argon bulletin board

Експертно търсене  

Новини:

Регистрирането на нови потребители е временно деактивирано.

Автор Тема: Защо да не пишем на Win32API / MFC !  (Прочетена 13277 пъти)

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die

Боже днес умря всичко детско в мен.
едно време бях започнал да уча подобни неща добре че се отказах
попаднах на J/Invoke което е библиотека за викане на native код и функции от Java програми елементарно става официалния сайт е : http://www.jinvoke.com/
НЕЩОТО което ме уби е Conversions Между Java типовете и Native типовете.
още едно време в МFC бях изумен от абсурдни типове като LPTCSTR където с помоща на Helpcho разбрах че е  Link Pointer To Constant String, но както и да е
когато видях сега таблицата полудях :)
я ми кажете някой пише ли на Win32API/MFC изобщо ? и писал ли е ?
първи ред
byte          -   BYTE, INT8, SBYTE
търпи се
short         -short, short int, SHORT, INT16, WORD
Мале...
и после идва лудницата

int       -int, long, long int, int32, INT, UINT, LONG, DWORD
е нямам коментар ;)
Активен

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #1 -: 14.08.2007, 14:16:52 »

мен вече хората започнаха да ме плашат с mFC код ужас.
Sayos (14:16:00 14/08/2007)
ne se oplakvai da ne ti pratq kod s tiq shitni
Активен

Sayos

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1366
  • The Dark side
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #2 -: 14.08.2007, 14:32:43 »

Не бъркай MFC с mIRC
ПИШЕ СЕ MFC, а не mFC
иначе няма да ти се компилира
Активен

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #3 -: 14.08.2007, 17:25:55 »

Да, писал съм!
Не, не е приятно!
Да, налага се понякога!
Не, не искам да пиша, ако имам право на избор!
Да, става за програмиране но...
Не, не е приятно!
Активен

antoniy

  • Управител
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 723
    • http://antoniy.net/
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #4 -: 14.08.2007, 17:37:19 »

Найдене, имам един малък проект, който на скори писах с Win32 API и откровено казано като гледам какво има в .NET като възможности и улеснения, не смятам да завтарям, освен ако не ми се наложи. :) MFC предполагам е приказка пред използване на чист Win32 API. Програмата става трудна за четене и респективно за доразвиване и поддръжка.
Активен
Too short signature limits.

deviser

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 247
    • портал за имоти
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #5 -: 14.08.2007, 19:37:29 »

Хаха ми то кво да кажи MFC-то беше добавено към списъкът с китайски мъчения.
На този особено зъл метод за мъчение се подлагат само осъдените на смърт!
А за подръжка на такава програма са безнадеждните случаи  :wink:
Активен

NeshtoSeSluchi

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 209
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #6 -: 14.08.2007, 20:07:50 »

Хаха ми то кво да кажи MFC-то беше добавено към списъкът с китайски мъчения.
На този особено зъл метод за мъчение се подлагат само осъдените на смърт!
А за подръжка на такава програма са безнадеждните случаи  :wink:

Нее така няма смисъл. Те са осъдени на смърт не на мъчения. Осъждат ги на MFC и ако имат добро поведение им намаляват наказанието на смърт.
Активен
Форум на свободата в ПУ: http://smfc.xaxa.eu

Templar

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 460
  • Warrior of Faith
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #7 -: 14.08.2007, 23:31:19 »

я ми кажете някой пише ли на Win32API/MFC изобщо ? и писал ли е ?
първи ред
byte          -   BYTE, INT8, SBYTE
търпи се
short         -short, short int, SHORT, INT16, WORD
Мале...
и после идва лудницата

int       -int, long, long int, int32, INT, UINT, LONG, DWORD
е нямам коментар ;)
Найдене, тая част изобщо не ми стана ясна. Какво точно се опитваш да питаш. Че byte типа е 8-битова целочислена стойност ли? Ами да ти кажа честно аз все още предпочитам да си ползвам int8 като тип, понеже и двете думи имат 4 букви. Освен това има голямо значение за един драйвер дали праща 8, 16, 32 или 64 бита към контролера. Ето защо вместо да ползвам тип, който не е ясно дали на 64 битова машина компилатора няма да каже "А! Какви 32 бита на 64 битова машина." За това си заделям int32, а и контролера го чете без проблем понеже още не съм попаднал на 64 битови за сега.
Активен
Гледна точка към света: За миналото->оптимист. За бъдещето->реалист. С клиент над главата->песимист.
<===>
Templar Of Steel
Поздрави от
         The Bash Master Club

JOKe

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2656
  • Code or Die
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #8 -: 14.08.2007, 23:55:37 »

ако питаш мен без коментар.
Активен

Templar

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 460
  • Warrior of Faith
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #9 -: 15.08.2007, 00:06:46 »

А мен като направиш драйвер за 16 битов процесор на джава ще разбереш какво съм имал предвид.
Активен
Гледна точка към света: За миналото->оптимист. За бъдещето->реалист. С клиент над главата->песимист.
<===>
Templar Of Steel
Поздрави от
         The Bash Master Club

Tosh

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 249
  • Filmmaker
    • Изследванията на Тодор Арнаудов
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #10 -: 16.08.2007, 15:10:44 »

Писал съм на Win32 хиляди реда, с нишки, а проектът ми по графика беше на C++ с MFC (и OGL)! Муахахахаха!  :evil:
Активен
Творчество и изследвания:
http://twenkid.com
http://artificial-mind.blogspot.com

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #11 -: 16.08.2007, 15:55:05 »

Писал съм на Win32 хиляди реда, с нишки, а проектът ми по графика беше на C++ с MFC (и OGL)! Муахахахаха!  :evil:

И сега нищо ти няма! Сериозно! Муахахахаха!  :evil:
Активен

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #12 -: 16.08.2007, 19:14:43 »

И аз съм писал Win32 Kernel mode drivers на чисто С и съм оживял. Кво се правите сега? Всяко нещо е направено да е най-доброто за времето си и е шлайфано и документирано.

Ми писал съм и на PL/1 и на Фортран 4 за мейнфрейма в ПУ - беше втората по големина машина в България - ЕС1061. С 36 Мегахерца и 8МБ Рам, обаче 100 Киловата и 4 моторгенератора.

Ако някой от вас направи сега нещо свестно на Фортран 4 - ще му сваля шапка.

Не се фукам, просто ми са чудни тия възклицания на Найден и на другите, особено джавистите.

Лично аз си обичам Делфи и шефа ми купи 2007 Профешънъл законно. Кефче! И си правя системни неща с бази данни за енергиен мениджмънт и управление на стотици уреди и датчици в заводи, предприятия, ТЕЦ-ове и др. И си работят.
Активен

Templar

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 460
  • Warrior of Faith
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #13 -: 17.08.2007, 09:06:36 »

Светльо, нали знаеш, че мисленето на джавистите е "На джава всичко може да се направи". Скоро коментирахме с един приятел джавист самоче проблема с управление на хардуер. И той си призна, че джава е зависима от драйвери, които все пак са писани на С, Делфи и пр. Тогава просто се извини, че оплюва останалите ЕП. Е, това не вярвам да стане от страна на Найден. Иначе лично мен си ме кефи и работя със чисто С. Дори и ООП-то на С++ ако евентуално ми се наложи мога да си го представя в чист С вариант. На Делфи и Фортран (имаше една среда за обучение на фортран на 8-ците едно време) съм работел малко, но също нещата стават с писане а не "програмиране" с мишката. А и ти казваше, че "Най-добрият ЕП е този, който знаеш най-добре."
Активен
Гледна точка към света: За миналото->оптимист. За бъдещето->реалист. С клиент над главата->песимист.
<===>
Templar Of Steel
Поздрави от
         The Bash Master Club

NeshtoSeSluchi

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 209
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #14 -: 18.08.2007, 09:57:53 »

  Е Delphi е ОК. Няма база за сравнение с MFC. Ако не беше Pascal синтаксиса можеше дори да направя опит да напиша нещо на Delphi.
  Тези ваши обяснения за едно време ми звучат като на баба ми "Едно време като нямаше ток...". И като е било едно време значи е добре да няма ток? MFC специално е така окосмено, че няма измъкване. Каквото и да правите не може да ме убедите, че да има 8 типа синоними на int някой с по 2 думи е добре, а за абсурдните съкращения останали от средновековието като strcmp и прочие няма какво да говорим. Те как точно помагат за писане на driver-и?
« Последна редакция: 20.08.2007, 09:57:13 от NeshtoSeSluchi »
Активен
Форум на свободата в ПУ: http://smfc.xaxa.eu

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #15 -: 18.08.2007, 13:49:40 »

Те драйверите не се пишат на MFC, а на чисто C Drivers SDK.

А преди Делфи имаше Турбо Паскал за Виндоувс с OWL - копие на MFC - отврат.

На MFC не е проблема 8-те синонима на целия тип, а кофтито йерархия и многото допълнителен, ръчно писан код за оживяване на една форма. Това е проблема. Делфи поне с VCL си го слага кода, без да го виждаш.

А какво не ти харесва на синтаксиса на Паскал?
Активен

NeshtoSeSluchi

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 209
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #16 -: 18.08.2007, 14:46:00 »

Основно ме дразни BEGIN/END. А другото е сигурно, че не съм почнал с Pascal в МГ като повечето хора:) Много несериозен ми изглежда този описателен синтаксис. Така или иначе идеята му е учебна за това може би е ОК да прилича повече на човешки език, но след 3 месеца програмиране не мога да си обясня защо някой ще предпочита BEGIN/END пред  { }.

Ясно, че драйвъри не се пишат на MFC. Това си беше независимо недоволство от това колко примитвен, архаичен, трудно използваем и неудобен език е C/C++ . Недопустимо е в 21ви век да има имена на функции и типове като memcpy. Ще ме извинявате, но моя компютър има 2 GB памет и 19" монитор, нито памет нито място на монитора ми се налага да пестя с компресирани имена. Ако C/C++ програмистите не бяха толкова безнадеждно затънали в праисторията щяха отдавна да са ги опаковали тези неща в нещо със смислени имена и да ползват опаковките. За сравнение ако аз си именувам променливи и методи по подобен начин на работа ще ме изхвърлят.
Активен
Форум на свободата в ПУ: http://smfc.xaxa.eu

Jack Johnson

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 704
  • Хора, пазете си здравето! То няма цена!
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #17 -: 18.08.2007, 17:09:47 »

NeshtoSeSluchi,

Ако C/C++ програмистите не бяха толкова безнадеждно затънали в праисторията ТИ нямаше да се радваш на езици от по-високо ниво, в които да не ти се налага да мислиш за синоними, отделяне на памет и т.н.

Прояви малко уважение към хората, които са допринесли за ТВОЕТО улеснение на живота!
Активен

Templar

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 460
  • Warrior of Faith
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #18 -: 18.08.2007, 17:55:32 »

@NeshtoSeSluchi, може ли да те питам тогава един въпрос? Според теб в С/С++ колко бита е типа int? Какво е лошото да имаш няколко думи, а дори и синоними за даден тип. Аз например много често си define-вам синоними. А и като не те кефи strcmp сложи си един define и си напраи синоним от типа funkciq_koqto_srawnqwa_stringowe(STR1, STR2). Имаш пълната свобода да си правиш каквото си искаш и да си typedef-ваш каквото си искаш. Е по-голяма свобода от това каква искаш.

А за Делфи - че аз не правя разлика между {/} и BEGIN/END. Едиствено е малко повече писането, но за човек който до колкото разбирам не го мързи да пише километрични имена на функции и променливи не виждам какво толкова ти пречи да напишеш дума вместо фигурна скоба. Тъкмо ще има с какво да си запълниш 19" монитор и да заемеш още малко от 2-та ГБ памет.
Активен
Гледна точка към света: За миналото->оптимист. За бъдещето->реалист. С клиент над главата->песимист.
<===>
Templar Of Steel
Поздрави от
         The Bash Master Club

Светослав Енков

  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1864
    • Shark's Home Page
Re: Защо да не пишем на Win32API / MFC !
« Отговор #19 -: 18.08.2007, 20:11:53 »

Аз имам 22" монитор и затва си обичам Паскала...

А Джава не виждам голяма разлика с С++. Не визирам новите среди и библиотеки, за синтаксиса на езика говорим.

Едит: Очевидно много от вас още не са проумяли една малка истина - че който плаща музиката, той я поръчва. При големи нови проекти се смята стойността на всичко, включително лицензи, обучение, напасване на екипа, наличност на готови компоненти и библиотеки за нуждите на проекта на достъпни цени. При обновяване или поддръжка на стари проекти е ясно, че нямате избор! Ние сме просто наемни работници и други решават. Ако ние знаем повече езици и среди - сме по-конкурентни. Това е. Аз работя на Делфи най-вече защото поддържам огромна система, вече направена на Делфи и съм вътре в нещата. Сега кво - безплатно да я пренапиша на Джава ли? Като гледам и доста български фирми пишат на Делфи.
« Последна редакция: 18.08.2007, 20:22:25 от Светослав Енков »
Активен