката за лисицата и гроздето?Много по-лесно е да наречеш някого бележкар и близки нему епитети,за да оправдаеш собствената си неспособност или мързел,това е синдромът на комплексирания човек или не,извинете,на завистливия и злобния "тарикат"....Сега пиша и ми става супер смешно,та нали сме в университета,не в гимназията,отдавна сме минали пубертетския период,може ли за такива глупости хората да спорят,нека всеки да гледа само и единствено себе си,пфууу !!!
Да възможно е да си бележкар без преписване, или да си бележкар с преписване/ по-често/ . Еднакво отвратително е, и то не заради преписването.
А качеството зубър или бележкар не зависи от оценките.Възможно е да имаш само 3-ки и да си по-голям бележкар от отличника.А кой как вижда себе си или другите си е негово право, стига да е изразено по цивилизован начин.
И така празнословието е пълно.
-
Е,аз като съм амбициозна студентка,прави ли ме моята амбиция автоматично преписвачка?.........
Не, но ВИ прави по-малко амбициозна
Нещо не рабрах !?! Имате предвид,че фактът,че имам амбиции,ме прави по-малко амбициозна? :? Нещо като "игрословица" се получи май ...Не отричам останалото казано от вас,но имам и правото да не го приема!Не ми се обяснява,по този въпрос мога да кажа много неща,за да опровергая конкретно вашето мнение,но се опасявам,че ще се изтълкува като заяждане и ще се почнат пак едни словоизлияния...А дали се надлъгвам със заслужените шестици,мисля,че проблемът си е мой и на всички,които изкарват оценките си с труд и положени усилия,не ни мислете нас "баламите",ние се оправяме ....
-
България сигурно е единствената държава, в която ИЗМАМАТА(в случая - преписване) се възприема като нещо НОРМАЛНО и В РЕДА НА НЕЩАТА :-X :roll:
И само да добавя, че не точно ПУ научава някои студенти да преписват(тези умения те са придобили много по-рано, още в училище), но уни-то им предоставя благоприятно условия да използват тези си умения(да преписват), защото макар да е очевидно, че на някои изпити се преписва, преподавателите си затварят очите... Винаги ще има хора, които преписват, докато има преподаватели, които толерират това. Някой по-горе беше споменал за показното изгонване на студенти преписвачи в НБУ в началото на всяка академична година... Ако подобно нещо се правеше и в ПУ, много хоря биха се замислили дали да си изкарат оценките чрез преписване.
-
Така е много съм съгласна с теб Lilith.Но съм виждала много строги преподаватели във факултета ми.Един от тях винаги виждаше кой преписва и взимаше пищови те му.Някой го намразиха някои не.Аз пък го харесвах ,защото предмета :-) беше лесен и показваше ,че той си държи на него и искаше малко да поучим.Затова зависи понякога от преподавателя..
-
България сигурно е единствената държава, в която ИЗМАМАТА(в случая - преписване) се възприема като нещо НОРМАЛНО и В РЕДА НА НЕЩАТА :-X :roll:
Още по-голямата измама е да се пишат 6-ци, на механично зазубрени знания.
Самоизмамване е и да си мислим, че тези които не преписват имат повече практически знания, че те всъщност се "учили" а другите мамели.
Преписването си е част от обучението, което ти дава университета индиректно.
Аз не преписвам, но далеч не се смятам за честен и справедлив човек.И обратното е вярно.За това някой да изтъква преписването като персонален критерий на личността е праволинейно и невярно.
Като цяло в другите държави преписването не помага да се вземат изпитите, вярно е.
Но за да има преписване, трябва да има изпити, които могат да се вземат с преписване.
-
Нещо не рабрах !?! Имате предвид,че фактът,че имам амбиции,ме прави по-малко амбициозна? :? Нещо като "игрословица" се получи май ...
Според мен човекът въобще не е разбрал какво сте написали и се е напънал мисловно в грешна посока, а резултът го виждате. От тук правим препратка за успеваемостта му на учебния материал, при невъзможността да се схване нещо толкова елементарно. И това ми дава правото да направя изводът, че някои хора без преписване няма да могат въобще да избутат. И после казват, че били преписвали от мързел, абе беги беее, от кога недоимъкът на умствен потенциал се наричало „мързел” :-D
България сигурно е единствената държава, в която ИЗМАМАТА(в случая - преписване) се възприема като нещо НОРМАЛНО и В РЕДА НА НЕЩАТА :-X :roll:
Няма да забравя едни думи на Тодор Колев : „Детето в България се възпитава до 18 годишна възраст и на 18 години вече е завършен идиот”. :-D
Самоизмамване е и да си мислим, че тези които не преписват имат повече практически знания, че те всъщност се "учили" а другите мамели.
Искаш да ми кажеш, че човек, който има практически умения по нещо, не може да вземе същия изпит по това нещо и се налага да преписва? :-D Какви са тея тъпи недомислици, от къде ги раждате, чак се чудя?! Ама ти гледам си се изказал, че преписването било и рационалност, било начин да постигнеш големи резултати с малко усилия. Още една мисъл с кенефна принадлежност. Колко акъл всъщност е нужен да препишеш от учебника в скута или от някакви малки листчета, а? Колко акъл е нужен да пишеш под диктовка от хеднс-фрий? Всеки първолак, който се е научил да пише може да го направи. Първолак! Нали се имате за нещо повече, бе? :-D
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Истината е една и тя е тотално проста. Преписването е неправилно, колкото и всеки преписал малко или много да тръгва да оправдава себе си. Това говори за тотално бъгната ценностна система, а пък за морал да не говорим. Това, че в държавата ни все още донякъде се преуспява с измама и престъпване на закона, не значи, че трябва да издигаме тези нарушения в култ и да им се кланяме. Щот’ е много лесно да се говори против политиците, които крадат, но когато ние имаме властта да постъпим правилно в дадена ситуация, да препишем или не, да минем на червено или не, да си сложим колана или не, да шофираме пияни или не, то тогава много наши сънародници абдикират от отговорност...щот’ това било малко престъпление. Малко е да, защото имаме малко власт. Аналогията за голямата власт, мисля и сами можете да си я направите, като се надявам че не ви надценявам...много. :-D
Прави впечатление, че предствителките на нежния пол са много по-стойностни в мненията си относно тази тема. Поздравления, за което. :rock:
-
Сега след една година темата отново е актуална и проблематична. Сега да Ви припомня , че навремето също е имало преписване и даже имахме един професор който също е преписвал, но после е станал професор. Под слънцето нищо ново,само ще припомня една забравена мъдрост преди 2000години --ако не се лъжа авторското право принадлежи на един от най -мъдрите мъже на земята - Сократ . Той казва, че " висшата мъдрост е да разграничаваш доброто от злото! 1) ви въпрос : Кой казва че студентите са мъдри?2) въпрос: Колко мъдри студенти приписват? 3) въпрос:ако има мъдри студенти и са на работа и гледат и семейство ,ако препишат добро ли е или е зло?4)въпрос:Ако има някой студент който притежава висша мъдрост, би ли критикувал или би се въздържал?Понеже не съм от много мъдрите,когато съм имал някаква възможност за преписване и преподавателя не е обръщал внимание съм го правил,но само за да се убедя че това което го знам, със сигурност го знам.А аз знам със сигурност ,че нищо не знам!защото всичко тече ,всичко се променя,това което знаеш днес ,утре е в историята!
-
Е,аз като съм амбициозна студентка,прави ли ме моята амбиция автоматично преписвачка?.........
А, дали всъщност колко е амбициозен човек, въобще може да бъде предмет на самоопределяне.
Бил съм амбициозен, ок.Все едно да кажа че съм красив и успял.Съвестно съм си учил и не съм преписвал.Колко зависливо било да ме наричат зубър.Не съм заслужил това нещо.
По същата логика дали съм зубър или не, не бива да е предмет на оправдаване или аргументиране.
Още по-субективни са твърдения от типа:
Аз не преписвам, но далеч не се смятам за честен и справедлив човек.И обратното е вярно.За това някой да изтъква преписването като персонален критерий на личността е праволинейно и невярно.
Ценностната система била бъгната
- :-D :-D :-D Сигурно, ама нищо не казваме.
Щом преписването дава резултат, значи системата на оценяване е бъгната.
Успеваемостт на учебния материал
:drunk: :drunk: :drunk:
Това вече ме уби.Колко си учил, дали си учил това което трябва,как си преписвал ще проличи утре на работното място, въобще ако стигнем до там
-
Е,аз като съм амбициозна студентка,прави ли ме моята амбиция автоматично преписвачка?.........
А, дали всъщност колко е амбициозен човек, въобще може да бъде предмет на самоопределяне.
Бил съм амбициозен, ок.Все едно да кажа че съм красив и успял.Съвестно съм си учил и не съм преписвал.Колко зависливо било да ме наричат зубър.Не съм заслужил това нещо.
По същата логика дали съм зубър или не, не бива да е предмет на оправдаване или аргументиране.
Това мое изказване беше по повод изказване на друг колега,както и да е ... Не се смятам за зубър,за да се оправдавам или аргументирам,въобще смятам,че много от вас започнаха да издребняват и да засягат въпроси,които нямат връзка с темата :-D
-
Мога да допълня към разговора една елементарна, но абсолютно вярна логика.
Тези, които преписват с цел добри оценка и замазване на положението, ще имат предимство само в краткосрочен план. Студентите, които учат и разбират материала, но нямат отличен успех, ще имат предимство в дългосрочен план. Всеки сам избира в коя категория да бъде.
-
Щом преписването дава резултат, значи системата на оценяване е бъгната.
Тук имам чувството, че всеки работи с някакви абсолютно грешни понятия. При наличието на преписване системата за оценяване или системата за контрол е бъгната, а? Правиш ли въобще разлика между двете? А между домат и праскова? Щот’ системата за оценяване е адски проста – 51% вярно за тройка и така нататък.
Това вече ме уби.Колко си учил, дали си учил това което трябва,как си преписвал ще проличи утре на работното място, въобще ако стигнем до там
Колко голяма е вероятността да си добър на работното място, ако си преписвал постоянно на изпитите, какво ми се правите въобще на по-хитри от лисиците?! Вие работили ли сте въобще някога, а? Я се огледайте. То е измислено на Запад, но тук все си мислим, че реалността може да не е онази трудната и все пак може да е онази розовата. Деба, много митове виреят тук, деба... :-D
-
Аз пък си мисля, че за глупости спорите :? Няма ли най-после да заключите темата?
-
Аз пък си мисля, че за глупости спорите :? Няма ли най-после да заключите темата?
Точно това ще направя, защото и на мен ми омръзна. Слагам край на дискусиите по тази тема, ако някой има да каже нещо, да минава на лични!
-
Съгласен съм!!!